Şimdi Ara

Tucson aldım, 4x4 sistemini anlamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
24.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 175 bg 4x4 versiyonu 7 ileri otomatik vites var.

    Kullanma kitapçığında sadece 30 km hıza kadar 4x4 diyor.

    Ben doğru mu anladım? 30 km sonrası önden çekiş mi? O zaman ne anlamı var 4x4'ün bari arkadan çekiş yapamaz mıyız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: vakitsiz61

    araç 1.6 t-gdi 177 bg 4x4
    güç ihtiyacı olmadığı zaman yakıt tüketimini düşürmek için önden çeker olarak çalışır güç kaybı yaşayan teker olursa oraya güç aktarır sürekli dört çekerden bence daha iyi bir sistem resimdeki düğme diferansiyel kilidi elektronik olarak kilitlenir ben 40km olarak biliyorum sürekli dört çeker olarak çalışır zaten tüm tekerlere güç aktarımı yapar ağır arazide kullanılır aracın viraj dönüş kabiliyeti düşer o yüzden belli hızdan sonra devreden çıkar
    bu testi izle bence




    "sürekli dört çekerden bence daha iyi bir sistem" Daha iyi olduğu tek bir yönü var o da yakıt ekonomisi. Onun dışında bu tip sistemler subarunun symetrical AWD'sinin eline su dökemez.
    quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Gayet mantıklı geldi.



    4 çeker sadece sıkıntı olduğunda devreye girer, arazi şartlarında mesela. O zeminde de hız yapılmaz zaten.

    Düz yolda giderken 4 çekere neden ihtiyaç duyulsun ki

    Hiç mi viraj dönmüyorsun hep düz mü gidiyorsun sen ?


    Suv diye satılan çoğu model yükseltilmiş HB. ARaştırmadan araba alıyorsunuz
    Emin olmamakla birlikte araçta awd(AllWheelDrive) var. Bu gereken koşullarda gereken tekere güç aktarımı sağlayan bir sistem. Belli bir hızın üzerinde çalışmıyor olma ihtimali olacağını sanmıyorum, olursa bir anlamı olmaz.



    Sözünü ettiğiniz şey awd kilidi olmalı. Kilit aktif edildiğinde tork 50 ön 50 arka olarak eşit dağıtılıyor. Bu kilit aktif edildiğinde 30km/s hızın üzerine çıkılamıyordur. Çıkabiliyorsa bile siz çıkmayın zaten. Çünkü aktarma organlarını, süspansiyonları ve şasiyi çok ciddi anlamda zorlamış olursunuz.



    O ilgili kısmı buraya yüklersen daha net yardımcı olabiliriz... İnternette bu konuyla ilgili bilgiye erişemedim...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Hyundai Tucson 4x4 Sistemi: Nasıl Çalışır?

    Hyundai Tucson'un 4x4 sistemi, aracınızın çeşitli sürüş koşullarında en iyi performansı göstermesini sağlamak için tasarlanmıştır. Sistem, gücü ön ve arka tekerlekler arasında otomatik olarak dağıtır ve bu da özellikle zorlu arazilerde ve kaygan yüzeylerde üstün çekiş sağlar.

    Tucson 4x4 Sürekli 4 Çeker Mi?

    Hayır, Tucson sürekli 4 çeker bir araç değildir. Sistem, "Otomatik" modda çalışırken gücü yalnızca gerektiğinde arka tekerleklere yönlendirir. Bu, yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olur.

    Hyundai Tucson 4x4 Düğmesi

    Orta konsolda bulunan 4x4 düğmesi, farklı sürüş modları arasında geçiş yapmanıza olanak tanır:

    • Otomatik: Güç, sürüş koşullarına göre otomatik olarak ön ve arka tekerlekler arasında dağıtılır.
    • 4WD Lock: Güç, ön ve arka tekerleklere eşit olarak dağıtılır ve sürekli 4 çeker sağlanır. Bu mod, zorlu arazilerde veya aşırı kaygan koşullarda önerilir.

