|
BYD, Macaristan sonrası yeni bir fabrika için kolları sıvadı
-
-
Görüldüğü üzere yabancı firmalar otomobil parçalarının en az %75'ini Amerika'da üretmezse hiçbir avantajdan yararlanamadığı için diğer firmalar gibi paşa paşa fabrika kurmak zorunda kalıyorlar.
Bizim ülkedeki çok bilmişler gibi Çin'den ucuz araba gelecekti yandaş şirket Tesla satsın diye devlet engelledi diyen bulamazsın.
Kendi sanayini güçlendirmezsen benim para birimimin değeri ve alım gücüm neden sürekli düşüyor diye ağlar durursun. Bu nedenle yurt dışından gelecek ithal mallara lütuf olarak bakmayı bırakmalıyız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 15 Şubat 2024; 19:31:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avrupa’dan çatır çatır ithal ediyoruz ama, hem de düşük ithalat vergisi ile :) Bu durumda Avrupa’lı üreticilerin de ülkemizde fabrika açmalarını şart koşmak aski taktirde de ekstra ithalat vergileri getirmemiz gerekmezmiydi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İthal parçalarla anca Tofaş Doğan, Tofaş Kartal olursunuz.
Devlet Tofaş markalarını korumak için yıllarca ithal otomobillerinin önünü kesti.
Sonuç ne oldu?
Ne yerli otomobil gelişti ne de mühendis. Olan halka oldu.
Yüksek paralar ödeyip eski nesil otomobillere bindiler. Daha doğrusu dört tekerlekli tabutlara binmek zorunda kaldılar diyelim.
Yurtdışına satamadığın aracı ben napayım!
İşin sonunda ne oldu? İthal otomobillerin önü açılınca millet hücum etti.
Daha önce denenmiş ve başarısız olmuş bir politikayı alın başınıza çalın.
Vestel telefonlar yüzünden ithal telefonlara vergi getirildi.
Noldu sonunda? Millet aldı mı Vestel telefonları.
Kimse de almadı, alan kazık yedi. Vestel de hiçbir şey geliştirmedi. Olan milletin zararına oldu. Vestel olmasaydı millet daha ucuza telefon alıyordu.
Millet niye Vestel almadı? Çünkü ne yerli ne de milli!
Siz anca kaporta yaparsınız bu kafayla. Alman motor verecek de, paşam otomobil yaptım diyecek.
Binbir türlü destek çeşidi var. Niye hemen rekabeti ortadan kaldırmaya çalışacak şeyleri istiyorsunuz. Adam gibi yatırım ve ar-ge yapsınlar piyasada rekabet etsinler.
Ben niye her haltı ithal parçalardan oluşan araba yüzünden daha kaliteli arabalara ulaşmak konusunda sıkıntı yaşayayım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit_22 -- 15 Şubat 2024; 18:30:7 >
-
Tabi ki herhangi bir malın Çin'li veya Avrupa'lı olması farketmez her ülkeye karşı aynı tutumda olmalıyız.
Ancak sunduğunuz örnekte şöyle bir durum da var.
Ülke olarak AB ile serbest ticaret anlaşmamız olması ve aldığımız ithal mallara karşı ihraç yaptığımız için neredeyse hep ekside kaldığımız halde denge aşırı bozulmuyor. Çin'e karşı ise neredeyse ihracatımız olmadan ithalat yapıyoruz bu iki ülke arasındaki ticari dengeyi çok bozuyor. Her ne olursa olsun bu sürdürülebilir bir ekonomi yönetimi değil. Sanayimizi güçlendirip kendi kendimize yetebildiğimiz kadar yetmemiz, yetemediğimiz yerde ise ithal edilen ürünlere karşı ise ihracat yapabilmemiz gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 15 Şubat 2024; 19:33:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Macaristana fabrikayi actigi gun, bu ulkedeki 1 numarali marka olur byd… Acikcasi o ek vergi olmadiginda 1 milyon civarlarina gelecek elektrikli byd leri kim bulsa havada kapar mesela su an…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Niye turkiyede kurmamıslar ki acaba....;)
-
Çin yavaş yavaş otomotiv sektörünü domine etmeye başladı ve emin adımlarla ilerliyorlar. İlerleyen yıllarda neler olacak göreceğiz.
-
bugün öğlen cepa avm'ye uğradım. zemin kattaki o boş alana iki adet BYD atto3 getirmişler. kırmızı ve gri. içine oturdum kısa süreli inceledim. adamlar gayet güzel araba yapmışlar. bu kadar beğeneceğimi sanmıyordum. keşke benim gibi petrolhead'ler için aynı kasada 1.6 turbo 200 hp'lik versiyonunu da üretselerdi.
-
Türkiye otomobilde avrupaya sıçrama taşı olabilecek iken, elindeki fırsatları kaçırdı. Adaletin kalmadığı ülkeye yatırım gelmez.
Ayrıca 5 yıldır düren fiyasko ile sonuçlanan togg projemizinde burada katkısı var. Politik bir inadın ürünüdür togg. O kadar uzun sürdü ki sonunda demode bir otomobil çıktı. İnşallah günün şartlarına göre hızlı ca revize ederler. Düşünün byd alto 3 çinden gelen araçlara ekstra koruma duvar olmasa %10 ile 1.250 000? ye satılacak. Togg dan daha ileri bir model. Togg hala ısı pompası olmayan aracı 2 milyona varan fiyatla satmaya çalışıyor.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
İthal parçalarla anca Tofaş Doğan, Tofaş Kartal olursunuz.
Devlet Tofaş markalarını korumak için yıllarca ithal otomobillerinin önünü kesti. Sonuç ne oldu? Ne yerli otomobil gelişti ne de mühendis. Olan halka oldu. Yüksek paralar ödeyip eski nesil otomobillere bindiler. Daha doğrusu dört tekerlekli tabutlara binmek zorunda kaldılar diyelim. Yurtdışına satamadığın aracı ben napayım! İşin sonunda ne oldu? İthal otomobillerin önü açılınca millet hücum etti. Daha önce denenmiş ve başarısız olmuş bir politikayı alın başınıza çalın. Vestel telefonlar yüzünden ithal telefonlara vergi getirildi. Noldu sonunda? Millet aldı mı Vestel telefonları. Kimse de almadı, alan kazık yedi. Vestel de hiçbir şey geliştirmedi. Olan milletin zararına oldu. Vestel olmasaydı millet daha ucuza telefon alıyordu. Millet niye Vestel almadı? Çünkü ne yerli ne de milli! Siz anca kaporta yaparsınız bu kafayla. Alman motor verecek de, paşam otomobil yaptım diyecek. Binbir türlü destek çeşidi var. Niye hemen rekabeti ortadan kaldırmaya çalışacak şeyleri istiyorsunuz. Adam gibi yatırım ve ar-ge yapsınlar piyasada rekabet etsinler. Ben niye her haltı ithal parçalardan oluşan araba yüzünden daha kaliteli arabalara ulaşmak konusunda sıkıntı yaşayayım. |
Avrupa’dan çatır çatır ithal ediyoruz ama, hem de düşük ithalat vergisi ile :) Bu durumda Avrupa’lı üreticilerin de ülkemizde fabrika açmalarını şart koşmak aski taktirde de ekstra ithalat vergileri getirmemiz gerekmezmiydi?
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X