Şimdi Ara

!!! BU TELEVİZYONLARDAN HANGİSİ ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ,

    Belki fazla titiz davranıyorum ama bir türlü içinden çıkamadım TV satın alma olayının . Yardımcı olursanız sayenizde artık nihayetlendireceğim

    Genel amaçlı kullanım için ; (40" olacak)

    Görüntü kalitesi iyi olsun , USB fonksiyonu iş görsün , smart özelliğinin önemi yok. Harcama limitim 1000-1100 TL olduğundan bunlar arasına sıkıştı tercih şansım. Bu kritelere göre aşağıda verdiğim hepsi VESTEL üretimi olan televizyonlardan hangisini almamı tavsiye edersiniz. VESTEL'in kendisi varken (fiyatları da çok yakın üstelik) alt markaları alınmaz diyen arkadaşlar da olabilir ama aralarında teknolojik bileşenler ve malzeme kalitesi açısından fark olabilir mi merak ediyorum.
    Ayrıca internetten satın alınan bir televizyon elimize ulaştığında ÖLÜ PİKSEL gibi bir sorun çıkarsa ne yaparız , nasıl çözeriz ? ( satıcının yok 5 taneden az yok 1 tane 3 tane ölü piksel değişim dışıdır filan gibi bahanelerine karşı )


    1- VESTEL ---------------- 40FA7100 1150 TL
    2- REGAL ---------------- 40R6015F 1050 TL
    3- SEG ---------------- 40SD6100 1100 TL
    4- FİNLUX ---------------- 40FX615F 1050 TL
    5- TELEFUNKEN --------------- 40TF6025 1150 TL

    Yardımlarınızı acilen bekler şimdiden teşekkür ederim ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mec Eng -- 18 Ağustos 2016; 15:50:52 >







  • Merhabalar;
    Marka model önerilerine girmediğim için o kısımları geçiyorum.
    sadece genele dayalı şu bilgiyi vereyim ki, VESTEL üretimi olan her şeyi ciddi anlamda içinden dışına ve hizmet politikalarına kadar bilirim. Bu anlamda, alacağınız ürünlerin hepsinde alt marka ana marka ayırımı olmaksızın KALİTE olgusu aynıdır. Ancak 1- UYGULAMALAR 2- ÖZELLİKLER elbette değişiklik gösterecektir.

    Uygulamalardan kastım;
    VESTEL markalı ürünü Yetkili bayiden alırsanız 3 yıl garantili ve ücretsiz nakliye montaj hizmeti vardır. Satış noktası yetkili değil ise garantisi 2 yıl olur ve nakliye montaj desteği alamazsınız.
    REGAL Markalı ürünü Nereden alırsanız alın 3 yıl genel garanti ve ücretsiz montaj hizmeti vardır. ancak ücretsiz nakliye için yetkili bayiden alınmış olması gerekir.
    SEG markayı nereden alırsanız alın 2 yıl garantilidir ve ücretsiz nakliye montaj hizmeti yoktur (50SC7600 ve 55SC7600 hariç)
    FINLUX markayı nereden alırsanız alın 3 yıl Genel garantisi ve ücretsiz montaj hizmeti vardır. Hiç bir şekilde nakliye desteği yoktur (satıcı inisiyatifindedir)
    TELEFUNKEN marka ürün SEG ile aynı statüdedir, satış kanalları farklıdır.


    Bunlar uygulamalar kısmıydı, Özellikler kısmına zaten kendiniz bakmanız gerekir. Kaliteleri aynı olduğuna göre siz uygulamalarına bakıp özelliklerine göre karar vermelisiniz diye düşünüyorum.

    Kolay Gelsin




  • İlgi ve açıklamalarınız için teşekkür ediyorum sayın Ado .
    Bu televizyonlardan bir tanesini internet üzerinden alacağımdan yukarıda da bahsettiğim üzere ÖLÜ PİKSEL gibi bir problemde ne yapabilirim ? Ve siz olsanız nakliyelerinin ve montajlarının ücretsiz olduğunu , hepsinin 400Hz olarak belirtildiğini ( gerçekte belki 50-100Hz) dikkate aldığınızda hangisini satın alırdınız ? Görüntü kalitesinin herhangi birinde farkedeceğini düşünür müsünüz ?

