Şimdi Ara

C- Elysée (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
6.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ön cam tuşlarının ortada olması bence o kadarda kötü değil ama arka camlarında butonları ortada olması kötü olmuş. 3 kişi arkaya otursan camı açmak için ortadaki arkadaşından rica ediceksin o da acıcak bacağını eğilecek oraya kolunu uzatıp camı açıcak veya sen onun önüne uzanıp camı açıcaksın ? o ne ya


    buna dikkat etmemiştim. kapıda olsa ne olurdu sanki. saçma sapan olmuş

    Şimdi bu aracın amacı ney arkadaşlar, ucuz olması :) Düşük bütçeyle araç alan bir insan servisede fazla para harcayamaz değilmi ? Evet dediğiniz duydum gibi :)

    Diyelimki aracın garantisi bitti ve tüm kontrolleri sürücü kapısında bulunan butonlar yağmurdan arızalandı ve tamiri için 500 Euro istendi.
    Bu arabanın belkide iki taksidi olacak o para, şimdi kullanıcı demezmi " bu ney la ! " diye ? Der :)
    O yüzden ucuz satılan aracın donanımları lüks değil sağlam ve uzun ömürlü olacak şekilde yapılır, bu hem ileriye dönük müşteriyi memnun eder hemde üretim sırasında maliyeti kısacağı için firmanın aracı ucuz satmasını sağlayacaktır :)

    Yani bir taşla iki kuş :) Adamlar bunu size zorla satmıyor ki... Paranız varsa C4 Alın :)




  • Sümbül yerine düşünülebilir ancak ikinci el değeri olarak sümbül daha yukarılarda kalacaktır. Sıfır alıp en az 10 sene binen benim peder gibilerin tercihi olacaktır.

    92model broadwayi 94de aldı 2004de sattı.
    20006model almerayı 2005de aldı daha satmadı, "10 sene dolmadı, parası çıkmadı" diyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araç hakkında bir yorumum yokta reklamında "Gerçek yol ve hava koşullarında 4.000.000 kilometre test edildi" cümlesine çok güldüm.

    Bir hesaplama yapalım.

    Araç 120 km/s ile sürülse.

    120x24= 2880 KM 1 Gün durmaksızın kat edeceği mesafe

    2880x7=20160 KM 1 Hafta durmaksızın kat edeceği mesafe

    20160x4=80640 KM 1 Ayda durmaksızın kat edeceği mesafe

    80640x12=967.680 KM 1 Yılda durmaksızın kat edeceği mesafe


    Yuvarlak hesap 4.5 yıl desek yakıt,servis,parça değişimi v.s 5 yıl desek

    Bu araç 5 yıl boyunca test mi edildi şimdi.

    Ufak atta civcivler yesin Citroen.

    Tek araç mı test ediliyor sanıyorsunuz :)

    En az yirmi araç farklı iklim ve alanlarda yüzlerce kişi ile test edilir :) Onlar toplam araç sayısı ile yapılan testten bahsediyorlar yani sizin hesabınızla 16 araç ve araç başına iki mühendisle altı ayda bu testler çok ama çok güzel şekilde yapılabilir.

    Citroen gibi mühendislik geçmişi köklü olan bir firma böyle bir yalan söyleme ihtiyacı hissetmez merak etmeyin :)



    Pratikte yalan söylemiş olmuyor.
    Fakat insanların bilinçaltında bir C-Elysee'nin 4 milyon kilometre boyunca sorun çıkartmayacağı algısını oluşturuyorlar.

    Çoğunluk bu ucuz numarayı yiyor tabi, ama dikkatli bir insan zaten bu hesapta anormallik olduğunu hemen seziyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ön cam tuşlarının ortada olması bence o kadarda kötü değil ama arka camlarında butonları ortada olması kötü olmuş. 3 kişi arkaya otursan camı açmak için ortadaki arkadaşından rica ediceksin o da acıcak bacağını eğilecek oraya kolunu uzatıp camı açıcak veya sen onun önüne uzanıp camı açıcaksın ? o ne ya


    buna dikkat etmemiştim. kapıda olsa ne olurdu sanki. saçma sapan olmuş

    Şimdi bu aracın amacı ney arkadaşlar, ucuz olması :) Düşük bütçeyle araç alan bir insan servisede fazla para harcayamaz değilmi ? Evet dediğiniz duydum gibi :)

