Şimdi Ara

Tucson aldım, 4x4 sistemini anlamadım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
24.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Gayet mantıklı geldi.



    4 çeker sadece sıkıntı olduğunda devreye girer, arazi şartlarında mesela. O zeminde de hız yapılmaz zaten.

    Düz yolda giderken 4 çekere neden ihtiyaç duyulsun ki

    Hiç mi viraj dönmüyorsun hep düz mü gidiyorsun sen ?


    Suv diye satılan çoğu model yükseltilmiş HB. ARaştırmadan araba alıyorsunuz
  • Ben bu araba ile uzun yolculuklar yapıyorum. Aksilik olmazsa kışın finlandiyaya gideceğim. Böyle zorlu uzun yolculuklara katkısı olan bir sistem mi araçtaki?



    Yoksa araba 17" jant ve 245 tabanlı lastikle geldi, böyle lastik ile arazi kullanımı olmayacağını biliyorum.



    Ama mesela bu sistem süratla suya girersem, buzlanma ile karşılaşırsa falan bir şeyleri değiştiriyor mu?



    Yoksa tabi ki farkındayım bu araba bir arazi arabası değil, uzun yol yaptığımdan ve ferahlığından aldım, ve beklentilerimi karşıladı, motor sesi çok az, yol sesi az ve motor 120'de 2000 deviri anca çeviriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde 2016 rav4 kullandım, onda da benzer bir sistem var.

    Ekranda monitörden hangi tekere ne kadar güç iletildiğini görebiliyorsunuz. Kalkışlarda, virajlarda vs arka tekere de güç gidiyor ama onun dışında genelde ön tekerlerde var çekiş.

    Bir de kilitli diferansiyeli tuşu var, ona basınca kilitliyor ve arkalara da veriyor ama hız limiti var mı hiç bilmiyorum.

    Bunların hiç birisi arazi aracı değil. Günlük kullanımda rahat olsun, ihtiyaç olursa da 4*4 devreye girsin yeter. Birçok kişinin daha fazlasına da ihtiyacı yok. Ralli ya da off road yapan fazla kullanıcı yok.
  • Anne terliği A kullanıcısına yanıt
    Kaygan zeminde tabiki katkısı olur ama önemli olan koşulların ne kadar zorlaştığı. Böyle basit 4 çekerler sürekli aktif olarak çalışmak üzere yapılmamıştır. Zor buzlu-karlı bir yoldan çıkıyorsun, arka tekerleklere güç gidiyor ve araç patinaj çekmeden çıkıyorsa sorun yok. Fakat patinaja başladıysa 4 tekerlek kısa süre sonra 4 çekerin multiplate kavramaları ısınmaya başlar zaten senin aracında herşeyden önce çift kavrama şanzıman var önce o ısınacaktır. Bu tip vites kutuları arazi kullanımı için en olmayacak sistemler.

    Çoğu kullanıcının beklentisi sınırlı, but tip 4 çekerler de çoğunun işini görüyor.
  • Hocam buyuk ihtimal o yazi su dugmenin yaptigi isten bahsediyor.
    Tucson aldım, 4x4 sistemini anlamadım

    Yani kilidi (ki bu araclarda gercekten kilit yoktur) 30 kmye kadar aktif hale getirebilirsin diyor. Zaten yuksek hizlarda ise yarayacak bir sey degildir kilit. Eger kilide ihtiyac olacak kadar zor durumdaysaniz yuksek hiza da cikamazsiniz. Mantikli yani 30km.

    Onun disindaki durumlarda guc dagilimi otomatik olarak yapiliyor. gucun cogu (belki bazi durumlarda hepsi) on tekere aktariliyor ama gerektiginde farkli dagilimlar yapabiliyor.

    Kilavuzun resimini koyarsaniz daha net konusabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 6 Kasım 2017; 17:8:43 >




  • araç 1.6 t-gdi 177 bg 4x4
    güç ihtiyacı olmadığı zaman yakıt tüketimini düşürmek için önden çeker olarak çalışır güç kaybı yaşayan teker olursa oraya güç aktarır sürekli dört çekerden bence daha iyi bir sistem resimdeki düğme diferansiyel kilidi elektronik olarak kilitlenir ben 40km olarak biliyorum sürekli dört çeker olarak çalışır zaten tüm tekerlere güç aktarımı yapar ağır arazide kullanılır aracın viraj dönüş kabiliyeti düşer o yüzden belli hızdan sonra devreden çıkar
    bu testi izle bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vakitsiz61

    araç 1.6 t-gdi 177 bg 4x4
    güç ihtiyacı olmadığı zaman yakıt tüketimini düşürmek için önden çeker olarak çalışır güç kaybı yaşayan teker olursa oraya güç aktarır sürekli dört çekerden bence daha iyi bir sistem resimdeki düğme diferansiyel kilidi elektronik olarak kilitlenir ben 40km olarak biliyorum sürekli dört çeker olarak çalışır zaten tüm tekerlere güç aktarımı yapar ağır arazide kullanılır aracın viraj dönüş kabiliyeti düşer o yüzden belli hızdan sonra devreden çıkar
    bu testi izle bence




    "sürekli dört çekerden bence daha iyi bir sistem" Daha iyi olduğu tek bir yönü var o da yakıt ekonomisi. Onun dışında bu tip sistemler subarunun symetrical AWD'sinin eline su dökemez.




  • Anne terliği A kullanıcısına yanıt
    Hocam moralini bozmak gibi olmasın ama 17 değil 19 jantlar :) 245 45 r19
  • LvsZoC L kullanıcısına yanıt
    Evet karıştırmışım. Malesef ya 215 seçebiliyorsun ya 245. Konfor aracına bu kadar büyük jant çok saçma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bende de ix35 2.0 4x4 var.
    bunda da 40 km/h den sonra 4x4 devre dışı kalıyor ama bence gayet mantıklı siz neden şikayetçisiniz ki ?
    zaten 4x4 sadece arazide ve dik yokuşlarda işinize yarar oralarda yüksek hız yapmazsınız zaten. ayrıca bu araçları alanların gerçek bi arazi aracı beklentisi içine girmemeleri lazım.
  • Yorumların bir çogunu okudum tuscon N LİNE plus htrack 4×4 araç sahibiyim sistem o kadar harika çalışıyorki yaşamak lazım 30 km diye bir sınır yok o 4wd de hiç kullanmadım 4Wd yi çünki ben aracı stabilize yollarda ofroad yapmak için almadım lar buz zorlu yollarda gerekirse kullanırızı gelelim 4×4 htrac sisteme dik rampa ve yokuşlarda virajlarda kısacası aracın kaşkışlarda dahil güç ihtiyacı olan heryerde devreye giriyor 30 km sınırı htrac 4×4 söz konusu değil burada ne kadar anlatırsam anlatayım boş yaşamak lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maykey -- 6 Mayıs 2021; 0:25:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aracınız hayırlı olun öncelikle konu ile alakasız ama şu tucson banada nasip olur inşallah çok beğeniyorum Tucson aldım, 4x4 sistemini anlamadım 

  • İnşAllah Nasip olur keyifli bir araç.Ben tuscondan inmek istemiyorum 😎


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Kar yağınca kış lastiği alıp 2 video atarsın havan olur başka bir işe yaramaz. Boşuna ağırlık yakıt tüketimi. İsteyen istediği kadar anlatsın bu haliyle gereksiz bir iş. Sürekli 4 çeker başka iş.

    Mukemmel bir ozet

    sanirim crv’de böyle


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.