Şimdi Ara

Chip Tuning Bilgisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
11.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 40.000 kmdir yazilimli tsi arac kullaniyorum.ilk olarak 3 kere bakima girdim hicbirinde yazilimi anlamadilar.Garanti devam ediyor herhangi bir garanti disi kalma durumu yok.Bu surecte arabayi gayet korkmadan basarak kullandim uzun sure yuksek suratlerde gittim devir cevirdim herhangi bir uyari isigi turboda ufleme vs olmadi.Ama tabi arabayi isitmadan hic basmadim.Vw servisleri bu islemi yapmiyor 4-5 sene onceydi o ve fahis fiyatlardi.
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Biraz daha detay alabilir miyiz ? Hangi motor, toplam km'si nedir? Ve hangi Ecu firmasinin kullandiniz. Hos zaten 40.000km de patlasaydi kimse chiplemezdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tsi 90 hplik motor manuel sanziman.30 bin km de 2. bakimdan sonra yaptirdim yazilimi.Su anda 75 e yaklasti.Onumuzdeki ay bakima girecegim.Tabiki 40.000 km de patlasa yaptirilmazdi ancak kullandigim kismi bu kadar bu kmye kadarki goruslerimi aktardim.Yazilimdan sonra cok sorun cikaran araclarda oldu cevremdeki insanlarin marka model farketmiyor.Mgremapsta yapildi.
  • Ben zamaninda yaptirdim maslak sanayide gorilla perf.diye bir yere.Islemi yapacak kisi almanyada meshur bir zatmis.

    Once oradan net yoluyla attilar programi.Yuklediler.Yagmurlu havada aracin muthis performansi gostermek icin quattro araca patinaj yaptirdilar.Ne yapiyorsunuz dedim.3-5 gun bindim dsg sacmalamaya basladi.Arac belli bir devirden sonra top mermisi gibi gidiyordu.320hp olmus iddalarinca.Gittim bu olmaz dedim.Zat geldi almanyadan.Yeni ozel bir program.Oda da bos alt devirler oldu.Dsg iyice koyverdi.Tekrar gittim ya parami verin yada duzeltin diye.Dsg uyumsuz dediler.Size ozel dsg programi yuklediler.O da sukutu hayal.Dsg programinin ne kadar onemli oldugunu bilenler bu isin zorlugunu ve tum cift kavramalardaki problemlerin yazilimdan kaynaklandigina vakiftirlar.Arci cok az kullanmama ragmen yakit cok artti.Alt devir ayak suruyor ki istedigimi soyledigim hicbir sey olmadi.Sonunda iki ay gecmisti ben bunu istemiyorum dedim.Programlari kaybetmisler.Avcilardaki audi plazadan aldim.Yuklettimde kurtuldum.

    Sozun ozu bu isler oyle kolay degil.Dikkatli olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 4 Mart 2018; 13:15:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ekoman245 kullanıcısına yanıt
    Bir depo veya bin km altı yakıt tüketimi dışında 20 kmlik parkurdaki yakıt tüketim verisi baz alınmamalı bence. O parkurda yokuş aşağı bırakılmadığı ne malum aracın? Benim aracımın da 2000 km.lik tüketim değeri 5.2 lt/100km ve ortalama hızım 35-36 arasıydı. Aynı ortalama hızla 10 km lik yolda 10 lt de yakarsınız 3 lt de yola göre değişir demek istediğim.

    Yanlış anlaşılmasın değerlerinizi takdire şayan ama uzun dönem yakıt tüketim verisi içermediğinden gerçekçilikten uzak bana göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 skoda rapid aracım vardı 15 bin km yüklettim 17bin km de aracımı satmıştım

    2 bin km civarı kullandım yakıt tüketimindeki artış haricinde arabamda bir fark göremedim birde uzun yolda 190 yapan araba 200 yapıyordu

    90 hp den 120 hp ye çıkmıştı sözde
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun, ne kadarda bir buji degistiriyorsunuz ? OBD uzerinden mi yaptirdiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2CR Performance, TSI+DSG ikilisinde harikalar yaratıyor. Sosyal medyadan, Youtube'dan takip etmenizi öneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_motive kullanıcısına yanıt
    Bu sadece TSi en az ne yakar diye hesaplamak için ölçtüğüm değer. İsterseniz siz de deneyin 20km yokuş aşağı bulursanız. Sanmıyorum daha az yaktırabileceğinize. Bir depo boyunca uzun yol yapmadım ama 200km için bir ortalamam var. 200km boyunca yokuş aşağı inemem herhalde :)
    Chip Tuning Bilgisi
  • Tesekkurler.Servisin bakim araliklarina uyuyorum onun harici araca dokunmuyorum.60 bin kmde ilk defa buji degisti.Evet obd uzerinden.
  • ekoman245 kullanıcısına yanıt
    bu değer daha dikkate alınası. Ortalama 85-90 ile gitmişsiniz muhtemelen güzel değer tabi.. araç hafif ve kasayı da kaldırınca böyle değerler normal
    Not: Benim aracım 2.0 dizel 3-3.5 litreyi stabil 100-120 aralığında giderken görebiliyorum ama parkur boyunca baktığımızda genelde 3.8 litre altına düşüremem. Sürekli dümdüz yol bulup cruise control yapsam 3 olur belki ama realistik değil o yüzden kaale almam bu değeri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_motive -- 4 Mart 2018; 1:20:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bugun Tsi122 DSG ile 36km/h ortalama ile istanbul da 114km de 6.5lt/100KM ile kullandim. Stock arac, bu degerleri verirken ekonomi icin chip yapmak cok mantikli gelmiyor farketse farketse 0.5lt/100km de fark eder. Bunun icin surekli tum toleranslari kaldirip riskli kullanmak pek isime gelmiyor.

