Şimdi Ara

Chip Tuning Bilgisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
11.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar. Yeni aldığımız araç için yazılım yükletip hem tork hem HP yükseltmek istiyoruz tabi yakıt tüketiminin de düşeceği söyleniyor ama bunun ne gibi yararı veya zararı olur bilemiyoruz.

    Dışarda yaptırdığımız zaman garanti bozuluyor zaten ki araç 10.000 KM'de şu anda. 10.000'de olan bir araç için sırf HP yükseltecez diye garantiyi bozmak istemiyoruz. VW servisleri bu işlemi yapıyor mu onu da yarın servise soracağım.

    Araç 2016 Passat 1.4 TSI 125 HP otomatik. Yazılımla 160 HP olduğunu ve 50 NM tork eklendiğini söylüyorlar. Daha önce bu araca veya farklı marka model aracına bu işlemi yaptıranlardan bilgi almak istiyorum.



  • Millet DSG den korkar 2+2 üstelik iyi niyet garantisi koparmak için silecek takmaya bile yetkil iservise gider. Siz chip mip diyip garantiyi bozmayı düşünüyorsunuz. Wv hala DSG problemine bi çözüm bulamadı. Arada patlıyor. 2017 Leon alan arkadaşın DSG si 17 bin km de patlamıştı. Konusu vardı burda. Ben olsam elletmem .
    tum sanzimanlarin aktarabilecegi maksimum bir tork degeri vardir, sanziman modelinden bakip arastirabilirsiniz. eger elde edeceginiz fazladan 50 nm ile maksimum degeri asacaksaniz; motora zararlari ve gidecek olan garantiden once bunu dusunmelisiniz. kaldiki dsg sanzimanlar yeterince nazli. fabrika yazilimindan farkli yazilim kullanmak ancak bilincli yapildigi surece fayda saglar. sizin araclar icin uzun vadede yazilimli kullananlarin refarans oldugu firmalara yaptirmakta fayda var. yoksa sadece turbo basincini arttirarak elde edilecek fazla guc yarardan cok zarar getirecektir.
  • 1.2 TSi motorda yazılım nasıl farkediyor videodan görebilirsiniz:

    Ali Erkan Kızgınyoutube
    Polo 1.2 TSi Stock vs Stage 1 (Yazılımın Etkisi)
    https://www.youtube.com/watch?v=qOxPYuNFp-k


    Sormak istediklerinizi de cevaplarım.




  • Millet DSG den korkar 2+2 üstelik iyi niyet garantisi koparmak için silecek takmaya bile yetkil iservise gider. Siz chip mip diyip garantiyi bozmayı düşünüyorsunuz. Wv hala DSG problemine bi çözüm bulamadı. Arada patlıyor. 2017 Leon alan arkadaşın DSG si 17 bin km de patlamıştı. Konusu vardı burda. Ben olsam elletmem .
  • Yazılım yaptırdığınız da garanti bozulmaz daha doğrusu servis yazılım yapıldığını anlamıyor beyini açmadığı sürece. Oldu ki büyük bir sorun oldu yazılım yaptırdığınız yerdeki kişi de arabanın eski dosyaları oluyor zaten yarım saatte arabanın eski dosyasını geri yukletebilirsiniz hiç bir sorun olmaz. Araba açısından da herhangi bir sorun olmuyor arkadaşım 0 vw Caravelle de yazılım yaptırdı halen yetkili servis bakımlı garantili 50 bin km oldu herhangi bir sorunu yok.
  • DSG arıza verirse yaptığınız yakıt tasarrufunun 100(biraz uçtum ama yine de çok zarar ettirir :) ) katından fazlasını şanzımana ödersiniz. (zaten aşırı bir tasarruf fln da sağladığı yok)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanhh -- 2 Mart 2018; 10:31:22 >
  • Tork artışından dolayı alt devirlerde eskisinden daha canlı oluyor otomobil chipten sonra, özellikle araç yüklüyken, yokuş çıkarken vites düşürme gereği duymadan devam edebiliyorsunuz. Yakıt tüketimi avantajı sadece bu konuda oluyor, uzun vadede 0.2-0.3 litreyi geçmez bu avantaj. Düz yolda giderken araçta yük yokken chipli otomobil daha az yakamıyor, biz bunun denemesini birkaç kez yaptık 1.2 TSI’larla. Arada gazlayayım derseniz tüketim eskisinden daha çabuk şekilde daha fazla artış gösterir, çünkü turbonuzun basıncı artmış oluyor.



    VW yetkili servisleri Chip önermez, tavsiye etmez. ABT’nin garantili uygulamaları var, her servis yapıyormu bilmem ama en az 4-5 bin lira isterler. Dışarıda en kral yerde uygulama yaptırsanız 1.000 lirayı geçmez, genelde 700 tl civarı fiyatlar söz konusu.