    Diyelimki aracın garantisi bitti ve tüm kontrolleri sürücü kapısında bulunan butonlar yağmurdan arızalandı ve tamiri için 500 Euro istendi.
    Bu arabanın belkide iki taksidi olacak o para, şimdi kullanıcı demezmi " bu ney la ! " diye ? Der :)
    O yüzden ucuz satılan aracın donanımları lüks değil sağlam ve uzun ömürlü olacak şekilde yapılır, bu hem ileriye dönük müşteriyi memnun eder hemde üretim sırasında maliyeti kısacağı için firmanın aracı ucuz satmasını sağlayacaktır :)

    Yani bir taşla iki kuş :) Adamlar bunu size zorla satmıyor ki... Paranız varsa C4 Alın :)


    paramız yok diye iki büklüm eğilip te cam açmaya mı uğraşalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ön cam tuşlarının ortada olması bence o kadarda kötü değil ama arka camlarında butonları ortada olması kötü olmuş. 3 kişi arkaya otursan camı açmak için ortadaki arkadaşından rica ediceksin o da acıcak bacağını eğilecek oraya kolunu uzatıp camı açıcak veya sen onun önüne uzanıp camı açıcaksın ? o ne ya


    buna dikkat etmemiştim. kapıda olsa ne olurdu sanki. saçma sapan olmuş

    Şimdi bu aracın amacı ney arkadaşlar, ucuz olması :) Düşük bütçeyle araç alan bir insan servisede fazla para harcayamaz değilmi ? Evet dediğiniz duydum gibi :)

    Diyelimki aracın garantisi bitti ve tüm kontrolleri sürücü kapısında bulunan butonlar yağmurdan arızalandı ve tamiri için 500 Euro istendi.
    Bu arabanın belkide iki taksidi olacak o para, şimdi kullanıcı demezmi " bu ney la ! " diye ? Der :)
    O yüzden ucuz satılan aracın donanımları lüks değil sağlam ve uzun ömürlü olacak şekilde yapılır, bu hem ileriye dönük müşteriyi memnun eder hemde üretim sırasında maliyeti kısacağı için firmanın aracı ucuz satmasını sağlayacaktır :)

    Yani bir taşla iki kuş :) Adamlar bunu size zorla satmıyor ki... Paranız varsa C4 Alın :)


    madem ucuzluk isteniyor o zaman renault taki gibi manuel açma seçeneği olabilirdi arka camlarda illa ucuz olucak diye fiziksel işkence çekmek zorunda değiliz. maalesef oldukça kullanışsız bi tasarım olmuş arka cam butonları. ayrıca arabayıda beğendim sadece bu arka cam olayını ve direksiyonun alt kısımının düz olmasını beğenmedim yoksa bence tasarımı linea dan daha güzel olmuş.




  • @nihilist76

    Dostum o birazda reklam ajansının taktiği ama sen haklısın pratikte çoğunluk senin söylediğin kanıya varabilir, amaç da budur zaten...

    @-FoundeR-
    @MYılmaz4646

    Arkadaşlar ben tabiki mühendsliğin amacından bahsediyorum ama siz fonksiyonilleğinden yakınmışsınız. Evet kesinlikle haklısınız ama şunu unutmamak lazım. Bu şekilde yaparak çok güzel bir maliyet faydası sağlamışlar ama tasarım dediğiniz gibi facia size kesinlikle katılıyorum :)
    Tahminimce makyajla düzeltilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araç hakkında bir yorumum yokta reklamında "Gerçek yol ve hava koşullarında 4.000.000 kilometre test edildi" cümlesine çok güldüm.

    Bir hesaplama yapalım.

    Araç 120 km/s ile sürülse.

    120x24= 2880 KM 1 Gün durmaksızın kat edeceği mesafe

    2880x7=20160 KM 1 Hafta durmaksızın kat edeceği mesafe

    20160x4=80640 KM 1 Ayda durmaksızın kat edeceği mesafe

    80640x12=967.680 KM 1 Yılda durmaksızın kat edeceği mesafe


    Yuvarlak hesap 4.5 yıl desek yakıt,servis,parça değişimi v.s 5 yıl desek

    Bu araç 5 yıl boyunca test mi edildi şimdi.

    Ufak atta civcivler yesin Citroen.

    Tek araç mı test ediliyor sanıyorsunuz :)

    En az yirmi araç farklı iklim ve alanlarda yüzlerce kişi ile test edilir :) Onlar toplam araç sayısı ile yapılan testten bahsediyorlar yani sizin hesabınızla 16 araç ve araç başına iki mühendisle altı ayda bu testler çok ama çok güzel şekilde yapılabilir.

