Şimdi Ara

CeBIT İSTANBUL (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • rezalet.
  • Samsun fuara katıldı arkadaşlar en azından bunu soyleyeyım
  • Arkadaşlar merhaba,

    Kusura bakmayın ama elinizin altında böyle bir etkinlik varken ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum.

    Benim gibi İstanbul'dan uzakta olanlar keşke gidebilsek diye sizlere özenirken sizler gibi teknoljiyi bilen ve takip edenlerin alt tarafı bir giriş ücreti ve gününüzün bir kısmını ayırıp ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum. Sizler gitmezseniz bu işten anlamayan insanlar orada gidip cep telefonlarına bakarlarsa tabikii ki büyük firmalarda katılmaz. Sizler gibi insanlar katılmadıkçada katılan firmalar azalacaktır. Sizler bile bu tip fuarları ucuza Tv alırım mantığıyla katılırsanız philips, sony gibi firmaların bu fuarlara katılmasını beklemeniz doğrumudur? Benim bildiğim bu gibi büyük fuarlarda firmalar yeni çıkan ürünlerini tanıtmak amacını güderler. Ama bizler gidip ucuza birşeyler alacağız diye bakınırsak tabiiki bu fuarlar cep telefonu satılan yerlere döner. Gittikçede her sene küçülerek yok olurlar. Sonrada yurtdışındaki fuarlara bakıp niye bizim böyle fuarlarımız yok diye söyleniriz.

    Sizler İstanbul'da yaşayıp herşeye bahane bulup hangi etkinliklere katılıyorsunuz bir düşündünüz mü? Bende İstanbul'da yaşarken herşeyi bahane edip pekçok etkinliği kaçırırdım. Ama şimdi uzakta olunca keşke orada olsaydımda gitseydim diye şimdi sizlere özeniyorum. Elimden geldiğince şimdi pekçok etkinliği takip edip İstanbul'a gelip katılıyorum.

    Lütfen İstabul'un kıymetini bilin ve gününü yaşamaya çalışın.

    Lütfen hemen tepki vermeden bir düşünün amacım kimseyi eleştirmek değil sadece içimden geçenleri söyledim.

    Keşke şimdi oralarda olsaydımda yarın fuara gidebilseydim. Sizde bunu dememek için bence gidin, en azından bir değişiklik olur.

    Sevgilerimle,




  • edit: katılmak isterdim demeliyim sanırım gidemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi u_haluk -- 3 Ekim 2007; 2:43:11 >
  • merhabalar,
    eleştirmekte haklısınız. ancak bu fuarlara katılmaktan vazgeçen dev firmalar acaba son tüketicinin davranış şeklinden mi? Yoksa organizasyonun kalitesinden dolayı mı vazgeçiyor. Bence sormamız gereken asıl soru budur.? Örneğin benim birinci amacım ürün almak değildi, ancak böyle bir fırsatta olsaydı değerlendirirdim. insanoğlu ister mantığı.

    Ben öyle sanıyorum ki fuara katılan firmaların kalite standardını düşük tutuyoruz, parayı veren alanı kiralıyor da , ne sergiliyor, hangi teknolojiiyi tanıtıyor, üretici mi , satıcı mı, tanıtılan teknolojinin hedef kitlesi fuara uygun mu? aklıma bir anda gelen sorular. Böyle bir ortamda büyük firmalar ilginin fazlasıyla dağılmasından , fuarın amacının dışına çıkmasından dolayı daha fazla ihtisaslaşmış olan fuarları veya birbirine benzer markaların , benzer sektörlerin rekabet halinde olduğu yerleri tercih ederler gibi düşünüyorum.

    Bizim İzmir fuarını da böyle kaybettik.


    quote:

    Orjinalden alıntı: DRAO


    Arkadaşlar merhaba,

    Kusura bakmayın ama elinizin altında böyle bir etkinlik varken ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum.

    Benim gibi İstanbul'dan uzakta olanlar keşke gidebilsek diye sizlere özenirken sizler gibi teknoljiyi bilen ve takip edenlerin alt tarafı bir giriş ücreti ve gününüzün bir kısmını ayırıp ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum. Sizler gitmezseniz bu işten anlamayan insanlar orada gidip cep telefonlarına bakarlarsa tabikii ki büyük firmalarda katılmaz. Sizler gibi insanlar katılmadıkçada katılan firmalar azalacaktır. Sizler bile bu tip fuarları ucuza Tv alırım mantığıyla katılırsanız philips, sony gibi firmaların bu fuarlara katılmasını beklemeniz doğrumudur? Benim bildiğim bu gibi büyük fuarlarda firmalar yeni çıkan ürünlerini tanıtmak amacını güderler. Ama bizler gidip ucuza birşeyler alacağız diye bakınırsak tabiiki bu fuarlar cep telefonu satılan yerlere döner. Gittikçede her sene küçülerek yok olurlar. Sonrada yurtdışındaki fuarlara bakıp niye bizim böyle fuarlarımız yok diye söyleniriz.

