Şimdi Ara

C5.te Lastik Değiştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
5.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CITROEN C5.LE NASIL LASTİK DEĞİŞTİRİLİR.

    Aşağıdaki resimden de görebileceğiniz gibi C5.te lastik değiştirmek için kriko falan kullanmıyoruz biz. 3 tane kalası üst üste koyup üstüne çıkıyoruz ve gördüğünüz gibi teker havaya kalkıyor. :-) Bu bile C5 almanız için yeterli sebep sayılabilir.

    Ayrıca daha bitmedi. Müsait olduğum zaman 3 teker üstüne nasıl gidilir bunu da göreceksiniz ama öyle reklamlardaki gibi 4 lastik al 3 öde hesabı değil. Harbi harbi 3 teker üstünde bir C5 göreceksiniz.


     C5.te Lastik Değiştirmek


    Yorumlarınızı bekliyorum.







  • Elinize sağlık. Bu manzarayı görmek istemiştim. Citroen başlığında hidropnömatik aracın duruşu diye bir konu açmıştım. Eğimli zeminde Aracın dört tekeri de yere basar mı diye soruyordum. Normal pozisyonda basar diyenler olmuştu. Şimdi aracınız servis pozisyonunda mı?
  • Hergün lastik değiştirsek haklısın sadece bu yüzden Citroen tercih sebebi olabilir. Ama sırf bu özelliği yüzünden paso lastik değiştiren arkadaşlar varsa -özellik boşa gitmesin, kullanalım hesabı- ona da birşey demiyorum.
  • Derhal bagaja kalasları koyuyorum
    Yine, iyi ki almışım dedirten bir manzara daha...
    Yavuz kardeşim eline sağlık, paylaşım için teşekkürler.
  • ya kusura bakmayın ama ben anlamadım nasıl kalasları koyup oluyo yani biri açıklarsa iyi olur
  • Kalas gibi araba yapmışlar o yüzden böyle oluyor

    Hidropnömatik sistem sayesinde oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yengeç kazım

    ya kusura bakmayın ama ben anlamadım nasıl kalasları koyup oluyo yani biri açıklarsa iyi olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newbie1

    Kalas gibi araba yapmışlar o yüzden böyle oluyor

    Hidropnömatik sistem sayesinde oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yengeç kazım

    ya kusura bakmayın ama ben anlamadım nasıl kalasları koyup oluyo yani biri açıklarsa iyi olur




    yani tam olrak açıklarsan sevinirim.kriko filan kullanma yokmu?sadece c5 ler içinmi geçerli?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar kriko falan yok. Tek teker 15 cm ve daha yüksek bir yere çıktığında otomobil hidraktif süspansiyon sayesinde seviyeyi dengelemek için diğer tarafıda havaya kaldırıyor. Siz bakmayın orda kalas kullandığıma benim arabamın arkasında 20 cm yüksekliğinde 20 cm genişliğinde 30 cm uzunluğunda lastiğin çıkabileceği kadar bir rampa var. Demirci arkadaşta yaptırdım gayet de şık oldu zaten bagajda fazla yerde kaplamıyor.

    Tabiki lastik her zaman değiştirilmiyor, zincir her zaman takılmıyor ama inanın böyle bir durum başınıza geldiğinde iyiki C5 kullanıyorum diyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşlar kriko falan yok. Tek teker 15 cm ve daha yüksek bir yere çıktığında otomobil hidraktif süspansiyon sayesinde seviyeyi dengelemek için diğer tarafıda havaya kaldırıyor. Siz bakmayın orda kalas kullandığıma benim arabamın arkasında 20 cm yüksekliğinde 20 cm genişliğinde 30 cm uzunluğunda lastiğin çıkabileceği kadar bir rampa var. Demirci arkadaşta yaptırdım gayet de şık oldu zaten bagajda fazla yerde kaplamıyor.

    Tabiki lastik her zaman değiştirilmiyor, zincir her zaman takılmıyor ama inanın böyle bir durum başınıza geldiğinde iyiki C5 kullanıyorum diyorum.



    c5 in en baz modelinde de varmı bu özellik?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yengeç kazım


    quote:

    Orjinalden alıntı: newbie1

    Kalas gibi araba yapmışlar o yüzden böyle oluyor

    Hidropnömatik sistem sayesinde oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yengeç kazım

    ya kusura bakmayın ama ben anlamadım nasıl kalasları koyup oluyo yani biri açıklarsa iyi olur




    yani tam olrak açıklarsan sevinirim.kriko filan kullanma yokmu?sadece c5 ler içinmi geçerli?

    Bu olay hidropnömatik tüm Citroen modellerinde geçerlidir. Hatırladığım kadarıyla GSA, BX, CX, DS, SM, XM, Xantia, C5, C6 gibi modellerde var. Bu araçlarda tek merkezden hidrolik yağ pompalanır. Hangi tekere fazla ağırlık binerse oraya daha çok pompalanarak denge sağlanmaya çalışır. Patlayan tekeri askıya alır. Bu yüzden takla atmayan otomobil olarak da bilinir. Konforu da sifer adı verilen yeşil küreler içindeki azot gazı sağlıyor.