    Citroen gibi mühendislik geçmişi köklü olan bir firma böyle bir yalan söyleme ihtiyacı hissetmez merak etmeyin :)


    Yukarıda verdiğim verilere bakan 10 yaşındaki çocuk bile bu aracın tek araç ile yapılmadığını,yapılamayacağını anlar.

    Fanatikliliğinizi bir kenara koyun ve reklamı bir daha izleyin.

    Reklamda geçen cümlelerden ilk olarak ne anlıyorsunuz 1 aracın 4.000.000 km yapıldığı anlaşılıyor reklam sırasında herhangi bir altyazı da geçmiyor.

    Sen ben bunu anlarız fakat televizyonda reklamı gören 60 yaşındaki bir amca tek aracın 4.000.000 kilometre test edildiğine aldanır.

    Citroen bu durumda yalan söylemiş oluyor.




  • Çok çok fazla incelemedim ama Aveoya ciddi bir rakip olarak görünüyor...Dış görünüş olarak bence Aveodan önde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araç hakkında bir yorumum yokta reklamında "Gerçek yol ve hava koşullarında 4.000.000 kilometre test edildi" cümlesine çok güldüm.

    Bir hesaplama yapalım.

    Araç 120 km/s ile sürülse.

    120x24= 2880 KM 1 Gün durmaksızın kat edeceği mesafe

    2880x7=20160 KM 1 Hafta durmaksızın kat edeceği mesafe

    20160x4=80640 KM 1 Ayda durmaksızın kat edeceği mesafe

    80640x12=967.680 KM 1 Yılda durmaksızın kat edeceği mesafe


    Yuvarlak hesap 4.5 yıl desek yakıt,servis,parça değişimi v.s 5 yıl desek

    Bu araç 5 yıl boyunca test mi edildi şimdi.

    Ufak atta civcivler yesin Citroen.

    Tek araç mı test ediliyor sanıyorsunuz :)

    En az yirmi araç farklı iklim ve alanlarda yüzlerce kişi ile test edilir :) Onlar toplam araç sayısı ile yapılan testten bahsediyorlar yani sizin hesabınızla 16 araç ve araç başına iki mühendisle altı ayda bu testler çok ama çok güzel şekilde yapılabilir.

    Citroen gibi mühendislik geçmişi köklü olan bir firma böyle bir yalan söyleme ihtiyacı hissetmez merak etmeyin :)



    Pratikte yalan söylemiş olmuyor.
    Fakat insanların bilinçaltında bir C-Elysee'nin 4 milyon kilometre boyunca sorun çıkartmayacağı algısını oluşturuyorlar.

    Çoğunluk bu ucuz numarayı yiyor tabi, ama dikkatli bir insan zaten bu hesapta anormallik olduğunu hemen seziyor.

    Alıntıları Göster
    Yukarıda verdiğim verilere bakan 10 yaşındaki çocuk bile bu aracın tek araç ile yapılmadığını,yapılamayacağını anlar.
    - Burada şahsınıza yapılmış bir hakaret ve küçük düşürücü bir imada bulunmadığımın altını çizeyim. Bu tarz birşey yazdığınız için bunu söyleme gereği duydum...


    Fanatikliliğinizi bir kenara koyun ve reklamı bir daha izleyin.
    - Hayatımda hiç fransız aracına sahip olmadım, fanatik olmadığımıda beni az çok tanıyan herkes bilir. Ancak mühendisliklerine saygım vardır bunu inkar etmem. Tabi günümüzdeki piyasa göz önüne alındığında yüksek maliyetli tecrübelerinin tamamını araca aktaramadıklarıda bir gerçek.

    Reklamda geçen cümlelerden ilk olarak ne anlıyorsunuz 1 aracın 4.000.000 km yapıldığı anlaşılıyor reklam sırasında herhangi bir altyazı da geçmiyor.
    - Reklamı izlemedim ama reklamın her zaman genel amacı yasal yollardan müşteriyi aldatmaktır... Beş kuruş etmeyecek CASPER bilgisayarlar bu sayede satmaktadır mesala.

