Şimdi Ara

Cemo'nun Ev Sinema Odası (Sony VW260ES SXRD) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
273
Cevap
19
Favori
31.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cemo62 kullanıcısına yanıt
    Basit bir perde degisimi ile oluyor zannediyordum ben hocam, resmi 2.35:1 perdeye yansıtırken alt ve ustteki siyah barları perdenin dısında kalacak sekilde zoomlayınca olur sandım.
    Bluray filmlerde yazı resmin icinde kalıyor zaten, media playerda da yazının konumunu ayarlayabildigim icin altyazıdan kaynaklı bir sorun olabilecegini de dusunmedim.
    Anamorphic lens filan masraflı olur bu durumda, hic girmem o islere.

    Peki fixed frame perdeyi mutlaka duvara mı monte etmek lazım?
    Cercevenin ust kısmına iki halka takarak, tavandan zincirle sarkıtmak mumkun olmaz mı, havada asılı tablo gibi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @shockwave error TIDAFORS ya da KIVIK olması lazım fişi atmadıysam bakayım tam modeli söylerim

    @Korcin Birtakım sıkıntılar vardı ben en son araştırdıgımda ama aşılmış da olabilir.http://www.technologytell.com/hometech/72223/subtitles-arent-working-on-my-anamorphic-lens-system-whaaaa/

    Fixed frame duvarda güzel duruyor, sizin dediğiniz gibi kullanan hiç görmedim, oluyordur sanırım bir engel ya da sıkıntı çıkarmaz heralde yukardan sarkıtmak
  • @korçin, fixed frame perdelerin yüzey ve görsellik performansı kullanım yeri müsait ise kesinlikle tercih edilmeli. Hem siz de hem de Cem kardeşim deki Sony cihazların performansları böyle bir perdeyi mutlaka hak eden cihazlardır. Sony nin 50es ve 55es modelleri Panasonic home cinema cihazlarını geride bırakıp, jvc nin ensesine yapıştılar. Sony nin malzeme kalitesi ve kullandığı yazılımlar orta ve üst segmentler için her zaman güvenilir ve başarılı ürünlerdir.
    Fixed perdeyi askıya alıp kullanma fikriniz uygulanabilir. Zira fixed frame perdeleri yurt dışında askı da kullananlar olduğunu biliyorum. Zor bi uygulama değil.
    2.35 oran scope diye bilinir. Bu oranda scope lensli kamera ile çekilen filmler de sorun yaşamazsını. Geniş ekran ( 16/9 ) formatındaki filmleri izlemek için scope
    lense ihtiyacın olur. Cihazınla uyumlu kaliteli ( isco ) scope lensler Sony 55es nin fiyatlarına yakındır. Maliyetinin yüksek olması nedeniyle pek tavsiye etmem. Daha düşük kalite de scope lensler bulmak mümkün fakat ışık parlaklığı ve görüntüde distorsiyon ( persfektif bozulma ) gibi olumsuz yanları vardır. Scope lens alınacaksa isco alınır ... Dünyadaki tüm sinema sektörü tarafından bilinir ve kullanılır ... Yakından bildiğim bir lenstir. Muadillerinin nasıl çuvalladığını da görmüşümdür ...
    Scope görüntüdeki alt yazı sorunu görüntünün üzerine yazılmışsa ( sinemalardaki gibi ) sorun yok. eğer alt yazı dosya halinde ise scope ekran da alt yazılar görüntünün dışında kalır. Eğer scope lens kullanılmıyorsa. Scope lens kullanılmadığında 16/9 cihazın görüntü alanı dışında kalcaktır. Eğer media player kullanılıyorsa alt yazıyı kaydırma yöntemi ile bu sorun çözülebilir. Bluray player için aynı durum söz konusu olmaz ...




  • detaylar bir harika. bu olay adami asosyal yapar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korcin

    Basit bir perde degisimi ile oluyor zannediyordum ben hocam, resmi 2.35:1 perdeye yansıtırken alt ve ustteki siyah barları perdenin dısında kalacak sekilde zoomlayınca olur sandım.
    Bluray filmlerde yazı resmin icinde kalıyor zaten, media playerda da yazının konumunu ayarlayabildigim icin altyazıdan kaynaklı bir sorun olabilecegini de dusunmedim.
    Anamorphic lens filan masraflı olur bu durumda, hic girmem o islere.

    Peki fixed frame perdeyi mutlaka duvara mı monte etmek lazım?
    Cercevenin ust kısmına iki halka takarak, tavandan zincirle sarkıtmak mumkun olmaz mı, havada asılı tablo gibi?

    hocam optoma konusunda benim ekranın görüntülerini görebilirsiniz...bende tablo gibi havada astım...benim cerceve ahsap oldugundan gerci kanca takmak koay oldu, vidalı kanca ile cözdüm...sonrada celik tel-kablo ile astım...ama markalı ficed perdelere halka nasıl takarsınız bilmiyorum




  • hozes H kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler dostum, tam olarak benim sordugum bu iste.
    Bir tane 2.35:1 fixed frame perde alıp, salonda arada boyle takıp isim bittiginde cıkarmak istiyorum bu aspect ratioda film izleyecegim zaman.
    Bunu belki cinewhite denilen beyaz perdelerden alırım, hazırda bir tane motorlu kontrast gri perdem var cunku. Gri perdeler siyahlari iyilestirirken, beyazları panasonic plazmalar gibi kirli beyaza donuyor maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korcin K kullanıcısına yanıt
    @korçin, fixed gri kontrast perdeler üst segment cihazlar için üretilmiş perdelerdir. Gri ( siyah karışım ) yüzdesi diğer model gri kontrast perdeler ile aynı değildir. Bu nedenle beyaz dengesi açısından demo etmeni tavsiye ederim. Mevcut full screen gri kontrast perdeniz ile aynı ürün gibi düşünmeyin ....
    Fullscreen ya da specta marka fixed frame gri kontrast perdeyi forumdan bir çok arkadaş üst segment cihazlarla kullanmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi max-well -- 20 Nisan 2014; 17:30:40 >
  • max-well kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler Maxwell cevabın icin.
    Mevcut Fullscreen motorlu gri perdemi alırken, bir tane de fixed frame gri perde demosu yapılmıstı, dedigin gibi onun grisi daha farklı/açık renk gibiydi. Kastettigin bu mu acaba?
    Ayni markanın fix frame ile motorlu kontrast gri perdeleri arasında malzeme/renk farkı olabilir mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • max-well kullanıcısına yanıt
    Bu mesajınızı yeni farkettim,
    2.35:1 perdede, scope olmayan 16:9 icerigi sadece yanlarda siyah barlar ile seyretme gibi bir durum yasarım diye basit dusunmustum ben.
    Ayrı bir lens almama gerek kalmadan sadece zoom ayarlari ile oynayarak goruntuyu oturtamaz mıyım gerektiginde perdeye?
    Lens hafızası olmadıgı icin manuel zoom yapacagım tabi bu durumda, sırf bundan oturu bir ara panasonic at6000 modelini mi alsam diye dusunmedim degil, beyaz kasa olsaydı bu modelde panasonic almıs olabilirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korcin K kullanıcısına yanıt
    @korcin, perde demosunda senin de fark ettiğin iki farklı gri kontrast perde mevcut. Fixed frame olanlar üst segmentteki cihazların yetenekleri düşünüldüğünden yüzey malzeme tipi daha farklıdır. %5 siyah ( siyah rengin 5 gram siyah + 95 gram beyaz ile karıştırılması ile elde edilir. Elde edilen bu renk aslında gridir. ) - %3 siyah ise 3 gram siyah rengin 97 gram beyaz renkle karıştırılması ile elde edildiğinin bilinmesinde fayda var. Kullanılan cihazın siyah seviyesi ve renk doygunluğu kapasitesi yüksek seviyede ise %3 lük gri işini görür. Burada esas etmen kullandığın cihazın yeteneği ile orantılı.
    Her iki perde arasındaki yüzey malzemeleri bu nedenle farklılık gösterir. Cihaz segmentleri düşünüldüğünde doğrusu da böyle olmalıdır. Türkiye de perde konusu pek bilinmediğinden göz ardı edilir. Hatta cihazın lümen gücüne destek olmak için bile perde tipleri de çok önemli kriterlerdendir. Kullandığın cihaza uyumlu perde almak gibi düşünebilirsin ...
    Scope lens konusunda biraz açıklama yapmıştım.
    Scope lens yok ise;
    - kaynak geniş ekran ( 16/9 ) ise bu durumda lensten görüntüyü küçülterek izlemek mümkün. Sağ ve soldan barlar oluşur. Bu barları yoketmenin tek çözümü, projeksiyona uyumlu scope lens almaktır. Bunun başka bi çözümü yok. Kaynak, scope ( 21 / 9 ) ise görüntü perdeye tam oturur.
    - Projeksiyona scope lens takılabilmelidir. Eğer cihaz da scope lens desteği yok ise 16/9 un dışına çıkamazsın.
    Sony 50es ve 55es in scope desteği var. Eğer scope perde kullanacaksan scope lens almaktan başka çözüm yok. Fakat yazılım kullanarak geniş ekranı scope orana çevirmek mümkün. Başarılı mı? elbette değil. Geometrik deformasyon rahatsız edicidir. Sana tavsiyem scope perde çözümü pahalı bi tercihtir. Tabi ki hakkını vermek istiyorsan. ( isco )
    Panasonic cihazların motorlu zoom ve focus özelliğinin yanında bir çok profesyonel ayarlarla kullanıma imkan vermektedir. Lens hafızası pana cihazları çok ön plana çıkardı. Özellikle prof seviye de cihazı kullananlar için.
    - 4/3 academic - 16 / 9 geniş ekran - 21/9 scope ekran gibi lens ölçeklemelerini ayrı ayrı isimlendirerek lens hafızasına atayabilirsin. Hatta bir çok farklı kaynağı cihaza tanıtıp, gelen sinyali tanır ve cihaz, görüntünün en - boy ve focus ayarını otomatik yapar. Sen hiç bir şeye dokunmazsın.
    Yine pana cihazlar da görüntünün perdeye yerleştirmekte çok fazla esnekliği vardır. Tam anlamıyla prof ayarlar. Eğer yazılımla 16/9 görüntüyü 21/9 perdeye oturtmak istendiğinde cihazın menüleri buna da imkan vermekte. Anlatması uzun sürecek bir çok özellik barındırır pana cihazlar ...
    Sana panaların beyaz renk olmaması konusunda katılıyorum. Nedense pana nın üst segment cihazlarında siyah renk konusunda ısrarcı ... Hatta ben at5000 ve 6000 lerin kasa tasarımını da beğenmiyorum. Tabi ki bu eleştirimi mimar olarak değerlendiriyorum ... Saygılarımla ... Sinan ...




  • max-well kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler dostum, bu değerli bilgiler için. Eline sağlık...
  • Sevgili Cemo'nun konusunu hortlatmış oldum ama böyle değerli bilgiler içeren başlıkların güncel kalmasında fayda var, özellikle benim gibi kafası karışmış tecrübesiz projeksiyon meraklıları için
  • @paganra Teşekkürler hocam, film izlemenın keyfi projeksiyonda tavsiye ederim televizyon hikaye

    @korcin @sinan abi

    Başlarda ben de scope ekran sistem düşünüyordum ama gerek isco lenslerin pahalılıgı gerek tr de 2.35 perde olmaması, altyazı muamması bir de 16:9 dizilerin yanlardan siyah barlı olacak olması derken rafa kalktı o düşünce. Belki ileri de bir gün neden olmasın diyoruz Bir de bazı perdeler var masqueda masking duruma göre 16:9 ve 2.35.1 oluyor, seçenek çok da pahalı be arkadaş




  • cemo62 kullanıcısına yanıt
    Gördüm hocam smx, carada marka masquerade sistemli perdeleri, kimyam bozuldu
    Amazon'da var 2.35:1 elite screens marka ancak sableframe modellerini TR'ye gönderiyorlar, üstelik navlun+gümrük masrafına rağmen buradan almaktan daha ucuza geliyor sanki.

    Niyeti bozup alabilirim bir tane de böyle perde ama tavana asma kısmından emin olmam lazım. Her zaman asılı durmayacak zaten, arada tak çıkar yapabilmem lazım salonda. Seyredeceğim içeriğe göre bazen 16:9, bazen de 2.35:1 perde kullanıyor olurum.

    Aşağıdaki gibi uygulamaya izin verecek, taşıyacak bir sağlamlıktaysa bu sabit çerçevenin üstü neden olmasın;

    Cemo'nun Ev Sinema Odası (Sony VW260ES SXRD)




  • Sen bu işi yaparsın bence korcin hocam hem bir ilk olur hem çok da güzel olur, tr de evinde şu an 2.35.1 perde olan ya hic yoktur ya da tek tüktür. Isco nun f/p bir lensi vardır belki de, bir de şu PRISMASONIC var o daha uygun gibi
    www.prismasonic.com
    PRISMASONIC - Anamorphic lenses for home theater projectors
    http://www.prismasonic.com/english/products.shtml
    . 2.35 CIH işine gireceksen bence lens le gir. Pana daki Lens Memory olayı çözünürlüğü %25 oranında azaltıyor ve brightness ta azaltma yapıyor diye biliyorum. Ya da bu 2 dezavantajdan birini yaşatıyor. Doğru mu Sinan abi, öyle bir şey okumuştum. Olur da sen yaparsan belki bir sonraki sinema odamda ben Scope ekran işine girebilirim ya da çift masking ekran ya da aynen böyle devam. Salon a geçersem 120 ya da 135 inch upgrade da olur.




  • cemo62 kullanıcısına yanıt
    TR'de 2.35:1 perde kullanan pek olmaması, bu ebatta perdenin burada bulunmaması mı, yoksa zorunlu ekstra ekipman lens vs masraflı olmasından mı?
    Kendimi de teyit etmek için soruyorum, zira şu aşamada lens almayı düşünmüyorum, o kadar bütçe ayıramam. Tamamen manuel zoom ile olayı çözme niyetindeyim, daha önce de yazmıştım.
    Alırsam böyle bir perde, duvara monte durumdaki motorrlu perdenin yarım metre kadar önüne asarım.
    Projektörün yansıttığı görüntüyü iki perdeye de denk getirecek şekilde ayarlamaya çalışacağım, artık deneyerek.

    Internette araştırırken monoprice marka multi-format denilen manuel maskeleme özellikli perdelere de denk geldim.
    16:9 fixed frame perde bu ancak yansıttığın içeriğe göre altta üstte kalan boşlukları kapatacak şekilde siyah perdeleri var kaydırabildiğin;
    http://www.monoprice.com/Category?c_id=108&cp_id=10829&cs_id=1082910
    Bu da bir çözüm tabi...




  • Sebebi her ikisi de diyebiliriz, usa da kullanan çok avrupa da ise ağırlıklı olarak 16:9 kullanıyorlar.

    Monoprice kalitelidir ve fiyatları uygundur. Kanada ve ABD genelde kablo vb şeyleri oradan alır. Özellikle hdmi kablo.

    Manual zoom zahmetlidir görüntüde bir olumsuzluk kayıp yaşatıyor mu emin değilim

    Sen 2.35.1 felan direkt dalınca o mevzuya ben ona bütçe ayırmışsın zannettim, ben lens olmadan girmem sanırım scope işine. Lens olayına da zengin olmadan girmem

    http://www.youtube.com/watch?v=q4ZBd9Ohblk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemo62 -- 21 Nisan 2014; 18:58:10 >




  • Tüm dostlarımın ve hobidaşlarımın bayramı kutlu ve mutlu olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın cemo62,

    Daha önce özel mesajda atmıştım

    Sony hw55es i görüp aşık oldum

    Ama o zaman tw9200 yoktu

    Siz ne diyorsunuz? Şimdi olsa hangisini alırsınız?

    Yabancı sitelerde gördüğünüz sağlam bir karşılaştırma varsa linki paylaşır mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gagafan kullanıcısına yanıt
    Cem Bey görene kadar ben cevap vereyim.

    Yine sony alırdı.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.