Şimdi Ara

C5.te Lastik Değiştirmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
5.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iakalinli


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Üzgünüm aykırı bir ses olacak ama ben değişik düşünüyorum , birincisi arkanın kalasla komple havaya kalkması dengeyi göstermez aksine aracın bilakis dengesiz olduğunu gösterir, ağırlık merkezi öne yakın demektir acab öndeki lastiği de o şekilde değiştirebilecek misiniz, 2.cisi bir lastiğin havaya kalkmasıyla diğer lastiğin de havalanması avantaj olduğu kadar çok ciddi dezavantaj da demektir, avantajı hızlı geçilen çukurlarda lastik çukura batmayacağı için daha stabil bir sürüş elde edilir, ancak bir lastikle birlikte diğer lastiğinde havalanması virajlarda çok ciddi yol tutuş zafiyetlerini de gösterir, çok noktadan bağlantılı aksa sahip arabaların yarı stabil H form akslı araçlardan daha iyi yol tutumasının sebebi her türlü koşulda tüm lastiklerin tam açılarıyla yola basmasıdır. (Focus , Golf gibi )Böylece virajda tümseklerde hep lastikler tam yola basma alanıyla tutunmaya devam eder. Hidropnomotik sistemin avantajı alçalıp yükselmesi yanında daha konforlu yumuşak bir sürüş sağlaması, daha güvenli olması değil.

    Tam aksine bu sistem viraj içlerinde yanal kuvvetleri sönümleyerek aracın daha rahat dönmesine ve de daha dengeli bir şekilde yol almasına sebep oluyor.Paylaşım için de arkadaşa teşekkürler.

    Aracın ağırlık merkezi öne yakın değildir. Ön teker değiştirilirken de üç teker üzerinde durabilir. İnternetteki videolarda genellikle sağ arka teker sökülür. Ön teker söküldüğünde araç bir tarafa çekme yapar. Bu aracın devrileceği anlamına gelmez. Ayrıca aracın tekerlerinin çukura girmemesi gibi bir durum yok. Böyle bir durum olsaydı bu sitemlerle uğraşılmaz, araç şasi üzerine oturtulurdu.

    Bu da çukurlara giren aracın videosu.
    http://www.youtube.com/watch?v=FW-4hWtWA6Q

    Özellikle bu videoda araç çukura girerken bile kasa yere paralel duruyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=8SJ28aHE4gM




  • peki iki teker uzerinde gidebiliyormu?
  • ister tek teker gitsin bu iğrenç tasarımı gölgeleyemez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ac Schnitzer

    peki iki teker uzerinde gidebiliyormu?

    Onu henüz başaran olmadı.

    Üç tekerle viraj dönme örneği.
    http://www.youtube.com/watch?v=YhuEoX_y0qY

    Normal bir otomobille Citroen arasındaki farklar da burada.
    http://www.youtube.com/watch?v=6UemQavsCaQ

    İsteyen alır isteyen almaz. İlgi çekici noktalar bunlar. Bu konunun bilgilendirici olduğunu düşünüyorum.

    Bu da sistem hakkında basit bir anlatım.
    http://www.youtube.com/watch?v=1iu-DKi68jw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 16 Kasım 2007; 11:21:06 >




  • Ya arkadaşlar konuyu birazda espri olsun, forumda hava yumuşasın diye açtım aslında ama olayı illa marka fanatikliği boyutuna taşıyan arkadaşlar da yok değil.

    Öncelikle Sevgili BX4TC nickli kardeşim,

    Evet doğrudur. Toleranslar dahilinde yani yükselti farkı tolere edileyinceye kadar 4 tekerde yere basar. Aracın dengesi konusuna gelince yukarıda aynen arkadaşın belirttiği gibi C5 her durumda yere basar. Yere basamayacağı kadar bir yükselti farkı olduğu zaman asla takla atmaz. Yukarıdaki fotoğraf onun aynen kanıtıdır.

