taşma kabı kapağı. yedek su deposu diyorsan aynı şey işte. |
Chevrolet Cruze A14NET Çözülemeyen Fan Sorunu (Sonunda Çözüldü) (2. sayfa)
-
-
O kapağı ilk olarak değiştireceğim umarım sonuç alırım yoksa hava alacak nere kaldı ki başka silindir kapağına girersek ucu bayağı açık gibi duruyor
-
devirdaimden de kacırıyor olabilir. başıma başka bir markada geldi devirdaim harika görünüyordu söktüğümüzde, yoğun ışıkta baktığımızda iğne ucu kadar bir delik tespit ettik.
senin olayın bir benzerinide fiat bravoda bir arkadaşım yaşadı. su deposunun kapağı eski görünüyor diye değiştirmiş tabi bunu bana söylemiyor ustalarada söylemiyor. termostat fan radyator yedek su deposu değişiyor yani sorun çözülmedikce başka ustaya gidiyor sundandır diyolar değiştiriyor sonuc aynı arac hararet ışığı yakıyor. ustanın biride conta yanmış deyince bana sordu aracla gezdik dolaştık kaputu açtık herşey eski duruyor kapak yaldır yaldır parlıyor... kapak yan sanayi almış... eski kapağı yerine taktık sorun çözüldü.
-
silindir kapağını katiyen yağda su görmeden açtırmayın.
-
hocam bence hiç uğraşmayın B14NET astra alın yoksa mühendis olacaksınız uğraşa uğraşa.ben face grubunda da bu sorunu çok gördüm ve dediğim gibi çözen yoktu artık kronik sorun diyip geçiyorlardı.ben sorunsuz 4 senedir biniyorum kimse inanmıyor bu kadar zaman sorun çıkarmayan opel nasıl olur diye işte revizyon farkı.euro6 motor zaten B14NET sadece sorunları çözüp bırakmamışlar.lpg sorunu da yok mesela bende fabrikasyon çelik sübap olunca ama ben taktırmadım lpg.
-
Yağ da su görmek derken çubuğu çekince biz anlar mıyız hocam? Yani az önce baktım 500km önce yag bakimi yapıldı siyahtı normal mi bilmiyorum koyu kahverengiydi koyarken.
Su karıştığını çıplak göz bakıp anlayabilir miyiz
-
Hocam aslında satsam ne alacağım sınıfının belki en ucuz arabası ama yıldırdı artık Ankarada opal dahil gezmedigi servis görmediği usta kalmadı herkes başından normal deyip savuyor aracı. Normal olmadığını herkes biliyor hava olayını bile uğrasa ugrasa ben çözdüm bir kişi de çıkıp ya bu yine hava yaptı demedi her önüne gelen 0 termostad takıyor 500 1000 lira biri geliyor radyatör rezistans musuru diyor biri diyor ısı sensörü.
Herkesin sağlam dediği bir devirdaim kaldı söküp bakıyorlar ama ben ondan da şüphe ediyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quattro6 -- 15 Mart 2022; 19:27:54 > -
Internette ust kapak contasi veya silindir kapak contasi yanmasi yaga su karismasi diye arat, videolara bak, yag cubugunucekince seninyagin da videolardaki gibi ise kapak contasi yanmistir
-
En son şu İstanbul da umt ye kirami ustaya teslim edeceğim Ankara da opel ustası yok bu kesin hepsi ya bakım ustası yada eskiden öğrendiklerini yeni araba da dahi deneyen çözüm odaklı olmayan düz sahin doğan ustası
-
Bro Recep usta var tam Opel uzmanı YouTube zibillon tane videosu var ona git
-
hocam siz anlatmadan önce ben tahmin ediyordum zaten çünkü facede o kadar okudum ki şunu yaptım olmadı bunu yaptım olmadı şu olur dediler olmadı adamları gezdirmişler pin pon topu gibi hatta ben de bulaştım abiler bende yok ya nasıl iş diye adamlar dedi ki abi sende niye olsun senin motor farklı.o zaman öğrendim ben de.hani sıkmayın canınızı diye dedim ama siz de haklısınız satıp üzerine 5 10 bin koyup alınıyor olsa zaten bu başlığı açmazdınız en başından beri de hiç uğraşmazdınız.satsanız aynı güçte bir şey alamazsınız zaten hani markasını modelini revizyonunu geçtim.uğraşın yapın olduğu kadar binin hocam işte olmamış ki değiştirmiş adamalar motoru.2014'te var 2015 ilk yarı yok ikinci yarı var sonra 2019'a kadar yok hayalet motor B14NET.çok mu yoktu yoksa bu motorlu olanlar değişik bir yerde mi yapılıyor çok enteresan valla madem öyle en başta bunu yap paso bunu sat opelde hararet sorunu var diye adını çıkaracağına.
