yetkili servise giderseniz tampon kırılsa bile pert olur.incik cıncık değerinin üstünde yazılıyor.adam doğrultma yapmıyor,direk yenisini takıyor.tabi ki bu kadar fazla hasar çıkar ;)
quote:
Orijinalden alıntı: Fantastic Light
Sigorta şirketi arabayı kasko ve sigorta yaparken para kazanır. Sigorta şirketi araba kaza yaptığında yine para kazanır. Sigorta şirketi araç pert e ayrıldığında yine para kazanır. Sigorta şirketi geçen gün meydana gelen sel faciasıda haddiden fazla para kazandı. Sigorta şirketi var oldukça aynı bankalar gibi devamlı olarak para kazanır ..
sigorta şirketleri hasar anında nasıl oluyor da kâr edebiliyor?bunu bana açıklamanız mümkün mü? diyelim 100.000TL değerinde aracı sigortaladı.Primi 5.000tl tuttu.Belli bir miktarda konservasyon(saklama) payı var.o da yaklaşık %30 oranında.5000TLnin 1500TLsi sig.şirketine kalır,geri kalan 3500TLsi reasürans şirketine gönderilir.pert oldu diyelim.bu durumda 30.000TLyi sig.şirketi öder.geri kalan 70.000TLyi ise reasüran şirketi öder.burada nasıl oluyor da kâr edebiliyor anlamış değilim.anca yangın,hayat vs. dallarında kâr ediyorlar.
quote:
Orijinalden alıntı: VeNoM
expert ile aranızda geçen olumlu görüşmenin detaylarından bahsetsenizde bizde nasiplensek ileride lazım olur belki..
quote:
Orijinalden alıntı: VeNoM
expert ile aranızda geçen olumlu görüşmenin detaylarından bahsetsenizde bizde nasiplensek ileride lazım olur belki..
Bende okurken bunu merak etmiştim.
dünya ne garip ben zamanında pert olmasın diye kasıyordum bu arkadaş pert olsun diye görüşmüş adamla aracın ortalama piyasasını ve şirketin size verdiği değeride yazarsanız güzel olur belli olduğunda.
araç zaten şirket aracı.
km fazlaysa ufak tefek masrafı varsa (lastik,bakım,çizik,vuruk vs) şekilde görüldüğü gibi ufakta olsa kazaya karışmışsa araç filo indirimiyle ucuza alınmışsa
perte ayrılmasını istemek daha mantıklı
pert araçlar eskiden hurda parasına yakın paraya alınıyordu,şimdi bu işi koşturanlar çok.Arabalar eskisi gibi az ve öz parçalardan oluşmuyor artık. Bakın size şöyle bir örnek vereyim,bizim şirkete perte ayrılmış bir bravo geldi,aracın sıfırı,35000-40000 civarı araçta 58000 tl lik masraf vardı. İşte bu yüzden perte ayrılan araçlar artık çok değerli.güzel fiyatlara satılıyor. Bence iyi de oluyor aslında mesela serviste bir ABS ünitesi değişimi 1000-1500 tl iken,ABS ünitesi hasar görmemiş pert bir arabanın ABS ünitesini çıkmacıdan veya bu işle ilgilenenlerden yarı fiyatına alabilirsiniz.
şimdi bu araba yeniden yapılıp trafiğe çıkacak.
sonra ne olacak biliyor musunuz? böyle her zırta pırta eksperler "pert" yazdığı için, sigorta şirketleri bir süre sonra, "noluyoruz yav" diyecekler. bakacaklar ki, kar marjları düşüyor, habire hasar tazmini yapıyorlar, üstelik "pert" tazmini... e bu durumda bütçelerde çıkan açıkları kapatmak için primleri kökleyecekler millete. zaten istanbul'daki sel baskını sonrası primlerde bariz bir yükselme bekleniyor önümüzdeki yıl, bu tür pertler sayesinde aslan gibi prim fiyatlarımız olacak. servislerin bu işten vurgun vurma sevdası yine bize patlayacak, hayırlı uğurlu olsun, vatana millete...
quote:
Orijinalden alıntı: set
quote:
Orijinalden alıntı: VeNoM
expert ile aranızda geçen olumlu görüşmenin detaylarından bahsetsenizde bizde nasiplensek ileride lazım olur belki..
Aslında oradaki ! işareti biraz fazla kaçmış ... Saolsun Expert arkadaş iyi niyetli bir arkadaştı durumu anlattım bu arabayı yaptırsak zaten satamayız renk kaybından dolayıda komple boyatırsak elimizde patlar en iyisi biz bunu perte çıkartalım dedik o da raporuna "müşteri arabasını perte ayırmak istiyor " dedi gerçi aynı kasko firmasından 4 arabamızın da kaskolu olması belki firmayı yumuşattı bilemiyorum .
Mesela ben Expert şirketine gittiğimde aracında 3000 lira masrafı olan ( araba 2009 mondeo ydu yanlış hatırlamıyorsam) bir eleman daha aracının perte ayrılmasını istiyordu...
Benim anladığım sistem şöyle çalışıyor :
Expertiz firması aracın hasarlı halinin bedelini Pertten araç çıkartan şirkete soruyor ( bizim araçta bu 9.000 liraydı ) sonra üstüne servis masrafını koyuyor : 5.700 lira 14.700 yapıyor müşteriye 13.000 - 14.000 civarı bir ücret teklif ediyor yani servise 5700 ödeyeceğine aracı pertçilere satıp daha az masraf yapıyor .... Dolayısıyla düşük servis masraflı araçların perte ayrılması daha kolay oluyor ...
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
bu araç pertse benimki pertin perti olması lazımdıki pert ile ilgisi yok
Arka dikme bükülmüş. Bu aracın işi bitmiş...
Düzeltmek için çekecekler, metali sakız gibi bi oraya, bi buraya...
Sağlam maddenin yapısına aykırı... Yalama oluyo çelik...
Hele bi de kaynak makinesi değerse şaseye... Araç çok ölümcül tamirlik hale gelir...
Pert'i son derece doğru seçim...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme