Şimdi Ara

Aracımın motor yagı kapagı balcık gıbı krem rengı oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
28.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Citroen zx aracım var aracımın 500 km de 1 lıtre su eksıltggını fark etttım bıde motor kapagı balcık gıbı krem rengı oluyor motor sogukken tık diye çalışırken stop edıp tekrar calıstırmak ıstedıgımde mars 5 sanıyede aliyor ama 15 dakıka beklesın 1 sanıyede alıyor kimisi conta diyor kimisi kısa km yapıyorsan normal diyor yağ çubugunu cektıgımde herşey normal yag eksiltme yok nedir bunun sorunu arkadaşlar napmak gerek bide ilk çalıştırmada sesli çalılşıyor ısınca ses yok ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağ Kapağında Kremsi Tortular: Nedenleri ve Çözümleri

    Motor yağ kapağınızda veya yağ çubuğunuzda kremsi, balçık kıvamında tortular olduğunu fark ettiyseniz, bu ciddi bir soruna işaret ediyor olabilir. Bu tortular, motor yağınıza su veya soğutucu sıvısı karıştığının belirtisidir.

    Nedenleri:

    • Silindir Kapağı Contasının Hasar Görmesi: Silindir kapağı contası, motor bloğu ile silindir kapağı arasında bir sızdırmazlık sağlar. Bu conta hasar gördüğünde, soğutucu sıvısı motor yağına sızabilir.
    • Soğutucu Sistemi Sızıntıları: Soğutma sistemindeki bir sızıntı, soğutucu sıvısının motora girmesine ve yağla karışmasına neden olabilir. Sızıntı, hortumlarda, radyatörde veya su pompasında olabilir.
    • Yoğuşma: Motor ısındığında ve soğuduğunda, krank karterinde yoğuşma oluşabilir. Bu yoğuşma, motor çalıştırıldığında yağla karışabilir ve kremsi tortular oluşturabilir.

    Belirtileri:

    • Yağ kapağında veya yağ çubuğunda kremsi veya balçık kıvamında tortular
    • Motor yağında köpük veya kabarcıklar
    • Motor yağının mayoneze benzemesi
    • Motor yağında sarı tortular
    • Motor performansında düşüş
    • Soğutma sıvısı seviyesinde düşüş

    Çözümleri:

    Bu sorunu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Sorunun Kaynağını Belirle: Tortuların nedenini belirlemek için motorunu dikkatlice incele.
    • Hasarlı Contaları Değiştir: Silindir kapağı contası veya soğutma sistemi hortumları hasarlıysa, bunları değiştirmek gerekebilir.
    • Sızıntıları Onar: Soğutma sistemindeki tüm sızıntıları bul ve onar.
    • Motor Yağını Değiştir: Kontamine olmuş motor yağını tamamen boşalt ve taze motor yağıyla değiştir.
    • Motoru Yıka: Motoru yağ sistemi temizleyici kullanarak iyice yıkamak, kalan tortuları gidermeye yardımcı olabilir.

    Bu sorunu erkenden tespit etmek ve çözmek, motorunuzun ciddi hasar görmesini önlemek için çok önemlidir. Yağ kapağınızda veya yağ çubuğunuzda kremsi tortular fark ederseniz, hemen bir tamirciye başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yağ çubuğunda normal gelebilir.
    yağın o şekilde olması yağa su karıştığının belirtisi olabilir. hele ki su eksiltme probleminin olması bu olasılığı güçlendiriyor.
    üst kapak contası yanık olabilir, yanıksa sabahları genelde zor çalışması denilebiliyor. yanıksa da bunların hepsinin gerçekleşmesi normal.

    gittiğiniz mesafeler kısa mı?
    cevabınız evet ise,
    üstte ki varsayımlarımızdan ayrı bir düşünceye varabiliriz. Forumdan bi abinin yazısında okumuştum. yağ kapağında o tür kremleşmiş yağın olmasını şuna bağlıyordu.
    Sabah yola çıktığınızda fazla mesafe gitmiyorsunuz, dolayısıyla motor fazlasyla ısınamıyor. tamam kendisi ısınıyor ama bulunduğu ortam tam anlamıyla ısınamadığı için, aşağıdan sıcak yağdan buharlaşan yağlar, soğuk olan motor kapağında yoğuşma yapıyor. o yüzden kapakta o tür katımsı sıvı birikiyor. olabilir diyordu. gayet mantıklı da.

