Şimdi Ara

BU SENE YAPTIĞIM YKS HATALARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beni mezuna kalma sürecine götüren ufak çaplı hatalarımın bir seneye bedel oluşu üzerine kendime ve size not bırakmak istiyorum. Sürekli ve aşırı şekilde yetersizlik psikolojisi yaşayan arkadaşlar umarım referans alır. Hatalarıma gelecek olursak:

    1-) Girişte de bahsettiğim gibi daima yetersiz hissetmek, akademik özgüvensizlik yaşamak. Kendimi her daim yerli yersiz eleştirmek.

    2-) Yks'yi çok fazla içselleştirip hayatın sonu gibi görmek bu da beraberinde stresi de getirdi. Ders çalışmadığım vakit bile kafa dağıtmak yerine dersleri düşündüm. Hayatımı erteledim. Kitap okuma alışkanlığımı, her şeyimi yitirdim. Oysa yarım saat kitap okumanın dahi hiçbir zararı olmaz. Başağı başak yapan unsurları terk ettim ve bu durumun sınavdan sonra hiçbir şeyden zevk alamayınca idrakine vardım.

    3-) Kendime prangalar ördüm. Zaten tyt'n kötü 80 yapsan kafi matematiğin kötü 30 yapsan kafi diye kendimi sınırladım. Bu netleri geçtiğim vakit atıyorum tyt'de 90 yaptığımda matematikte 33 yaptığımda dahi kendimi takdir etmeyip demek ki maksimum sınırın buymuş dedim. (80 yapsam yeter diyen birisi 80 dahi yapamayabiliyor.)

    4-) İdealist olmamak. Şöyle açmak gerekirse sınav anı çok zor bir ayt matematikle karşılaşınca son 40 dakika ya da 30 dk olsa gerek sosyal-2'ye geçtim ve bir EA öğrencisi olarak hiç bilmediğim dünyaya giriş yaptım. Zaman kaybettim. Onun yerine sınav anı matematikle mücadele edip en kötü trigonometri sorularına değer verebilirdim. Bunun altında yatan sebep spesifik bir idealimin olmayışıydı ve bu sene son şansım mentalitesiyle kendimi amatörce garantiye alma girişimiydi. Ama asıl bu durum 1 seneme maloldu. Tüm emeklerimi korkup o an çöpe attım. Bastırılmış özgüvensizliğim sınav anında böyle bir eylemle sonuçlandı. Oysa sınava girmeden evvel sosyal-1'den ziyade matematiğime güvenirdim.

    5-) Yetersizlik hissinden kaynaklı kendimi tanımaktan, yanlış çalışmaktan korktum. Herkesin tavsiyesine kulak astım. Her şeye yetişmeye çalışırken savruldum. O an belki bu özgüvensizliğimi geçici de olsa giderdim ama kendi eksikliğimin esas olarak farkına varamadım. Öğrenmeyi öğrenemedim. Öğrenmeyi başkalarından öğrenmeye çalıştım. Başkalarının dediklerini kendi süzgecimden dahi geçirmedim. Aa iyi sıralama yapmış dediği de doğrudur herhalde sen doğru çalış yeterki mentalitesi ile başkalarına uydum.

    6-) Sınav anı emeklerimi sorulardan korkup çöpe atsam da bu sene aşırı şekilde matematik çalıştım. Diğer dersleri önemsemedim. Sosyal-1 netim iyi olsa da tyt fen ideallerime göre çok azdı. 6 net yapmıştım. İdeali yüksek bir öğrenci hiçbir konu elemeden her şeye çalışmalı ve tüm konuları oturtmalı diye düşünüyorum.

    7-) Sene başı temeli sağlam öğrencilere yetişmem lazım mentalitesiyle çok fazla çalıştım bu da son aylara doğru düzensizleşmemi beraberinde getirdi. Son aylar hem stres hem bıkkınlık neticesinde verimim düşmüştü. İstemsizce telefona bakma oranım ve yemek yeme oranım artmıştı. 8 kilo almıştım:// Harici olarak sabahları erken dahi uyanamıyordum elimde olmadan. Hepsinin ardında yatan sebep mentalime çok yüklenmemdi.

    8-) Sosyal1'i son aylara atmam. Sınavda sanırsam 33 net yaptım ama son aylara atmamın şu konuda dezavantajı oldu. Stresin yoğun olduğu bu dönem içerisinde konuları yetiştirme gayesine girdim. Hatta denemeleri aksatmama sebebiyet verdi ve belki matematik üzerine biraz daha titremem (ayt mat denemelerindeki eksik konulara yoğunlaşmak) gereken bu dönem sosyal-1'i sene içerisinde yaymadığım için edebiyata, tarihe odaklanmamla sonuçlandı. (Sosyal-1'i son ay çalış diyen derece yapan bir arkadaşımdı ve kendi karakterime dahi uyarlamadan, süzgecimden geçirmeden dediği şeye uymuştum.)

