Şimdi Ara

Carisma ABS (Fren) Sorunu (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
9.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • konu oldukca eski ama sorununa çözüm bulan varmı ben frenler abs nin erken devreye girmesi yüzünden 20-30 km hız ile ikinci kazayıda yaptım. iki far kırıldı. ufak tefek kaputta eğilme oldu. artık abs yi devreden çıkartacağım düşük hızda bu arabalar durmuyor onu bir kez daha anladım. mitsubishi japonya yada mail atacağım birkaç yerde okumuştum abs nin sigortasını çıkartmak yetiyormuş. hiç deneyen oldumu acaba?
  • Sorun şu sanırım, Carismada abs sensörleri çok hassas abs freni kökleyince hemen devreye giriyor yavaş hızda bile, dolayısıyla uzun mesafede duruyorsun. Sensörlerin ayarlarnması ya da değişikliği ile anca giderilir, benim düşüncem böyle.. Sensörler hassas ayarda ve fren balatasını devreye sokma atakları uzun, o yüzden arabanın biraz dhaa gitmesine izin veriyor, çözen var mı?
  • Ben mi şanslıyım yoksa anlamadim. Arabam 2001 comfort. Sert basinca cart diye duruyor, bugün tekrar test ettim yüksek hızda, düşük hızda ve bosta. Yüksek hızda yalpalama bile olmadan Absde devreye girdi ama durmasi gerektiği gibi durdu. Skoda octavia ile karsilastirdim, test imkanım oldu, bosta octavia daha uzun mesafede durdu. Diskler yarım sayılır yeni değil. Frene çok yumuşak basiyor olabilirsin. O zaman araba gidiyor doğru. Çok şükür takip mesafesinde hiç sorun yasamadim. Unutmadan debriyaj ile frene basinca araba fren mesafesini aşabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım ben de şanslı olanlardanım, 6 yıldır 2001 model carisma comfort sahibiyim, aracın frenlerinden çok memnunum, abs nin hemen devreye girmesinde lastiklerin çok önemi var, aracı ilk aldığımda nakit sıkışıklığından kumho lastik almıştım ve 1 sene içinde lastikler sertleşti, frene biraz sert bastığımda hemen abs devreye giriyordu, ben de her ne kadar lastikler yeni de olsa gittim yeni lastik aldım, şu an üzerinde lassa var ve aracın frenlemesi gayet güzel...
  • toggy06 kullanıcısına yanıt
    aracı alıp tanıma sürecinden sonra 1 hafta içinde bu aracın frenlerinde sıkıntı var sanırım abs devreye giriyor ama arabayı bırakıyor diye hissetmiştim. benim aracıma özel bir durum olabilir diye düşünmüştüm ama benzer düşünceyi paylaşan tek ben olmadığıma göre durum benim aracıma da özel değilmiş. ayrıca disklerimi 3-4 ay önce değiştirdim. şimdide frene basınca direksiyonda titreme hasıl oldu. ön takımıda aynı şekilde 3-4 ay önce yeniletmiştim. bugün kontrol ettiricem. hem disklerin eğilmesinden hemde ön takımdan şüpheleniyorum.
  • aracın yeni olan diskleri eğilmiş. tornalattım şimdilik böyle kullanıcam. hem disk te hemde balatada kesinlikle taiwan malı olanlardan kaçınılmalı bu araçta.
  • sanırım bazı carismalarda böyle bir sorun var ya da sorun değilde fren tepkisi böyle.yıllar önce babamın carismasını almıştım çocuğum ehliyetimde yok tabi, fakat murat 124 üm vardı ailemle kavgalara sebep olan neyse ilk defa abs li bir araca binmiştim belki onunda etkisi vardır sinyalsiz zank diye durup dönmeye kalkınca birisi önümde bende ne kadar bastıysam duramadan çarptım araca sonrasında kaçtım ön tamponla yırtmıştım ama hala tuhaf gelir carismanın fren tepkisi bana.