    Sizler İstanbul'da yaşayıp herşeye bahane bulup hangi etkinliklere katılıyorsunuz bir düşündünüz mü? Bende İstanbul'da yaşarken herşeyi bahane edip pekçok etkinliği kaçırırdım. Ama şimdi uzakta olunca keşke orada olsaydımda gitseydim diye şimdi sizlere özeniyorum. Elimden geldiğince şimdi pekçok etkinliği takip edip İstanbul'a gelip katılıyorum.

    Lütfen İstabul'un kıymetini bilin ve gününü yaşamaya çalışın.

    Lütfen hemen tepki vermeden bir düşünün amacım kimseyi eleştirmek değil sadece içimden geçenleri söyledim.

    Keşke şimdi oralarda olsaydımda yarın fuara gidebilseydim. Sizde bunu dememek için bence gidin, en azından bir değişiklik olur.

    Sevgilerimle,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DRAO


    Arkadaşlar merhaba,

    Kusura bakmayın ama elinizin altında böyle bir etkinlik varken ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum.

    Benim gibi İstanbul'dan uzakta olanlar keşke gidebilsek diye sizlere özenirken sizler gibi teknoljiyi bilen ve takip edenlerin alt tarafı bir giriş ücreti ve gününüzün bir kısmını ayırıp ne olursa olsun gitmeniz gerek diye düşünüyorum. Sizler gitmezseniz bu işten anlamayan insanlar orada gidip cep telefonlarına bakarlarsa tabikii ki büyük firmalarda katılmaz. Sizler gibi insanlar katılmadıkçada katılan firmalar azalacaktır. Sizler bile bu tip fuarları ucuza Tv alırım mantığıyla katılırsanız philips, sony gibi firmaların bu fuarlara katılmasını beklemeniz doğrumudur? Benim bildiğim bu gibi büyük fuarlarda firmalar yeni çıkan ürünlerini tanıtmak amacını güderler. Ama bizler gidip ucuza birşeyler alacağız diye bakınırsak tabiiki bu fuarlar cep telefonu satılan yerlere döner. Gittikçede her sene küçülerek yok olurlar. Sonrada yurtdışındaki fuarlara bakıp niye bizim böyle fuarlarımız yok diye söyleniriz.

    Sizler İstanbul'da yaşayıp herşeye bahane bulup hangi etkinliklere katılıyorsunuz bir düşündünüz mü? Bende İstanbul'da yaşarken herşeyi bahane edip pekçok etkinliği kaçırırdım. Ama şimdi uzakta olunca keşke orada olsaydımda gitseydim diye şimdi sizlere özeniyorum. Elimden geldiğince şimdi pekçok etkinliği takip edip İstanbul'a gelip katılıyorum.

    Lütfen İstabul'un kıymetini bilin ve gününü yaşamaya çalışın.

    Lütfen hemen tepki vermeden bir düşünün amacım kimseyi eleştirmek değil sadece içimden geçenleri söyledim.

    Keşke şimdi oralarda olsaydımda yarın fuara gidebilseydim. Sizde bunu dememek için bence gidin, en azından bir değişiklik olur.

    Sevgilerimle,


    Son 2 yıl dışında fuara her yıl gittim eskiden bu büyük firmalar katılıyordu ama fuar her zaman verilenleri toplamaya gelenlerle dolu oluyordu. birsürü insan sağda solda verilen broşür vb. ne varsa gerekli gereksiz topluyordu.. daha sonra (fuarın ana sponsoru sağolsun) fuar daha da bi panayıra dönüştü. fuarın önünde yapılan gol at kontör kazan, duvara tırman kontör kazan gibi etkinlikler nedeniyle asıl amacından iyice uzaklaştı.. Gsm fuarı demek isterdim şu anki haline ama o bile değil pazarın en büyük 2 üreticisi sony ericsson ve nokia yok.. gidip görülecek birşey olmadıktan sonra bedava olsa ne olur.. bir de fuar ramazana geldi bu sene.. ve şehrin ulaşılması zor olan bir yerinde. iett personeli az yolcu olduğu zaman burda az yolcu var otobüsü kaldırmam deyip iptal ediyor seferleri. bir de bu sorunlar eklenince eziyete dönüşüyor fuar.. ben dahil birçok insan hem o kadar eziyet çekicem hem de yeni birşey göremeyeceğim deyip gitmiyor..

    ayrıca Cebit sadece türkiyede değil bütün dünyada kan kaybeden bir fuar.. katılımcıların fuara o kadar para vermek yerine tv reklamlarına para vermesi pek mantıksız değil.. fuarda tanıtacakları ürünü görecek kişi sayısı belli fakat tv reklamlarında çok daha fazla kişiye ulaşıyorlar.. ayrıca donanım dünyasını takip edenler istedikleri haberlere yeni ürünlere internetten ulaşıyor zaten..