    Ama aracınızın su eksiltmesi, 1.seçeneğimize ağırlık kazandırıyor.
    En iyisi bi ustaya göstermeniz olacaktır.
    Cevap veren abilerimizden de dinlemek isterim.
    Teşekkürler.

    Ayrıca mesajınızda ki ..... soğukken tık diye çalışırken stop edip .... kısımlarını anlayamadım, noktalama işareti kullanmadığınızdan dolayı.
    Araç soğukken mi zor çalışıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    yağ çubuğunda normal gelebilir.
    yağın o şekilde olması yağa su karıştığının belirtisi olabilir. hele ki su eksiltme probleminin olması bu olasılığı güçlendiriyor.
    üst kapak contası yanık olabilir, yanıksa sabahları genelde zor çalışması denilebiliyor. yanıksa da bunların hepsinin gerçekleşmesi normal.

    gittiğiniz mesafeler kısa mı?
    cevabınız evet ise,
    üstte ki varsayımlarımızdan ayrı bir düşünceye varabiliriz. Forumdan bi abinin yazısında okumuştum. yağ kapağında o tür kremleşmiş yağın olmasını şuna bağlıyordu.
    Sabah yola çıktığınızda fazla mesafe gitmiyorsunuz, dolayısıyla motor fazlasyla ısınamıyor. tamam kendisi ısınıyor ama bulunduğu ortam tam anlamıyla ısınamadığı için, aşağıdan sıcak yağdan buharlaşan yağlar, soğuk olan motor kapağında yoğuşma yapıyor. o yüzden kapakta o tür katımsı sıvı birikiyor. olabilir diyordu. gayet mantıklı da.

    Ama aracınızın su eksiltmesi, 1.seçeneğimize ağırlık kazandırıyor.
    En iyisi bi ustaya göstermeniz olacaktır.
    Cevap veren abilerimizden de dinlemek isterim.
    Teşekkürler.

    Ayrıca mesajınızda ki ..... soğukken tık diye çalışırken stop edip .... kısımlarını anlayamadım, noktalama işareti kullanmadığınızdan dolayı.
    Araç soğukken mi zor çalışıyor?

    bugum ustaya gosterdim sorun yok normal dedi kisa mesafe kullaniyorum devamli uzun mesafe binde bir anca kullaniyorum. sogukken aracim 1 saniyede alliyor sicakken 5 saniyede mars aliyor ama mesela sicakken kapattim 15 dakika sonra denesem 1 saniyede aliyor sorunum bu motorda gram ufleme yag eksiltme yok sogukken cok az ilk calistirmada egsozdan sivi geliyor bidaha gelmiyor bugun radyator tikayici aldim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim arabadada bi tuhaflık var gibi ama bu şekilde uğraşmaya değilmez ne demişler BOZULMADIYSA TAMİR ETME :)
  • Yukarıda da dendiği gibi, yağa bildiğin su karışıyor, ustaya güvenmeyin sık sık yağını kontrol edin aracın, tapalar sızdırmazlık contaları bilimum yerlerden su sızdırıyor olabilir.
  • Aynı durum benim tüplü şahinim de de var. Böyle mayonezimsi bir birikinti oluşuyor. Eskiden su eksiltiyordu. Silindir üst kapak contasını değiştirdim su eksiltme kesildi ancak aynı birikinti hala var. Ben de sürekli kısa mesafe kullanıyorum ve motor yağı olarakta dandik opet marka yağ kullanıyorum. Sanırım bu sebeple oluşuyor.
  • Eğer yağ normalse kesin kaçak var hortumları iyice kontrol ettirin. Hava basıyor bazı ustalar, tıkayıcı çok sağlıklı değil.

