Şimdi Ara

Bricknoid 2: İkinci Android Oyunum Google Play Store'da (libGDX)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhabalar,

    Hemen konuya gireyim. Buna aslında bir buçuğuncu oyun diyebiliriz. İlk oyun farklı marketlerde, çoğunlukla şans eseri, toplam 1.5 milyon gibi bir download rakamına ulaşmıştı. İş temposunun biraz yüksek olması sebebiyle ufak ufak vakit ayırabildim, ve devamını ancak dün akşam tamamlayıp markete ekleyebildim.

    Oyunun Google Play Store linki, Youtube'daki Tanıtım Video'su ve ekran görüntüleri aşağıda. Eğer ilginizi çekerse, ekran görüntülerinin altında oyunla ilgili birkaç not düştüm.



    Oyun Tanıtım Videosu (YouTube)

    Google Play Store Sayfası




     Bricknoid 2: İkinci Android Oyunum Google Play Store'da (libGDX)


    Ekran görüntüleri (ilk ikisi oyun içi, üçüncüsü Live Wallpaper (canlı duvar kağıdı))
     Bricknoid 2: İkinci Android Oyunum Google Play Store'da (libGDX)
     Bricknoid 2: İkinci Android Oyunum Google Play Store'da (libGDX)
     Bricknoid 2: İkinci Android Oyunum Google Play Store'da (libGDX)


    Oyun ile ilgili ilk aklıma gelen detaylar şu şekilde, kendi geliştirmelerinizde de belki benzer yöntemler çözüm olarak kullanılabilir.

    - İlk oyunu geliştirmek için libGDX kullanmıştım, bu oyun da onun üzerine kurulu. Canlı duvar kağıdı da gene libGDX'in faydalarından biri.

    - Yüksek puan, oyuncu adı gibi bilgiler kiralık bir sunucuda MsSQL veritabanında tutuluyor. DB ile iletişim asmx web servisler üzerinden gerçekleşiyor, ve bu web servisler Android uygulaması içinden Ksoap2 kütüphanesi aracılığıyla çağırılıyor.

    - Grafikleri kendim hazırladım (oyun ekranında gözüken pil göstergesi hariç, bi' onu beceremedim, belki de tembelliğime geldi :) ). Kullandığım araçlar, bitmap çizimler için GIMP, vektör grafikler için Inkscape oldu.

    - Ses efektlerini https://www.freesound.org'daki free commercial license (ticari uygulamalarda kullanımı serbest) kaynaklardan seçtim. Bir iki ses efektini satın aldığım ses paketi içinden aldım. Tuğlaların kırılmasını zamanında bir uygulama ile kendim hazırlamıştım ancak iki sene oldu, uygulamayı hatırlayamadım, affola.

    - Müzikler için Kevin MacLeod'ün besteleri içinde seçim yaptım. Bu şahıs, kendisine atıfta bulunulması şartı ile bestelerinin ticari amaçlarla kullanılmasına izin veriyor (bende 'Credits' menüsü altında ismi geçmekte). Sitesi Incompetech.com.

    - Malesef oyunu ilk hazırlarken çoğu string'i hardcoded olarak ekledim, buna resim formatında olan metinler de dahil. Bu sebeple elimde bolca vakit olsa bile, ki şu sıralar pek yok, oyunu farklı dillere (Mesela keşke Türkçe) çevirmem oldukça ciddi efor harcatacak bir iş. Kendi uygulamalarınızı hazırlarken bu tuzağa düşürmeyin kendinizi, benim acemiliğime gelmişti.

    - İlk oyunu hazırladığımda açtığım başlığı ziyaret etmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

    Herhangi bir sorunuz olursa buradan ya da özel mesaj ile bana ulaşabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Herkese iyi çalışmalar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Driant -- 23 Haziran 2014; 23:11:08 >







  • Güzel ve detaylı bir açıklamaysa süslenmiş güzel bir oyun. başarılarının devamını dilerim. şimdi pek çok arkadaş da çıkıp kaç para kazandın diye soracaklardır :) şimdiden başarılarının devamını dilerim
  • neden libGDX, neden Unity degil?
  • Kaygerya, iyi dileklerin için teşekkür ederim :)

    ThisisaNightmare, uygulamayı ilk 2.5 sene kadar önce geliştirmeye başlamıştım. O zamanlar hem Unity'nin bildiğim kadarıyla ücretsiz Android sürümü yoktu, hem de biraz daha low-level bir araç kullanmak istemiştim. İlk denediğim framework AndEngine'dı, ve o bile bana fazla soyutlaştırma yapmış gibi geldi, ve performansı da göreceli olarak düşüktü. Sonuç olarak libGDX ve Unity tamamen farklı kavramlar, biri bir kütüphane/framework karışımı iken diğeri güçlü bir oyun motoru. Birinde yönetim daha fazla sende iken, diğerinde daha hızlı ilerlenebiliyor.
  • Tebrikler hocam. Başlamışsın ve bitirmişsin.
    Türk yazılımcılarda az bulunur bir özellik.
    Umarım düşündüğünden çok daha fazla başarılı olursun.
  • Tebrikler cok basarili.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • particlelar aşırı kasıntı olmasına rağmen rağmen iyi durmuş. Neden akranlarin gibi collision sonrası blokları dispose ediyorsun?box2d ile çatlayıp dagilarak(kendini yok edip,kırık parçalar oluşturmak) yere düşmesi gibi özgün şeyler yapabilirsin. Yinede güzel olmuş Tebrikler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Öncelikle yorum ve eleştirileriniz için teşekkür ederim.

    Bricknoid'de box2d kullanmadım, hareket, collision detection gibi işler için kendim bir şeyler yazmıştım.

    Tuğlalar, yok olma şekillerine göre farklı animasyonlarla kırılmakta. Topun normal vuruşunda, söylediğiniz gibi tuğlayı direkt yok ediyorum.
    Ancak tuğla, toptan çıkan bir mermi ile vurulursa (power-up), veya patlama özelliği ona bir tuğlanın patlama alanı içinde kalırsa, tavsiye ettiğinize benzer şekilde, çarpmanın şiddeti/uzaklığına göre değişen bir şekilde parçalara ayrılıp dağılıyor.




    @gandalff
    Bu tarz oyunlar genelde Brick Breaker, ya da orijinal oyunun adı olan Arkanoid'i kullanıyor. İkisini birleştirince böyle bir melez isim çıktı ortaya, beğenmenize sevindim.


    İyi bayramlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Driant -- 19 Temmuz 2015; 19:02:47 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.