Şimdi Ara

Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
11.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • annem böyle pasta yapmayı nerden öğrendi   soruları görünce o geldi aklıma  neyse konuya gelelim


    servisinde çalışırken günün %80 oranında 1.4 egea gelirdi,hepside yağ eksiltmesi sorunuyla yenisinden eskisine hep aynı,soğutucu felan hikaye.


    yeni alsam yağ eksiltmem olsa,servise gitsem servis yağ eksiltiyormuş diye kayıt açacak,ilk 10 bin bakıma kadar yine eksiltme sorunum olacak,sonra dara alınıp işlem yapılsın iş emri açılıp fabrikaya durum bildirelecek,fabrika sıfır sandık yerine motor rektifiyesine karar verecek,o kadar para verip araba alıcam motor açılıp segman atılıp kapanacak,gerçi segmandan sonra eksiltme olmuyor buda fabrikanın ayıbı.


    neresinden tutarsan tut,elinde kalacak bi konu,gerçi mahkemeye gidende oluyordu ama değişim vs çıkmıyordu genelde.ya bu arabayı alanlar bu şekil kafaya takmadan gezecek yada almayacak ortası yok





  • UltimateRs U kullanıcısına yanıt

    1.4 lerin yağ eksiltmesinin temel nedeni kullanılan opar marka yağ

    Petronas liqui Molly gibi yağlarda bu sorun yaşanmıyor ve yetkili servis yağ eksilttigini kendisi kabul ediyor

    Tek yapmanız gereken 5 bin km de bir servise uğrayıp kontrol ettirmek,servis eksikse zaten direk tamamlıyor

    Türkiye'de taksiciden ticariye en çok kullanılan motordan bahsediyoruz,lpgyle tık demeden 100 binlerce km deviren bir ünite bu

    Vw bu yağ meselesi yüzünden 50 tane tsi motor değiştirdi,hala aynı değişen birşey yok

    İnsanlar boş takıyor kafaya bu meseleyi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 14 Temmuz 2024; 11:42:14 >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    aslında kaliteli yağdada eksilten gördüm görmedim değil,oparda çok çok kaliteli olan yağ değil zaten,bazı servisler bu yağı kullanmıyor,petronas,mobil,shell kullanan servislerde vardı bildiğim



    kısadan hisse boş bir mesele,ya bu şekil kullanılacak yada alınmayacak ortası yok.tabii f/p konusunda mantıklı egealar ama boşuna uzuyor bu mesele.

  • Bu motorda yağ soğutucu yok. Servisin kullandığı yağ da kalitesiz hal böyle olunca da buharlaşıp gidiyor. Çözüm iyi yağla eksilmeyi minimize etmek ve birkaç bin kmde bir eksildiği kadar eklemek. Bagajda yağ gezdirmek olmasa da evde bulundurup ara ara eklenebilir zor bir işlem değil. Olmasa daha iyi ama her arabanın bir kroniği var bununki de bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UltimateRs

    aslında kaliteli yağdada eksilten gördüm görmedim değil,oparda çok çok kaliteli olan yağ değil zaten,bazı servisler bu yağı kullanmıyor,petronas,mobil,shell kullanan servislerde vardı bildiğim



    kısadan hisse boş bir mesele,ya bu şekil kullanılacak yada alınmayacak ortası yok.tabii f/p konusunda mantıklı egealar ama boşuna uzuyor bu mesele.

    İste birinde 750ml eksiltiyor otekinde 250

    Bakımdan bakıma gir çık keyfine bak

    Bir 1.4lpgli egea ile 200bin km yap birde 1.4 tsi ile

    Bak bakalım hangisi daha maliyetli oluyor:)

    Bana göre küçük hacimde en kaliteli kendini ispatlamış motor bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 14 Temmuz 2024; 12:6:1 >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    zaten eski 90lardan kalma makine,blok uno 1.4lerden geliyor :),bakımı yap yürü aynen öyle  devir zaten uygun maliyetli araba yürütme devri :) eskidendi turbolar hacimli makineler :)

  • UltimateRs U kullanıcısına yanıt

    Aynen,132lik Toyota motorunu ne bok yemeye kaldırdı gerizekalılar anlamam

    LPG var performans var otomatik şanzımana tam uyumlu her arabaya takılıyordu

    Gitti 1.5 getirdi bana  

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    hakkatten o 132lik makine çok güzeldi,Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış 

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Egea 1.4 Fire motorunun silindir bloğunun demir olduğu yazıyor. Bu da rektefiye edilebilir ve dayanıklı bir motor olduğunu gösteriyor aslında. Bu arabayı alanların servisten servise değilde sık sık motor yağına mutlaka bakması gerektiği sonucu çıkıyor. En azından silindir bloğu alüminyum değil Renault motorları gibi.

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Mecbur kaldılar emisyon mevzusu nedeniyle ve bildiğim kadarıyla. Dediğiniz 1.6 lt 132 hp vvti motor 1ZR-FAE kodlu motor ve km başına 152 gr Co2 salınımı olduğu yazıyor. Bu değer güncel EU standartlarının epey üzerinde kalıyor okuduğum kadarıyla. Yoksa en baba ve ömürlük denilebilecek kadar sorunsuz bir motordu.

    Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 15 Temmuz 2024; 1:37:2 >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    İnsan malesef başına gelmeden inanmıyor.

    TR en çok satan otomobili, en ucuz olduğu için olabilir mi? Taksicilerin ve filoların hedef aracıdır. Bakımdan bakıma servise gitmek mesele değil, km geçtikçe yağ kontrolü yapıyormusunuz?

    Ben de 2008 corolla d4d motor yağ yakma mağduruyum. Ben de aynı sizin gibi inanmıyordum taaki bir gün ışıklarda beklerken "yağ ekleyin" uyarısı alana kadar. Sonrasında öğrendim ki kronik sorunmuş, corolla d4d yağ yakıyormuş, 10bin km de 2 litreyi geçiyor. Mağdur tüketiciler Ticaret bakanlığına şikayette bulunmuşlar konuyla alakalı.

    Ancak bunların hiç birini başıma gelmeden bilmiyordum.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.