-
İletişim veya adres bilgisi varsa atar mısınız
-
Ya idareten yapıp devam edeceğim yada bi galeri şu bu verip geçeceğim hocam bundan önce 1.2 corsa vardı aşıktm arabaya nerden bulaştık buna anlamıyorum ki hayır aynı motor insignia trax astra meriva bir çoğunda var hepsi mi sıkıntılı cruze mu sıkıntılı çözemedim
-
Ben İstanbul'da d3gilim ondan hiç teline ihtiyaç duymadım YouTube ac Recep usta tamirhane yaz orda açıklama kısmında teli var adamın veya google a da yazabilin
-
İstanbulda , nisa oto servis var… opellerden anlıyor…
Videolarına bir göz gezdirin…
https://www.youtube.com/c/HuseyinKo%C3%A7NisaOtoServis -
Ankaradayim hocam maalesef
-
İçeride antifriz kokusu var demişsiniz. kalorifer peteğinde sızıntı olması muhtemel. Sıcakken ki sızıntılar araç ve su soğurken oralardan içeriye hava çekmesine sebep oluyor. Öncelikle kalorifere bakmanızı öneririm. Hatta paspasların altı ıslak bile olabilir sızıntı çok ise. Alt radyatör hortumunda hava alma tapası var ise araç sıcakken biraz açarak havasını aldırın. Bu şekilde 2-3 gün deneyin.
-
Ben genel olarak yapılanları yaziyim hocam sizin dediklerinize ek olarak
1) 2020 başlarında: Ilk Termostad değişti, ısı sensörü değişti bir işe yaramadı
2) 2020 başlarında: Ustanin biri termostada minik bir delik açalım başka türlü çözemezsin bu motorlarda kronik dedi ve araç kısa süreli düzeldi ancak bu sefer araç hem geç ısınıyordu hem de 2 3 hafta içinde bilgisayar dan görüncek şekilde motor arıza kodu verip start stop, klima, hararet göstergesi vb herseyi devre dışı bırakıp araç çalışır çalışmaz 3. Kademe fan hızına geçiyordu ve susmuyordu. Arıza kodu silince araç düzeliyordu.
3) 1 yıl bu şekilde kodu silip silip kullandım ancak saçma bir yöntem olduğu içim rahat değildi üstüne düşüyüm dedim gittim bir elektrikçiye ustaya yapılanları anlattım önceki yapılanlar işe yaramadıysa radyatörun rezistans sensörü bozuk olabilir dediler o değişti ancak degisim sırasında arıza kodu da bilgisayardan silindiği için bana düzgün teslim etmis gibi oldular ta ki 1 ay içinde tekrar kod gelene kadar sorunsuz gezdim ta ki aynı kodu obs den verip arızaya geçene kadar fani yine kapatmadıgını görünce aslında yapılan da yine boşaymış onu anlamış olduk.
4) Bu şekilde bir yil termostad delik halde her ariza kodu verdiğinde silip silip kullandım en son aracı aldiktan 1 yılın sonunda arıza kodunu bu sefer obd den değil gostergeden hemen servise götürün diye verdi bilgisayardan silsem de düzelmiyordu kod sonrası aracın çekişi de düşmeye başladı sanki turbo falan da tam basmıyor gaz yemiyor gibiydi araba kendini mi koruyordu çözemedim ve bunu çözse çözse servis çözer dedim yetkili servise gittim.
5) Yetkili servis Opal Ankara genel bakıma gitti Termostad delik diye arıza verdiğinden termostad yine değişti su dolaşım sistemine bağlı diger sensörler vb kontrol edildi sorun yok denildi, radyatör tıkalı denilip radyatör ısıtmıyor komple temizlencek denildi ve temizlendi. Aracın yazılımı resmi chevrolet güncellemesi yapıldı 6 7 adet madde obd üzerinden güncellendi. Arkada bir yerde su kaçağı varmış onun keçesini/contasını degistiler. Kalorifer hattı kontrol edildi.
Haricen bu sırada periyodik bakımı, bujiler, aracın turbo boruları, klima kompresörü, yag soğutucusu, üst kapak contası değişti. Tabi bunlar harici masraflarıydı gitmişken yapilsin dedim.