    Ayrıca arabanın arkasında 3 kalasla bir demir takoz falan taşımıyorum. Estetik ve işlevsellik denen bir olgu var bilmem bilir misiniz? O takoz dediğiniz demir yığını falan değil. İçinde yaklaşık 20 dm3.lük takım, alet ve edevatın sığabileceği kadar bir kutucuk var ve gayet de şık.

    Bizde yalan yok. Ön tekerlerden birinin askıda olabilmesi için bu takozdan iki tane kullanmak lazım. Örnek : ön sağ, arka sol gibi. Bu durumda araç iki teker üstüne durabiliyor.




  • neticede fransiz

    isterse ziplaya ziplaya gitsin
  • Ya pnömatiği olsa sağdan soldan şişse ne olur ki tip yok. Ben arabayı sevemedikten sonra....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Ya arkadaşlar konuyu birazda espri olsun, forumda hava yumuşasın diye açtım aslında ama olayı illa marka fanatikliği boyutuna taşıyan arkadaşlar da yok değil.

    Öncelikle Sevgili BX4TC nickli kardeşim,

    Evet doğrudur. Toleranslar dahilinde yani yükselti farkı tolere edileyinceye kadar 4 tekerde yere basar. Aracın dengesi konusuna gelince yukarıda aynen arkadaşın belirttiği gibi C5 her durumda yere basar. Yere basamayacağı kadar bir yükselti farkı olduğu zaman asla takla atmaz. Yukarıdaki fotoğraf onun aynen kanıtıdır.

    Ayrıca arabanın arkasında 3 kalasla bir demir takoz falan taşımıyorum. Estetik ve işlevsellik denen bir olgu var bilmem bilir misiniz? O takoz dediğiniz demir yığını falan değil. İçinde yaklaşık 20 dm3.lük takım, alet ve edevatın sığabileceği kadar bir kutucuk var ve gayet de şık.

    Bizde yalan yok. Ön tekerlerden birinin askıda olabilmesi için bu takozdan iki tane kullanmak lazım. Örnek : ön sağ, arka sol gibi. Bu durumda araç iki teker üstüne durabiliyor.

    Benim için çok faydalı oldu. Marka fanatikliği yapan arkadaşlar beni hırslandırdı. Onlara da teşekkür etmek istiyorum. Sayelerinde sınavlarımı bırakıp araştırma yapıp kanıt sundum. Kafamdaki soruların cevaplarını da öğrenmiş oldum.

    İlk hedefim BX almak zaten nickimden de az çok anlaşılacağı üzere.

    Eleştiri yapan arkadaşlar umarım videolara ve linklerdeki diğer bilgilere göz atmışlardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    güvenlik, yol tutuş açısından bi artısı yoksa abartılacak bişey değil. koyar krikoyu kaldırırım 2 sn de

    İki saniye yetiyorsa Toros için bir püf noktanız var sanırım. Ben sadece sanayi krikosunu biliyorum.



    1) bagajdan çıkaracağınız bir krikoyu aracın altına sokup bikaç tur kolunu çevirmek çok mu zor?
    2) şu 3 tekerle kukaların arasından geçen araç olayı süper de merak ettiğim şey bu kadar etkili bi sistem madem niye diğer markalar kullanmıyor?

    not: ben çok etkilendim açıkçası, ama lastik değiştirme için kullanılacak bişey olsa saçmalık olurdu sadece




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya pnömatiği olsa sağdan soldan şişse ne olur ki tip yok. Ben arabayı sevemedikten sonra....

    Zevkler ve renkler tartışılmaz. Bizim gibi düşünenler bu araçları virajlara son sürat girmek için almıyorlar. Herkesin beklentisi farklıdır.

