Motoru öyle çabuk yemezsin zamanla olur o geç fark edersin bı bakmışsın motor pert. Ayrıca aracın hatalı üretim olmasından bile beni sorumlu tutman çok değişik bir psikoloji |
Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış (4. sayfa)
-
-
Matematik basit. Sizin iddianız 2-3 bin kilometrede 1 litre yağ eksiltmesi. Motorun yağ kapasitesi 3 litre. 3 bin kilometrede 1 litre eksiltirse 9 bin kilometrede 3 litre eksiltmiş olur. Yani motorda damla yağ kalmaz. Peki Fiat bu aracı kaç binde bir servise çağırıyor? 10 bin km'de bir.
9 bin kilometrede yağı tamamen biten araba 10 bin kilometreyi görebilir mi?
Aracın hatalı üretim olmasından sizi sorumlu tutmuyorum, yağ eksiltme sorunu olan 1-2 araba varken siz ve sizin gibilerin gruplarda "1.4 yağ yakıyo ehehe yağ yakıyoo yağ yakıyooo" diye konuşup durmanız yüzünden sapasağlam arabası olan insanlar uzun yola çıkmadan önce arabalarına güvenemez hale geldiler.
Zaten araçta yağ seviyesi düştüğü zaman lamba yanıyor. Yani yağ tehlikeli derece azaldığında önce sarı sonra kırmızı uyarı lambaları var. Bu lambalar da hiç yanmadı.
Yani sizin hayal dünyanızda şöyle mi işliyor acaba olay;
Araç 3 bin km'de 1 litre yağ eksiltiyor. 9000. kilometrede yağ bitiyor kalan 1000 km'yi yağsız yapıyoruz sonra bakıma giriyoruz. O 1000 km'de motor aşınıyor ama hemen ortaya çıkmıyor. Sonra birden bire motor pert oluyor.
Böyle düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü dediğiniz gibi bir senaryoda bu motorun 6 bin kilometrede falan su koyvermesi lazım. Oysa sarı sitede +500 bin km'lerde bir sürü taksi çıkması 1.4 var. 1.3 kadar yaygın olmasa da 1.4 motorun da 500 bin km devirebileceğini görmüş oluyoruz.
Dediğim gibi münferit bir kaç arabadan dolayı tüm 1.4'leri gömmeyi bırakın artık.
-
valla kendı hayal dunyanı anlatmıssın okumadım :D
-
Okumadıysanız ve başka bir argümanınız da yoksa tartışmayı kaybettiğinizi kabul ettiniz.
İyi forumlar.
Edit: Bu da bu konuya son mesajımdı. Bütün mesajlaşma ortada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 30 Haziran 2023; 12:8:41 > -
yoo butun mesajlarım yukarda sıze herturlu arguman sunulmasına ragmen hayalı olarak araba su kmde su kadar lıtre yag yakıyor dedınız cıktınız kendı kendınıze :D o kadar yazıldı her araba aynı oranda yag eksıltmez, yazın farklı kışın farklı eksıltır, konan yaga gore eksıltır, yogun trafıkte veya uzun yolda farklı oranda eksıltır vs yanı komedısınız :D herkes araba yag yakıyor derdınde sız 10 bınde 2 mı 4 lıtremı eksıltır bunu algı yapma derdındesınız :D
-
Çıktığından beri her yıl en çok satan araba, ne kadar çok satış o kadar çok hatalı araç çıkma ihtimali. Ulen madem bu kadar hatalı bir araba niye 1.4 motoru peynir ekmek gibi satıyor? Bunların hepsi yağ yaksa fiat servislerinin önü kilometrelerce kuyruk olurdu bu kadar çok araba satışıyla. -
bizler sayesınde kullanıcılar bilgi edındı yag eksıldıkce eklıyorlar. Sizin kafayla gıtselerdı kuyruk olacaktı evet haklısınız
-
Babamda 2016 model 1.4 egea var ve bakımdan bakıma kaput açıldı yağ yakma gibi bir problemi yok yani. Denk gelenler olabilir belki üretimdeki ince bir hatadan dolayı oluyordur muhtemelen. -
Bir motor 10bin km de 1 litreyi bırak 200gr yağ eksiltme yapıyorsa sorun vardır. 260binde dizel cirtoende bile 200 gr yağ eksilme görmedim. Kaldıki turbolu araçlarda normalde bukadar eksiltme bu km lerde olur. Atmosferik Benzinde bir aracın bukadar çok yağ eksiltmesi sorun göstergesidir. -
Evet, güncel durum nedir? Yağ yakmaya eksiltmeye devam mı?