    Sen ben bunu anlarız fakat televizyonda reklamı gören 60 yaşındaki bir amca tek aracın 4.000.000 kilometre test edildiğine aldanır.
    - Kesinlikle size katılıyorum bu konu hakkında yazdığım ikinci mesajımda dikkat ederseniz;
    "Dostum o birazda reklam ajansının taktiği ama sen haklısın pratikte çoğunluk senin söylediğin kanıya varabilir, amaç da budur zaten... "
    gibi bir cümle kurmuşum. Yani ne firmayı nede aracı savunduğum var sadece biraz mantıklı yaklaştım konuya buda markanın fanatiği olduğum kanısı uyandırdı galiba sizede :)


    Citroen bu durumda yalan söylemiş oluyor.
    - Arkadaşında dediği gibi pratikte yalan değil ama elbette bu algı farkları yüzünden bir yalan... :)

    Umarım açıklamalarımı anlayabilirsiniz, anlaşabilirsek ne mutlu bana :) Aracın fanatiği değilim ve bu sınıf bir aracada para verip binmem zaten :)
    Ama bu aracın gereksiz olduğunu göstermez. Tabi benim açıklamalarımda araçta bulunan kusurları örtmektense olur bu tarz şeyler minivalinde şeyler...
    Sayın @unforgiv3n






  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araç hakkında bir yorumum yokta reklamında "Gerçek yol ve hava koşullarında 4.000.000 kilometre test edildi" cümlesine çok güldüm.

    Bir hesaplama yapalım.

    Araç 120 km/s ile sürülse.

    120x24= 2880 KM 1 Gün durmaksızın kat edeceği mesafe

    2880x7=20160 KM 1 Hafta durmaksızın kat edeceği mesafe

    20160x4=80640 KM 1 Ayda durmaksızın kat edeceği mesafe

    80640x12=967.680 KM 1 Yılda durmaksızın kat edeceği mesafe


    Yuvarlak hesap 4.5 yıl desek yakıt,servis,parça değişimi v.s 5 yıl desek

    Bu araç 5 yıl boyunca test mi edildi şimdi.

    Ufak atta civcivler yesin Citroen.

    Tek araç mı test ediliyor sanıyorsunuz :)

    En az yirmi araç farklı iklim ve alanlarda yüzlerce kişi ile test edilir :) Onlar toplam araç sayısı ile yapılan testten bahsediyorlar yani sizin hesabınızla 16 araç ve araç başına iki mühendisle altı ayda bu testler çok ama çok güzel şekilde yapılabilir.

    Citroen gibi mühendislik geçmişi köklü olan bir firma böyle bir yalan söyleme ihtiyacı hissetmez merak etmeyin :)



    Pratikte yalan söylemiş olmuyor.
    Fakat insanların bilinçaltında bir C-Elysee'nin 4 milyon kilometre boyunca sorun çıkartmayacağı algısını oluşturuyorlar.

    Çoğunluk bu ucuz numarayı yiyor tabi, ama dikkatli bir insan zaten bu hesapta anormallik olduğunu hemen seziyor.



    +1
    Aynen. 10 veya 60 yasinda degilim. 34 yasinda muhendisim. Ama aabalardan anlamam. Ama yinede araba alacak bir musteri olarak ben bunu yedim bile [



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gimmeluck -- 7 Kasım 2012; 20:33:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı inceledim iç mekan kalitesi çok aşağılarda maalesef.
  • Bende de aynı araç uzun km'ler boyunca test edildi algısı uyandırdı. Demek ki bir kandırmaca var. Tebrik etmek gerekir eğer ceza yemezlerse.
  • 37den 35e dusseler dızellerı tadından yenmez. Linea yerine bunu alır millet. Hem daha az yakıyor hem daha ıyı bı motor, hem daha saglam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafavbtn

    37den 35e dusseler dızellerı tadından yenmez. Linea yerine bunu alır millet. Hem daha az yakıyor hem daha ıyı bı motor, hem daha saglam

    linea fanatiği değilim ama daha iyi motor ve daha sağlam olmasını neye dayanarak söylüyorsunuz ?

    sonuçta ikisi de euro-ncap a girmemiş araclar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araç hakkında bir yorumum yokta reklamında "Gerçek yol ve hava koşullarında 4.000.000 kilometre test edildi" cümlesine çok güldüm.

    Bir hesaplama yapalım.

    Araç 120 km/s ile sürülse.

    120x24= 2880 KM 1 Gün durmaksızın kat edeceği mesafe

    2880x7=20160 KM 1 Hafta durmaksızın kat edeceği mesafe

    20160x4=80640 KM 1 Ayda durmaksızın kat edeceği mesafe

    80640x12=967.680 KM 1 Yılda durmaksızın kat edeceği mesafe


    Yuvarlak hesap 4.5 yıl desek yakıt,servis,parça değişimi v.s 5 yıl desek

    Bu araç 5 yıl boyunca test mi edildi şimdi.

    Ufak atta civcivler yesin Citroen.

