Şimdi Ara

Castrol EDGE para tuzağı mı?? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
140
Cevap
4
Favori
92.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Castrol Edge, DPF'li araçlar için gerekli olan ACEA-C3 spesifikasyonunu karşılıyor.

    Castrol Magnatec'te falan bu spesifikasyon yok.

    DPF'li bir dizel aracınız varsa ve Castrol yağ koyacaksanız, Castrol Edge koymanız gerekir.

    "Para tuzağı" denemez bence.

    Ama 1.6 atmosferik motorlu bir araca Castrol Edge koymak para israfıdır bana göre. 5-30'luk tam sentetik Castrol Magnatec yeter o motora.
  • lider75 L kullanıcısına yanıt
    Castrol edge 5 30 sasma.
  • BENİM ARAÇ TA CASTROL EDGE 5-30 ORJİNAL yagğı ben 0-40 koymak istiyorum hemen hemen aynı fiyat koymam da sakınca var mı hatta 0 40 daha ucuza bulunabiliyor
  • dr_mrh D kullanıcısına yanıt
    yağı kalınlaştırmak motor performansını düşürür 0-30 veya 5-30 kullanmalısınız.
  • yağ seçerken araç markasının tavsiyesine uymak
    en doğrusudur rasgele kalitelide olsa kullanılmamalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_mrh

    BENİM ARAÇ TA CASTROL EDGE 5-30 ORJİNAL yagğı ben 0-40 koymak istiyorum hemen hemen aynı fiyat koymam da sakınca var mı hatta 0 40 daha ucuza bulunabiliyor

    Bence Orjinal kalınlık ile kullan ama edge yerine magnetech yada mobil 1 kullanabilirsin ...Mesela ben 5-30 magnetech kullanıyorum sıkıntı yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_mrh

    BENİM ARAÇ TA CASTROL EDGE 5-30 ORJİNAL yagğı ben 0-40 koymak istiyorum hemen hemen aynı fiyat koymam da sakınca var mı hatta 0 40 daha ucuza bulunabiliyor

    Araç yeni ve çok km yapmamış ise kullanabilirsiniz. Ben kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç 36bin de orjinal yag EDGE 5 30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence marka fanatikliğine gerek yok. Bilindik markalardan tam sentetik hangisi ucuzsa aliyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitsubishi colt un tanıtım sayfasında yakıt ekonomisi icin düşük sürtünme dirençli yag ve lastik kullanıldı diyordu 0_40 kullanıyordu
    Ama Castrol EDGE 0-40 sayfasında BMW benzinli araçlarda kullanmayın diyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrikadan önerilen vizkozite değerlerinden şaşmayın... Bu kesin bence..

    İkinci olarak Mobil 1 yada Castrol tavsiye ederim, aracınıza uygun olanını..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarzirve

    horta ey konu hortla :) :) :) syn "lider75" nickli arkadaşım;

    aracın 3.0 tdı 185.000 gerçi yağını değiştirmişsinizdir de bence mobil 5w50 dizelin sıcak çalışma koşulları ve km. ye göre viskozite aralığı en iyi yağ bu bence.(kinetik viskoziteside yüksek ) eğer aracınız yağ eksiltme yapıyorsa (sanmam) 10w60 kullanın. İçerisinde extradan fosfor ekli. iyi bir şey değil ama yağ yakan araçlarda işe yarıyor.

    Ucuz olması korkutmasın nissan almera aracımda 5w40 full syntetic Lukoil genesis yağı kullanıyorum. Castrol ve shell de kullandım ama bu yağlar içeriğinde inceltici için eser oranda nafta kullandıkları için yüksek devirde ( 5000 - 6900 arası) içeriğindeki naftanın (yağın) kokusu geliyor. ve her değişimde eser miktarda eksiltme oluyor. Rus malı filan ayrı bir konuda Lukoil 5w40 genesis full syntetic yağ hem görevini güzel yerine getiriyor hemde fiyatı makul seviyelerde... Renklendirici boya az olduğundan dolayı su gibi duruyor zaten :)

    reklam gibi olmasın da lukoil 5w40 yağlar iki pakette satılıyor birinin rengi sarı (semi-syntetic) siyah paketteki (genesis full-syntetic; DFP uyumlu olup benzinli ve dizel araçlarda kullanılabilir)

