Şimdi Ara

ceedlerde panik frende abs devreye girince dikkatli olun (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
21.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    yalnız ben bu linkte kia fren sorunu ile ilgili bir yazı göremedim? zaten hepsinide okuyamadım?
    Ama bizzat mmt şanzıman yüzünden Toyoto yı dava eden biri olarak çokte iyi marka ve ürettiği araçların da kia dan daha iyi olmadığına bizzat şahidim..
  • Yaşa göre söylenenin kıymeti artıyor ise bende 50 yaşındayım 32 senedir araç,13 senedir ABS li, araç kullanırım.Uzun süreli olarak kullandığım ABS li 6 araç geçti elimden.Aracımda fren probleminde n şüphe edenler yukarıda uzun uzadıya anlatığım sarkaç testini yapsınlar freni hakkında fikir sahibi olurlar.Testi tekrar baistleştirerek yazıyorum Aynaya ince bir iple küçük bir ağırlık asın, ipin uzunluğunu düşeyle 50 derece öne açı yaptığında cama değecek şekilde ayarlayın panik fren yaptığınızda bu ağırlık cama değerse(tabi kuru zemin, temiz asvalt ve 0 eğili yolda vede yeniye yakın lastiklerinizle) bu fren ivmesinin dolayısıyla fren gücü yeterli olduğunu gösterir.Durmaya yakın fren gücünü kaybediyor diyorsanız, bu ağırlığın cam değdikten sonra durmaya yakın,camdan geri geldiğini görmeniz gerekir.
  • quote:

    Yaşa göre söylenenin kıymeti artıyor ise bende 50 yaşındayım 32 senedir araç,13 senedir ABS li, araç kullanırım.Uzun süreli olarak kullandığım ABS li 6 araç geçti elimden.Aracımda fren probleminde n şüphe edenler yukarıda uzun uzadıya anlatığım sarkaç testini yapsınlar freni hakkında fikir sahibi olurlar.Testi tekrar baistleştirerek yazıyorum Aynaya ince bir iple küçük bir ağırlık asın, ipin uzunluğunu düşeyle 50 derece öne açı yaptığında cama değecek şekilde ayarlayın panik fren yaptığınızda bu ağırlık cama değerse(tabi kuru zemin, temiz asvalt ve 0 eğili yolda vede yeniye yakın lastiklerinizle) bu fren ivmesinin dolayısıyla fren gücü yeterli olduğunu gösterir.Durmaya yakın fren gücünü kaybediyor diyorsanız, bu ağırlığın cam değdikten sonra durmaya yakın,camdan geri geldiğini görmeniz gerekir.


    Bu bir ÖSS fizik sorusu değil, sarkaçla su terazisiyle açıölçerle falan gözlenecek bir şey yok. Problemi tarif eden arkadaşlar diyor ki "düşük hızlarda ani fren yapınca araç durmuyor". Denemesi çok basit, trafiğe kapalı bir yerde düşük hızla giderken kazık fren yapılır. Zemin kaygan olmadığı halde sanki tekerler kayıyormuş gibi abs devreye girip freni salıyorsa (bunu sürücü fren pedalından ve hızdan çok rahat hissedecektir) ve araç gitmeye devam ediyorsa sorun vardır. Daha iyi gözlemlemek için benim önerim daha önce yazdığım gibi sol ayakla frene basmak.




  • frende sorun olduğunu iddia edenler videolarını çekip koysun, olmadığını iddia edenlerde çekip koysun, bu hafta sonu vakit bulabilirsem 20-30 km de panik fren yapıp dışarıdan videoya çektireceğim, aynı şekilde aracın durmadığını söyleyen arkadaşlarda video eklesinler görsel olarak durumu bir tespit edelim. en kesin çözüm bu
  • Araç gitmeye devam ediyorsa ne demek, frene basınaca civi gibi yerine çakılmasımı gerekiyor.Bunu objektif bir ölçüme oturtulması gerekiyor.Kaçla giderken kaç metrede duruyor diye ölçmen yada direk fren ivmesini ölçmen ve hesap yapman gerekir. Yapmassan 4 forum sayfası boyunca yapıldığı gibi havanda su döversiniz.Fizik üniversiteye girmek icin kullanılan bir araç değil bütün evrenin kanunu ve mühendisliğin ve hatta tüm bilimlerin ana bilimidir.
  • aşağıda Toyota forumunda yazılanlar, toyotada abs sorunu olduğunu mu gösterir???