Yetkili serviste bana aracı teslim etmeden önce aracın düzeldigini söylediler akşam teslim aldım fakat yine termostadi devreye girmeyip suyu dolandırmıyordu buna bağlı olarak 1. veya 2. Kademe de fan açıp kapatmamaya devam ediyordu. Anladığım kadarıyla onlar bana havasını alıp test edip denedikleri için sorunsuz diye verdiler fakat test sonrası araç soğuyup tekrar hava yaptığını bilmedikleri için ben teslim aldığımda arıza devam ediyor dediğimde Allah Allah e duzeldiydi herseyini yaptık deyip üstüne düşmediler. Normal deyip gectiler ama normal olmadığını kendileri de bilmesine rağmen tekrar inceleyip sorunu bulamadıkları için turbo benzin opel chevrolet böyle deyip gectiler.
6) Bir arkadaşım araştırıp tavisyede bulundu makale de orjinal Gm marka termostad fabrikasyon hatalı demişler 107 108 den önce acmaz ancak obd 100 de fan ac diye komut veriyor ve fan devreye giriyor demişler. Yerine 95 lik yan sanayi alin araba hemen suyu 95 e gelince bırakır sorun çözülür demişler. Neyse internetten söyledik aldık taktik araç düzeldi bir sevindik falan meğer havası alındığı için 1 seferligine düzelmiş. 2 yıl sonunda aracın hava yaptığı için termostadi veya ona bağlı (devirdaim vb) parcaların çalışmadığını tesadüfen biz farkettik. Sonra her soğuyup havasını aldığımız da aracın düzeldigini farkettik.
7) Servisi aradım abi araba hava yapıyorsa silindir kapağı dediler ama arabada ne yağa su karıştırma ne baska bisey var pek oralı olmadım açıkçası. Bana göre ya su bi yerden kaçıyor ordan hava alıyor ya yedek su deposu gibi gelmişti.
8) En son pecochip sorununu çözer dediler sorunun aslında arabanin 90 gösterirken bile düdüklü tencere gibi 110 derece basınc altinda çalışması olduğunu söylediler. Nedir ne değildir bilmiyorum açıkçası.
Yapılmayanlara veya sadece kontrol olup degismeyenler
Devirdaim sadece kontrol degismedi
Radyatör sadece temizlendi degismedi
Kalorifer sistemi ve borular kontrol
Beyin hic bir müdahale yapılmadı
Yedek su deposu veya kapağı hic bir müdahale yapılmadı
Vakit ayırıp sona kadar okuduysaniz ve çözüm arayışıma destek olduğunuz için teşekkür ederim
Özetle yıldım yani maddi manevi daha Gm grubuna bulaşmayı düşünmüyorum Allah bulaşana da bana da bir gün çözüm bulabilmeyi nasip etsin ne diyim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quattro6 -- 17 Mart 2022; 17:31:34 >
-
Bakılması gerekenler bakılmış gibi ama bazı eksik kontroller yada değişmeyenler var. Öncelikle genleşme tankı ve kapağını değiştirmek gerekebilir. Bunları varsayımla söylememek gerek tabi.
Öncelikle ilk mesajımdaki gibi kalorifer peteğini de kontrol ettirin. Daha sonra elinde kit olan bir yer bularak genleşme tankından basınç uygulanacak. 15 bar basınç altında motoru sıcak ve soğuk olarak kaçak testi yapın. bu şekilde kaçaklar belli olacaktır. Kaçak yok ama su eksiliyorsa conta yanık olabilir. Belki minik bir şeydir. Benzer sorun bende de vardı kaçakları hallettim LPG regülatörünün contalarını değiştirdim düzeldi gibi şimdilik :)
Ayrıca genleşme kabında ne kadar basınç oluyor? motor normal ısısına ulaşınca kapağı açarken su da taşma oluyor mu?
Alıntı
metni:Sonra her soğuyup havasını aldığımız da aracın düzeldigini farkettik. demişsiniz ama hava alma soğukken yapılmaz. Sıcakken havasını alıyor musunuz? basınç altında iken havanın alınması gerek. Soğukken gerekmedikçe de genleşme tankı kapağı açılmamalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 17 Mart 2022; 16:29:9 >
-
Arabada nedense hiç bir fokurdama veya basınç rolanti dalgalanması hic bir emare yok hersey mükemmel çalışıyor yakit normal çekiş güzel
Araç sıcakken genlesme kabını açmaya kalkarsak önce biraz sıcak su yükseliyor 10 saniye sonra açılıyor biraz buhari bırakınca açılıyor ama buna normal dediler gözlemlerime göre kabin içinde vs hiç bir basınç yok hortumlar sert değil ama durum bu şekilde
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X