    BX' ten konu açıldı madem ben de yazayım biraz. Anadol ilk kurulduğunda İngiliz Reliant firmasıyla ortaktı. O zamanlar Bertone tasarımı FW11 modelini Anadol üretmek istemedi.(Üstteki beyaz otomobil) Bu tasarımı Citroen uyguladı ve başarılı oldu.
     C5.te Lastik Değiştirmek




  • BX4TC


    verdigin ilk videodaki citroen

    bizim burda arka bacagi kopmus bi kopek war ayni ona benzio

    rengide aynsii walaa

  • @bx4tc

    Bu eski arabayı niye alacaksın ki? Acayip çirkin eski bişi lada gibi :S
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    güvenlik, yol tutuş açısından bi artısı yoksa abartılacak bişey değil. koyar krikoyu kaldırırım 2 sn de

    İki saniye yetiyorsa Toros için bir püf noktanız var sanırım. Ben sadece sanayi krikosunu biliyorum.



    1) bagajdan çıkaracağınız bir krikoyu aracın altına sokup bikaç tur kolunu çevirmek çok mu zor?
    2) şu 3 tekerle kukaların arasından geçen araç olayı süper de merak ettiğim şey bu kadar etkili bi sistem madem niye diğer markalar kullanmıyor?

    not: ben çok etkilendim açıkçası, ama lastik değiştirme için kullanılacak bişey olsa saçmalık olurdu sadece

    1) Renault krikosunu kullanmayan bilemez. Mercedes veya eski Ford krikoları muhteşemdi. Tek elle dönebiliyordu. Renault krikosunda kriko kolu takmak zordur, çevirmek daha zordur. Mercedes' te 5 dakika sürerse Toros' ta rahat 15 dakika gider. Tüm araçlar için en hızlı yöntem sanayideki büyük krikolardır ancak yer olarak dezavantajı vardır.

    2)Citroen firması Peugeot ile birleştiğinden beri bazı teknolojilerini Peugeot' a da aktardı. Örneğin 1970' lerde dünyanın en hızlı dizeli unvanını alan motoru geliştirerek HDI motor olarak kullandılar.
    Hidraktif sisteme gelince Peugeot bazı araçlarında bu sistemi uygulamak istedi ama Citroen bu hakkı hiç bir araca vermedi.





    Aşağıdaki linkte hidropnömatik tank var. Bu örnek Citroen ile ilgili değildir. Bu sistem basit bir kamyon damperinden ibarettir. Çünkü bu araçlar suya girerken tekerlerini uçaklardaki iniş takımı gibi gövdeye topluyor. Bu da basit bir hidrolik ile gerçekleşiyor.
    http://www.army-technology.com/projects/amx/amx6.html




  • Patent hakkı sadece Citroen'de o yüzden kullanamıyorlar.
    Ama 100.000Eu'nun üzerindeki mercedes-bmw gibi araçlarda başka benzer sistemler mevcut imiş, duyduğum budur gözümle görmedim.
    Yavuz'a katılıyorum konu teknik bir konu iken tipini ve alırım almam konusunu gündeme getirmek topiğe uygun kaçmıyor.
    Esas üzerinde durulması gereken kriko değil aracın 3 teker üzerinde haraket edebilmesidir. Başka emsali varsa bilgi veren olursa çok memnun olacağım.
    Saygılarımla.
  • cok mu buyuk ozellik


    hadi sende bu ozellik war ne yapcan..

    bi tekerini sokup 3 teekermi gitcen..


    kizlara iii hava atilir

    3 tekerle yan veren
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    @bx4tc

    Bu eski arabayı niye alacaksın ki? Acayip çirkin eski bişi lada gibi :S

    Fiyatı makul ve hoşuma giden bir araç. Bertone tasarımı olması da ayrı bir etken.

    Hidraktif sistemli araçların hepsi birbirinin aynısı değildir. XM ve Xantia gibi bazı modellerde sensörler sistemin daha verimli çalışmasını sağlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    güvenlik, yol tutuş açısından bi artısı yoksa abartılacak bişey değil. koyar krikoyu kaldırırım 2 sn de

    İki saniye yetiyorsa Toros için bir püf noktanız var sanırım. Ben sadece sanayi krikosunu biliyorum.