    Tucson 4 Çeker Nasıl Çalışır?

    4x4 sistemi, aşağıdakileri içeren bir dizi bileşenden oluşur:

    • Merkezi diferansiyel
    • Ön ve arka akslar
    • Tahrik mili

    Merkezi diferansiyel, gücü ön ve arka akslar arasında dağıtır. Normal sürüş koşullarında, güç öncelikle ön tekerleklere iletilir. Tekerleklerden biri kaymaya başlarsa, diferansiyel gücü otomatik olarak kaymayan tekerleklere yönlendirir.

    Tucson Lock Tuşu Ne İşe Yarar?

    4x4 Lock tuşu, 4x4 sistemini kilitleyerek gücün ön ve arka tekerleklere eşit olarak dağılmasını sağlar. Bu, zorlu arazilerde veya aşırı kaygan koşullarda ekstra çekiş sağlar.

    Tucson 4x4 Mü 4x2 Mi?

    Hyundai Tucson, hem 4x4 hem de 4x2 modelleriyle mevcuttur. 4x4 modelleri, zorlu sürüş koşullarında daha iyi çekiş ve performans sunarken, 4x2 modelleri daha yakıt verimlidir ve günlük sürüş için yeterlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bazi araçlarda akilli 4 ceker sistemi sadece zor kosullarda hareket etmeyi (buz ya da camurda kalkis gibi) ya da sınırlı bir hiza kadar kullanmayı amaçlıyor. Ama 30 baya düşükmüş. Duster 70 ya da 80 sonrasi onden çekişe geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kar yağınca kış lastiği alıp 2 video atarsın havan olur başka bir işe yaramaz. Boşuna ağırlık yakıt tüketimi. İsteyen istediği kadar anlatsın bu haliyle gereksiz bir iş. Sürekli 4 çeker başka iş.
  • Emin olmamakla birlikte araçta awd(AllWheelDrive) var. Bu gereken koşullarda gereken tekere güç aktarımı sağlayan bir sistem. Belli bir hızın üzerinde çalışmıyor olma ihtimali olacağını sanmıyorum, olursa bir anlamı olmaz.



    Sözünü ettiğiniz şey awd kilidi olmalı. Kilit aktif edildiğinde tork 50 ön 50 arka olarak eşit dağıtılıyor. Bu kilit aktif edildiğinde 30km/s hızın üzerine çıkılamıyordur. Çıkabiliyorsa bile siz çıkmayın zaten. Çünkü aktarma organlarını, süspansiyonları ve şasiyi çok ciddi anlamda zorlamış olursunuz.



    O ilgili kısmı buraya yüklersen daha net yardımcı olabiliriz... İnternette bu konuyla ilgili bilgiye erişemedim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4wd Kilidi o dediğiniz. Araç çekişten düştüğü zaman 4wd ye otomatik olarak geçiyor, onun dışında önden çekişli bir araç. Ek olarak viraj dönerken vsm sistemi ile dört tekerdeki çekişi de kontrol ediyor. Kullanım kılavuzunda yazıyor tüm bunlar.
  • Biraz eften püften bir 4*4.



    Öncelikle sakın zorlamayın, zira çift kavrama.

    30 km sürate kadar arkaya duruma göre torkun yüzde 50' sini verir, 30 km üzerinde zor durumda belki arkaya yüzde 20 falan aktarır.