    Biraz ısrarcı oldumsa kusura bakmayın ama televizyonlarla ilgili bilgim oldukça genel hatlarıyla o yüzden bir bilenin fikri çok önemli ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mec Eng -- 18 Ağustos 2016; 23:51:22 >
  • Mec Eng M kullanıcısına yanıt
    Günaydın; nereden alırsanız alınız, ölü piksel konusunda gerek resmi gerekse kurumsal haklarınız bakidir. kaldı ki VESTEL bu konuda oldukça hassas yaklaşmaktadır.
    400hz-1000hz konuları sizin de bildiğiniz üzere upscale uygulamalardır, yani yazılım ne şekilde koordine edildiyse tepkime de o doğrultuda oluyor, elbette panel kalitesi burada etkendir ancak panel teknolojisini çok yazdık çizdik burada.
    Hiç bir sektörde kalmadığı gibi tabi ki panel dünyasında da eski kalite yok artık, Teknoloji yeni ama kalite maalesef ona paralel ilerlemiyor. maliyetleri azaltmak adına her sektörde olduğu gibi panel sektöründe de kaliteden feragat ediliyor.
    Tüketici olarak sizin yapmanız gereken, eğer imkanınız var ise ürünleri kendi gözünüzle görerek almak. Bu anlamda yine size ''Şu'' diyemeyeceğim mazur görünüz




  • Ben de bu fiyatlar tv arıyorum siz naptınız aldınız mı?
  • onea54 kullanıcısına yanıt
    Fiyatı , ücretsiz kurulum, 3 yıl garanti ve daha önce satın alanların yorumlarına bakarak FİNLUX marka olanı satın aldım internetten .

    Fakat iade edeceğim sanırım nasibimiz yokmuş .

    1- Renkler ve genel olarak tüm ekran çok canlı değil ( 6/10) (Ha, menüden renk seviyesi yükseltilince de bu sefer aşağıdaki 2. ve 3. maddede belirttiğim problemler artıyor, optimum bir ayar namümkün )

    2 - Hep korktuğum ölü piksel çıkmadı ama Pahalı Marka ürünlerde de sıkça karşılaşılabilen Işık Sızması var kenarlardan . ( Kısa kenarın birinde tam çerçevede 3 cm genişlikte ve hep olmasa da kenar kısma denk gelen aydınlık sahnelerde belirginleşen ama tüm kenarlarda genel bulutsu bir ışık sızması var )

    3 - Işık - kontrast gibi ayarlardan ayarlamaya çalışsam da maalesef düzelmeyen bir genel mora çalar bulutumsuluk- fluluk, daha çok kenarlarda baskın gri/boz siyah ton ve yakın plan görüntülerde belirginleşen, insanların yüzünde (saçlar , saç-deri geçişleri , göz çevreleri v.b ) morumsu tonlamalı kenar hatlar oluyor.

    4 - Zaten harici uydu alıcı ile kullanacağım ama dahili uydu alıcısı, menüsü itibarıyle kabul edilebilir fonksiyonellikte olmasına rağmen kanal geçişleri yer yer 2-3 saniye .

    5 - Daha önceki televizyonlardan alıştığımdan mı nedir stand by durumunda kırmızıya dönen led ışık yok ( Çok önemli değil ama diğer şeyler canımı sıkınca bu da batıyor herhal :-) )


    Artıları ,

    1- Kumandası efektif ve küçük boyutlu, öyle upuzun dal gibi değil.

    2- Sesi gayet yeterli bence ve sonuna kadar açtığım halde cızırdama duymadım doğrusu . Ses kademeleri tutarlı artıp azalıyor .

    3- Kasası / paneli ince sayılır belirtildiği gibi hakikaten slim (hatta kutusunda ULTRA SLIM diyor ama ultra olmasa da slim ).



    Dediğim gibi, görüntüye dair özelliklerinde birçok meşhur ve pahalı markada da karşılaşılabilen problemler var bu nedenle ibre iadeden yana. Her ne kadar ucuz da olsa totalde problemleri canımı sıktı .