    Bir de chip yapinca ister istemez daha fazla basip saglam bir tuketim artiyor. Psikoljik olarak biraz daha basayim o kadar yaptirdim diyorsun :) kardesimin f10'dan biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buji değişim araliklarinizi bir bakim öne alirsaniz daha iyi olacagini düşünüyorum.



    Keyifle binmeniz dilegiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Tork artışından dolayı alt devirlerde eskisinden daha canlı oluyor otomobil chipten sonra, özellikle araç yüklüyken, yokuş çıkarken vites düşürme gereği duymadan devam edebiliyorsunuz. Yakıt tüketimi avantajı sadece bu konuda oluyor, uzun vadede 0.2-0.3 litreyi geçmez bu avantaj. Düz yolda giderken araçta yük yokken chipli otomobil daha az yakamıyor, biz bunun denemesini birkaç kez yaptık 1.2 TSI’larla. Arada gazlayayım derseniz tüketim eskisinden daha çabuk şekilde daha fazla artış gösterir, çünkü turbonuzun basıncı artmış oluyor.



    VW yetkili servisleri Chip önermez, tavsiye etmez. ABT’nin garantili uygulamaları var, her servis yapıyormu bilmem ama en az 4-5 bin lira isterler. Dışarıda en kral yerde uygulama yaptırsanız 1.000 lirayı geçmez, genelde 700 tl civarı fiyatlar söz konusu.



    Garanti konusunda motor arızası vb olmadığı sürece hiçbirşey olmaz, Doğuş Otonun ustası orjinalden +40 bg fazlası olan seat ibizayı kullanmasına rağmen chip olduğunu anlamamıştı



    Bakıma gitmeden önce yazılım yapan firmaya uğruyorsunuz, 10-15 dk içinde yazılımınızı siliyorlar, bakımdan sonra tekrar gidip yeniden yazılımı yüklüyorlar ve sizden 5 kuruş para talep etmiyorlar
    yazdıklarınız çelişiyor yalnız,

    hem yetkili servistekiler anlayamıyorlar diyorsunuz hem de bakıma gitmeden önce orijinal map'i yüklemek için yaptırdığınız yere gidiyorsunuz hallediyorlar diyorsunuz

    açıklar mısınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    yazdıklarınız çelişiyor yalnız,

    hem yetkili servistekiler anlayamıyorlar diyorsunuz hem de bakıma gitmeden önce orijinal map'i yüklemek için yaptırdığınız yere gidiyorsunuz hallediyorlar diyorsunuz

    açıklar mısınız?

    Alıntıları Göster
    Bu mesajımı unutmuşum bile, İki ters durumdan bahsetmişim :)



    Açıklık getireyim;



    Ustanın anlayamadığı durumda alt takımdan ses şikayeti ile gitmiştik, doğal olarak adam orada aracın chipli olduğunu aklıma bile getirmemiştir. Bu yüzden anlamadığını kastetmişim, chipli hali ile obdden felan bağlansalar herhangi bir şeye ulaşılabilirmi fikrim yok.



    Şahsen ben araç yazılımlıysa eğer yetkili serviste bakıma sokmadan önce Sildirmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Bu mesajımı unutmuşum bile, İki ters durumdan bahsetmişim :)



    Açıklık getireyim;



    Ustanın anlayamadığı durumda alt takımdan ses şikayeti ile gitmiştik, doğal olarak adam orada aracın chipli olduğunu aklıma bile getirmemiştir. Bu yüzden anlamadığını kastetmişim, chipli hali ile obdden felan bağlansalar herhangi bir şeye ulaşılabilirmi fikrim yok.