  • Drao inan İstanbulda olsan ve fuara bir kere gitsen bir daha gitmek istemezsin

    Tadı tuzu yok

    ben herhalde gitmeyeceğim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadays

    Drao inan İstanbulda olsan ve fuara bir kere gitsen bir daha gitmek istemezsin

    Tadı tuzu yok

    ben herhalde gitmeyeceğim



    Geçtiğimiz hafta sonu 2 günlüğüne İstanbul'da idim. İstanbul'u güzelce gezdim, yedim, içtim eğlendim. İnanki sizler orada İstanbul'u yaşayamıyorsunuz. Ben 23 sene İstanbul'da yaşadım. Fakat bu son 1 senedir İstanbul'da neredeyse 23 senedir yapmadığım gezmediğim yerleri gezdim. Fırsat buldukça İstanbul'a gidip geziyorum. Şimdi İstanbul'u daha çok seviyorum. Yoksa yaşanacak yer değil.

    Sırf Cebit için keşke bu hafta sonu gitseydim diye üzülmedim dersem yalan olur. Ben ne olursa olsun yinede gitme taraftarıyım.

    bigmaster077 dediği gibi İzmir fuarı gibi Cebit'ide kaybedeceğiz.




  • dostlar fuara en azında samsung toshıab ve panasonıc katılacak toshıba yenı hd dvd sını ve en yenı modelı 100hz z serısını furada sergılıyor ben kısmetse pazar gunu oradayım selamlar
  • Fuar hafta sonu 10 YTL mi acaba?Geçen sene gittiğimde pazar günü idi.Arkadaşla 10 YTL'ye girmiştik.
  • Istanbulu yaşayamamak fikrine katılıyorum ama bu zamanımı Cebit eventi bile olmayan bir yere gitmek yerine bir kültür sanat etkinliğinde harcamayi tercih ederim.Konser olur sergi olur sinema olur ama bu panayırımsı yere ben şahsen gitmem zira hiç bir özelliği yok.Ilk açıldıği sene çok güzeldi.Uzak doğudan bir sürü irili ufaklı firma katılmıştı (ama malesef standlarına uğrayan pek azdı)
    Şu anki durumda burayı ziyaret edeceğime yeni açılan Istinyepark alışveriş merkezini ziyaret ederim daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vipracing -- 3 Ekim 2007; 16:16:55 >
  • Firma Adı Salon Stand