    Düzgün sistem(forester, kuga, v.b) 30 km'ye kadar torkun neredeyse tamamını duruma göre arkaya verir. 30 km üstünde ise araç zor durumda kaldı ise öne giden gücü kesip torku yüzde 60'a kadar arkaya verip arkadan itişli gibi davranabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her aracin ayni 4x4 sisteme sahip olacagi sekilde bir kural yok.Aracin neye gore uretildigine bagli.Ama cidden 30km alti ise Tuscon icin kotu bir deger.(mesela)Duster bile 70 80den sonra arkadan itis veya onden cekise geciyorsa Tuscon'un da ayni deger de olmasi dusuncesindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 5 Kasım 2017; 17:47:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiorino Otomatik Alıcam Gibi
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Uzumaki Naruto-

    Her aracin ayni 4x4 sisteme sahip olacagi sekilde bir kural yok.Aracin neye gore uretildigine bagli.Ama cidden 30km alti ise Tuscon icin kotu bir deger.(mesela)Duster bile 70 80den sonra arkadan itis veya onden cekise geciyorsa Tuscon'un da ayni deger de olmasi dusuncesindeyim.

    Duster öyle bir şey yapamaz hocam.



    30 km ise elektronik kilit ile ilgilidir. Mekanik bile olsa kilit varsa tüm 4*4 araçlar 30 km'ye kadar kilit kullanır, üstünde olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Ilk yorum yapan arkadas duster 70 80 gordukten sonra onden cekise geciyor diyince ordan alinti yapip ornek vereyim dedim.Megersem oda yanlis mis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaru gibi bazı markalar hariç 4 çeker diye aldığınız bütün araçlar benzer şekildedir. Belirli bir hızın üstünde akıllı 4 tekerlekten çekiş sistemine geçer araç önden çeker olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quxall

    Subaru gibi bazı markalar hariç 4 çeker diye aldığınız bütün araçlar benzer şekildedir. Belirli bir hızın üstünde akıllı 4 tekerlekten çekiş sistemine geçer araç önden çeker olmaz.

    Haldex kullanıyor çoğu marka, o da son derece yetersiz.



    Düzgün 4*4 için subaru kendi hidrolik awd'sini kullanır yıllardır. Ford manyetik 30 sensörlü bir sistem kullanıyor. Audi ise crow gear ile gelişmiş haldexi kombine ediyor.



    Bunlar cidden 4*4 diğerleri kağıt üzerinde.



    Araç alırken sadece haldex varsa ve 4*4 önemli ise o aracı geçmek lazım.



    Son nesil haldex fena değil deniyor ama düzgün bir testini görmedim henüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Evet son nesil fena değil ama asıl iş birazda onu kalibre edebilmekte bitiyor. Doğası ve üretim amacı gereği (yakıt ekonomisi) hiçbir zaman bir torsen awd veya manuel Subaru'lar gbi viskoz kavrama awd olamaz ama 5. jenerasyon haldexin bazı durumlarda 4 çeker gibi hissettirebildiği söyleniyor (A45 AMG mesela), tam kayma kayma başlamadan devreye girebiliyor çünkü, daha proaktif bir sistem artık.

    Bu Tucsonu Crv'yi 4 çeker almanın hiçbir olayı yok aslında ama dik karlı garaj çıkışlarından falan işe yarıyor diye koyuyorlar. Çok kolay zorlanıp ısınabilen, çarçabuk önden çekişe dönen sistemler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 5 Kasım 2017; 19:3:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Evet son nesil fena değil ama asıl iş birazda onu kalibre edebilmekte bitiyor. Doğası ve üretim amacı gereği (yakıt ekonomisi) hiçbir zaman bir torsen awd veya manuel Subaru'lar gbi viskoz kavrama awd olamaz ama 5. jenerasyon haldexin bazı durumlarda 4 çeker gibi hissettirebildiği söyleniyor (A45 AMG mesela), tam kayma kayma başlamadan devreye girebiliyor çünkü, daha proaktif bir sistem artık.

    Bu Tucsonu Crv'yi 4 çeker almanın hiçbir olayı yok aslında ama dik karlı garaj çıkışlarından falan işe yarıyor diye koyuyorlar. Çok kolay zorlanıp ısınabilen, çarçabuk önden çekişe dönen sistemler.