    Bu meyanda,

    Sayın Ado'ya da danışmak isterim siz nedersiniz ? Ayrıca ;

    1- Doğru biliyorsam internet üzerinden (mesafeli satış) alışverişlerde 14 gün içinde koşulsuz iade hakkı var.
    2- E, kurulumu yapıldığından doğal olarak kutu içeriğinde açılan poşetler var, iadeye engel olmaz değil mi ? (Kutusu, straforları sağlam)


    Yahu talihe bak o kadar araştır et yine başa döneceğim sanırım. Ahh ki ah ! ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mec Eng -- 28 Ağustos 2016; 4:31:16 >




  • Mec Eng M kullanıcısına yanıt
    1- Buna efektif cevap vermek zor, ne gördüğünüzü bilemiyorum zira
    2- Aylardır hep yazarım (Gerçi Tv bölümünde uzun zamandır yazmıyorum) teknolojisi gereği LCD-LED panellerde ışık sızması olmaması mümkün değil. Derseniz ki bazılarında daha az belli oluyor onu kabul ederim ama ışık sızmasız panel (LED-LCD) yoktur
    3- Bu panel kalitesi ile ilgilidir, SAMSUNG panellerde genellikle bu sorunla karşılaşılmaz muhtemel başka üretim panel olabilir ki yine de aslında buna da yorum yapmamak lazımdı zira bizim gözümüzle gördüğümüz bir şey değil.
    4- HUMAX cihaz ile digiturk kullanmama rağmen bende bile 2-3 saniye süre yok, yeri geliyor eğer HD den HD ye geiş yaptıysam 5 saniye beklediğim oluyor, tabi benim sinyal de zayıf biraz o ayrı konu. Bu anlamda 2-3 saniyelik kanal geçişinde sorun yok.
    5- TV ye karşıdan baktığınızda sol alt köşedeki siyah çıkıntı içerisinde infrared ve stby led bulunmaktadır tekrar kontrol ediniz.



    1- Cayma hakkı ile mesafeli satış sözleşmesi uygulamaları farklıdır bu anlamda neyi imzaladığınızı veya kabul ettiğinizi kontrol ediniz iade hakkınız buna göre değişir.
    2- Orijinal kutusu ile iade etmek ve eksiksiz olması tüketici yükümlülüğündedir. Ayrıca arıza ile beğenmeme durumlarında da uygulamalar farklılık gösterir bu anlamda üründe problem var ise ve yetkili servis raporu mevcut ise ürünün açılmış olması iadeye engel teşkil etmez. Sorun şu ki sizin bahsettiklerinizi Yetkili Servis arıza olarak kabul etmez düşüncesindeyim.




  • Ado kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkür ederim cevabınız için.

    - Işık sızması meselesi zaten yukarıda da belirttiğim gibi diğer birçok markanın epeyce para verilen modellerinde de karşılaşılan bir problem dolayısıyla bu bir ölçüye kadar makul karşılanabilir , forumda çok çok daha berbat ekran görüntüleri gördüm benimkine göre .

    - Ama özellikle insan yüzlerinde , tenlerinde , saç- alın geçişi kısımlarında, vücut kenar hatlarında , saçlarda ve uzak plan sahnelerde de cisimler , eşyalar üzerinde belirginleşen mor / mavi renk tonlaması can sıkıcı , sinir bozucu doğrusu .

    - Servis herhangi bir rapor tutmadı .Servisi montajı yapınca sadece ölü piksel testi yaptım sorun yoktu ve gitti . Diğer problemleri daha sonra izlerken tespit ettim. Koşulsuz iade hakkı(m) varsa iade etmeyi bu yüzden düşündüm / düşünüyorum (Yani servis muvafakatı veya bir değişim talebi gerekmiyor sanırım bu durumda).