    1) bagajdan çıkaracağınız bir krikoyu aracın altına sokup bikaç tur kolunu çevirmek çok mu zor?
    2) şu 3 tekerle kukaların arasından geçen araç olayı süper de merak ettiğim şey bu kadar etkili bi sistem madem niye diğer markalar kullanmıyor?

    not: ben çok etkilendim açıkçası, ama lastik değiştirme için kullanılacak bişey olsa saçmalık olurdu sadece

    1) Renault krikosunu kullanmayan bilemez. Mercedes veya eski Ford krikoları muhteşemdi. Tek elle dönebiliyordu. Renault krikosunda kriko kolu takmak zordur, çevirmek daha zordur. Mercedes' te 5 dakika sürerse Toros' ta rahat 15 dakika gider. Tüm araçlar için en hızlı yöntem sanayideki büyük krikolardır ancak yer olarak dezavantajı vardır.

    2)Citroen firması Peugeot ile birleştiğinden beri bazı teknolojilerini Peugeot' a da aktardı. Örneğin 1970' lerde dünyanın en hızlı dizeli unvanını alan motoru geliştirerek HDI motor olarak kullandılar.
    Hidraktif sisteme gelince Peugeot bazı araçlarında bu sistemi uygulamak istedi ama Citroen bu hakkı hiç bir araca vermedi.





    Aşağıdaki linkte hidropnömatik tank var. Bu örnek Citroen ile ilgili değildir. Bu sistem basit bir kamyon damperinden ibarettir. Çünkü bu araçlar suya girerken tekerlerini uçaklardaki iniş takımı gibi gövdeye topluyor. Bu da basit bir hidrolik ile gerçekleşiyor.
    http://www.army-technology.com/projects/amx/amx6.html


    ben ford kullanıyorum demek ondan kolay geliyo
    bide şu var, sitröyen vermedi ne demek yav, sonuçta mantık az buçuk belli adam üretir koyar, ha adına ahmet sistemi demez de mehmet sistemi der, bir iki yerinde bişey değiştirir olur biter




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ac Schnitzer

    cok mu buyuk ozellik


    hadi sende bu ozellik war ne yapcan..

    bi tekerini sokup 3 teekermi gitcen..


    kizlara iii hava atilir

    3 tekerle yan veren

    Üç tekerle hava atılabilir. Hırsızlar BX, CX gibi modellerde arka jantları çalamaz. Çamurluğu kesmesi gerekir.

    Güvenlik açısından bakarsak denge çubuğunun icat edilemdiği zamanlarda bu araçlar büyük öneme sahipti. Eskiden gangsterler 90 derecelik dönüşler için bu araçları alıyorlardı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide
    ben ford kullanıyorum demek ondan kolay geliyo
    bide şu var, sitröyen vermedi ne demek yav, sonuçta mantık az buçuk belli adam üretir koyar, ha adına ahmet sistemi demez de mehmet sistemi der, bir iki yerinde bişey değiştirir olur biter

    Günümüz şartları maliyeti düşük araçlar üretmeyi gerektirir. Demek ki en az maliyetle en güvenilir hidraktif sistem bu. Yoksa üreten üretirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 16 Kasım 2007; 12:06:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide
    ben ford kullanıyorum demek ondan kolay geliyo
    bide şu var, sitröyen vermedi ne demek yav, sonuçta mantık az buçuk belli adam üretir koyar, ha adına ahmet sistemi demez de mehmet sistemi der, bir iki yerinde bişey değiştirir olur biter

    Günümüz şartları maliyeti düşük araçlar üretmeyi gerektirir. Demek ki en az maliyetle en güvenilir hidraktif sistem bu. Yoksa üreten üretirdi.


    hmm ozman üst seviye araçlarda vardır belki diğer markalarında. ama benim düldüldede olmasını isterdim, özellikle lastik yarılmalarında falan çok işe yarar gibi duruyo.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.