    Kapaktaki yağ kısa mesafeler için normal mühim olan motor yağının kıvamı. Yağ mili kesin sonuç vermeyebilir motor yağının kıvamına mutlaka baktırın. Eğer ki yanma odasına bir şekilde su gidiyorsa motorunuzun ömründen yiyorsunuz bu yüzden elinizi çabuk tutun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Daha önce benzer bir konu için yazmıştım:


    Dostum aracını kısa mesafede kullananlarda İngilizce'de "condensation" (Türkçesi çok emin olmamakla beraber "gazın sıvıya dönüşmesi") denilen olay meydana gelir. Yurt dışındayken Toyota aracımda olmuştu, oradaki teknisyen (gavurun tamircisi okumuş oluyor) bu olaya mayonezleşme diyerek şöyle açıklamıştı :

    MAYONEZLEŞME kısa mesafelerde kullanımın sonucundadır. Motor uzun süre normal ısısını koruyamadığı için motor içindeki yağın sıcak "mist"i (yaw bunun da tam türkçesi yok) yani duman ve yağ buharı karışımı sıcak baharı düşünün; işte bu buhar daha soğuk motor bloğunun etkisi ile sıvılaşıyor ve sonra tortulaşıyor. Yani motorunuz blok ve yağ ısısı arasındaki fark bu denli farklı olmayacak kadar uzun çalışsa bu olmaz.

    Ciddi bir durum yok. Türkiyede tamircilerin bazı vicdansız olanları "Aha!!! Motor bloğu çatlak yağa su karışıyor!!!" Hüloooooooğğğğğğğğ motor inecek 4000 TL masraf" yada "Hülooooğğğğğğğ abi siz üçüne beşine bakmayın bu arabayı benim bacanağa satın" diyerek milletin ödünü koparıyor.

    Hiç telaş yapmayın. Can sıkacak bir şey yok. Bunun tek çözümü "aracınızı tek seferde daha uzun süre kullanın" gibi mantıksız bir öneri olduğundan boş verin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_86467353/f_//tm.htm#86467353




  • Motor contası yıpranmış araçlarda yağa motor soğutma suyu karışır ve üstteki kapağın olduğu yerde köpüklenme ve sarı renkte sabun gibi birikme olur. Malesef sonu iyi değil. İlk aracım doğanda bu sorun vardı ve bilerek kullandım bu şekilde epeyce sonunda yatak sarmıştı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Motor contası yıpranmış araçlarda yağa motor soğutma suyu karışır ve üstteki kapağın olduğu yerde köpüklenme ve sarı renkte sabun gibi birikme olur. Malesef sonu iyi değil. İlk aracım doğanda bu sorun vardı ve bilerek kullandım bu şekilde epeyce sonunda yatak sarmıştı..

    gecmis olsun hayirlisi artik kontrol ederim devamli yagda anormallik yok buyuk ihtimal terleme muhabbeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Daha önce benzer bir konu için yazmıştım:


    Dostum aracını kısa mesafede kullananlarda İngilizce'de "condensation" (Türkçesi çok emin olmamakla beraber "gazın sıvıya dönüşmesi") denilen olay meydana gelir. Yurt dışındayken Toyota aracımda olmuştu, oradaki teknisyen (gavurun tamircisi okumuş oluyor) bu olaya mayonezleşme diyerek şöyle açıklamıştı :

    MAYONEZLEŞME kısa mesafelerde kullanımın sonucundadır. Motor uzun süre normal ısısını koruyamadığı için motor içindeki yağın sıcak "mist"i (yaw bunun da tam türkçesi yok) yani duman ve yağ buharı karışımı sıcak baharı düşünün; işte bu buhar daha soğuk motor bloğunun etkisi ile sıvılaşıyor ve sonra tortulaşıyor. Yani motorunuz blok ve yağ ısısı arasındaki fark bu denli farklı olmayacak kadar uzun çalışsa bu olmaz.

