Şimdi Ara

Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
11.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İki yıl önce sıfır araba satın aldı, başına gelmeyen kalmadı. Devamı linkteki haberde...


    İki Yıl Önce Sıfır Araba Satın Aldı, Başına Gelmeyen Kalmadı - Elazığ (iha.com.tr)




  • Neden abartayım üstad? Ben de Egea kullanıyorum. Zilyon tane Egea grubuna da üyeyim. Her gün okuyorum bu tarz gönderileri. 1.4 fire motor ortalama 2-3 bin kmde 1 litre yağ yakıyor. Allahın bildiğini kuldan saklamaya gerek yok. Yağ yakmanın tek çözümü motoru rektefiyeye sokturup segman attırmak. Aksi halde yağ yakmaya devam ediyor.

    Hocam Egea gruplarında olmasam hak vereceğim, 1.4 Egea kullanmamış olsam inanacağım.

    Bir kere bu kadar çok yağ eksilten bir araba olsa infial yaratırdı. Piyasada on binlerce 1.4 Fire Egea geziyor. Bu kadar abartı yağ yakma olayı olsa bir kere yer gök motor yiyen Egea olurdu. Tek tük hatalı 1.4 çıkıyor ama kesinlikle abarttığınız gibi bir durum yok. Segman atılan Egea, 3 senedir gruplarındayım 1-2 tane gördüysem görmüşümdür.

    Ben 2,5 yıl 40 bin km kadar bindim, 4 kere bakıma girdim, sadece bakımdan bakıma kaputu açıldı arabanın. Sizin mantıkla olsa demek ki arabaya 20 kere yağ ilavesi yapmış olacaktım. Zaten 3 litre yağ alan bir araba 10 bin km'ye gelmeden o yağı bitirirdi sizin mantıkla.

    Şimdi hocam 1.4 motorda yağ eksiltme konusu gerçekten garip. Segman atılmak zorunda kalınan araçlar var ancak diğer yandan belki yüz bin tane 1.4 Egea geziniyor trafikte, 3-5 araca segman atılmış olması sorunun büyütüldüğü hissini oluşturuyor. Yoksa başka markalarda da tek tük arızalı araçlar çıkıyor. Mesela Volkswagen'de 3600 km'de şanzıman patlatan var. Gene bayiden çıkıp eve varamayan araçlar var ama bunlar istisna. Fiat Egea'nın 1.4 motorundaki durum da biraz bu.


    Onun dışında 1.4 motorlarda yağ soğutucu olmamasına rağmen motoru öngörüldüğü gibi kullanırsanız kayda değer miktarda yağ eksiltmiyor. Bizim insanımız 3000 devrin üzerini "ölüm bölgesi" olarak düşündüğü için 2000-2500 devirle rampa yukarı zorluyorlar. Düşük devir yüksek vites kullanım ise motorun canına okuyor. Ben Marmaris'e gittim 40 küsur derece Ağustos sıcağında, %7-8 eğimli ve 7-8 km uzunlukta rampaları olan bir yol. Yer yer 5000-6000 devir çevirttim ama yağ çubuğunda görülebilecek bir eksiltme olmadı.

    Mesela ben 4500'de aldım 43 küsur binde sattım. Aşağı yukarı 39 bin km falan kullanmış durumdayım. Bu süreçte araba 4 kere (10-20-30-40 bin) bakıma girdi. Konuda abartıldığı kadar öyle 2-3 bin km'de 1 litre yağ tüketimi olsaydı ben bu bakımların hiç birisine yetişemezdim. Zaten öyle bir şey olsa o motor üretimde de kalamazdı, herkes motor da yerdi. Bu arabaya Facebook'la işi olmayan, sosyal medya kullanmayan insanlar da biniyor. Bizim haberimiz olsa onların içinde illa ki haberi olmayan olurdu. Ortalık motor yiyen Egea'dan geçilmezdi.