    Valla ben mermer ocağına yağmurlu havada kuga ile indim, sonuç milleti yukarı ben taşıdım 5 tur yapıp.



    Normal araçlar zaten kaldı yalnız Amarok ve eski Sorento'da çıkamadı.



    Amarok sahibi arkadaş inanılmaz kızdı. Ertesi gün hanımının subaru xv'si ile geldi, hava düzelmişti gitti aracı sattı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Bu tip durumlarda her 4 çeker işe yarar yalnız fazla patinaj durumu olmaması lazım, kavramalar hemen ısınıyor. Lastiğin ne olduğu nasıl tuttuğu da ayrı bir hayati önemde, Subaru'nın yaklaşımını beğeniyorum bazıları gibi 4 çeker yapıp pilot sport gibi hardcore asfalt lastikleri ile göndermiyorlar, hafif arazi kabiliyeti olan yanakları kuvvetli lastikler takıyorlar en azından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bu tip durumlarda her 4 çeker işe yarar yalnız fazla patinaj durumu olmaması lazım, kavramalar hemen ısınıyor. Lastiğin ne olduğu nasıl tuttuğu da ayrı bir hayati önemde, Subaru'nın yaklaşımını beğeniyorum bazıları gibi 4 çeker yapıp pilot sport gibi hardcore asfalt lastikleri ile göndermiyorlar, hafif arazi kabiliyeti olan yanakları kuvvetli lastikler takıyorlar en azından.

    Kuzey Amerika'da neredeyse kış lastiği ile satıyorlar.



    Birde 4 cam ısıtma var. Adamlar dar bir piyasada tamamen hakimler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Dacia Duster sahibi olarak bir yorum da ben yapmak istedim. Dacia elektronik kilide sahip, esp ile de zorlu koşullarda bu sistemi destekliyor. Gerçek arazi aracı dediğimiz araçlardaki mekanik kilit yok, onun yerine arka tekerleklere gücü ileten ikinci bir kavrama var diyebiliriz. Aracı 4x4 LOCK moduna aldığımda gücün 4 tekerleğe de eşit dağıldığını hissediyorum. Tam olarak hatırlamamakla birlikte bu sistem 60 km veya 80 km hıza kadar çalışıyordu. Bu hızlardan sonra araç çekişi ön tekerleklere veriyor. Herhangi bir kayma durumu söz konusu olursa araç tekrardan gerekli tekerleklere gücü dağıtıyor. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Kar yağınca kış lastiği alıp 2 video atarsın havan olur başka bir işe yaramaz. Boşuna ağırlık yakıt tüketimi. İsteyen istediği kadar anlatsın bu haliyle gereksiz bir iş. Sürekli 4 çeker başka iş.

    Bu araçların kullanım amacı hafif arazi şartları içindir. Bu yüzden devamlı 4x4 olmaları, yüksek yakıt tüketimine sebep olur. Sadece gerektiği zaman 4x4 sistemi kullanılır. Subaru, Land Rover vb araçlar gerçek arazi araçlarıdır, bu yüzde devamlı 4x4 kullanırlar.
  • Crv de tork vektör kontrolu var hiz ne olursa olsun virajda dış tekerleklerden itiş yapıyor.



    Tucsonu bilmiyorum ek olarak AWD sistemlerde yazilim guncelletmek cok fark ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 6 Kasım 2017; 10:1:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürekli dört çekerciler kendileri araç sahibinin yakıtını karşılamadıkları için haliyle onlara pek dokunmuyor ama şehir şartlarında kullanılacak bir araç için zaten dört çeker olması yakıt olarak büyük sıkıntı demektir
  • Gayet mantıklı geldi.



    4 çeker sadece sıkıntı olduğunda devreye girer, arazi şartlarında mesela. O zeminde de hız yapılmaz zaten.

    Düz yolda giderken 4 çekere neden ihtiyaç duyulsun ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.