Şimdi Ara

Yine bir Egea mağduru haberlere çıkmış (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
11.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ayan beyan söylenen yalana sessiz kalamıyorum diyelim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Abartın abartın siz de abartın   Egea'ya sallama fırsatı bulmuşsunuz sallayın.  


    Zaten 1.3 Multijet motor 50 binde yağ yakan 200 binde çöpe atılan bir motor.  

    BMW yi savunursun Mercedes i savunursun Hondayı savunursunsun da Fiat i savunmak neyin kafası be adam  





  • Code140 kullanıcısına yanıt

    Bir şeyi savunmam için doğru olması yeterli.

  • Code140 kullanıcısına yanıt

    Honda ile Fiat arasındaki fark nedir pardon ?


    İkisi de standart otomobil üreticisi. Aksine Fiat'ın 50 yıl daha fazla mazisi var, Hondanın kurucusu ilkokula başlarken, fiat araba üretiyordu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 23 Haziran 2023; 9:56:49 >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Ahahhaa efsanelere geçecek bir yorum. Burnunuzdaki bu kuvvet oldukça sizin rekorlar kitabına girmeniz gerekiyor
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt

    fiat kurucusu ilkokulu hala bitiremedi bir turlu oyle dıyelım belkı anlamanız umıdıyle :D

  • Hesap basit, 3000 km'de 1 litre yağ yakan ve motoru 3 litre yağ alan bir otomobil olsaydı, 1. bakımı göremeden motor yerdi. Piyasada yüzbinlerce Egea var, on binlerce belki yüz binlercesi benzinli. Ben ise yağ yaktığı için motor yiyenine denk gelmedim. Bunun Fiat'ı, Mercedes'i, BMW'si Honda'sı yok.


    Gerçekleri ve doğruları "Kim" ve "Ne" sorularını sormadan savunabilmek lazım. Ne yani Mercedes sorunlu bir araba çıkarsa "Olsun yav Mercedes'tir sonuçta" mı diyeceğiz? E bu ahlaksızlık?


    2015'ten beri yüzbinlerce Egea üretildi. Benzinlisi olsun dizeli olsun hibrit modeli olsun hala yollardalar. Benzinli motorda tek tük segman atılanlar çıktı onun dışında hiç bir Egea yolda yağsız kalıp motor yemedi. Ancak sizlerin bu "Yağ yakıyooo yağ yakıyooo" çığırtkanlığınız yüzünden insanlar arabasına güvenemez oldular. Yağ çubuğunu çekmiş max-min arasında yağ var "Uzun yola çıkıcam yağı ne durumda" diye soruyor. Yeter ya ağzınıza bir yağ yakma lafı almışsınız doğrusunu yanlışını bilmeden konuşuyorsunuz.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Yağ seviyesi fetişizminde son nokta

  • Bu tarz sorunlar her marka model araçlarda olabiliyor olmaması gerekir kesinlikle ama oluyor. 1.4 motorların yağ yakma durumu var her araçta olur mu bilmiyorum. Gruplarda sosyal mecralarda yazılıyor çiziliyor ama halen bunu bilerek 1.4 fire egea alıp bile bile lades olunmaz ki arkadaş sonra yağ eksiltiyor konuları açılıyor. Şu anda 1.4 egea kullanan yada almak isteyen arkadaşlar bu yağ eksiltme durumundan haberi vardır. Fiyat ortalaması satış adeti belli aracın fiyatı uygun olduğu için aman yağ eksiltsin tamamlarım düşüncesi ile alınıyor sonra yağ eksiltiyor bu diye konular açılıyor. Yakın arkadaşım aldı 2022 1.4 easy plus pakel egea araştırdı anlattım durumu da 1.4 fire motorlardaki yağ sorununu bile bile fiyatı uygun ikici el 200 bin km araca o fiyatlar vereceğime sıfıra binerim dedi aldı. 10 bin km yaklaştı sorduğumda herhangi bir yağ sorunu yok diyor tabi doğru mu bilmiyorum kendim görmedim. Çözüm belli egea alacaksan 1.4 fire almayacaksın konu kapanacak. Diğer yönleri ile günlük kullanım uzun yol kullanımı için fiyatına göre beklentileri fazlasıyla karşılayan bir araç.


    2022 1.6 multijet lounge paket egea babamın aracı kullanma fırsatım oldu senelik bakımına girdi herhangi bir sorun çıkartmadı. Tabi daha 7000 km yeni oldu.


    Bu arada ufak bir hatırlatma Honda fc5 göçük sorununu yüksek hızlarda kaput dalgalanma sorunu herkes biliyor gruplara haberlere çıktı bir çok videoları mevcut.


    Sonuç olarak her markada böyle sorunlar olabiliyor. Sadece tek marka üzerinden konuşmak doğru değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Gardiyan- -- 23 Haziran 2023; 18:28:49 >




  • -Gardiyan- kullanıcısına yanıt

    Şimdi hocam 1.4 motorda yağ eksiltme konusu gerçekten garip. Segman atılmak zorunda kalınan araçlar var ancak diğer yandan belki yüz bin tane 1.4 Egea geziniyor trafikte, 3-5 araca segman atılmış olması sorunun büyütüldüğü hissini oluşturuyor. Yoksa başka markalarda da tek tük arızalı araçlar çıkıyor. Mesela Volkswagen'de 3600 km'de şanzıman patlatan var. Gene bayiden çıkıp eve varamayan araçlar var ama bunlar istisna. Fiat Egea'nın 1.4 motorundaki durum da biraz bu.


