Şimdi Ara

Radyatör hortumlarında sertlik.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
22.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımda birkaç gündür farkettiğim bir sorun var.Radyatör hortumlarında aşırı bir sertlik var.Kpağı açıp havasını alıyorum.Radyatör üstündeki vidadan havasını alıyorum ama biraz araçla gittiğim zaman tekrar sertleşiyor.İnternette baktığımda genelde ya conta yanmıştır ya da tıkanıklık var demişlerdi.Aracın kalorifer peteğinden lık lık sesler geliyordu.Sökerek temizledim ama tıkanıklık yoktu.Defalarca hava almama rağmen hortum araç ısınınca ve biraz gidince tekrar sertleşiyor.Daha önce araç boru patlattı ve tamiratını yaptırdım.Araç soğutma suyunda yoğun pas vardı.Borularda paslanmadan patlamıştı.Su kaçırdığında araca hareret yaptırmdan ve orta çizgiyi geçirmeden eksilen suyu tamamlamıştım oysa.Geçen gün de radyatör peteğindeki havayı alayım diye yedek su deposunun kapağını açıp fan açmasını sağlamıştım.Fan açarken yedek su deposundan su taşıp kaynayarak akmıştı.Ondan mı oldu acaba diyorum ama hararet çizgisi hiç ortayı(90)geçmemişti ve hemen 1 lt su ile kesiği tamamlamıştım.Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar bu şekilde kullansam bu sıkışmadan dolayı hortum patlatacak.Yedek su deposunun kapak contasında açıklık bırakarak kullandığımda kapaktan havayı attığı için sorunsuz hortum şişmeden kullanabiliyorum.Bu şekilde kullanabilir miyim yoksa tamirat mı istiyor?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatör Hortumlarında Sertlik

    Radyatör hortumları, motorun soğutma sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır. Motorun çalışması sırasında ısınan soğutma sıvısını motordan radyatöre taşırlar, burada soğutma sıvısı soğutularak soğutulmuş halde motora geri döner.

    Normal çalışma koşulları altında, radyatör hortumları esnek ve sıkılabilir olmalıdır. Ancak, çeşitli faktörler nedeniyle hortumlar zamanla sertleşebilir ve taş gibi hale gelebilir. Sert radyatör hortumları, soğutma sisteminin verimliliğini azaltabilir ve bileşenlere zarar verebilir.

    Radyatör Hortumlarının Sertleşmesine Neden Olan Faktörler

    Radyatör hortumlarının sertleşmesine neden olabilecek birkaç faktör vardır:

    • Isı ve Yaş: Radyatör hortumları sürekli olarak motorun ısısına maruz kalır. Zamanla bu ısı, hortum malzemesinin bozulmasına ve sertleşmesine neden olabilir.
    • Kimyasallar: Soğutma sıvısı, hortum malzemesiyle reaksiyona girebilecek kimyasallar içerir. Bu reaksiyonlar, hortumların sertleşmesine ve zayıflamasına neden olabilir.
    • UV Işığı: Radyatör hortumları motor bölmesinde yer alır ve UV ışığına maruz kalır. UV ışığı hortum malzemesini bozarak sertleşmesine neden olabilir.
    • Yağ ve Yağmur: Yağ ve yağmur, hortum malzemesine nüfuz edebilir ve sertleşmesine neden olabilir.

    Radyatör Hortumlarının Sertleşmesi Nasıl Önlenir

    Radyatör hortumlarının sertleşmesini önlemek için alabileceğin bazı önlemler şunlardır:

    • Düzenli Kontroller: Radyatör hortumlarını düzenli olarak kontrol et ve herhangi bir sertleşme veya çatlama belirtisi olup olmadığını belirle.
    • Soğutma Sıvısını Değiştir: Soğutma sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştir. Temiz soğutma sıvısı, hortumların sertleşmesini önlemeye yardımcı olur.
    • Hortumları Koru: Hortumları ısı ve UV ışığından koru. Hortumların üzerine koruyucu kılıflar takmayı veya motor bölmesini yalıtmayı düşün.
    • Hasarlı Hortumları Değiştir: Sert veya hasarlı hortumları en kısa sürede değiştir.

    Sert Radyatör Hortumlarının Belirtileri

    Radyatör hortumlarında sertlik genellikle aşağıdaki belirtilerle kendini gösterir:

    • Soğutma Sistemi Arızaları: Sert hortumlar, soğutma sıvısının motorda düzgün şekilde dolaşmasını engelleyebilir ve aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Soğutma Sıvısı Sızıntıları: Sert hortumlar çatlayabilir ve soğutma sıvısı sızıntılarına neden olabilir.
    • Motor Hasarı: Aşırı ısınma, motora ciddi hasar verebilir.

    Radyatör hortumlarında sertlik fark edersen, bunları en kısa sürede kontrol ettir ve gerekirse değiştir. Sert radyatör hortumları, soğutma sisteminin verimliliğini azaltabilir ve bileşenlere zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • soğutma sisteminde antifriz var mı ?
  • Öncelikle conta yanmış mı onun kontrolü şart. Eğer su deposunu kapağı açık kullanırsanız araba en ufak zorlanmada hararet yapar. Soğutma sisteminde bir miktar basıncın olması gerekir. Antifirizli suyun kaynama noktası yüksek basınç altında yükselir bu sayede su, 120'li derecelere kadar efektif şekilde soğutma yapabilir. Ama kapağı açarsanız basınç olmayacağından su 100 derecede kaynamaya başlar. Ki 100 derece normal kullanım esnasında kolayca ulaşılabilen bir sıcaklık.
    Eğer su kaynarsa bırakın contayı kapak bile eğrilebilir.

    Sistem basınç altında olduğundan hortumların sertleşmesi bir yere kadar normal. Eğer aracınızdan iyi anlayan bir ustaya götürüp kontrol ettirirseniz kesin emin olmuş olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    soğutma sisteminde antifriz var mı ?
    Az da olsa antfiriz var.
  • Eskiden bende dizel R19 varken benim de başıma gelmişti. Hortum olması gerekenden aşırı sert şişiyor, araç 3 gün bile yatsa hortumlar hâlâ şişik duruyordu. Meğer conta yanıkmış. Genleşme kapı kapağı gevşek bi şekilde aracı yürütme bence, daha çabuk hararet yapar. Önce kapağı değiştirmekle başlayın, belki bozuktur. Sonra eli yüzü düzgün bi ustaya gösterin.
  • Antifriz kullanilmamasindan, eski(asidite olmus) antifriz kullanilmasindan kaynaklanir. Gevreyen hortumlar icin en iyi secenek degisim olabilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.