    ARG ELEKTRONİK 3 351
    ARIBİL EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZ. TİC. A.Ş. 6 440
    ARNEKS YAZILIM BİLİŞİM VE İNT.TEKNOLOJİLERİ SAN.TİC.LTD.ŞTİ 3 338
    ARTRONİK ELEKTRONİK SANAYİ MÜMESSİLİK TİC. LTD. ŞTİ. 3 215
    ARTWİN.NET YAZILIM VE INTERNET ÇÖZÜMLERİ 1 Y40
    ASA MAKİNA SAN.VE TİC.A.Ş. 2 234
    BAYTEKİN TEKNİK CİH.TİC.LTD.ŞTİ 6 348
    BİLKUR BİLGİSAYAR SAN.VE TİC. LTD. ŞTİ. 2 116
    BOER ELEKTRONİK LTD. ŞTİ. 2 316
    BUYAR SERBEST 3 353
    CAKA KOZMETİK PAZ. DAĞ. DIŞ TİC. 6 130
    CASHTESTER İNTERNATİONAL GMBH 3 220F
    CHANGZHOU RUNFU ELECTRON CO. LTD. 2 264
    DAT TELEKOMİKASYON SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ 3 112
    DATATEKNİK BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ TİC. SAN. A.Ş. 2 311
    DENİZ YÜKSEL DONANIM YAZILIM TİC. VE SAN. LTD. ŞTİ. 2 144
    DESNET YAZILIM VE DONANIM EĞİTİM SAN. TİC. LTD. ŞTİ. 2 431
    Digital identification solutions AG 3 220J
    DMB ELEKTRONİK SANAYİ VE TİC A.Ş 7 450
    DOJOP TEKNOLOJİ HİZMETLERİ TİC. LTD. ŞTİ. 3 244
    DORUK OTOMASYON VE YAZILIM SAN. VE TİC. A.Ş. 2 225
    DT BİLGİ TEKNOLOJİLERİ SAN. VE TİC. A.Ş. 1 Y12&Y20
    EKLİPS BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. (Eclipse) 1 M1
    ELİT ELEKTRONİK UYDU ANTEN SİST. SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. 9 122
    EMA BİLGİSAYAR MÜH. SAN. TİC. LTD. ŞTİ. 1 Y16
    EMKO EMAYE YAZI TAHTALARI VE EĞİTİM GEREÇL. 2 320
    ERCİM GEIE 5 F9
    ESİS ENERJİ VE ELEKTRONİK SAN.VE TİC. A.Ş. 3 233
    FAST ELEKTRONİK 7 466
    FSS BİLGİSAYAR YAZILIM DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. 1 M8
    GANTEK TEKNOLOJİ BİLİŞİM ÇÖZÜMLERİ A.Ş. 1 Y15
    GENÇLER İLETİŞİM HİZMETLERİ SAN.VE.TİC.AŞ 7 354
    GLOBETEK ELEKTRONİK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. 6 410
    HIGHGRADE TECH. CO. LTD. 3 334-E
    İ ÇÖZÜM İNTERNET REKLAM VE YAZILIM ÇÖZÜMLERİ LTD. ŞTİ. 1 Y29
    İAS BİLGİ İŞLEM DANIŞMANLIK SANAYİ VE TİC.AŞ 2 230
    İNFORM ELEKTRONİK SAN. VE TİC. A.Ş. 3 320
    KAAN BİLGİ SİSTEMLERİ ENERJİ SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. 6 330
    KADE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ SAN. VE TİC. LTD ŞTİ 2 447
    KARİMPEKS DIŞ TİC. A.Ş. 2 344
    KAYRA ELEKTRONİK LTD. ŞTİ. 3 360
    LABRİS TEKNOLOJİ BİLİŞİM ÇÖZÜMLERİ LTD. ŞTİ. 2 326
    LDV MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM DANIŞMANLIK YAYINCILIK VE TİCARET 4 169
    LEX COMPUTER CO. LTD. 3 334-B
    LOGİ CODE TEKNOLOJİ 2 340
    MEGAVİZYON İTHALAT İHRACAT PAZARLAMA VE TİCARET LTD.ŞTİ. 6 244
    METAN TEKNİK MÜMESSİLLİK VE DIŞ TİC. LTD. ŞTİ. 6 450
    MİKRO YAZILIM HZİMETLERİ VE BİLGİSAYAR SAN. TİC. A.Ş. 2 216
    MOADİGİTAL.CO.LTD 6 217
    MOBİLİZ BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ A.Ş. 1 M10
    MULTİTEK ELEKTRONİK LTD.ŞTİ 3 425
    NETSİS YAZILIM SAN. TİC. A.Ş. 2 224
    ÖZDEMİRLER ANTEN VE ELEKTROSTATİK SAN.TİC.LTD.ŞTİ 3 361
    PANCOM KOM. SİST. MÜM. TİC. VE SAN. A.Ş. 2 217
    PLAWA FEİNWERKTECHNİK GMBH & CO. KG 3 220B
    PRİMERA TECHNOLOGY EUROPE 3 220K
    PRİMİON TECHNOLOGY AG 3 220N
    RFİD İNNOVATIVE SOLUTIONS, LLC 3 254
    SAPPHİRE TECHNOLOGY 6 241
    SEGMENT BİLGİSAYAR DIŞ. TİC. LTD. ŞTİ. 6 530
    SİNTEL BİLİŞİM DİSTRİBÜTÖR A.Ş. TELEKOMÜNİKASYON VOIP. 3 213
    Synergix international, LLC 3 211
    TECRA INTERNATIONAL 2 126
    TEKNİKOM ELEKTRONİK MÜHENDİSLİK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 3 409
    TEKNORT BİLİŞİM HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİ 2 332
    TETRA MÜH. MÜŞ. SAN. TİC. A.Ş. 1 M9
    TOTALTEL TELECOM TECHNIQUES LTD. 9 120
    TRANSVARO ELEKTRON ALETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş. 3 231
    TRİO ELEKTRONIK LTD. ŞTİ. 6 110
    TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜ 5 314
    UDAV PETROL VE BİLGİSAYAR HİZ. TİC. SAN. LTD. ŞTİ. 2 150
    VEDA BİLGİSAYAR SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. 6 142
    VERBATİM iTALİA SPA 6 520
    VESTEL DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI PAZARLAMA A.Ş. 6 242
    WAVE IP 9 114

