Şimdi Ara

Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2 - 4x4 ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (6 Mobil) - 3 Masaüstü6 Mobil
5 sn
30
Cevap
2
Favori
35.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Bir süredir araç alma hayali ile yaşıyorum. Yaşam biçimim ve mesleğimin yanı sıra çiftçilik de yaptığım için çift kabin pick-up almayı düşünüyorum.
    Aklımda Toyota,Nissan veya Ford var. Arıcılık faalietlerinde bulunmak, kar kış demeden arazide gezmek için 4 çeker bir araç almak istiyorum. Ancak şöyle bir durum var, bu araçların mtv'si nasıl hesaplanıyor?
    İnternette onlarca değişik bilgi mevcut ama bunun aslı nedir?
    Aklımda 2021 Toyota Hilux Invincible var ama bu paket 4 çeker geliyor. Otomatik hesaplama sayfalarında bakınca 2020 için 3141.00 tl fiyat veriyor. çeker seçimi yok. Bu konuda beni aydınlatabilirseniz sevinirim.
    Bu araç kamyonet mi binek mi geçiyor ruhsatta?



  • 4x4 ler binek ve motor hacmi üzerinden vergi öder. çoğu 4x4 araç 2,2 2,5 motor olduğu için vergiler 8binden aşağı olmuyor.

    4x2 ler ise ağırlıktan girer. 1.4 1.6 motorlu pickup falan varsa 4x4 şekilde öyle bir araç tercih edilmeli.


    4x4 şartsa en mantıklı olan 2.0 Tdi Amarok , veya 2.0 Ecoblue Ranger olacaktır.


    Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Çift Kabin 4x2 ve 4x4 Pikaplarda MTV Karmaşası

    4x4 ve 4x2 pikaplar arasında Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) hesaplamasında bazı farklılıklar bulunur. Bu farklılıklar, aracın kullanım amacına ve teknik özelliklerine göre değişebilir.

    4x4 ile 4x2 Arasındaki MTV Farkı

    4x4 araçlar, dört tekerlekten çekiş sistemine sahipken, 4x2 araçlar sadece iki tekerlekten çekiş sistemine sahiptir. Bu teknik farklılık, MTV hesaplamasında dikkate alınır. 4x4 araçlar, genel olarak 4x2 araçlara göre daha yüksek MTV öderler.

    4x4 Pikaplarda MTV

    4x4 pikaplar, ticari araç olarak sınıflandırılır. Bu nedenle, MTV hesaplaması ticari araçlar için belirlenen tarifeye göre yapılır. 4x4 pikapların MTV'si, aracın motor hacmine, yaşına ve kullanım amacına göre değişir.

    Örneğin:

    • 2.4 litre motor hacimli bir Toyota Hilux 4x4 pikap için MTV tutarı yaklaşık 2.500 TL'dir.
    • 3.0 litre motor hacimli bir Ford Ranger 4x4 pikap için MTV tutarı yaklaşık 3.000 TL'dir.

    Ruhsatta Ne Geçiyor?

    Aracın ruhsatında, aracın çekiş sistemi hakkında bilgi bulunur. 4x2 araçların ruhsatında "2x4", 4x4 araçların ruhsatında ise "4x4" yazar.

    MTV Hesaplama

    4x4 pikapların MTV hesaplaması, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen tarifeye göre yapılır. MTV tutarını hesaplamak için aracın motor hacmi, yaşı ve kullanım amacı gibi bilgiler dikkate alınır. MTV hesaplaması için GİB'in resmi internet sitesinden faydalanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 4x4 ler binek ve motor hacmi üzerinden vergi öder. çoğu 4x4 araç 2,2 2,5 motor olduğu için vergiler 8binden aşağı olmuyor.

    4x2 ler ise ağırlıktan girer. 1.4 1.6 motorlu pickup falan varsa 4x4 şekilde öyle bir araç tercih edilmeli.


    4x4 şartsa en mantıklı olan 2.0 Tdi Amarok , veya 2.0 Ecoblue Ranger olacaktır.


    Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 29 Eylül 2020; 12:34:34 >




  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    4x4 çok şart değil . Ranger çok düşünüyordum ama Hilux'un yanında bana baya bir donanım eksik gibi geldi. Geri görüş kamerası bile yok. Bol reklam videolarıyla 2 ayda fiyatları 50 bin kadar arttı. Sizin söylediğinize göre şu an en mantıklısı 2 çeker yeni Hilux görünüyor.
  • Pick up lar ticari olarak geçmesine rağmen 4x4 olanların mtv si binek gibi hesaplanır. Yani motor hacmine göre ödeme olur. Eğer 4x2 ise ticari olarak mtv öder ve çok daha uygun rakamlar çıkar.

    Eğer arazi ile işiniz olmayacak ve amacınız sadece yük taşımaksa 4x2 daha uygun olacaktır maliyetleri açısından. Elbette 4x2'lerde donanım seviyeleri daha düşük oluyor. Eğer işin içinde arazi veya römork, karavan vs gibi yük çekme olayı varsa ya da donanımlı olsun istiyorsanız 4x4 olmalı.

    Şu anda piyasada 2.0 motor ve altında motor hacmi olan(yani nispeten düşük mtv li) iki model var bildiğim kadarıyla. İlki benim de aracım olan Isuzu D-MAX 1.9 lt diğeriyse Ford Ranger 2.0 lt. Amarok'larda 2.0 tdi motor satıştan kalktı diye biliyorum. Ford Ranger 2 lt motor yeni geldiği için 0 km olarak 2017-2018 gibi modellerden bulamazsınız ama Isuzu'da bu mümkün. Çünkü 2017 yılından beri 1.9 lt motor var. Mesela 2017 model yılı 0 km araç bulabilirseniz bayiide direk bir alt vergi diliminden ödemeye başlayarak ek bir avantaj da elde edebilirsiniz. Ben aracımı 2019 yılında 0 km olarak 2017 model almıştım. Ve sadece 1 kere üst vergi diliminden ödedim. Ocak ayı mtv sinde direk bir alt dilimden ödemeye başladım.




  • Çok ağır araziye girmeyeceksen (derin balçık-çamur-karlı derin zemin) 4x2 işini görür, ön tekerlekler kurtardıktan sonra arkayı çeker getirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kangroo

    4x4 çok şart değil . Ranger çok düşünüyordum ama Hilux'un yanında bana baya bir donanım eksik gibi geldi. Geri görüş kamerası bile yok. Bol reklam videolarıyla 2 ayda fiyatları 50 bin kadar arttı. Sizin söylediğinize göre şu an en mantıklısı 2 çeker yeni Hilux görünüyor.
    Hocam kar kis demeden araziye girmek istiyorum demissiniz ilk mesajda.
    Kar yagmis asfalt olmayan ve kurenmemis bir yola girmek icin 4x4 sart kesinlikle.

    Hangi bolgede yasiyorsunuz bilmiyorum ama 2 ceker bir pickupi kar uzerinde goturmesi onden cekis binek araclara gore cok daha zor olacaktir. Kasaya yuk atarak durumu biraz iyilestirseniz de otoyol/anayol gibi hizli suruslerde falan dikkatli olmak gerekir karli zeminde.

    Ama vergi acisindan en mantiklisi 4x2. Karda araziye girmez ama guzel bir takim kis lastigi ve dikkat ile yolda goturur.




  • 4x2'ler de arazide iş goruyor. Mesela ben accent ile çamura saplandim. Koydeki arkadas 4x2 eski l200'le ileri geri yaparak çamuru açtı. Ama off road meraki varsa 4x4 en iyisi.

    Kartalkaya'ya 4x4 15 yasinda falan ranger'la çikiyorduk. Araba gucsuz olunca yolun baslarinda herkes bizi solluyordu. Ama ileride buzlanma varmis ve soforun tek yaptigi 4 cekere gecip arkayi kitlemek oldu ve hepsinin yanindan 0 patinajla gectik.
  • Sadece arıcılık olsaydı Duster'e de bakın derdim. Hafif offroad da iyidir.
  • Hilux ü ele alırsak;
    4x2 hilux panelvan olarak mtv vergisi öder, hız limit düşüktür, her sene muayeneye girer
    4x4 hilux otomobil gibi motor hacminden yani 2,4 litreden öder, hız limiti düşüktür, her sene muayeneye girer.