  • Carisma durmuyorda colt duruyormu sanki ....yazilanlarda kendi sorunumu okur gibi oldum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi olacak ama diğer carisma sahibi arkadaşların yolu düşerde belki belirli sıkıntılardan dolayı bu yazdıklarımın faydası olacağı için bazı bilgileri paylaşmak istedim.Konu üzerinde öncedende yorumlarım mevcut aracımın 11 yıldır ABS Ecu'su çalışmıyordu bugün itibariyle Ebay.De'den uygun fiyatta yani 10 Euro + 6 Euro taşıma ücreti ödeyerek çıkma beyin satın aldım ve çok ucuza kapattım.Ülkemizde en aşağı 650-700 lira fiyatlarında geziyordu çıkması.Carismanın ne yazıkki frenleri aynı segmentteki araçlara göre zayıf kalıyor ve durma mesafesi uzun.Arkadaşlar araçlarınızın erkenden ABS ye girmesinin sebebi araçlarımızın arka frenlerinin gerektirdiği kadar yavaşlatmamasından dolayı kaynaklanmaktadır.Yani arka tekerler yeterli yavaşlatmayı yapamayınca bütün yük önlere biniyor ve erkenden kızaklayıp abs nin erkenden devreye girmesine sebep olmaktadır.Arka tekerlerde hidrolik basıncını ayarlayacağımız bir limitör sistemi yok.Umera abimizin dediği gibi motorun arkasında bir limitor mevcut ama bunun üzerinde herhangi bir hidrolik basınç ayarlama sistemi bulunmuyor.Arka tekerlere istediğiniz kadar ayar yapın ya da balata değiştirin ne yazıkki yeterli basınç gelmediği için her seferinde yavaşlatması gerektirdiğinden eksik olmuştur.Denemek isteyenler normal şartlarda abs devreye girecek kadar frenleri zorlayarak durmayı denesinler birde aynı şekilde frene basarken bir yandan el frenini kullanarak yavaşlamayı denesinler.El frenini çekerek arabanın ne kadar rahat durduğunu ve abs nin daha geç devreye girdiğini göreceksiniz.(Denemeyi geniş bir yolda yapın gereğinden fazla çekmeniz halinde araç arkayı savuracaktır). Bazı carisma sahipleri araçlarının ABS sigortasını çıkartarak ABS'yi devre dışı bırakmışlar.Bunun sonucunda yanık kalan ABS ışığını söndürmek için göstergeyi sökmenize gerek yok.ABS beynine bağlı uzun kalın soketi yerinden çıkararak abs beyni üzerindeki aşağıdaki resimde işaretlediğim teli sol tarafa eğip soketi tekrar taktıktan sonra göstergedeki ABS ışığının söndüğünü göreceksiniz.O teli 4-5 kere eğip düzeltmek bile kopmasına sebep olmuyor bayağı dayanıklı korkmayın.
     Carisma ABS (Fren) Sorunu
    Abs ışığı dışında yaşanan ABS nin hiç çalışmaması ve beynin arıza yapması ve değişmesi gerektiğinin söylenmesi durumunda gerekli 2. el beyin, onarım ya da yenisini almayı düşünmeden önce ABS nin çalışmamasına sebep olan ve en çok yaşanan sıkıntılardan birisi olan ABS beyninin elektronik bölümündeki siyah kapağı kesip çıkararak elektronik karta ulaştıktan sonra aşağıdaki fotoğraftaki daire içerisine aldığım yerde bulunan kılcal telin kopması sebebiyle ABS beyni bozulmaktadır.Bu kopukluğu mobil cihaz lehiminden anlayan bir ustaya giderek araya ince bir köprü attırarak probleminizi çözme ihtimaliniz %80 dir.Yani bu bahsi geçen kılcal tel kontrolcünün devresindeki bir elemanın zarar görmesinden önce eriyip koptuysa kart sağlamdır ve sadece bu ince telin onarılması gerekmektedir.Eğer beyin onarımı başarılıysa beyni taktığınızda hafızadan arıza sildirmenize gerek kalmadan kontağı açtığınızda ışığın sönmesi gerek.ABS beyni aracın beyninden bağımsız çalıştığı için arızayı göstergeye direk kendisi bildirmektedir.
     Carisma ABS (Fren) Sorunu
    Umarım paylaşımımın ihtiyacı olan kişilere yardımı dokunur.
    Saygılar, iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F30ED544B -- 31 Mayıs 2014; 22:18:34 >




  • Bende carisma sahibi olanlardanım. İlk aldığımda aracın balatalar bitik olduğundan abs çabucak devreye giriyor ve durma mesafesi uzuyordu. Öndeki balataları değiştirince frenlerde ve abs de düzelme oldu lakin kısa mesafe duruşlarında çok sert basınca az da olsa yapıyor. Balataları değiştirdikten sonra cıyır cıyır ses geliyordu her frene bastığımda. Ustama tekrar götürdüm o ses arkalardan geliyor dedi. Öndeki fren disklerine düzeltme yapamayız yenisini değiştirmeliyiz dedi. Boş bir günümde arabayı bırakacağım.

    Arkadaşlarında deneyimlediğine göre olay daha çok disk ve balatalardan oluyor. Gerçi incelemelerini okuduğumda fren yönünden sıkıntılı olduğunu durma mesafesinin uzun olduğunu biliyorum.Yine de kullanması acayip keyif verici bir araç.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.