    Onun dışında 1.4 motorlarda yağ soğutucu olmamasına rağmen motoru öngörüldüğü gibi kullanırsanız kayda değer miktarda yağ eksiltmiyor. Bizim insanımız 3000 devrin üzerini "ölüm bölgesi" olarak düşündüğü için 2000-2500 devirle rampa yukarı zorluyorlar. Düşük devir yüksek vites kullanım ise motorun canına okuyor. Ben Marmaris'e gittim 40 küsur derece Ağustos sıcağında, %7-8 eğimli ve 7-8 km uzunlukta rampaları olan bir yol. Yer yer 5000-6000 devir çevirttim ama yağ çubuğunda görülebilecek bir eksiltme olmadı.

    Mesela ben 4500'de aldım 43 küsur binde sattım. Aşağı yukarı 39 bin km falan kullanmış durumdayım. Bu süreçte araba 4 kere (10-20-30-40 bin) bakıma girdi. Konuda abartıldığı kadar öyle 2-3 bin km'de 1 litre yağ tüketimi olsaydı ben bu bakımların hiç birisine yetişemezdim. Zaten öyle bir şey olsa o motor üretimde de kalamazdı, herkes motor da yerdi. Bu arabaya Facebook'la işi olmayan, sosyal medya kullanmayan insanlar da biniyor. Bizim haberimiz olsa onların içinde illa ki haberi olmayan olurdu. Ortalık motor yiyen Egea'dan geçilmezdi.


    Ayrıca 1.4 Fire motor gereğinden fazla gömülen bir motor. 1.3 Multijet ile çok farklı dünyalar. Kısa mesafe işe git gel yapacak olan, soğuk memlekette yaşayan için ilaç gibi bir motor. Sessiz, titreşimsiz, çabucak ısınan, Adblue DPF gibi dertleri olmayan bir motor. O yüzden 1.4 alınmaz diye bir mantık yok. Çekiş konusunda da biraz vitesle oynayınca 1.3 Multijet'in yapabileceği her şeyi yapabilecek bir motor.


    Not: 2020'de bütçem 1.6 Multijet'e dahi yeterken 1.4 Fire Egea aldım ben. 2,5 sene gayet memnun kullandım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Honda ile Fiat arasındaki fark nedir pardon ?


    İkisi de standart otomobil üreticisi. Aksine Fiat'ın 50 yıl daha fazla mazisi var, Hondanın kurucusu ilkokula başlarken, fiat araba üretiyordu.

    Bu Beşiktaş taraftarı olmak ile Konyalı olmayıp konyaspor taraftarı olmak gibi bişey

  • otomobıl genel degıl mubarek egea genel forumları burası egea sahıbı ne cok kısı varmıs

  • Ben gerçekleri söylüyorum. Karşı argüman sunmak yerine beni avukatlıkla itham ediyorsunuz.


    Ben gerçekleri söyledim ve söylediklerimin arkasındayım. Varsa karşı bir argümanınız, varsa bir kaç münferit örnekten başka sunabileceğiniz bir şey konuşalım. Yoksa kendi kendinize gelin güvey olursunuz.

  • Egea öyle bir araba ki sahibi olup kullanandan çok içine dahi binmemişler yorum yapıyor
  • İyice saçmalamışsın.Ben daha bugüne kadar egea'nın arkasında giderken böyle birşeye rastlamadım.Ayıp size koskoca adamsınız yalan söylemeyin

  • Belli aralıklar hep başına gelmeyen kalmadı türünde otomobil ile haberler çıkar. Garanti ne için vardır böyle sorunların giderilmesi için, eğer firma segman atıp sorunu çözeceğim demiş ise bunun uygulanması gereklidir. Siz eğer benim aracımın değeri düşecek, ben bunu istemiyorum derseniz bu sefer işin içine hukuk girer. Buradaki durum da bu, artık yargı neye karar verirse ama en fazla vereceği yarım motor değişimi onayı verir gibi geliyor.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    bi kaç munferit ornek yok bol sayıda var. Cok azı haberlere cıkıyor mlsf

  • Haberlere çıkmasına gerek yok. Yıllardır hem Egea Türkiye hem de 1.4 Egea grubundayım. Öyle söylediğiniz kadar çok araba çıkmıyor ama adı çıkmış bir kere.


    İnsanlar sizin yüzünüzden arabasına güvenemez oldu. Sizin attığınız görselde bile yağ seviyesi olması gereken yerde ama adam "Bir sorun var mı" diye soruyor. Bu sizin gibi yağ yakıyor çığırtkanlığı yapanların eseri.


    Bir kaç tane 1.4 Egea'ya segman atıldı diye bütün 1.4 Egea'lar sorunlu değil. Zira bir tanesini ben kullandım ve sizlerin korkacağı şekilde yokuş yukarı 5000-6000 devirlere kadar zorladım. Üstelik bunu 40 küsur derece sıcaklıkta Muğla Marmaris yolunda yaptım. Aracın kaputunu da -merak ettiklerim hariç- servisten servise açtım. Öyle 3000 km'de 1 litre yakacak olsaydı ben bakıma yetişemeden motor yerdim.


    Ha bazıları diyor ki Opar yağ olursa eksiltiyor. Benim araca servisler Selenia koyuyordu ve ben eksiltme sorunu yaşamadım. Belki Opar yağı eksilten bir motordur (Buharlaşma derecesi v.b düşükse) ama yine de 3000 km'de 1 litre yağı buharlaştırarak da eksiltemezsiniz. Belki atıyorum 8-9 bin km'de minimumun altına düşüyordur Opar yağda da. Selenia'da hiç bir sorun yaşamadım ama.





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.