    Garanti konusunda motor arızası vb olmadığı sürece hiçbirşey olmaz, Doğuş Otonun ustası orjinalden +40 bg fazlası olan seat ibizayı kullanmasına rağmen chip olduğunu anlamamıştı



    Bakıma gitmeden önce yazılım yapan firmaya uğruyorsunuz, 10-15 dk içinde yazılımınızı siliyorlar, bakımdan sonra tekrar gidip yeniden yazılımı yüklüyorlar ve sizden 5 kuruş para talep etmiyorlar




  • Servis eğer kontrol ederse yazılım yapılıp yapılmadığını anlar. Eski haline dönülse bile ecu'daki map değişimi kayıt altına alınıyor oradan farkediyorlar.

    Yakıt tüketiminde düşüş falan beklemeyin kolay kolay. Genelde yüksek hacim-düşük güçlü dizel ticarilerde vs yakıt düşebiliyor ama gündelik araçların çoğunda performans odaklı yerine yakıt tüketimi odaklı yazılım atılmazsa pek düşüş olmuyor hatta basarsanız artıyor.

    Ayrıca aracınız DSG ise ben olsam şahsen bulaşmazdım. 125 Tsi dediğiniz güçlere çıkabiliyor fakat yazılım sonrası tsi motorlar sıkıntı çıkmaması için narin kullanım istiyor. Aldığınız yakıtın kalitesi, motor ve turbo sağlığı için kullanım talimatlarına uymak çok önemli.

    Bir de yazılımın yapıldığı yer çok önemli. Yazılım sonrası aracın durumuna göre test sürüşüne çıkılıp log alınmalı ve çıkan sonuçlara göre yazılımın daha sağlıklı olması için ince ayar yapılmalı. Mesela bir arkadaşım şirkette kullandıkları Transporter aracına bir firmada 15-20 dk'da log vs alınmadan piyasadaki düzgün yazılımcılardan daha uygun bir fiyata bilinen bir firmada tak-yükle-çıkar mantığıyla yazılım yaptırdı. Araç bir süre sonra vuruntu yapmaya başladı, mecbur gitti kıstırttı yazılımı.

    Yazılımın getirileri olduğu kadar, yanlış ellerde yapıldığında veya yanlış kullanımlarda çok daha büyük götürülerinin olacağını göze almalısınız.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Chip tuning Garanti bozar mi?
    9 yıl önce açıldı
    Aveo ya chip uygulanabilirmi
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanhh

    DSG arıza verirse yaptığınız yakıt tasarrufunun 100(biraz uçtum ama yine de çok zarar ettirir :) ) katından fazlasını şanzımana ödersiniz. (zaten aşırı bir tasarruf fln da sağladığı yok)

    DSG arızaları artık araç garantide olmasa bile sadece işçilik ücreti alınarak yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Tork artışından dolayı alt devirlerde eskisinden daha canlı oluyor otomobil chipten sonra, özellikle araç yüklüyken, yokuş çıkarken vites düşürme gereği duymadan devam edebiliyorsunuz. Yakıt tüketimi avantajı sadece bu konuda oluyor, uzun vadede 0.2-0.3 litreyi geçmez bu avantaj. Düz yolda giderken araçta yük yokken chipli otomobil daha az yakamıyor, biz bunun denemesini birkaç kez yaptık 1.2 TSI’larla. Arada gazlayayım derseniz tüketim eskisinden daha çabuk şekilde daha fazla artış gösterir, çünkü turbonuzun basıncı artmış oluyor.



    VW yetkili servisleri Chip önermez, tavsiye etmez. ABT’nin garantili uygulamaları var, her servis yapıyormu bilmem ama en az 4-5 bin lira isterler. Dışarıda en kral yerde uygulama yaptırsanız 1.000 lirayı geçmez, genelde 700 tl civarı fiyatlar söz konusu.



    Garanti konusunda motor arızası vb olmadığı sürece hiçbirşey olmaz, Doğuş Otonun ustası orjinalden +40 bg fazlası olan seat ibizayı kullanmasına rağmen chip olduğunu anlamamıştı



    Bakıma gitmeden önce yazılım yapan firmaya uğruyorsunuz, 10-15 dk içinde yazılımınızı siliyorlar, bakımdan sonra tekrar gidip yeniden yazılımı yüklüyorlar ve sizden 5 kuruş para talep etmiyorlar

    Şu anda araç 8 litre falan yakıyor ortalama. Kullanıcı bayan. Sabah ve akşam trafiğinde(Ankara) kullanılıyor. 0.2 0.3 düşüyorsa 100 KM'de 1000 KM'de hadi olsun 3 litre. Yani 18 TL mi tasarruf etmiş olucam düz hesapla. Yani hemen hemen 45 bin KM sonra yazılıma verdiğim parayı çıkartmış olacam.




  • Yazilim yakiti dusurmez arkadaslar herkes bu yalana inaniyor
  • Yazılımdan sonra araç beyniyle oynandığı için yol bilgisayari yakiti duzgun hesaplayamayip olduğundan dusuk gosterebilir.

    Ayrica dizel araçlarda yakıt düşurülebiliyor , bunu emisyondan taviz vererek yapiyorlar. Mesela wv araclarinda emisyon olayi patlak verince , yeni yazilim cikarttilar emisyonu tutturabilmek icin ama o araclarin hem performansi dustu hemde yakiti artti.