    3 Ana Bölüm

    3 Tematik Bölüm

    3 Özel Bölge bu sene gelecek olan yeni ürünler yeni şirketlerr ve statlarıdırrr...

    biz gecen sene gittik cok begenmedik..abartıldığı gibi sıcak fırsatlar sizi beklemior sadece teknoloji şhow izleyip geri gelinior ...en önem verilen stant telekominikasyon satatntı..gitmeye hevesli ark.lar inşaradıklarını bulurlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknisa -- 3 Ekim 2007; 18:05:36 >




  • arkadaşlar,

    küçümsemek gibi algılanmasın , bu firmaların da elbette yaptıkları önemli işler vardır. kendilerine göre büyük firmalardır. Ama fuarın insanlarda oluşturduğu en önemli beklenti , en yeni teknolojileri , ürünleri görmek , bilgi almak , ilginç gelecek merak uyandıracak pek çok şey.....

    Ben size şunu söyleyeyim, bu fuarda yine önemli markalar olsaydı eğer , inanın bana diğer firmalar çok daha büyük yararlar sağlarlardı. Çünkü kendimde dahil insanların önemli bir bölümü aklına taktığı , belki tv de gördüğü, belki forumda tartıştığı birşeyleri bu fuarlarda incelemek için geldiğinde. Diğer firmaların da standlarını da ziyaret edecek , hiç umulmadık ekstra durumlar yaşanacaktı. Şimdi isimlere baktığınızda ne iş yaptığını anlamadığınız bir sürü firma görüyorsunuz. Onca eziyete katlanıp kaç kişi giedecek şimdi bu durumda. Önemli olan büyük firmalardan stand kirası anlamında para kazanmak değil , katma değer yaratan markaları gerekirse maliyetine getirmek , ikna etmek , davet etmek, katılmasını sağlamaktır. Bir fuarın prestiji bu çabalarla artar. Uygun rekabet ortamı oluştuğunda zaten kendiliğinden gelir herkes. kovsanızda gitmezler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Vipracing

    Istanbulu yaşayamamak fikrine katılıyorum ama bu zamanımı Cebit eventi bile olmayan bir yere gitmek yerine bir kültür sanat etkinliğinde harcamayi tercih ederim.Konser olur sergi olur sinema olur ama bu panayırımsı yere ben şahsen gitmem zira hiç bir özelliği yok.Ilk açıldıği sene çok güzeldi.Uzak doğudan bir sürü irili ufaklı firma katılmıştı (ama malesef standlarına uğrayan pek azdı)
    Şu anki durumda burayı ziyaret edeceğime yeni açılan Istinyepark alışveriş merkezini ziyaret ederim daha iyi.


    İlk söylediklerin çok güzelde İstinyepark bence olmadı. Bu yerler ziyaret yerleri yada vakit geçirecek yerler olmamalı. İhtiyacını giderecek yani bir alacağın varsa gidip aıp ayrılacağın yerler olmalı.
    Bu yerler bizleri tüketici toplumu yapan yerler değil mi?
    Cebit yılda bir olan birşey iyi veya kötü yılda 1 kez 1 gününü harcayacağın bir yer. İstinyepark sürekli orada ve bence zamanının çoğunu boşu boşuna harcayacağın bir yer değil mi?

    Ben olsam giderdim.




  • Bekleriz arkadaşlar Istinye Park a.
  • değerli forumdaşlar cebit e gittim ve bende aradığımı maalesef bulamadım .organizasyon firması hernekadar kitap fuarı ile tanınmış ün yapmış olmasına rağmen artık bu işi ticarete döktüğü çok açık .
    diyeceksiniz ki elbette bu iş ticaret para kazanılması lazım ama burada bir ince nokta suıstımal evet ben böyle hissettim gidemeyenler üzülmesin bence gitmemekle çok iyi bir iş yaptılar.
    neler var neler yoktu birkere sektörün önemli firmaları bu organizasyon firmasının işi artık ticarete döktüğünü anlamış ve girmemişler bazı arkadaşlar isismlerini yazdılar hangi firmalar sakın samsung da vardı demeyin evet vardı ama o da 3 5 tel getirmiş o kadar kamera yoktu mrsela iddialı olduğu bir alan olmasına rağmen
    netice çok kalabalık kimse kimseye dert anlatamıyor .ha derseniz ki neden kalabalık bence artık bu eski mirasını yiyiyor belki bir süre daha devam edebilir .inanın fazla sürmez sürmemeli bu foruma girip yorumları okuyanlar daha iyi değerlendireceklerdir




  • Sabah 'da yayınlanan aşağıdaki yazıda organizatör firmanın genel müdürüne bizlerin farkettiği ve sorguladığı sorular yöneltilmiş alınan cevabı pek tatmin edici bulmayacaksınız ama yine de isteyenler aşağıdaki yazıyı okusun derim.