    Ayrıca 1.4 Fire motor gereğinden fazla gömülen bir motor. 1.3 Multijet ile çok farklı dünyalar. Kısa mesafe işe git gel yapacak olan, soğuk memlekette yaşayan için ilaç gibi bir motor. Sessiz, titreşimsiz, çabucak ısınan, Adblue DPF gibi dertleri olmayan bir motor. O yüzden 1.4 alınmaz diye bir mantık yok. Çekiş konusunda da biraz vitesle oynayınca 1.3 Multijet'in yapabileceği her şeyi yapabilecek bir motor.


    Not: 2020'de bütçem 1.6 Multijet'e dahi yeterken 1.4 Fire Egea aldım ben. 2,5 sene gayet memnun kullandım.

    Matematik basit. Sizin iddianız 2-3 bin kilometrede 1 litre yağ eksiltmesi. Motorun yağ kapasitesi 3 litre. 3 bin kilometrede 1 litre eksiltirse 9 bin kilometrede 3 litre eksiltmiş olur. Yani motorda damla yağ kalmaz. Peki Fiat bu aracı kaç binde bir servise çağırıyor? 10 bin km'de bir.

    9 bin kilometrede yağı tamamen biten araba 10 bin kilometreyi görebilir mi?


    Aracın hatalı üretim olmasından sizi sorumlu tutmuyorum, yağ eksiltme sorunu olan 1-2 araba varken siz ve sizin gibilerin gruplarda "1.4 yağ yakıyo ehehe yağ yakıyoo yağ yakıyooo" diye konuşup durmanız yüzünden sapasağlam arabası olan insanlar uzun yola çıkmadan önce arabalarına güvenemez hale geldiler.


    Zaten araçta yağ seviyesi düştüğü zaman lamba yanıyor. Yani yağ tehlikeli derece azaldığında önce sarı sonra kırmızı uyarı lambaları var. Bu lambalar da hiç yanmadı.


    Yani sizin hayal dünyanızda şöyle mi işliyor acaba olay;

    Araç 3 bin km'de 1 litre yağ eksiltiyor. 9000. kilometrede yağ bitiyor kalan 1000 km'yi yağsız yapıyoruz sonra bakıma giriyoruz. O 1000 km'de motor aşınıyor ama hemen ortaya çıkmıyor. Sonra birden bire motor pert oluyor.

    Böyle düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü dediğiniz gibi bir senaryoda bu motorun 6 bin kilometrede falan su koyvermesi lazım. Oysa sarı sitede +500 bin km'lerde bir sürü taksi çıkması 1.4 var. 1.3 kadar yaygın olmasa da 1.4 motorun da 500 bin km devirebileceğini görmüş oluyoruz.


    Dediğim gibi münferit bir kaç arabadan dolayı tüm 1.4'leri gömmeyi bırakın artık.

    Abartın hocam abartın. Egzozdan mavi duman da atıyordur şimdi.


    Yahu egzozdan yanık yağ atsa o araba nasıl emisyonlardan geçecek nasıl satışı yapılabilecek?


    O kadar yağ yaksa 2 bakım arasında yağ kalmaz arabada 3 litre yağla 10 bin km gidiyor. Sizin mantıkla 2 binde bir bakıma girmemiz lazım.

    Egea sıfır fabrikadan çıkarken yağ çubuğun yarısına kadar dolu olur. Bizzat bayiden çıkarmadan çubuğu çıkartıp baktım ve teyit ettim. Bu arkadaşın aracı yağ eksiltmemiş.

    O çubuk Egea’da servisten bilgi edilebileceğiniz üzere motorun en üst 400 ml kısmını ölçmektedir. 1 litre eksilttiğini ölçemezsiniz.