    Benzinlide emisyon sikintisi yok dolayisiyla chip ile tasarruf yapmak zor.
  • Turbosarj Benzinli araçlarda AFR (air fuel ratio) ayarinin dogru olmasi daha önemlidir, bu ayar open loop(tam gaz) ve closed loop( gunluk kullanim yarim-ceyrek gaz) ayarlar icin kullanimir.genellikle turbo ve closed loop ayariyla oynanir. Bu ayar fakir zengin karisim oranini belirler.





    Üreticiler hem emisyon degerleri hem de kötü yakit ihtimallerine karsi belli 15-20% oraninda bilinmezlik toleransi bırakarak seri üretime gecmektedirler.


    http://lpgayari.com/wp-content/uploads/2017/06/conditions.gif
    Siz ecu remap yaparak basta AFR sonra Turbo basinci ve bilumum tolerans payini yok edersiniz.

    Her gun kullanirken sorun yasamazsiniz ama sehirdisi asiri soğuk veya sicak iklimlerde bu toleranslar disinda kullanmak araca yukaridaki zararlari verebilir.

    Bu nedenle chip tuning aracin toplam omrunden ne kadar götürür bunlari uzun dönemde kullanmadan bilemeyiz,

    Superchips gibi markalar daha az guc vaadiyle gelebilir ama bence daha guvenilirdir.

    Ben yapacak olsam race chip e bakardim kullanima göre bluetooth ile baglanip map seçebilirsiniz, ya da servise giderken Söke bilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 2 Mart 2018; 14:4:33 >




  • Tsi gibi dikkat isteyen bir motora yazılım yaptırmak hele hele Türkiye gibi otomobilin çok pahalı olduğu bir ülkede bunu yaptırmaya kalkışmak afedersiniz ama cahil cesareti veya bir kaşıntı belirtisidir.



    Yurtdışındaki adam yapar onun haklı sebepleri olabilir. Hakli sebep olarak onlarda D segmenti bir araç 20.000 birim para iken Türkiyede 100.000 birim para olması. Yurtdışındaki adam D segmenti bir aracı 1 yılda çok rahat alabilirken, Türkiye'deki bir adam yıllarını heba ediyor.



    Bunu laf salatası olsun diye söylemiyorum. Kimsenin canı yansın istemem. Ali, Veli, Mehmet cip turning yaptı onda bir sorun olmadı demek farazi olur, risk artar bunu en azından bilin. Parayı zor kazanan biriyseniz diken üstünde gezmek var. Yine de yapılacaksa gerçekten işinin ehli yerlere gidin ve parça değiştirilmeden abartılı güçler almayın araçtan.



    Modifiye tuning hadiseleri Mustang 5.0, Ls serisi motorlara gönül rahatlığıyla yapılır. Adam yapmış 5.0 motoru 300 beygir veriyor, ford bilmezmiş 500 beygir yapmayı alasını yapar ama Tüketiciye bırakıyor bu işi. 6.0, 6.2 gm'in ls motorları hakeza aynı. 6.0 litre 360 beygir veriyor. Motor ömrünü etkilenmeden 500 beygire çekilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 2 Mart 2018; 21:4:2 >




  • Muhtemelen emisyondan kalırsın.
  • Fhistle-X kullanıcısına yanıt
    Dizel motorda vuruntu nasıl oluyor anlatabilir misiniz?
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Vuruntu zengin ya da fakir karışım nedeniyle, yukarida yazdigim AFR oraninin sapmasindan kaynaklanir ;)
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Stok bir TSi'da bu kadar düşük hızda, bu kadar az gazla; arabayı yürütecek tork üretemezsiniz. Bunu yazılım yapıyor.

    Chip Tuning Bilgisi

    NOT: Fotoğraftaki araç Polo 1.2 TSi Manuel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekoman245 -- 2 Mart 2018; 22:27:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Dizel motorda vuruntu nasıl oluyor anlatabilir misiniz?

    Attığım linkten bakabilirsiniz.http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/dizel-vuruntusu-diesel-knock-nedir/
  • Arkadaslar sikistirma orani degismedigi surece yakit tuketiminde belirgin bi dusus olmaz bunuda yazilimla degistiremezsiniz motor tasarimiyla en basta yapilmistir
  • tum sanzimanlarin aktarabilecegi maksimum bir tork degeri vardir, sanziman modelinden bakip arastirabilirsiniz. eger elde edeceginiz fazladan 50 nm ile maksimum degeri asacaksaniz; motora zararlari ve gidecek olan garantiden once bunu dusunmelisiniz. kaldiki dsg sanzimanlar yeterince nazli. fabrika yazilimindan farkli yazilim kullanmak ancak bilincli yapildigi surece fayda saglar. sizin araclar icin uzun vadede yazilimli kullananlarin refarans oldugu firmalara yaptirmakta fayda var. yoksa sadece turbo basincini arttirarak elde edilecek fazla guc yarardan cok zarar getirecektir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.