    Teknoojinindeveri CeBIT'te neden yok Avrasya'nın en büyük teknoloji fuarı CeBİT'e bu yıl Nokia, Intel Microsoft Google Türkiye, Sony gibi teknoloji devlerinin katılmaması dikkat çekti Bu yılın en büyük teknoloji buluşmalarından biri olan CeBIT Bilişim Fuarı, her zamanki gibi oldukça hareketli geçti. Yurtdışından ve içinden pek çok bilişim şirketinin ilgi gösterdiği fuarın ziyaretçi sayısı da oldukça fazlaydı. Bu yıl yaklaşık 136 bin kişinin ziyaret ettiği fuar alanı, renkli görüntülere sahne olurken pek çok şirket gerçekleştirdiği 'show'lar sayesinde gövde gösterisi yapma şansı yakaladı. Bu renkli ve ilgi yoğun tabloda gözler Nokia, HP, Intel, Sony, Microsoft, Google Türkiye, Apple ve Vodafone Türkiye gibi büyük bilişim şirketlerinin standlarını aradı. Ancak bu şirketlerin hiçbiri bu yılki CeBIT Fuarı'nda yer almadı. Yoklukları kafalarda "bilişimin devleri CeBITte aradığını bulamıyor mu" ya da "CeBIT katılımcısının profili mi değişiyor" türü sorular doğurdu.

    Fuarın organizatörü Hannover Fairs Interpro Uluslararası Fuarcılık (HIFAŞ), devlerin bu yılki CeBITe katılmamasını olağan buluyor. Zira Genel Müdür Şafak Alpay'a göre bu tür firmaların "kendisinin değil, çözüm ortaklarının katılımı daha doğru..." Bu yıl fuara katılmayan bazı firmalar Alpay'ın bu görüşünü destekliyor. Örneğin Intel, fuara bu yıl tek başına katılmazken "Vestel, Arçelik, Casper gibi pek çok iş ortağının standında teknoloji tanıtımı yapmayı uygun bulduğunu" ifade ediyor.

    Ancak Alpay'ın görüşüne katılmayan büyük firmalar da var. Microsoft Türkiye, "iş ortaklarından alınan geri bildirimler, fuara katılım talebinin devam etmediği yönünde" açıklaması yaparak CeBITten beklediğini tam anlamıyla bulamadığını ifade ediyor. Diğer taraftan Google Türkiye, CeBIT'te gelecek yıllarda da katılmayacaklarını zira şirket politikası gereği yeni ürünleri olduğu zaman lansman etkinlikleri gerçekleştirme yolunu seçtiklerini ifade ediyor.

    Bilişimin en büyük etkinliklerinden CeBITin ardından yaşananlar ve teknoloji devleriyle organizatör firmanın konuya yaklaşımı... Sayfa 6'< İpek Alpkökin Devler CeBİT'e sırt mı çeviriyor? CeBIT Bilişim Fuarı'na bu yıl Nokia, Microsoft, Google Türkiye, Apple ve Vodafone gibi şirketlerin katılmaması fısıltı gazetesini çalıştırdı. Akıllara "bir terslik mi var" sorusu takıldı

    CeBIT Fuarı, bu yıl da çok kalabalıktı. Standlardan yükselen müzik sesi ve yeni ürünlerin başına toplanan kalabalık, büyük bir uğultuya neden oldu. Bu karmaşa arasında gözler, yeni bilişim çözümleri merak edilen Microsoft standım aradı büyük salonda. Ama Microsoft CeBIT'te yoktu. Avrasya'nın en büyük teknoloji fuarında, bir dünya devinin olmaması dikkat çekiciydi..." Bu, CeBIT'i takip eden binlerce kişinin bir kısmının dikkatini çeken, kulaktan kulağa yayılarak bir tür 'CeBIT fısıltısı' haline gelen bir tespit. Zira 2-7 Ekim tarihleri arasında düzenlenen CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı'na, adları artık teknolojiyle eşit tutulan Nokia, HP, Intel, Sony, Sony Ercison, Microsoft, LG, Google Türkiye, Apple ve Vodafone Türkiye gibi iddialı markalar özel standlarla katılmadı.