    Birde şunu diyeyim. biraz paranıza kıyıp 3 lt gazyağı alın. motor yağını boşaltın ve tıpayı takın. sonra gazyağını motorun içine boşaltın. RÖLANTİDE sadece 15 saniye kadar çalıştırın. (Alman araçları bu çalışma esnasında hata verecek panik yapmayın) sonra karterin tıpasını tekrar açın. Motorun içinde, yağ yollarında ne kadar kirlenmiş, verniklenmiş yağ varsa hepsini dışarı atmış olursunuz. (gazyağının bu çalıştırma esnasında düşük oranda da olsa kaydırıcılık özelliği olduğundan pistonlarda, subaplarda aşınmaya sebebiyet vermez. Ve krank mili keçesine zararı yoktur.) sonra yağ filtresini değiştirdikten sonra yağınızı motora ihtiva ediniz. sonra aracı çalıştırıp stop ettikten sonra yağ çubuğunu çekip bakın. yağın sarı değil, su gibi berrak olduğunu göreceksiniz. :

    gazyagi benzin gibi ucucu bir maddeyse bir müddet bekleyip tamamen uçmasını beklemek gerek

    veya bosalttiginiz eski yagi tekrar doldurup bir daha çalıştırın araci gazyagi kalintisi varsa temizlesin

    yag yerine gazyagi veya benzin doldurup motoru 15 saniye calistirinca havaya ucmayacagindan emin misin?




  • casrrolün tamamı para tuzağı,opetin yağı bile daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyi yağ motul dür formula araçları lemans 24 saat yarışları vs.. yüksek devirli araçlarda en iyi seçimdir fakat her yerden bulamazsınız .

    2. alternatif kesinlikle castrol dur yalnız tam sentetik yağı çok kaliteli yarım sentetik 10w40 yerine 5w40 tam sentetik atın yağ yarım sentetiklere göre uzun ömürlü 3 silindirli yağları sömüren turbolu aracımda uzun vadeli birçok markayı denedim( Tavsiye edilen yağı magnatec 10w40 yarım sentetik.) motul haricinde bulabileceğiniz en iyi yağ edge dir. Bu yüzdendir alman araçları hep castrol tavsiye eder.
    Almanlar mekanik konularda bişey öneriyorsa uyun tavsiyem :)

    youtbe açın yağ testleri var 400 dereceleri verip yağları yakar tortu kalırmı bakarlar ordan anlayabilirsiniz. neyin ne olduğunu




  • Yağ değişiminde Castrol 20W50 madeni yağ kullanmıştım. İki yılda 1200km yaptım ve yağı değiştirdiğimde kararmıştı. O zaman motordan çıkan yağın renginde değişme olmamıştı. Aracım LPG' li ve kararmanın nedenini merak ediyorum.
  • Kaliteli bir motor yağı.
  • tüm yağlar kararır motor içi yanma dereceleri çok fazla benzinde 280 - gazda 320 - dizel 340 - 430 arasıdır. asıl sorun ısınma sonrası pıhtılaşma bu oran arttıkca motor içinde gezinen yağ oranı azalacak motora zarar verecektir. 400 derecelerde pıhtılaşma olmayan yağ grubuna baktığımızda yine Edge kalitesini ortaya koymaktadır.

    20W50 bayağı kalın bildiğin bal gibi akışkan sayılmaz ağır vasıta sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: racer007

    tüm yağlar kararır motor içi yanma dereceleri çok fazla benzinde 280 - gazda 320 - dizel 340 - 430 arasıdır. asıl sorun ısınma sonrası pıhtılaşma bu oran arttıkca motor içinde gezinen yağ oranı azalacak motora zarar verecektir. 400 derecelerde pıhtılaşma olmayan yağ grubuna baktığımızda yine Edge kalitesini ortaya koymaktadır.

    20W50 bayağı kalın bildiğin bal gibi akışkan sayılmaz ağır vasıta sanırım

    aracim lpgli ve 17bin km ayni yağı kullandi. çıktığında hala altin sarisi ve akışkan idi usta daha kullanilabilirmis dedi :) simdi de daha ince yaga gectim 7bin km dir koydugumuz gibi duruyor. dizelde karariyor da benzinde kararmamali diyebiliyorum.

    Benzinli atmosferik 1.6 aracımda markasını hatırlamadıgım bir yag kullanıyordum. 1.5 senede 2000 km kullandım.Yag zift gibi kap kara olmuştu.




  • firma tavsiye ediyor.
  • 2 litre castrol edge koysak 2 ltde mobil esp motor kendi dusunsun artik :)

    cogu kisi objektif olamiyo bile kullandigi yag haric digerlerini nasil yerin dibine sokuyorsunuz gulerek okuyorum bi kere sunu kafaniza sokun hangi yagi koyarsaniz koyun motorun sesi azalir sizin reklam yapmaniza gerek yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.