    ----------spesifik hatalar

    9-) Ayt matematiğe abanayım derken geometriyi boşlamam ve rutinleştirmemem.

    10-) Derse tam verimle uzun süre odaklanmak yerine sıkılıp dağılmam elimin telefona gitmesi.

    11-) Problemlerde apotemi çözecek seviyeye gelmemem.

    12-) Her ne olursa olsun yeteri kadar deneme çözmemem. Genel deneme olarak kendimi çok ölçmemem. Branş daha kısa sürüyor diye branş çözmem ve bazen kendime yaptığım genel denemelerde mola verme cesaretinde bulunmam. Oysa genel denemenin bir diğer amacı art arda branşlara odaklanıp çözebilme yeteneği kazandırması.

    13-) Tyt'yi sadece speed run challenge olarak görüp. Tyt adına konu eksiklerine odaklanmamam. Evet deneme seni çok geliştirip a noktasından b noktasına taşıyor ama sadece deneme çözmek bir yerlere taşımıyor. (Buna rağmen süre problemini aşamadım://)

    14-) Genel deneme konu eksiklerimi haftalık programa eklememem. Deneme sonrası eksik konuma kısaca bakıp geçiştirmem.

    15-) MEB okuması ve MEB kaynaklarını taramamam.

    Kısaca bu sene gerçekten çalıştım ama inançsızlığım ve pskolojim -tabii birkaç hatam ile beraber- beni bu noktalara getirdi. Sadece çalışmak değil diğer parametrelerin de insanı nelere sürükleyeceğini anladım. Aynı seviyede olmamıza rağmen psikolojisini koruyan, sınav anını yöneten, özgüven sahibi arkadaşlarım derece yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-949BFDF3E -- 14 Eylül 2024; 9:46:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Up

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Up

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1. maddeyi ben de çok yaptım. Berbat zamanlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 ve 5'i ben de yaşadım hatta bunların üstüne her çözdüğüm denemede sıralama hesaplayıp çok kötü olayına girip durduk yere moralim bozuluyordu

    +YouTubeda size milimetrik program hazırlayıp öyle 12 saat falan çalışmalısın diyenlere sakın kulak asmayın, herkesin durumu farklı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Okumadım ama çok zekice bi şey yapıyosun. Bu sene sadece eksiklerime odaklanıp ders çalıştım rahat bi şekilde bi sene önceki sıralamamı 1/3 ile çarptım. Şu an istediğim yerdeyim. Eksiklere odaklan, çöz, kazan kankim başarılar

  • Leopard76 kullanıcısına yanıt
    YouTube gerçekten çok etkili. Yks influencer videolarını izlemektense oturup yarım saat kitap okumak daha faydalı gerçekten. En azından zihnin dağılıyor, yks etrafında toplanmıyor. Boşa stres.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • behindhand kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim size de başarılar dilerim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hayırlısı olsun hocam umuyorum ki bu sene istediğinizi elde edeceksiniz  Eğer özel değilse sıralamanız kaçtı ve hedefiniz sıralama ve üniversite/bölüm bazında neydi? Bence yazdıklarınız yks sebebiyle değişen rutininizi fark ettiğinizi gösteriyor ve bu oldukça güzel bir şey çünkü olaya adeta dışarıdan bakıp kendinize öğüt vermiş oluyorsunuz bu şekilde

  • egehan_45 kullanıcısına yanıt
    Eşit ağrılıktan 73k gibi bir sıralama yaptım sözelden de 30k tabii o bir işe yaramıyor://
    Hedefim ise top tier bir okulda iibf okumak mevcut olarak odtü'ye hep daha yakındım. Tabii mezun senemde baktım top tier kazanamadım en kötü Hacettepe kazanıp aile evinde okumak amacım.
    Sanırsam siz de bu sene hazırlanıyordunuz diye hatırlıyorum siz ne yaptınız sorması ayıp?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Anladım hocam eminim ki bu sene daha iyi bir sıralama yapabilirsiniz dert etmeyin. Aile evi dediğinize göre ankarada mısınız  Liseyi fln burada okuyup bu sene mi mezun olmuştunuz? Ben de 2 sene önce sınava girmiştim 3k gelmişti şu an gazi tıptayım

  • egehan_45 kullanıcısına yanıt
    Evet hocam ankaradayım. Aradan zaman geçmiş olsa da çok tebrik ettim sizi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok teşekkür ederim hocam darısı sizin başınıza

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.