    Anlayacağınız 2-3 bin km’de 1 litre eksiltmesi imkansız. Atmosferik ve yağ soğutucusu olmadığından dolayı bir miktar eksilttiği doğrudur. Fakat yorumunuz aşırı abartı. Üstelik araçla yeni tanışıyorsunuz.
  • 1.4 fire motor sorunlu ve yağ yakan bir motor. Alan bunu bilerek alıyor. Eski kasa bmw kullanır gibi bagajda sürekli yağ ile gezip 2-3 bin kmde bir yağ eklemek lazım. Ucuz etin yahnisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Hocam bagajda yağ gezdirmeye falan gerek yok. Ben her benzinliğe girdiğimde 40 litre benzin 5 litre yağ koyduruyordum. 400-500 km'de bir 5 litre yağ o kadar da sorun olmuyordu.


    Hatta bazen yarı depodayken falan giriyordum petrole mecburiyetten.


    (!)


    Abartın abartın az daha abartın.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Neden abartayım üstad? Ben de Egea kullanıyorum. Zilyon tane Egea grubuna da üyeyim. Her gün okuyorum bu tarz gönderileri. 1.4 fire motor ortalama 2-3 bin kmde 1 litre yağ yakıyor. Allahın bildiğini kuldan saklamaya gerek yok. Yağ yakmanın tek çözümü motoru rektefiyeye sokturup segman attırmak. Aksi halde yağ yakmaya devam ediyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Hocam Egea gruplarında olmasam hak vereceğim, 1.4 Egea kullanmamış olsam inanacağım.

    Bir kere bu kadar çok yağ eksilten bir araba olsa infial yaratırdı. Piyasada on binlerce 1.4 Fire Egea geziyor. Bu kadar abartı yağ yakma olayı olsa bir kere yer gök motor yiyen Egea olurdu. Tek tük hatalı 1.4 çıkıyor ama kesinlikle abarttığınız gibi bir durum yok. Segman atılan Egea, 3 senedir gruplarındayım 1-2 tane gördüysem görmüşümdür.

    Ben 2,5 yıl 40 bin km kadar bindim, 4 kere bakıma girdim, sadece bakımdan bakıma kaputu açıldı arabanın. Sizin mantıkla olsa demek ki arabaya 20 kere yağ ilavesi yapmış olacaktım. Zaten 3 litre yağ alan bir araba 10 bin km'ye gelmeden o yağı bitirirdi sizin mantıkla.

  • Sánchez kullanıcısına yanıt
    Hocam son 1 yıl içerisinde 1.4 Fire incelemesi yapan bazı Youtuberlar yağ yakma sorunu çözüldü vs. diyorlardı. Hatta bu forumda da yazıyorlardı. Kullanılan yağ cinsi ve motor güncelleme vs. ile halloldu deniliyordu ama inanmamıştım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Üstad şimdi tekrardan bir gruba bakayım dedim. Daha 18 saat önce yeni bir gönderi girilmiş. Olduğu gibi ss aldım. Bu araçlar yağ yakıyor. Sürekli eklemek lazım. Bu bir gerçek.

    Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış

    Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış

    Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Hayır üstad devam ediyor maalesef. 2-3 bin kmde bir muhakkak kontrol edilip ekleme yapılmalı diye düşünüyorum. 10 binde bir bakıma sokarsanız o motoru kucağınıza alırsınız. Geçen gün bir arkadaş öyle tesadüfen bakmış motorda 1 litre yağ kalmış. Henüz 3500kmde araç.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    yağın malıyetı nedır 1.4 motor 10/40 yag mı koyuluyor?

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    hocam servis size caktırmamak için onden 2 litre fazladan yagı basmıs olabılır motora nasılsa dıger bakıma kadar ıdare etsın diye :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 18 Haziran 2023; 15:33:20 >
  • Servis 5-40 kullanıyor. Petronas Selenia. Maliyetini bilmiyorum. Ben 1.6 Egea kullanıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tamam, 5 litre yağ olsun. 2000 km'de 1 litre yaksa gene sonraki bakıma yetişmez. Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış 

  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Yağ çubuğunun minimum - maximum arasında yağ var. Sorun nedir? Fabrikasından "Max" çizgisinde çıkacak diye bir kaide yok. Min - Max arası oldu mu yeterlidir.