-
2023 Aralıkta aldık, yağ seviyesi çubuğun kabaca yüzde 75'indeydi.
3000 km şehir içi eksiltmedi. 1000 km gidiş, 1000 km geliş yol yaptım; çubuğun yüzde 25'ine indi. Tırtık 1 litre desek, 500 ml. Servis tamamladı.
Şu anda 6700 km'deyim ve seviye çubuğun yüzde 75'inde. 1000 km olmasa da 300 km falan bir çok uzun yol yaptım.
Velhasıl eksiltme oldu ama kitapçıkta belirtildiği gibi oldu.
Bana kalırsa abartıldığı gibi bir sorun yok. Oldu ki 5000 km'de 500 ml eksilti, yarım litre yağ tamamlamak bana kalırsa problem değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mshysteria -- 13 Temmuz 2024; 21:35:24 > -
Güle güle kullanın.
Yağı fazla koyunca; köpük yapıyor pistonlar, köpükte motorda şişikliğe sebep olup bulduğu ilk zayıf noktadan patlayıp yağ kaçağı yaptırıyor.
Yağı az koyunca; pistonlar yağlanamadığı için motor kendini yiyor.
Yağ klavuzda belirtilen seviyede tam dengede olması lazım. Bunuda servis bakım zamanı ayarlıyor. Fakat motorun yağ eksiltmesinin sıfır arabada normal olduğunu pek düşünmüyorum.
Şimdi mantıken düşündüğümüzde, eğer yağ buharlaşıyorsa; yağ buharlaştığında kaçacak tek yeri egzoz aksi halde motorda yağ kaçağı olurdu. Egzoza yağ nerden geçip gidecek? Pistonlar aşağı yukarı hareket ettikçe sekmanlardan sızıp yanma odasında yağ yanarak egzozdan dışarı atılacak.
Sonuç; O zaman sorunun kaynağı belli pistonun etrafındaki halkalar (sekman) bilerek kusurlu üretilmiş ve 2021 yılından beri (sizin aracınız 2023 aralık üretimi ve yağ eksiltiyor) fabrika; daha fazla sekmanlı piston kullanarak yada sekmanları daha kaliteli kullanarak bu yağ yakma sorununu çözmemiş. Fiat'ın bu yaptığı tam anlamıyla bir planlı eskitmedir. Bilerek araçta kusur bırakmak ve bunu normal birşeymiş gibi sunmaları asıl anormal olan. Ne diyelim Türk halkını bu arabalara muhtaç edenler utansın.
-
PCV valfi nedir araştırın, yağ buharı emmeye verilir emisyonları düşürmek için.
-
Egea Cross 1.4 Fire motorunda PCV valfi var mı?
-
Valf yerine direkt borudan gidiyor, mantık aynı. Dizellerinde PCV var, 1.4'lerde maliyet azaltmak için böyle bir yola gidilmiş.
www.otomenekse.com.trMotor Havalandırma Hortumu 1.4 Egeahttps://www.otomenekse.com.tr/urun/motor-havalandirma-hortumu-1-4-egea -
Bunu kendim çizdim. Şimdi bu halde emme manifoldundan çekilen tanzikli hava ile buharlaşan yağında çekileceği görülüyor fakat yağ motorun içinde sabit kalmaz hiçbir zaman, oraya buraya sıçrar. Ani kalkışta veya frende motor içinde oraya buraya sıçrayan yağ, daha fazla merkez kaç kuvvetiyle pinball oyununun topu gibi savrulur.