    Oysa fuar gerek yurtdışındaki bilişim şirketlerinin gösterdiği yoğun ilgi gerekse ziyaretçi sayısı açısından oldukça tatmin ediciydi. Katılımcı profili mi değişiyor? Toplam 20 ülkeden 908 katılımcıyı ağırlayan CeBIT'i bu yıl yaklaşık 136 bin kişi ziyaret etti. Bireysel ve kurumsal kullanıcıların yeni teknolojilerden nasıl yararlanabileceklerinin anlatıldığı CeBIT Bilişim Eurasia'nın ziyaretçi profili de iş dünyası yönünde ağırlık kazanmıştı. Fuarı ticaret ve sanayi odaları, bilişim STK'ları ve Anadolu'nun hemen hemen her ilinden binlerce üst düzey yönetici ziyaret etti. Öte yandan bilişim ürünlerini Aııadolu'da satan bayiler de yeni iş fırsatlarını değerlendirmek üzere CeBIT Bilişim Eurasia'nın ziyaretçisi oldu. Ancak bu yıl fuarın yaşadığı tüm bu hareketliliği, son kullanıcının kafasında durağan hale getiren bir nokta vardı: Önemli isimlerin eksikliği...

    Öyle ki Google Türkiye, Sony, Sony Ericson, Vodafone Türkiye, Nokia, LG ve Microsoft bu yıl fuarda stand açmadı. HP ve tntel ise iş ortaklarıyla birlikte ayrı ayrı standlarda yer almalarına karşın özel stand kurmayı tercih etmedi. Peki Avrasya'nın en büyük teknoloji buluşması anlamına gelen etkinlikte bu yıl neden böyle bir portre çizildi? Fuarı düzenleyen Hannover Fairs Interpro Uluslararası Fuarcılık (HIFAŞ) Genel Müdürü Şafak Alpay'a göre fuarda bu isimlerin yer almaması "Normal çünkü birçok şirket, iş ortaklarının fuarda kendini göstermesini daha doğru buluyor" diyor. Alpay'a göre "Tanınmış firmaların fuara katılmamasının birinci nedeni, iş dünyasıyla ilgili yazılım üreten firmaların çözüm ortaklarıyla organizasyona katılmayı istemesi." Gelişen teknoloji ve iş çeşitliliği nedeniyle ana firmanın fuara kendisinin yarattığı bir çözümle katılmasını doğru bulmayan Alpay, büyük teknoloji firmalarının "çözümcüsünü kullanmak zorunda olduğu" görüşünde.

    Alpay'ın altını çizdiği ikinci önemli nokta ise şirketlerin ancak lansmamm yapacakları yeni bir ürünleri olması halinde fuara katılmaları gerektiği. l ş ortakları istemiyor Ancak bu yıl fuarda stand açmayan dev isimlerin ortak ifadesi, fuardan yeteri kadar kar edemedikleri ve iş ortaklarından bu konuda olumsuz geri bildirim almaları. Örneğin CeBIT 2007'de yer almayan Microsoft Türkiye, fuara katılmama nedeni olarak "iş ortaklarından bu yönde aldığı geri bildirim"den bahsediyor.

    Microsoft Türkiye'nin bu konudaki açıklaması şöyle: "Şirketimiz, CeBIT fuarına iş ortaklarının istek, görüş ve talepleri doğrultusunda katılma karan alır. Katıldığı takdirde fuarda açtığı Microsoft standı, iş ortaklarının sunduğu Microsoft ürün, hizmet ve desteklerinin tanıtımını ve iş hedeflerinin gerçekleşmesini amaçlar. Ancak şirket yetkililerine göre geçmiş yıllarda iş ortaklarından alman geri bildirimler, bu yönde bir talebin devam etmediğini ortaya koyuyor. Şirketimiz bu sebeple 2007'de CeBIT Bilişim Eurasia fuarına katılmak için herhangi bir girişimde bulunmamıştır..."

    nP ve Intel ortaklarıyla katıldı Microsoft dışında bu yıl özel bir stand açmayı tercih etmeyen diğer iki ünlü marka ise HP ve Intel oldu. Dört farklı iş ortağıyla fuara katılan tntel, ürünlerini bu standlarda tanıttı, intel yönetimi, "Bu yıl CeBIT'te kendi standımızı kurmadık ancak Vestel, Arçelik, Casper gibi pek çok iş ortağımızın standında teknolojilerimize yer verdik" diyor. HP de fuar alanındaki salonlarda özel bir tanıtım mekanı kurmayı tercih etmeyen şirketlerden.