    - Kanal geçişlerinin dahili uydu alıcılarda sinyal kalitesine de bağlı olarak biraz gecikmeli olduğunu biliyorum. Bir de dahili uydu alıcılar genelde karararak kanal geçişi yaptığından, donarak geçişli uydu cihazlarına göre biraz daha sıkıcı ve sanki daha uzun bekliyormuşuz gibi hissettiriyorsa da daha önceki tecrübemden, harici bağladığım, basit sayılabilecek (şu A101 de satılan) full HD cihaz oldukça seri bir performansla tv bayisinde bağladığımda satıcıyı bile şaşırtacak hız farklılığı sağlamıştı (babamlardaki tv yi o şekilde kullanıyorum ve memnuniyet verici kanal geçişleri )

    - Bu televizyonlara dair detay bilgiye vukufiyetiniz Infrared - standby led ayrıntısıyla bir kez daha tescillenmiştir , sağolun . Evet, hakikaten şimdi eğildim baktım kapatınca kırmızıya dönen led varmış. Kasa üzerinde olmadığından ve de alttaki çıkıntı bakış yüksekliği ve açısının dışında kaldığından farketmemişim :-) .

    Haa atla deve değil ya, "ne ka para o ka köfte" ve bir sonraki satın alacağım daha da kötü çıkabilr, sonu yok bunun denilerek sineye çekilebileceği de düşünülebilir tabii .

    Esenlik dileklerimle ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mec Eng -- 29 Ağustos 2016; 18:47:07 >




  • Mec Eng M kullanıcısına yanıt
    Değerli Hocam;
    Beğenmediğiniz veya içinize sinmeyen bir ürünü kullanmanızı istemem açıkçası, kaldı ki bahysettiğiniz saç/ten geçişlerindeki ton farkını bilirim daha önce de bir çok üründe gözlemlediğim bir durum olmakla birlikte ürüne müdahale ile düzelecek bir durum olmamasına istinaden iadeye yönelmeniz can sıkıcı yıllarca kullanıma nazaran daha makul bir yaklaşım diye düşünüyorum.

    Bu doğrultuda ilk yapmanız gereken (ilk mesajımda yazmıştım ama cevap yazmamışsınız, cayma hakkı mı? mesafeli satış sözleşmesi mi?)

    A- Cayma hakkı için - 14 gün içerisinde satıcıya iade talebinizi yazılı kanaldan bildirniz
    B- Mesafeli satış sözleşmesi bağlantılı cayma hakkı için ise MADDE 7 -(1) Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.

    (2) Cayma hakkı süresi, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar.

    Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları

    MADDE 8 -(1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması hâlinde satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.




  • Ado kullanıcısına yanıt
    Satın aldığım siteye (n11) ve ürünü satan satıcının ürün sayfasındaki açıklamasına baktım . Cayma hakkı' na tabidir diyor . Haa, tam ürünü satın alıp ödeme aşamasında "Ön bilgilendirme ve mesafeli satış sözleşmesini okudum" kutucuğu var (Çoğu insanın yaptığı gibi formalite olduğu düşüncesiyle ben de dur okuyayım neymiş bu demedim tabii onayladım kutucuğu) ama bu "Cayma Hakkı" durumunu ortadan kaldırır birşey değil bence .

    Hülasa, diğer hususları ( ışık sızması ve bulutumsuluğu) bir kenara bıraksam da şu Morumsu renk tonlaması ciddi ciddi canımı sıkıyor . İade edeceğim sanırım...

    Son olarak şöyle de ilginç bir detay vereyim ;
    TV yi izlettiğim bir yakınım "e bence normal bu tv de bir problem yok dedi" ki Işık sızması , bulutlanma , banding , ölü piksel gibi konular bilgisi dahilinde olmayan toplumun da büyük çoğunluğunu teşkil eden herkes böyle diyecektir zaten . Ben de o mevzuları okuyup etmeseydim renk tonlaması hariç bir anormallik farkmetmeyecektim yüksek olasılıkla . Ama ferkettim ya problemleri gidip gidip kenardaki ışık sızmasına , siyah sahnelerdeki soluk/boz siyaha , ya da kenarlardaki bulutlanmaya takılıyor gözüm :-) .

    Hani kendini mısır tanesi sanan adam psikiyatrik tedavi görmesini müteakip ;
    " Nasıl ikna oldun mu mısır tanesi olmadığına" diyen doktora " Ben olmasına oldum da bunu tavuklara nasıl anlatacağım " demiş ya o durum bizimkisi :-) ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mec Eng -- 29 Ağustos 2016; 19:50:48 >




  • Mec Eng M kullanıcısına yanıt
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.