Şimdi Ara

Çift GPU lu sistemde 4GB Vram i 2GB görmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Aynı sonuca gidiyor sonda dediğiniz gibi fakar ayrıntı anladığım kadarıyla hız ile ilgili.İki gpu belleklere farklı hızlarda ulaşacağından sıkıntı olur diye anladım?Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Simplyfor S kullanıcısına yanıt
    Normalde bi render altyapısı için bellek bantgenişliği hep problemdir. Bu da dönüp dolaşıp fillrate ile limitler seni. Adamlar da dönüp dolaşıp bellek erişimini ne derece nasıl düşürürüzün peşine düşerler. HDR için bütün bellek bw'sini boğmayacak şekilde yöntem uydururlar vs.

    Yani her GPU kendi Ram alanında bile BW sorunu yaşayabilirken, herkesin anladığı mantıkla sürekli diğer GPU'nun ram alanına erişip yazması demek başka türlü bi bw sorunu demek.

    Evet, sonuçta GPU'nun kendi ram alanına ve diğer GPU'nun ram alanına ulaşması arasında çok büyük bi BW farkı var. Hız kelimesi burda şu nedenle kullanmıyorum, eğer sürekli ve yüksek miktarda veri transfer etmek istiyorsan anca kendi bellek alanını kullandırtmalısın. Eğer kartlar arasında az miktarda veri transfer edeceksen birbirlerinin bellek alanlarına düşük gecikme ile ulaşacak teknoloji var şu an. Ama farklı kartlar arasında düşük gecikme ile iletişim kurabilirsin ama yüksek miktarda veri transfer edemezsin.

    Yani hız kelimesini erişim gecikmesi anlamında kullanırsan başka, bellek bantgenişliği açısından kullanırsan başka sonuç çıkıyor, buna da dikkat etmeli.

    Basitçe söyle, kartlar arasında hız farkı mı oluyor dersen bunun cevabı hem evet hem hayır. İhtiyacın olan yüksek miktarda veri transfer etmek ise, en başta yazdığım mesela HDR vs. gibi şeylerle ilgili, bunu farklı kartlar arasında yaparsan düşük hız var , olmaz diyebilirsin.

    Ama kartlar arasında kabaca ben işimi bitirdim seni bekliyorum, sonuçlarm şunlar, paylaşıyorum, demek için iletişim kurarsan, bunlar yüksek miktarda veri içermezse , o zman göreceli olarak erişim zamanları da düşük kalıyor. Buna da göreceli olarak hızlı iletişim kuruyorlar, hızlılar da diyebilirsin.

    Tek bi bakış, yaklaşım yok bunların kullanımında. Ama hızlı iletişim kuruyorlar diye sınırsız bi getiri yok. Bus üstünden 8-16GB kapasite var mesela, ama 1MB paketlerle iletişim kurarsan bunun ancak 1-3GB kısmını zar zor kullanabilirsin. O zman belki 500 mikrosaniye altına inersin. Buna hızlı iletişim de diyebilirsin. Ama 1MB'dan daha büyük paketlerle, iletişim kurarsan o zman bus limitlerine 8-16gb gibi yaklaşabilrsin. Ama bu sefer de gecikme 500mikrosaniyelerden 1-5 milisaniyeye (2-10 katı mesela) çıkabilir. Her frame için sana düşük gecikme gerektiğinden , bu artan gecikme olumsuz yansır, o zman buna da yavaş / hızlı değil diyebilirsin.

    Bu yavaş olma olasılığı-durumu dediğim şey, çoğunluğun , bus üstünden iki kart arasında sürekli yüksek miktarda iletişim kurulması zorunluluğu varmış gibi baktığı kısım. Sadece buraya odaklanırsak olmaz yani.

    Tek başına hızlı yada yavaş şeklinde ifade edilebilecek bi durum. en basit hali için ben hız olarak aklımda tutacam dersen olabilir. Ama bunun tekrarlarsam tam ortak havuz gibi olmadığını, kullanım amacına göre 2 havuzu o anki ihtiyaca göre doldurmakla ilgili olduğunu unutmamak lazım. Şimdiye kadar kadar tek havuzu vardı, tek iş için kullanılabiliyordu. Şimdi, 2 havuz olacak, 2 farklı iş için kullanılabilecek, yapılacak işi bildiğimiz için belli zamanlarda birinden diğerine az miktarda su takviyesi yapabilecez.




  • Arkadaşlar hepinize tek tek çok teşekkür ederim. Çok değerli bilgiler paylaştınız. Şimdi bende Steam de şöyle birşey e denk geldim. Pratikte henüz COD: AW nin SLI desteği bulunmamakta imiş. Manuel code ile yazılımdan bir iki satır değiştirilerek genel bir yönlendirme yapılabilmekteymiş ne kadar doğru deneyeceğim tabiki.

    https://steamcommunity.com/app/209650/discussions/0/613940477918912023/?l=turkish

    Tekrar tüm bilgilendirmeler için teşekkürler arkadaşlar
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.