    Bu sene fuarda yer almayan şirketlerden biri de Google Türkiye oldu. Özel bir stand açmayı tercih etmeyen şirket, fuarda yalnızca çözüm ortaklarını ziyaret \ etmekle yetindi. \ Google'ın fuarlarda j stand açma yönünde l bir yaklaşımı l olmadığını belirten / Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa içil, Google'ın dünya genelinde bu tarz organizasyonlara katılmayı gerekli görmediğini anlatıyor: "Google yeni ürünleri olduğu zaman lansman etkinlikleri gerçekleştiriyor. Şirketin genel fuarlara katılım yaklaşımı yok..." Diğer global şirketlerin fuara katılmama nedeninin direk çözüm göstermek arzusundan kaynaklanabileceğini belirten içil, "Yazılım satan şirketler için çözülümler daha önemlidir. Bizim için de durum aynı. Örneğin Google Maps gibi programları, şirketler kendi çözümlerine entegre ettiklerinde daha anlamlı oluyor. iş ortaklarının kendi çözümlerini sergilemesi tercih ettiğimiz bir durum" diyor.

    iki yıldır fuara katılmayan Apple da tercihini iş ortakları tarafında kullanan şirketlerden. Apple geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Teknosa'nın içinde stand açtı. Organizatör memnun CeBIT'te bu sene sekiz bin 250 şirket görevlisi yeni ürün ve hizmetleri tanıttı, 94 firma da 580'e yakın yeni ürün lanse etti. "Özel Teşvik Bölgeleri" ve "Tematik Bölümler"in yer aldığı fuarda, bu yıl ilk kez sergilenen tüm ürünler Türk Patent Enstitüsü tarafından korunma altına alındı.

    Fuarın organizatörü HIFAŞ Genel Müdürü Alpay, bu yıl fuara katilinim hedefledikleri gibi olduğunun altım çiziyor. Alpay, "20 ülkeden katılım oldu. Zaten biz de bunu hedefliyorduk. Bu yıl katılımcı firmaların ötesinde çevre ülkelerden ve örneğin Almanya, Belçika ve ispanya'dan ticari heyetler geldi. Bu durum iş görüşmeleri yapmak için yeni kanallar açılmasını sağladı. Herkesin fuardan memnun olduğunu düşünüyorum" diyor. Ancak fuara ilgi gösteren Avusturya, Almanya, Bulgaristan, Belçika, Çin, Fransa, Macaristan, Iran, israil, italya, Japonya, Kore, ispanya, isveç, Birleşik Arap Emirlikleri, ingiltere, Tayvan, Amerika, Hong Kong gibi ülkelerin dışında diğer global şirketlerin katılmaması dikkat çekiyor. Bu durumun tamamıyla bütçe sıkıntısıyla ilgili olabileceğini belirten Alpay, global şirketlerin pazarlama bütçelerine bakılması gerektiğinin altını çiziyor.

    Alpay, "Türkiye uluslararası firmaların genel ciroları içinde küçük bir yer teşkil ediyor. Eğer bazı bölgelere özel bir pazarlama kararı alınmışsa o zaman diğer bölgelerin pazarlama bütçeleri otomatik olarak kesiliyor. Sonuç burada herhangi bir tercih meselesi yok. Biz şirketlerin her birinin katılmama nedenini biliyoruz" diye konuşuyor. CeBIT 2008 için değerlendirme çalışmalarına başladıklarını anlatan Alpay, önümüzdeki yıl fuarın daha ziyaretçi odaklı olacağını söylüyor. Alpay, bu yıl, "gerek bireye gerekse iş dünyasından gelen ziyaretçilere bilgi ve iletişim teknolojilerini yeni donanımlarla nasıl kullanacaklarını anlatmaya özen gösterdiklerini" aktarıyor ve şöyle devam ediyor: "Önümüzdeki yıl ise CeBIT'te ziyaretçi, aradığı her şeyi bulacak..." jr Dfil/nrvunFin \ s iSisdisMLüiyüy. CeBİT 2007 0 Ziyaretçi girişi: 136 bin Fuarda görev yapan kişi f sayısı: Sekiz bin 250 izleyen yerli ve yabancı basın mensubu sayısı: Bin 618 0 Fuarın katılımcı şirket sayısı: 908 Fuara katılan ülke sayısı: 20 0 Katılan ülkeler: Avusturya, Almanya, Bulgaristan, Belçika, Çin, Fransa, Macaristan, Iran, israil, italya. Japonya, Kore, ispanya, isveç, Birleşik Arap Emirlikleri, ingiltere, Tayvan 1 Amerika, Hong Kong, Türkiye. Net fuar alanı: 25 bin 628 metrekare . i&Brüt fuar alanı: 60 bin / V metrekare s




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.