     C5.te Lastik Değiştirmek




  • Arkadaşında gayet güzel açıkladığı gibi C5 dahil tüm hidraktif süspansiyonlu Citroen araçlarda bu özellik var. Abarttığımı sanmayın ama arazi araçlarının yanal düzlemde hareket etme kabiliyetinden de fazla yanal durma ve hareket etme kabiliyeti vardır. Çünkü ağırlık bir tarafa bindikçe dengelemek için diğer tarafa daha fazla ağırlık verilerek aracın her durumda düz olması sağlanıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşında gayet güzel açıkladığı gibi C5 dahil tüm hidraktif süspansiyonlu Citroen araçlarda bu özellik var. Abarttığımı sanmayın ama arazi araçlarının yanal düzlemde hareket etme kabiliyetinden de fazla yanal durma ve hareket etme kabiliyeti vardır. Çünkü ağırlık bir tarafa bindikçe dengelemek için diğer tarafa daha fazla ağırlık verilerek aracın her durumda düz olması sağlanıyor.

    Kusura bakmayın tekrar sıkacağım ama normal pozisyondayken tüm tekerler yere basar mı? Bir de lastik değiştirmek için araç en yüksek konuma mı alınıyor?
  • quote:

    Kusura bakmayın tekrar sıkacağım ama normal pozisyondayken tüm tekerler yere basar mı? Bir de lastik değiştirmek için araç en yüksek konuma mı alınıyor?


    Tam anlamadım ama öncelikle şunu belirteyim lastik değiştirmek için araç tabiki en yüksek pozisyona alınıyor. Çünkü bir taraftaki yüksekliği diğer tarafın mümkün olduğu kadar tolere edememesi gerekiyor ki lastik havaya kalksın. Bunun için belirlenen yükseklik 15 cm en yüksek konumdayken. Bu cümleden şunu anlayabilirsiniz.Normal kademedeyken araç 10 cm daha alçak olacağı için ancak 25 cm.lik bir takoza çıkıldığında diğer teker havaya kalkacaktı.

    Şimdi normal pozisyon derken bunu tam anlamadım ancak araç mümkün olduğunca yani limitleri aşana kadar 4 tekerde yere basar ancak yükselti farkı normal konumda 25 cm olursa araç dümdüz olmak zorunda olduğu için tekerin biri havada kalır. Aslında mantık çok basit. Resimde gördüğünüz gibi araçta bir eğim söz konusu değil yani düz yolda nasıl duruyorsa eğim farkı olduğunda dahi düz duruyor. Zaten 3 teker üstüne gitmenin mantığı da budur.

    Pazartesi günü müsait olduğumda (yaptırdığım takozu boyatmaya verdim de ) yapacağım testte şunu yapacağım ve böylece mantık daha iyi anlaşılacak. Takoza çıkacağım, boşta olan lastiği çıkaracağım ve takozdan ineceğim. Ben bunu daha önce yaptığım için sonucu biliyorum ve yazayım ama fotoğrafı çekmemiştim. Aslında sonuç mantıken çok basit. Eğer takoza çıktığında araç dümdüz kalıyorsa lastik söküldüğünde dahi dümdüz kalır. Sorun ancak şu olabilir. 3 teker üstünde araç durabilir ama hareket ettiğinde ağırlık merkezinden dolayı yatma olurmu? Cevap HAYIR yatma olmuyor.

    Citroen C5 onun için sınıfında en RADİKAL en eşsiz arabadır. Biraz reklam oldu ama hak ediyor




  • Üzgünüm aykırı bir ses olacak ama ben değişik düşünüyorum , birincisi arkanın kalasla komple havaya kalkması dengeyi göstermez aksine aracın bilakis dengesiz olduğunu gösterir, ağırlık merkezi öne yakın demektir acab öndeki lastiği de o şekilde değiştirebilecek misiniz, 2.cisi bir lastiğin havaya kalkmasıyla diğer lastiğin de havalanması avantaj olduğu kadar çok ciddi dezavantaj da demektir, avantajı hızlı geçilen çukurlarda lastik çukura batmayacağı için daha stabil bir sürüş elde edilir, ancak bir lastikle birlikte diğer lastiğinde havalanması virajlarda çok ciddi yol tutuş zafiyetlerini de gösterir, çok noktadan bağlantılı aksa sahip arabaların yarı stabil H form akslı araçlardan daha iyi yol tutumasının sebebi her türlü koşulda tüm lastiklerin tam açılarıyla yola basmasıdır. (Focus , Golf gibi )Böylece virajda tümseklerde hep lastikler tam yola basma alanıyla tutunmaya devam eder. Hidropnomotik sistemin avantajı alçalıp yükselmesi yanında daha konforlu yumuşak bir sürüş sağlaması, daha güvenli olması değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 15 Kasım 2007; 22:59:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Üzgünüm aykırı bir ses olacak ama ben değişik düşünüyorum , birincisi arkanın kalasla komple havaya kalkması dengeyi göstermez aksine aracın bilakis dengesiz olduğunu gösterir, ağırlık merkezi öne yakın demektir acab öndeki lastiği de o şekilde değiştirebilecek misiniz, 2.cisi bir lastiğin havaya kalkmasıyla diğer lastiğin de havalanması avantaj olduğu kadar çok ciddi dezavantaj da demektir, avantajı hızlı geçilen çukurlarda lastik çukura batmayacağı için daha stabil bir sürüş elde edilir, ancak bir lastikle birlikte diğer lastiğinde havalanması virajlarda çok ciddi yol tutuş zafiyetlerini de gösterir, çok noktadan bağlantılı aksa sahip arabaların yarı stabil H form akslı araçlardan daha iyi yol tutumasının sebebi her türlü koşulda tüm lastiklerin tam açılarıyla yola basmasıdır. (Focus , Golf gibi )Böylece virajda tümseklerde hep lastikler tam yola basma alanıyla tutunmaya devam eder. Hidropnomotik sistemin avantajı alçalıp yükselmesi yanında daha konforlu yumuşak bir sürüş sağlaması, daha güvenli olması değil.