    Tek araç mı test ediliyor sanıyorsunuz :)

    En az yirmi araç farklı iklim ve alanlarda yüzlerce kişi ile test edilir :) Onlar toplam araç sayısı ile yapılan testten bahsediyorlar yani sizin hesabınızla 16 araç ve araç başına iki mühendisle altı ayda bu testler çok ama çok güzel şekilde yapılabilir.

    Citroen gibi mühendislik geçmişi köklü olan bir firma böyle bir yalan söyleme ihtiyacı hissetmez merak etmeyin :)


    hahaha bı sonraki citroen peugeot reklamlarını gorur gibiyim simdiden: "4 milyar km test edildi, nasıl mı? Fabrikada uretilen tum araçları teste gonderdik. Simdi de km sayaclarını sıfırladık sizlere yeni araç olarak satıyoruz"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafavbtn

    37den 35e dusseler dızellerı tadından yenmez. Linea yerine bunu alır millet. Hem daha az yakıyor hem daha ıyı bı motor, hem daha saglam

    linea fanatiği değilim ama daha iyi motor ve daha sağlam olmasını neye dayanarak söylüyorsunuz ?

    sonuçta ikisi de euro-ncap a girmemiş araclar

    tv de lansmana katılan gazeteciler soylemisti gecen gun. Ama bende inanmıyorum bu 4 milyon km zırvasına. Madem oyleymıs 1 milyon km garanti versinlerde görelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafavbtn

    37den 35e dusseler dızellerı tadından yenmez. Linea yerine bunu alır millet. Hem daha az yakıyor hem daha ıyı bı motor, hem daha saglam

    fransız malı bu ülkenin en çok satılan yerli üretim aracı linea yı kesicek öyle mi?

    motor ve sağlamlık konusunda da tamamen farazi uydurma bir yorum yapmışsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ön cam tuşlarının ortada olması bence o kadarda kötü değil ama arka camlarında butonları ortada olması kötü olmuş. 3 kişi arkaya otursan camı açmak için ortadaki arkadaşından rica ediceksin o da acıcak bacağını eğilecek oraya kolunu uzatıp camı açıcak veya sen onun önüne uzanıp camı açıcaksın ? o ne ya


    buna dikkat etmemiştim. kapıda olsa ne olurdu sanki. saçma sapan olmuş

    Şimdi bu aracın amacı ney arkadaşlar, ucuz olması :) Düşük bütçeyle araç alan bir insan servisede fazla para harcayamaz değilmi ? Evet dediğiniz duydum gibi :)

    Diyelimki aracın garantisi bitti ve tüm kontrolleri sürücü kapısında bulunan butonlar yağmurdan arızalandı ve tamiri için 500 Euro istendi.
    Bu arabanın belkide iki taksidi olacak o para, şimdi kullanıcı demezmi " bu ney la ! " diye ? Der :)
    O yüzden ucuz satılan aracın donanımları lüks değil sağlam ve uzun ömürlü olacak şekilde yapılır, bu hem ileriye dönük müşteriyi memnun eder hemde üretim sırasında maliyeti kısacağı için firmanın aracı ucuz satmasını sağlayacaktır :)

    Yani bir taşla iki kuş :) Adamlar bunu size zorla satmıyor ki... Paranız varsa C4 Alın :)


    paramız yok diye iki büklüm eğilip te cam açmaya mı uğraşalım

    Citroen bayisinde bu cümleyi aynen kullanırsanız sağlam bir indirim alırsınız valla

    Dumur olur adamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ön cam tuşlarının ortada olması bence o kadarda kötü değil ama arka camlarında butonları ortada olması kötü olmuş. 3 kişi arkaya otursan camı açmak için ortadaki arkadaşından rica ediceksin o da acıcak bacağını eğilecek oraya kolunu uzatıp camı açıcak veya sen onun önüne uzanıp camı açıcaksın ? o ne ya



    buna dikkat etmemiştim. kapıda olsa ne olurdu sanki. saçma sapan olmuş

    bir bayanla yan yana oturuyorsun ve camı açman gerekiyor.. oraya elini uzatmaya korkar insan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafavbtn

    37den 35e dusseler dızellerı tadından yenmez. Linea yerine bunu alır millet. Hem daha az yakıyor hem daha ıyı bı motor, hem daha saglam

    fransız malı bu ülkenin en çok satılan yerli üretim aracı linea yı kesicek öyle mi?

    motor ve sağlamlık konusunda da tamamen farazi uydurma bir yorum yapmışsınız.

    motor hem daha az yakıyor hem de daha saglam. Forumlara bakın lineayla karsılastırın farazi ne alaka?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.