    4x2 hilux ün diğerlerinden çok önemli bir avantajı var.Manuelde difransiyel kilidini standart sunması.4x4 zaten tadından yenmez...
  • 4x2 lerin mtv si nedir
  • araziye girecekseniz kesinlikle 4x4 tercih etmeniz gerekiyor. 4x2 pickup arazide hiç bir işe yaramaz. 4x2 sadece yerden yüksek olduğu ve taşıma kapasitesi yüksek olduğu için iş görür bence. pick up alınacaksa kesinlikle 4x4 olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    4x2 lerin mtv si nedir
    6 aylık 1200₺ diye biliyorum
  • Toyota ve Ford öneririm. Ben olsam Ford alırdım.
  • @one man one engine
    Hocam otomatik düşünüyorum. Otomatikte diferansiyel kilidi yok diye biliyorum.

    @Hemican
    Akdeniz bölgesindeyim Mersin'de. Bizim buralara çok kar yağmaz ama yaylada ceviz bahçemiz var, oraya kışın gitmem gerekirse Sertavul geçidi baya zorludur. Evin yanına gitmek de zor olur.

    @Akinci
    Sadece arıcılık değil bahçe var, gübre, boru, çapa makinesi, odun, sandık bunlar standart her yıl taşıdığımız malzeme hali hazırda bir 100v Transit var. Düşünürsek aslında o bile yetiyor ki 2000 model transit'in denge probleminden dolayı arka tekere ot gelse patinaj çeker. Arkaya mutlaka çapa makinesi taşımak için ufak da olsa römork yapmam şart, ehliyetim E sınıfı 2010 tarihinden belki onu da yenileteceğim ama hangi pick up olursa olsun mutlaka çeki demiri olacak. Ayrıca tekne de çekebilmeliyim.

    @tonodias
    Ranger'ı çok beğeniyorum aslında. Ama şu var 4x4 ranger xlt 310 bin.(Liste fiyatı) , daha 1-2 ay önce WildTrack paketi aynı paraydı. Yani şaka gibi , youtube'de ki videolarda övüyorlar diye fiyat arttı resmen. Yeni hilux büyük ihtimalle ranger'ın satışlarına balta vurur. Düz 4x4 ranger xlt'de geri görüş kamerası bile yok. Şaka gibi neredeyse arka camlarda manuel diyecekler. Sadece motorla satamazlar ki o aracı? Şahsen 370 e wildtrack almak yerine 320'ye Hilux Invincible alıp vergi ödemek daha makul. Ranger nedense paket olarak daha boş görünüyor bana.

    Böyle giderse 2021 'in gelmesini bekleyeceğim. Muhtemelen fiyatlar artacaktır ama en azından verdiğim paraya değecek bir araç almış olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    4x4 ler binek ve motor hacmi üzerinden vergi öder. çoğu 4x4 araç 2,2 2,5 motor olduğu için vergiler 8binden aşağı olmuyor.

    4x2 ler ise ağırlıktan girer. 1.4 1.6 motorlu pickup falan varsa 4x4 şekilde öyle bir araç tercih edilmeli.


    4x4 şartsa en mantıklı olan 2.0 Tdi Amarok , veya 2.0 Ecoblue Ranger olacaktır.


    Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???Çiftkabin'de Mtv karmaşası 4x2  - 4x4 ???
    Hocam tüm araçlar ruhsatta ticari olarak mı geçer 4x4 4x2 farketmeksizin ?




  • kangroo kullanıcısına yanıt
    4x2 hilux otomatikte maalesef diferansiyel kilidi yok.Sadece manuel ve 4x4 lerde standart..
  • toyota hılux aldınızmı aldınızsa hangısını aldınız

  • bayar28 kullanıcısına yanıt

    fiyatlardan dolayı yalan oldu :D bekliyoruz bakalım

  • kangroo kullanıcısına yanıt

    Allah tan bır keder olmaz sa 2022 model 4x2 MT almayı dusunuyorum

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayar28

    Allah tan bır keder olmaz sa 2022 model 4x2 MT almayı dusunuyorum

    Şimdiden hayırlı olsun. Paket seçimi yaptınız mı?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.