arkadaşlar yeni aldığım dizel 206 ya arabayı çok kasmayacak şekilde sizce en iyi hangi ebatta lastik ve jant gider??
çok kasmayacak olan üstünde gelen ebatlardır...
walla bende olsa o araba en aşağı 17 inç jant takarım..ama biraz kasar...sana tavsiyem standart jant ölçülerinin bir beden üstü...14 varsa 15 takman...195 50 R15 idealdir....
üzerindeki lastiğin yuvarlanma mesafesi ile talacağın ebattaki lastiğin yuvarlanma miktarı aynıya yakın olamlıdır 17 inch düşünüyor isen yanak azaltılacak ve uygun çapta lastik bulacaksın...bence işin ehli bir lastikçi sana çokk iyi yardımcı olacaktır....
senin hdi de ki lastikler kalsın sportif amaçlı almadınki boşa masraf yapma bence
aslında 206 ya gidecek en iyi jant ve lastik ebatı?? derken neye göre iyi gidecek diyede düşünmek lazım.görüntü olarak iyi gidecek mi ivmelenme olarakmı?görüntü olarak diyosan davlumbaza sığdığı kadar büyük ve geniş takacaksın lastiği güzel görünür.ama o aracı yapanlar mühendis ve o lastiği uygun görmüşler.yani opsiyonel olarak büyük lastik yoktur hiçbir araçta.standartı vardır bişi biliyorlardır ve bu bilgide tecrübeyle sabittir.lakin bende 206 varken 165 75 13 jant vardı ben onu değiştirdim.185 65 14 yaptım.arabanın ivmelenmesi bariz farketti.aynı arabalar beni ufak ufakda olsa çizmeye başladı.190 km hıza çıkan alet 175 i zor görür oldu...
bu arada jant demişken soriim turkiyede Spinin' jant war mı (dönen jant) ??
gaza basınca hepsi döner allyc
en iyi gidecekten kasıt teknik olarak arabayı en az zorlayacak, en büyük jant ve geniş lastik... her lastik tabanı, yanak ve jant orantısının bir üst yada alt jantta karşılığı olabiliyor bunu lastik üreticileri sitelerinde tablolar halinde veriyorlar...ben yinede emin olmak için sordum, zaten sonradan bulduğumhttp://www.peugeot206club.com/tuning/tips/rimstires.html adresinde göre 175/65/14 olan 1.4 araba için 195/50/15 in allowed size olarak verildiği görülüyor.(lastik üreticilerinin tablolarında da bu denklik var)
quote:
Orjinalden alıntı: klonajinsky
gaza basınca hepsi döner allyc
anlatamadım galiba lastik donerken ustteki jant sabit kalıor ve ya jantı elinizle cevire biliorsunuz... ya hic gormedinizmi ya kliplerde sabah aksam gosterirolar
quote:
Orjinalden alıntı: [emk]m.C.k Usta
senin hdi de ki lastikler kalsın sportif amaçlı almadınki boşa masraf yapma bence
sana katlıyorum hatta üstündekiler bitince bir birim tabanı daraltması daha iyi ekonomi için
quote:
Orjinalden alıntı: aLLyC
bu arada jant demişken soriim turkiyede Spinin' jant war mı (dönen jant) ??
Dediğin jant ı Tr de bulamazsın çunku çok pahalı,bi arkadaşım getirmek istedi 2050 euroya geliyo 1 tanesi(lastik,shipping dahil)...
Buarada ince yanak çok dert edilicek bişey değil benim arabanın arka lastileri 255/35/ZR18. Sadece 3-4 ayda bir düzelttirmek yeterli olur...
faydası nedir bu spinning jantın?
quote:
Orjinalden alıntı: ubeceren
en iyi gidecekten kasıt teknik olarak arabayı en az zorlayacak, en büyük jant ve geniş lastik... her lastik tabanı, yanak ve jant orantısının bir üst yada alt jantta karşılığı olabiliyor bunu lastik üreticileri sitelerinde tablolar halinde veriyorlar...ben yinede emin olmak için sordum, zaten sonradan bulduğumhttp://www.peugeot206club.com/tuning/tips/rimstires.html adresinde göre 175/65/14 olan 1.4 araba için 195/50/15 in allowed size olarak verildiği görülüyor.(lastik üreticilerinin tablolarında da bu denklik var)
195/50/15 in allowed size olabilir ama kasmaz demek değil.+ benim arkadaş 17 jant taktı 1.6 206 ya gayet güzel görünüyor.ha 15 ten daha çok kastığı bariz.yani işin özeti hepsi kastırır normalden büyük olanların.ama az ama çok.