    Arkadaşlar geçen gün aracımla yolda giderken yokuşta ani bir fren yaptım ve araba resmen kaydı... hemde baya baya yani 5 cm kalmıştı önümde ki araca girmeme... Hiçbirsey anlamadım bende baya bir mesafe vardı ve yerde ıslak deyildi, yeni aldığım aracımdan bi anda soğudum. İlk defa abs li araç kullanıyorum ama ben böyle birşey görmedim. İzmir Akdemir Plaza ya götürecektim arkadaşıma sordum gerek yok götürmene abs böyle birşey işte dedi... Sizce bir sorun olabilir mi? Saygılar.
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=16748.0


    Ynt: Abs Sorunu...

    « Yanıtla #11 : Ocak 22, 2010, 21:11:20 »



    özellikle karda çok can sıkar veya yağmurda...
    arabanın durmasını beklediğin yerde tatatatata allahalahalhalha diye göz göre göre giydirmeyede sebep olduğu çok olmuştur.bildim bileli fayda ve zararları tartışılır.
    ben faydasını görmedim...karda buzda vs canımı sıkıcağını bildiğim yerde rölesini söküyodum devre dışı kalıyodu :D


    FORD FİEASTA FORUMUNDAN
    Dün çapraz şekilde önüme kıran arabayla otobüs arasında kalmamak için ani fren yaptım, abs hemen devreye girdi ve duramayacağımı anlayıp kaçabileceğim noktaya doğru kırdım direksiyonu, tam otobüsle arabanın ortasında anca durabildim. Ani bir olay olduğu için net ölçemedim ama sanki frenler tutmuyor gibiydi.

    Benzer durumlarda jetta ile fren yaptığımda abs devreye girmeden zınk diye oturuyordu araba yerine.

    Özetle, böyle bir sorun varsa, bu çok çok ciddi ve hayati bir konu değil midir? Açıkçası o frenden beri korkuyorum gaza basmaya
    http://www.fordclubtr.com/forum/topic/240855-fiesta-abs-denemesi-yapt%C4%B1m/page-2




    Üye
    57 Mesaj
    Ülke: Türkiye

    Şehir: İzmir

    Araç: 09 Fiesta 1.4 Tita.

    Doğum Yılı: 1978

    Meslek: Fizyoterapist



    Gönderim tarihi 09.07.2013 - 19:19

    Sorun belli. Yaşamadan kimse anlayamaz maalesef. Sorun ABS tekniği değil. Evet Abs devreye giriyor, olması gerektiği gibi yön veriyor vs vs ama biri bana şunu açıklasın. İster düşük ister yüksek km hız olsun bu araç neden frene basınca fren ivmesini korumuyor? Abs devreye girer girmez bariz bi şekilde araçta bir boşalma oluyor.

    Şunu önerebilirim. Bu sorundan müzdarip izmirde yaşayan arkadaşlar varsa bir hafta sonu buluşup müsait bir yerde araçlarımızı deneyebiliriz. İsteyen herkes katılabilir.


    .....................................




  • forum yönetiminden özür dileyerek link veriyorum gören ve yararlanan arkadaşlar olabilir belki
    silinmeden bilgileri alın bence
    bundan dolayıda uzaklaştırma alacağım muhtemelen:)
    http://www.ceedclubtr.com/forum/teknik-sorunlar-ve-cozumleri-27/kia-yeni-ceed-fren-problemi-2662.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi banabunno -- 2 Ekim 2013; 16:33:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    quote:

    Yaşa göre söylenenin kıymeti artıyor ise bende 50 yaşındayım 32 senedir araç,13 senedir ABS li, araç kullanırım.Uzun süreli olarak kullandığım ABS li 6 araç geçti elimden.Aracımda fren probleminde n şüphe edenler yukarıda uzun uzadıya anlatığım sarkaç testini yapsınlar freni hakkında fikir sahibi olurlar.Testi tekrar baistleştirerek yazıyorum Aynaya ince bir iple küçük bir ağırlık asın, ipin uzunluğunu düşeyle 50 derece öne açı yaptığında cama değecek şekilde ayarlayın panik fren yaptığınızda bu ağırlık cama değerse(tabi kuru zemin, temiz asvalt ve 0 eğili yolda vede yeniye yakın lastiklerinizle) bu fren ivmesinin dolayısıyla fren gücü yeterli olduğunu gösterir.Durmaya yakın fren gücünü kaybediyor diyorsanız, bu ağırlığın cam değdikten sonra durmaya yakın,camdan geri geldiğini görmeniz gerekir.


    Bu bir ÖSS fizik sorusu değil, sarkaçla su terazisiyle açıölçerle falan gözlenecek bir şey yok. Problemi tarif eden arkadaşlar diyor ki "düşük hızlarda ani fren yapınca araç durmuyor". Denemesi çok basit, trafiğe kapalı bir yerde düşük hızla giderken kazık fren yapılır. Zemin kaygan olmadığı halde sanki tekerler kayıyormuş gibi abs devreye girip freni salıyorsa (bunu sürücü fren pedalından ve hızdan çok rahat hissedecektir) ve araç gitmeye devam ediyorsa sorun vardır. Daha iyi gözlemlemek için benim önerim daha önce yazdığım gibi sol ayakla frene basmak.

    kesinlikle katılıyorum.. bu işin yaşla ve tecrübeyi doğru yorumlamakla alakası olduğu çok açık.. tabiki yaş yetmez.. 50 yaşını geçen herşeyi bilir diyemeyiz.

    bu aracı kullanan ve ani fren yapan bilir.. işin ilginç yanıda her ani frende olmuyor.. geçen bir tümseğe yaklaşırken gayet yumuşak bastım. araç öne doğru eğildi, tam duracakken abs devreye girdi tümseğe sert girdim.. olacak iş değil.. bunun için bilimsel deney yapmaya gerek yok.. açık ve net.. daha önce olmayan birşey oldu..
    bunlar gaipten gelen tecrübeler değil kimse kusura bakmasın lütfen..
    ama ben demiyorum ki araç şöle kötü böle kötü.. kesinlikle süper bir araç.. abs sorununu da kafaya takmıyorum.. çünkü çözüleceğine şüphem yok..




  • bu arada çok merak ediyorum, abs devre dışı kalınca araç karda frene basınca kaymıyor mu
    kayıyor hemde kontrolsüz..
    eski auris imda kar lastiği vardı.. freni kökleyince abse devreye girse bile karda kaymaz ama çivi gibi çalışırdı yine yere..
    karda kar lastiği varken abs çabuk girer ama çabuk çıkardı auriste.. şimdiye kadar gördüğüm en iyi abs çalışma mantığına sahipti diyeiblirim..
    ne auris te, nede eski kasa i30 da fren abs ikileminde sorun yaşamadım.. taki ceed i kullanmaya başlayana kadar.

    sorun çok açık ve net.. devreye giriyor ve çıkmıyor.. hemen çıkma eğiliminde olması lazım..
    bende yol kamerası var.. uzun zamandan beri temkinli kullandığım için tehlikeli bir durum olmadı.. olunca burada paylaşırım.
    zira bilerek yada isteyerek yapılan testlerde anlamak çok zor.. çünkü referan noktası bulmanız lazım.. boş yolda algılamak zor olabiliyor.