    Ciddi bir durum yok. Türkiyede tamircilerin bazı vicdansız olanları "Aha!!! Motor bloğu çatlak yağa su karışıyor!!!" Hüloooooooğğğğğğğğ motor inecek 4000 TL masraf" yada "Hülooooğğğğğğğ abi siz üçüne beşine bakmayın bu arabayı benim bacanağa satın" diyerek milletin ödünü koparıyor.

    Hiç telaş yapmayın. Can sıkacak bir şey yok. Bunun tek çözümü "aracınızı tek seferde daha uzun süre kullanın" gibi mantıksız bir öneri olduğundan boş verin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_86467353/f_//tm.htm#86467353

    tesekkurler yazininz icin dediginiz gibi buyuk ihtimal bide radyator suyunada yag sizmiyor sikinti yok buyuk ihtimal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu mantık yanlış değilde, o halde bütün araçlarda bu kremleşmenin olması lazımdı, aynı krem şanti-mayonez durumu benimde başıma geldi zamanında, üst kapakta su ile yağın karışmamasını sağlayan tapa paslanıp çürümüş yağa su karışıyordu. Şimdi adamın motoruna gerçekten su sızıyorsa ve sizin dediğiniz gibi aracı kontrol ettirmeyip sürmeye devam ederse vay haline diyelim, sizin dediğiniz yanlış değilde genelleme yapamayız sanırım.
  • Su eksilmesi var, 500 km'de 1 litre çok fazla. Büyük ihtimalle motor yağına su karışıyor. Yağ çubuğundan yağın kıvamına bakın.
    Başka 1-2 ustaya daha gösterip fikir alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Su eksilmesi var, 500 km'de 1 litre çok fazla. Büyük ihtimalle motor yağına su karışıyor. Yağ çubuğundan yağın kıvamına bakın.
    Başka 1-2 ustaya daha gösterip fikir alın.


    motor yagini 1000 km once degistirdim bugun tekrar kontrol ettim yagda hic birsey yok ne halttir anlamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bu mantık yanlış değilde, o halde bütün araçlarda bu kremleşmenin olması lazımdı, aynı krem şanti-mayonez durumu benimde başıma geldi zamanında, üst kapakta su ile yağın karışmamasını sağlayan tapa paslanıp çürümüş yağa su karışıyordu. Şimdi adamın motoruna gerçekten su sızıyorsa ve sizin dediğiniz gibi aracı kontrol ettirmeyip sürmeye devam ederse vay haline diyelim, sizin dediğiniz yanlış değilde genelleme yapamayız sanırım.

    bende uno vardi oda conta dan su aliyordu ondada kapaginda hic boyle birsey gormedim en son calidmaz hale gelince conta degismistik ilngc valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bu mantık yanlış değilde, o halde bütün araçlarda bu kremleşmenin olması lazımdı, aynı krem şanti-mayonez durumu benimde başıma geldi zamanında, üst kapakta su ile yağın karışmamasını sağlayan tapa paslanıp çürümüş yağa su karışıyordu. Şimdi adamın motoruna gerçekten su sızıyorsa ve sizin dediğiniz gibi aracı kontrol ettirmeyip sürmeye devam ederse vay haline diyelim, sizin dediğiniz yanlış değilde genelleme yapamayız sanırım.
    Arkadaslar benim aracta durum boyle, bir sorun var mi sizce? Araba sicakken ve yag cubugunun ucu silindikten sonra bu sekilde.

     Aracımın motor yagı kapagı balcık gıbı krem rengı oluyor
     Aracımın motor yagı kapagı balcık gıbı krem rengı oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hftblgc -- 26 Ocak 2020; 11:53:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Castrol yaglar da oyle yapıyoor mayonezımsı kıvamm kurum balcık oluyor kapak kalıtelı Shell yag kullanmak lazım yada en kotüsü mobıl 1 esp kalıtelı yagdır Shell dende bır tık ucuza bulabılırsın piyasada..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.