Şimdi Ara

Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2 - 4x4 ??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
2
Favori
35.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kangroo kullanıcısına yanıt

    daha yapmadım 2022 model alacagım bunların gelısı nısan mayıs ayını bulur

  • 2017 Nisandan beri sıfır aldığım 4x4 otomatik platinum navara kullanıyorum. Çok fazla araziye girmedim, genelde şantiyelerdeyim. 4x4 ihtiyacım en fazla 10 kere olmuştur ama 10unda da kesin saplanacağım yerden kurtarmıştır. Yani her zaman ihtiyacınız olmaz, ama olunca da tam olur.


    Uzun dönem kullanıcısı olarak navaranın sevdiğim yanları şöyle,


    • Arka süspansiyon makas olmadığı için konforu neredeyse jip seviyesinde.
    • 360 kamera ile park etmesi çocuk oyuncağı.
    • dCi tabanlı motoru hem güçlü (190 hp), hem de tüketimi kasasına göre çok uygun. Şehir dışı 6-7 lt, şehir içi 9-10, ortalama 8.5... Bunlar benim program vasıtasıyla tuttuğum gerçek tüketim.
    • 7 erişkin araca sığmışlığımız var, iç genişliği fena değil.
    • Orjinal Led farları çok iyi bir aydınlatma sağlıyor.
    • e-LSD denilen bir nevi sanal difransiyel kilidi var, patinaja düşen tekere esp beyni vasıtasıya fren yaptırıp gücü diğer tekerlere aktarabiliyor.
    • Çift bölge dijital kliması çok iyi, yazın izmir gibi bir yerde hemen soğutmaya başlıyor.


    Sevmediğim tek yanı bizim modellerde dış hava göstergesi koymamışlar ne hikmetse, 2018den sonraki modellerde o ve adblue özelliği geldi. Bendeki euro5, adbluelular euro6...





  • albemus kullanıcısına yanıt

    Açıkçası sırf sürekli 4 çeker kullanmayacağımı biliyor olmam yüzünden yüksek vergiden kaçma fikri ile 2 çekere odaklandım. Ancak navara için nissan ın kendi web sayfasında 4 çeker platinium paket harici paket bilgisi yok.

  • kangroo kullanıcısına yanıt

    Navaranın ve Mercedes X-Classın üretildiği Barselonadaki fabrika kapandığı için yeni araç üretimi yok. Bayiler elde kalanları satıyor. Gerçi Navaranın iki çeker platinum donanımlısı TR'ye hiç gelmedi o yüzden bişey diyemiyorum. 4x2 Navaralarda donanım bayaa düşüyor. Bildiğim kadarıyla otomatik-deri koltuk-360 kamera-led far gibi donanımlar yok, bir de motor tek turbo 160 hp...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albemus -- 16 Ekim 2021; 9:18:29 >
  • albemus kullanıcısına yanıt
    Navara geri uretilmeyecek mı?
  • kangroo kullanıcısına yanıt

    Barselonadaki fabrikanın şu an için akıbeti belli değil. Tayland'da bir tane daha üretim yeri var. Misal navara 2021 yılı için makyajlandı, ama Türkiye'ye gelmiyor... Amerikada ise frontier adı altında satılıyordu, o bambaşka kasa oldu, onun da yeni navara olarak avrupaya gelme ihtimali var ama buralara uğrar mı onu hiç bilmiyorum...


    Bu 2021 makyajlı navara:


    motor1.com
    2021 Nissan Navara makyajlı yüzü ve PRO-4X versiyonuyla geldi
    https://tr.motor1.com/news/452656/2021-nissan-navara-makyaj-resmi/

    Bu da 2022 Frontier:


    https://www.nissanusa.com/vehicles/trucks/frontier.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albemus -- 16 Ekim 2021; 9:33:26 >




  • Konu başlığına verilen cevaplar tam ve doğru değil. çift kabinde bir karmaşa yok. 4x2 araç Kamyonet olarak MTV ödüyor, Kamyonet gibi her sene muayene ve azami sürat 90 km/saat. 4x4 araç ise Otomobil olarak MTV ödüyor, ancak Kamyonet gibi her sene muayeneye giriyor ve azami sürati yine 90km/saat. Yasa koyucu böyle takdir etmiş ancak uygulamanın mantıksızlığı ayan beyan ortada. Yani araç ya kamyonettir ya otomobildir. Duruma göre sınıf değiştirmek adil ve doğru mudur? Bu konu senelerdir tartışılıyor ancak düzeltilsin diye öneri sunan çıkmadı henüz.

  • Burda benim anladığım İçişleri bakanlığı bu arabayı kamyonet olarak tanımlıyor, maliye bakanlığı otomobil olarak tanımlıyor.
  • Bu karmaşanın sorumlusu aha da bu arabadır, Cadillac Escalade pickup.


    Avrupa Müzikyoutube
    Alişan - Yalan Oldu (Official Video)
    https://www.youtube.com/watch?v=EMOiuaRjhFs&ab_channel=AvrupaM%C3%BCzik


    Yıllar önce Cadillac Escalade'nin pickup versiyonu çıkmıştı. Arka kasası hariç, içi SUV Escalade ile tamamen aynıydı ama kamyonet sınıfındaydı ve vergisi, MTV'si baya düşüktü. Alişan ve bazı diğer ünlüler vergi avantajı var diye SUV Escalade yerine Pickup Escalade almaya başladılar.


    Ondan sonra Maliye Bakanlığı harekete geçti. Bütün kamyonetlere kol gibi MTV dayasalar olmayacak çünkü ticarette kullanılan bir sürü ucuz 4x2 kamyonet var. Öyle olunca Escalade pickup'un 4x4 olmasından yararlanarak sadece 4x4 pickup'ların MTV vergilendirmesini otomobiller ile aynı yaptılar. Aradan belki 20 yıl geçti ama zamanında sadece bir model için çıkarılmış uygulama hala devam ediyor. O zaman Escalade'de yaşanan durum halka yayılarak devam ediyor gibi. Ortlama üzeri zenginler 4x4, koca lastikli, yerden hayvan gibi yüksek Ranger, Amarok, Hilux, vs. gibi pickup'lara merak salmış durumdalar.


    Sonuç: Çakallıkta kimse devletle aşık atamaz.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.