  • Yukarılarda bahsettiğim sarkaç testinde bir hesap birde öngörü hatası yaptığımı fark ettim.Birincisi km/h yi m/s ye çevirirken 3,6 sabitini yanlış hatırlıyarak 3,2kullanmamdan dolayı düşeyle yaptığı açı 100 km/h de 38-40 m duran araçta 52 değil 45 derece civarı kalması gerekir.ikincisi öngörü hatası olup, sarkaç frenlemeye başlandığında aşagıda değil yukarda yani 45 derce tutularak frenleme sonrasında bırakılması gerekir.Bırakılan sarkaç fren ivmesi yeteli araçta geri kaçmayacaktır.İleride dururken denildiği gibi tam durmadan önce ivme kaybediliyorsa belirgin geri kaçış olacaktır.Yanlışlıktan dolayı özür dilerim.
  • banabunno B kullanıcısına yanıt
    neden ceza versinler ki.. bence çok güzel paylaşım olmuş. tek tek okudum hepsini..
    yalnız bazı arkadaşlarda sorun olmuş.. bayramda uzun yola çıkıcam.. 15 bin bakımıda geliyor.. acaba bayramdan sonramı yazılım güncelletsem emin olamadım şimdi..
    benim araç ağustos 2012 de muayneye girmiş.. ekim 2012 de trafiğe çıkmış, ben ikinci sahibiyim.. tarihlere bakarsak benim araç için yazılım uygun gibi duruyor.. hayırlısı diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 3 Ekim 2013; 7:12:26 >
  • Şimdi servisi aradım. Kartal kia Tekkar. Turgay Bey ile konuştum, buyun gelin yazılımı yükleyelim dedi..
    Hayırlısı..
  • Bende şimdi BURSA kia şentürkleri aradım,Arif beyle görüştüm yarın gidip yükleticem yazılımı.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonerozen2000

    Bende şimdi BURSA kia şentürkleri aradım,Arif beyle görüştüm yarın gidip yükleticem yazılımı.....

    dostum bursada inallar iyi deniyor.. istersen onlara git..
  • madem konumuz fren ve forum yönetiminden ceza gelmedi bu arada teşekkürler bunada bir bakın detaylı
    http://www.ceedclubtr.com/forum/uye-tanitimi-14/bu-aracin-frenlerine-guvemeyin-2542.html
  • Arkadaşlar bugün Kartal Tekkar servise gittim. aracın bilgilerini çelik motor a ileticez, sonra güncelleme olacak, 15 dk. sürmez 2 saat lazım dediler..
    hadi bekleyim dedim.. 1 saat araç bekledi, sonra aldılar içeri, bağladılar bilgisayarı. güncellediler. teste çıktılar, teslim ettiler..
    sonuç; abs daha kararlı olmuş. her daim devreye girmiyor.. i30 topiğinde bu güncellemeden sonra 100 ve üstü ile giderken abs nin devreye girmediğini ve tehlike olduğunu yazmışlardı.. 100 km de test ettim.. yine stabil ve geç giren abs ye rağmen dümdüz duruyor araç. tehlike yaratmadan. abs son anda devreye giriyor..
    düşük hızlarda da çok stabil.. heme ndevreye girmiyor, geç çıkıyor..
    şu anda sorun yok gibi..
    sonuçta böyle bir sorun olduğu kanıtlanmış oldu. ama her modelde olmadığını ilettiler, onuda belirteyim..
    Saygılar..
  • Arkadaşlar Selamlar,
    Sabah tekrar test yaptım.. yokuş aşşa, hızlı yavaş frene yüklendim.. tümsek testi yaptım.. tümseğe yaklaşınca ani fren yapıp tümseğin başında durmaya çalıştım..
    yüksek hızda çok kontrollü.. aniden abs devreye girip çıkıyor.. düşük hızlarda tır tır vurup çıkıyor.. çivi gibi çakılıyor..
    tümseğin başında zınk duruyor..

    öncesinde yüksek hızlarda yine iyiydi ama, düşük hızda devreye girip çıkmazdı, fren şişerdi.. şimdi bu yok.. girip çıkıyor, frende şişme yok..
    tümseğin başında durmaz tır tır tır tümseğe girerdim.. şimdi bu yok..
    uzun sürdüğü için bu yazılım işi çok arkadaş serzenişte bulunmuş burada.. ama bence değmiş.. kia mühendisleri tek yazılımla çözmüşler sorunu..
    ciddi ciddi şu anda bi sorun görünmüyor..
    i30 da 4 yazılım sonunda stabil hale geldi araç.. demek acele etmeden ince eleyip sık dokumak gerekiyormuş.. kendilerini ve forumda bu hususta çalışan arkadaşları tebrik ederim...
    Saygılarımla..




