Şimdi Ara

bugün yeni bir titreşim başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
7.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • rot balansçı şöyle bişey söyledi. eğer titreşim sadece direksiyondaysa balanstandır. eğer tüm araçtaysa akislerdendir.

    bu doğru mu?



  • Kısmen doğru. Fakat motor kulağı, şanzıman kulağı gibi arızalar da aracın karoserine vibrasyon etkisi yapar. Veya titreme frene basınca oluyorsa disklerdendir vs.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezegen100

    rot balansçı şöyle bişey söyledi. eğer titreşim sadece direksiyondaysa balanstandır. eğer tüm araçtaysa akislerdendir.

    bu doğru mu?

    Titreşim ne zaman meydana geliyor?

    - Boşta park halinde mi ?
    - Düşük hızda giderken mi ?
    - Yüksek hızda giderken mi ?
    - Frene basınca mı ?
    - Aracın gövdesi mi, kaputu mu, arkası mı, direksiyonu mu titreşiyor?

    Bu soruların cevabına göre titreşimin kaynağı değişir.
  • Benim araçtada kalkarken titreme vardı, araç bildiğin cep telefonu gibi tittiyordu, şanzıman takozu yırtılmış, 60 TL takoz + işcilik tuttu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu, ustalar bilgilerini konuşturursa dadundan yinmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezegen100

    rot balansçı şöyle bişey söyledi. eğer titreşim sadece direksiyondaysa balanstandır. eğer tüm araçtaysa akislerdendir.

    bu doğru mu?

    Titreşim ne zaman meydana geliyor?

    - Boşta park halinde mi ?
    - Düşük hızda giderken mi ?
    - Yüksek hızda giderken mi ?
    - Frene basınca mı ?
    - Aracın gövdesi mi, kaputu mu, arkası mı, direksiyonu mu titreşiyor?

    Bu soruların cevabına göre titreşimin kaynağı değişir.

    söylediklerinizi bir deneyeyim dedim az önce. sonuçları tek tek yazayım.



    - Boşta park halinde mi ?
    park halinde sorun yok. titreşim 60 ile 80 arasındaki hızlarda oluyor. yokuş yukarı giderken şiddetini arttırıyor. inerken neredeyse tamamen kayboluyor.
    - Düşük hızda giderken mi ?
    düşük hızda sorun yok ama araca gaz verip hızlanmaya başlayınca titreşim en fazla o anda hissediliyor yani gazı kökleyince navigasyonu camdan düşürecek kadar titreşim oluyor.
    - Yüksek hızda giderken mi ?
    yüksek hızlarda hemen hemen hiç titreşim olmuyor. neredeyse kesiliyor. çok hafif bir titreşim hissettim.
    - Frene basınca mı ?
    hayır
    - Aracın gövdesi mi, kaputu mu, arkası mı, direksiyonu mu titreşiyor?
    tüm gövdede titreşimi hissediyorum. ön cam bile zangır zangır titriyor.




  • 1. Rolantide titreme

    Bunun sebebi motor takozları ve ya rolantinin düşük olması olabilir. Eğer motor takozlarında problem varsa titreme yapar. Rolanti normalin altındaysa, motor 540 d/dak'ya yaklaştığı için titreme meydana gelir.

    2. Kalkarken titreme

    Bunun sebebi, şanzıman takozları ve motor takozları olabilir.

    3. Düşük ve ya yüksek hızda titreme


    Bunun sebebi ise başta lastik balansı olmak üzere, jantın eğriliği, şaftın balansı (RWD araçlarda) ve ya salıncak kollarının yamukluğu olabilir. Burada ön tekerleklerdeki balanssızlık kendini hem kaputun titremesinde hem de direksiyonun titremesinde belli eder. Arka tekerleklerdeki balanssızlığı arkada oturanlar hisseder daha çok.

    4. Frene basınca titreme

    Frene basınca titreme meydana geliyorsa disklerde eğrilik olabilir, balatalarda bir problem olabilir. Disk ile balatanın arasına eğer bir cisim girdiyse bu hem diski hem de balatayı çizmiş olabilir.

    Bunun dışında rot problemlerini ise şöyle sıralayabiliriz.

    1. Seyir halindeyken sağa ve ya sola çekme

    Bunun sebebi ön düzende bulunan kamber, kaster açıları ile toe in ölçüleri başta olmak üzere diğer açı ve ölçülerdir. Bunun dışında şasideki bir eğrilik, salıncak kollarındaki bir eğrilik, salıncak burçlarındaki bir eğrilik de sağa ve ya sola çekmeye sebebiyet verebilir.