    Grupta "1.4 yağ yakıyo 1.4 yağ yakıyo" diye diye milleti paranoyak ettiniz.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bu sadece bir örnekti. Yağ soğutucusu olmayan her araçta yağ buharlaşarak yanar. Fakat 1.4 Egealarda bu standart kayıpların üzerinde. Gerçek olan bu. Bunu servisler dahi kabul ediyorken sizin aksini savunmanız gerçeği değiştirmiyor üstadım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Abartmayın, tek tük çıkıyor bu tarz durumlar. TR'nin en çok satan arabası, bahsettiğiniz gibi aşırı olsaydı ciddi problem çıkardı. Fiat servisleri de problem yaşanan araçlara yağ ekleyip takibe alıyor, gerekirse segman yapıyorlarmış zaten.


    Kaldı ki şirketlerde falan son 1 yıldır çok ciddi 1.4 alımları var, filolar keza öyle. Bu araçların kaputları bakımdan bakıma açılır hep. Sizin dediğiniz gibi bir durum olsa bu araçların hepsi ilk bakıma kadar motor yerdi. Azıcık mantık yürütün.


    Örnek olması açısından da şu bilgileri vereyim;

    Şirkete sıfır alınan egea 1.4 şu an 7500 km'de, geçen hafta meraktan baktım çubuğun ortasında yağ seviyesi.

    Arkadaşa aldığımız 1.4 3 bin km'yi geçti yine çubuğun ortasında.

    Benim 1.4 2 bin km'de yine çubuğun ortasında. Haftaya 2000 km civarı yol yapacağım, muhtemelen açıp bakmam bile.

    Araçlar son 4 ay içinde alındı.


    Bazı tedirgin kullanıcıların sürekli fotoğraf paylaşmasını genelmiş gibi baz almayın.





  • Haberde geçen D5 plakası nedir?

    Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Saçmalık. Trnin 5 yıldır en çok satan aracı. En çokta 1.4 motor var yağsızlıktan motor yiyen egea görmedim. Kendim 55bin kmde ilk sahibiyim bakımdan bakıma gidiyorum. Gruplara ben de üyeyim araçla ilgili sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    o eksilen yağ maksimum 150gram . Bu da normal öyle 1.5 2 litre değil. Egea yağ çubuğu tüm karteri temsil etmez. Çubukta yağ olduğu sürece sorun yoktur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Haklısınız hocam. Ben yanılmışım. Benim 2,5 sene boyunca kullandığım araba başkaymış farkında değilmişim.


    Siz haklısınız, iki bakım arası 10 bin km'de yağı neredeyse 2 kere bitirmesi gerekirdi benim arabanın haklısınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sánchez

    Üstad şimdi tekrardan bir gruba bakayım dedim. Daha 18 saat önce yeni bir gönderi girilmiş. Olduğu gibi ss aldım. Bu araçlar yağ yakıyor. Sürekli eklemek lazım. Bu bir gerçek.





    Egea sıfır fabrikadan çıkarken yağ çubuğun yarısına kadar dolu olur. Bizzat bayiden çıkarmadan çubuğu çıkartıp baktım ve teyit ettim. Bu arkadaşın aracı yağ eksiltmemiş.

    O çubuk Egea’da servisten bilgi edilebileceğiniz üzere motorun en üst 400 ml kısmını ölçmektedir. 1 litre eksilttiğini ölçemezsiniz.

    Anlayacağınız 2-3 bin km’de 1 litre eksiltmesi imkansız. Atmosferik ve yağ soğutucusu olmadığından dolayı bir miktar eksilttiği doğrudur. Fakat yorumunuz aşırı abartı. Üstelik araçla yeni tanışıyorsunuz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.