    Şahsen ben araç yazılımlıysa eğer yetkili serviste bakıma sokmadan önce Sildirmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    anladım, şu yüzden sormuştum ben balıkesirdeyim ve tuning yapma işini ancak 2 saat uzaklıkta ya izmirde ya da bursada yaptıracağım, e sonrasında bakıma sokmadan önce bir kez git gel, sonra bakım bittikten sonra bir daha git yeniden performans yazılımını yüklettir yapmak biraz zor olacağı için açıklık getirmeye çalışıyorum kendimce




  • Bilenler vardir 1.6 dizel aracimda yazilim vardi ve ben iptal ettirdim surekli turbo palleri kesiliyor diye bunun disinda arac zengin karisimda calistigi icin surekli contalardan yag kacirma vs vs bi sure sonra mekanik asinim cok artiyor bunu hissediyorsun 40 bin km sonra zaten ilk yapildigi performansi veremez oluyor simdi stock aracim en azindan kafam rahat



    Yazilim yuzunden ekstra yaptigim masraflar

    4 defa turbo tamiri

    1 defa yag sogutucusu degisti

    1 defa turbo hortumlari bastan assagi yenilendi

    2 ser defa motor kulaklari degisti

    1 defa hidrolik iticiler degisti

    2 defa krank egzantrik keceleri ve ust kapak contasi vs vs. Degisti

    1 defa kurumlanmadan dolayi egr temizlendi

    2 defa carbon clean islemi uygulandi



    Belki bu parcalar stock kullanilsaydida degisecekti fakat bu kadar erken degil yazilim yazan sanayideki yeni yetme bebeler yada yurtdisindaki yazilimcilarin hicbiri makine muhendisi degil olsa dahi isin incelikleri cok fazla hesaplayamayabilir arac sitokiyemetrik oranindan habersiz olup kafalarina gore turbo basincini acip yakit debisini artttirip guc aliyorlar ama belli belirsiz vuruntular ve fazladab termomekanik kayiplarda sizin motorunuza zarar veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Bilenler vardir 1.6 dizel aracimda yazilim vardi ve ben iptal ettirdim surekli turbo palleri kesiliyor diye bunun disinda arac zengin karisimda calistigi icin surekli contalardan yag kacirma vs vs bi sure sonra mekanik asinim cok artiyor bunu hissediyorsun 40 bin km sonra zaten ilk yapildigi performansi veremez oluyor simdi stock aracim en azindan kafam rahat



    Yazilim yuzunden ekstra yaptigim masraflar

    4 defa turbo tamiri

    1 defa yag sogutucusu degisti

    1 defa turbo hortumlari bastan assagi yenilendi

    2 ser defa motor kulaklari degisti

    1 defa hidrolik iticiler degisti

    2 defa krank egzantrik keceleri ve ust kapak contasi vs vs. Degisti

    1 defa kurumlanmadan dolayi egr temizlendi

    2 defa carbon clean islemi uygulandi



    Belki bu parcalar stock kullanilsaydida degisecekti fakat bu kadar erken degil yazilim yazan sanayideki yeni yetme bebeler yada yurtdisindaki yazilimcilarin hicbiri makine muhendisi degil olsa dahi isin incelikleri cok fazla hesaplayamayabilir arac sitokiyemetrik oranindan habersiz olup kafalarina gore turbo basincini acip yakit debisini artttirip guc aliyorlar ama belli belirsiz vuruntular ve fazladab termomekanik kayiplarda sizin motorunuza zarar veriyor
    Bizde de var 1.6tdi polo Turbosu bunların belli zaten yazılımda sorun çıkıyor. Alır alamaz 2.0 tdi turbosu kesme biçme olmadan cuk diye oturuyor. Keşke bunu yapsaydınız 90k 'ya geldi bir tek sorun baskı balata değişti. Canavar mübarek 200hp var galiba. :D




  • Maslak powershop Baycu abide, yaklasik 3.5 sene once yaptirdim.48 binde motor, 92 bin km de dsg yazilimini aracim garantisi varken yazdirip 118 bin km ye kadar kullandim.3 defa dogusda bakima girdim.



    118 bin km de iken on cam degisimi icin semyildiza gitmistim.Cam degistikten sonra benden habersiz , bana sormadan hava filtresi icine hava akismetre,enjektorlerin oraya bir parca ve yeni emisyon guncellemesi yazilimi atmislar orda silindi.Malumunuz emisyon skanladi vardi o yuzden yapmislar.Aslinda iyi oldu hosuma gitmisti aracin vites gecisleri mis gibi olmustu.



    Bikac ay sonra da silkeme basladi ve kavramayi disarida degistirdim cok sukur sorunum yok.Bi ara vuruntu yapiyordu ama duzeldi simdi.



    118 bine kadar sorunsuz kullandim.Tabi isin icinde dsg olunca tamamen sansinizia ve kullaniminiza kalmis.Ben cok ozen gosterdim kullanirken.Surekli tapa gaz yerine ara hizlanmalar yaparak keyif aldim.Ilk zamanlar.gazladim tabi o ayri Surekli ara bakimlar yaptim(yag yag filtresi hava filtresi) saglikli olsun diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.