    2. Frene basınca sağa ve ya sola çekme

    Eğer frenleme esnasında sağa ve ya sola çekme oluyorsa bu en tehlikelisidir. Sağ ve sol tekerleklerdeki fren kuvveti farklılığından kaynaklanır. Bu, yüksek hızda yapılan ani ve sert frenlemede aracın takla atmasına yol açar.



    Genelde bu gibi konularda sorular sorulduğu için buraya yazmak istedim. Eğer başka bir konuda da aynı şey sorulursa buradan kopyalayıp yapıştırırım artık.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezegen100

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezegen100

    rot balansçı şöyle bişey söyledi. eğer titreşim sadece direksiyondaysa balanstandır. eğer tüm araçtaysa akislerdendir.

    bu doğru mu?

    Titreşim ne zaman meydana geliyor?

    - Boşta park halinde mi ?
    - Düşük hızda giderken mi ?
    - Yüksek hızda giderken mi ?
    - Frene basınca mı ?
    - Aracın gövdesi mi, kaputu mu, arkası mı, direksiyonu mu titreşiyor?

    Bu soruların cevabına göre titreşimin kaynağı değişir.

    söylediklerinizi bir deneyeyim dedim az önce. sonuçları tek tek yazayım.



    - Boşta park halinde mi ?
    park halinde sorun yok. titreşim 60 ile 80 arasındaki hızlarda oluyor. yokuş yukarı giderken şiddetini arttırıyor. inerken neredeyse tamamen kayboluyor.
    - Düşük hızda giderken mi ?
    düşük hızda sorun yok ama araca gaz verip hızlanmaya başlayınca titreşim en fazla o anda hissediliyor yani gazı kökleyince navigasyonu camdan düşürecek kadar titreşim oluyor.
    - Yüksek hızda giderken mi ?
    yüksek hızlarda hemen hemen hiç titreşim olmuyor. neredeyse kesiliyor. çok hafif bir titreşim hissettim.
    - Frene basınca mı ?
    hayır
    - Aracın gövdesi mi, kaputu mu, arkası mı, direksiyonu mu titreşiyor?
    tüm gövdede titreşimi hissediyorum. ön cam bile zangır zangır titriyor.


    Üstteki mesajımı siz yazmadan önce yazmaya başlamıştım.

    Sizin sorununuz lastiklerin balanssızlığı gibi duruyor. Öncelikle dört lastiğinizin de balansını yaptırmanızı ve jantlarınızı kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Bundan önce de kontrol amaçlı motor ve şanzıman takozlarına baktırın.

    Sorununuz büyük ihtimal çözülecektir.




  • umarım dediğiniz gibi balanstır çünkü akisler için fiyat aldım. bayağı tuzlu geldi. eğer tamir edilirse 150 eğer parça değişirse 500 civarı dediler. balansını yaptırıp bir bakayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezegen100

    umarım dediğiniz gibi balanstır çünkü akisler için fiyat aldım. bayağı tuzlu geldi. eğer tamir edilirse 150 eğer parça değişirse 500 civarı dediler. balansını yaptırıp bir bakayım.

    Dediğim gibi öncelikle tamircinizde lifte kaldırıp takozlara baktırırsınız. Bunun için kendi tamirciniz para almaz büyük ihtimal. Daha sonra balansını kontrol ettirin. Zaten 20-25 TL alırlar bunun için.

    Daha sonra yine buraya yazarsınız, yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 18 Ekim 2012; 22:42:55 >
  • yokuş yukar araç devamlı yüktedir,yokuş aşağı motor yükte olmayacağından, önce motor kulakların,sonrada şanzuman takozlarına baktırmanızı öneririm.çünkü titreşimi en çok rampa çıkarken hissediyormuşsunzyani motor tam yükteyken.lastiklerde olsa yokuş aşağıda yapar.
  • Motor ve hareket eden tüm aksamlar, karosere minimum vibrasyonu yansıtması açısından lastik veya yağlı kulaklarla bağlanmıştır. Bu kulaklarda oluşan deformasyon vibrasyon emilimi görevini yerine getiremez ve vibrasyon karoserde hissedilmeye başlar.

    Sizin sorununuz muhtemelen motor kulağı diye tahmin ediyorum. Direksiyonda sallanma yok ise balans sorunu olma ihtimali düşük. Eğer aracın altını vurduysanız son zamanlarda, eksoz borusunda eğilme olmuş ve karosere deyiyor olabilir. Buda vibrasyon yapar.

    İşi bilen bir ustaya gittiğinizde vibrasyonun kaynağını bulması 5 dakika sürecektir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.