Soru-1:
Emme manifoldundaki hava ile motordan çekilenin sadece buharlaşan yağ olduğundan nasıl emin olabiliriz?
Soru-2:
Sıçrayan sıvı yağı da çekip yakmadığının garantisi nedir?
Soru-3:
Havalandırma borusunu çıkarıp, PCV valfi taksak, sıçrayan yağın yanmasını önleyip sadece buharlaşan yağın emme manifolduna gitmesini sağlayabilir miyiz?
Soru-4:
Motor yağlarının genel olarak; 150 ile 300 derece arasında buharlaşmaya başladığı bilgisi mevcut. Motor sıcaklığı 90 derecedeyken, motor yağı da 150 derecede buharlaşırken, burada motor yağının buharlaşmaması gerekmez mi?
Eğer cevap;
- Evet gerekmez ise; bu buharlaşan şey nedir? Eğer buhar değilse sıçrayan yağı mı yakıyor?
- Hayır o buharlaşan motor yağıdır ise; bu motor yağı neden buharlaşma sıcaklığının altında buharlaşıyor?
Soru-5:
Egea'lardaki yağ sıcaklığını gösterir gösterge kalibre edilmemiş yada sensör yanlış yerden motor yağı sıcaklığı bilgisini alıp, örneğin aslında 150 derece olan motor yağı sıcaklığını 90 derece gösteriyor olabilir mi?
Soru-6:
Eğer sadece motor yağı buharlaşması ile motor yağı eksiliyorsa; neden servisler, motoru komple söküp pistonlara sekman attırmak(?) gerektiğini söyleyebiliyorlar?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 14 Temmuz 2024; 2:42:24 >
-
O gördügün motor su sıcaklığı. Egeada yağ sicaklik sensoru olduğunu sanmiyorum. Genelde yag sicakligi 110 -120 derecede seyreder. -
Bana kalırsa bu kadar uzun uzadıya tartışılacak bir durum yok.
Motorun hacmi zaten belli. Alan da uygun fiyatlı olsun, ayağımı yerden kessin, 2. elin arıza riskini almayayım diye alıyor. Şehir içi kullanım için ideal bir motor.
Yukarıdaki örnekte paylaştığım gibi senede 1 defa uzun yol git gel yapınca ufak bir yağ eksiltmesi yapması bence sorun değil. Ayrıca bir çok örnekte ilk 5000 km geçtikten sonra eksiltmenin kademe kademe azaldığı belirtilmiş.
Şu anda baz model 1.4 egea indirimli 800 bin. 1.4 muadil motor bulunduran baz model i20 1045 lira. Yine baz model 1.4 manuel bayon da 1060 lira.
-
1- Sıvı yağın o kadar fazla sıçrayarak gideceğini sanmam ama hortumu söküp bi bakmak lazım yağlanma durumuna.
2-
3- Denenebilir ama gerek olduğunu sanmam
4- Buharlaşan miktar çok düşük, zaten fazla olsa egzozdan mavi duman çıkar. Bu sebeple göz ardı edilebilecek bir miktar. Yağ sıcaklığı o kadar artmıyor ama belirli noktalarda atıyorum ateşleme odası ve çevresinde sıcaklık yüksek olduğu için oralardan buharlaşma oluşabiliyor.
5- Su sıcaklığı üzerinden motorun çalışma süresi, döndüğü devir gibi parametreleri kullanarak ortalama bir yağ sıcaklığı hesaplıyor. Ben o yağ sıcaklığı göstergesinin 3. Seviyeye çıktığını gördüm mesela.
6- buharlaşan miktar çok çok az, esas sorun sekman. Yağı yeteri kadar iyi süpüremiyor silindir cidarlarından. Biraz daha devirli kullanarak segmanların dışa doğru açılmasını sağlayıp daha iyi süpürme sağlanabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X