  • "banabunno" kardeşim, verdiğiniz linki inceledim ve ben de çelik motora verdiğiniz linkle birlikte mesaj gönderdim, daha önce iki kez aramışlardı (attığım mesajlara karşılık), yine arayacaklarını düşünüyorum.

    Aracı alalı bugünle birlikte 36 gün oldu, 2 gün önce, hava yağmurluydu, denedim ancak herhangi bir sorunla karşılaşmadım (hızı 50km'ye çıkarıp ardından freni kökledim ancak abs girip çıktı) ancak yine de durumdan haberdar olmak ve haberdar edebilmek için yazmayı uygun gördüm.

    Aradıklarında, görüşmemizde geçen konuları buraya aktarmaya çalışacağım. Hepinize kazasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    "banabunno" kardeşim, verdiğiniz linki inceledim ve ben de çelik motora verdiğiniz linkle birlikte mesaj gönderdim, daha önce iki kez aramışlardı (attığım mesajlara karşılık), yine arayacaklarını düşünüyorum.

    Aracı alalı bugünle birlikte 36 gün oldu, 2 gün önce, hava yağmurluydu, denedim ancak herhangi bir sorunla karşılaşmadım (hızı 50km'ye çıkarıp ardından freni kökledim ancak abs girip çıktı) ancak yine de durumdan haberdar olmak ve haberdar edebilmek için yazmayı uygun gördüm.

    Aradıklarında, görüşmemizde geçen konuları buraya aktarmaya çalışacağım. Hepinize kazasız sürüşler dilerim.

    dostum senin araç yeni ise yazılımı günceldir bence..
    zaten devreye girdi çıktı demişin.. aynen yeni yazılım bunu yapıyor.. eskiden çıkmıyordu inan ki.. girip orada klaıyordu abs.. takır takır deli ediodu beni..
    şimdi ise abs vur kaç yapıyor.. tam istediğim gibi.. kayacakken araç devreye girip çıkıyor.. bomba yani..
    4 4 lük oldu, bu topiği kapamak lazım artık hükmü kalmadı derim ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Arkadaşlar bugün Kartal Tekkar servise gittim. aracın bilgilerini çelik motor a ileticez, sonra güncelleme olacak, 15 dk. sürmez 2 saat lazım dediler..
    hadi bekleyim dedim.. 1 saat araç bekledi, sonra aldılar içeri, bağladılar bilgisayarı. güncellediler. teste çıktılar, teslim ettiler..
    sonuç; abs daha kararlı olmuş. her daim devreye girmiyor.. i30 topiğinde bu güncellemeden sonra 100 ve üstü ile giderken abs nin devreye girmediğini ve tehlike olduğunu yazmışlardı.. 100 km de test ettim.. yine stabil ve geç giren abs ye rağmen dümdüz duruyor araç. tehlike yaratmadan. abs son anda devreye giriyor..
    düşük hızlarda da çok stabil.. heme ndevreye girmiyor, geç çıkıyor..
    şu anda sorun yok gibi..
    sonuçta böyle bir sorun olduğu kanıtlanmış oldu. ama her modelde olmadığını ilettiler, onuda belirteyim..
    Saygılar..

    tek kar tek. servis müdür deniz bey ve servis sahibi Osman Bey bilgileri bizden alıyorlar hem kullanıcı hem ceed club sahibi olarak ve yazılım içinde zaten bizler müracat ettik dolayısı ile bu konudan kore nin dahi bilgisi yoktu
    şimdi şunu düzeltelim önce sorun tüm eski ve yeni ceed lerde mevcut yeni alınan ceed lerde sorun giderilmiş olabilir bunun teyidini alamadık ama yeni araç alan kişiler kontrole gitsinler derim makinede sonuç belli olacaktır zira
    ben denemedim ama sorun çözüldüyse bu hepimizin başarısı
    kazasız sürüşler diliyorum herkese..




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.