    Tam aksine bu sistem viraj içlerinde yanal kuvvetleri sönümleyerek aracın daha rahat dönmesine ve de daha dengeli bir şekilde yol almasına sebep oluyor.Paylaşım için de arkadaşa teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşlar kriko falan yok. Tek teker 15 cm ve daha yüksek bir yere çıktığında otomobil hidraktif süspansiyon sayesinde seviyeyi dengelemek için diğer tarafıda havaya kaldırıyor. Siz bakmayın orda kalas kullandığıma benim arabamın arkasında 20 cm yüksekliğinde 20 cm genişliğinde 30 cm uzunluğunda lastiğin çıkabileceği kadar bir rampa var. Demirci arkadaşta yaptırdım gayet de şık oldu zaten bagajda fazla yerde kaplamıyor.

    Tabiki lastik her zaman değiştirilmiyor, zincir her zaman takılmıyor ama inanın böyle bir durum başınıza geldiğinde iyiki C5 kullanıyorum diyorum.



    bu ne şimdi

    krikosuz lastik değişterecem diye bagajda 3 kalas bi de demir takoz mu taşıyosun.heralde krikodan daha fazla yer kaplıyolardır 4ü birlikte.

    işte size sitröyen almamak için bi mazeret daha




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşlar kriko falan yok. Tek teker 15 cm ve daha yüksek bir yere çıktığında otomobil hidraktif süspansiyon sayesinde seviyeyi dengelemek için diğer tarafıda havaya kaldırıyor. Siz bakmayın orda kalas kullandığıma benim arabamın arkasında 20 cm yüksekliğinde 20 cm genişliğinde 30 cm uzunluğunda lastiğin çıkabileceği kadar bir rampa var. Demirci arkadaşta yaptırdım gayet de şık oldu zaten bagajda fazla yerde kaplamıyor.

    Tabiki lastik her zaman değiştirilmiyor, zincir her zaman takılmıyor ama inanın böyle bir durum başınıza geldiğinde iyiki C5 kullanıyorum diyorum.



    bu ne şimdi

    krikosuz lastik değişterecem diye bagajda 3 kalas bi de demir takoz mu taşıyosun.heralde krikodan daha fazla yer kaplıyolardır 4ü birlikte.

    işte size sitröyen almamak için bi mazeret daha






  • güvenlik, yol tutuş açısından bi artısı yoksa abartılacak bişey değil. koyar krikoyu kaldırırım 2 sn de
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    güvenlik, yol tutuş açısından bi artısı yoksa abartılacak bişey değil. koyar krikoyu kaldırırım 2 sn de

    İki saniye yetiyorsa Toros için bir püf noktanız var sanırım. Ben sadece sanayi krikosunu biliyorum.



    @Yavuz
    Yarbayım soruyu desteklemeyi unutmuşum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_19009493/tm.htm

    Linkteki konuda DS23 modelinin 1:18 ölçekli maketi var. Buradaki aracın duruşu doğru mudur? Bazı Citroenci arkadaşlar dört tekerin de yere bastığını ve kasanın yere paralel olarak ayarlandığını söyledi.
     C5.te Lastik Değiştirmek


    Kasanın yere paralel durması ve tekerlerin yere basması hakındaki şema.
     C5.te Lastik Değiştirmek


    Aracın dengesiz yüklüyken bile denge sağlamaya çalışması hakındaki şema.
     C5.te Lastik Değiştirmek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 16 Kasım 2007; 3:53:45 >




  • Tekeriniz patladığında ya da siz yolda giderken tekerinizin yanınızdan geçip sizi terkettiğini gördüğünüz anda 3 tekeri üzerinde gidebilen tek araç olan sitroyeni almayın lütfen, zorla satan mı var
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.