Şimdi Ara

Dacia Duster 4x4 Çekiş Sistemini Merak Edenler

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
76.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde 4x4 Duster'ın ne tür bir 4x4 sistemine sahip olunduğu pek bilinmemekte veya yanlış bilinmektedir. Bu konuyu merak edenlere umarım yardımcı olur.

    Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi'nde 3 farklı kontrol mevcuttur. 2WD - Auto - 4WD Lock. Duster'da bulunan bu çekiş sistemi Nissan'dan alınan All-Mode 4x4-i sistemidir.

    2WD: Sadece ön tekerleklerden çekiş sağlar.

    Auto: Ön ve arka tekerlekler arasındaki torkun dağılımı zemine tutunma doğrultusunda otomatik olarak yapılır. Normal koşullarda tork sadece ön tekerleklere aktarılır. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında torkun bir bölümü arka dingile aktarılır. Zorlu yol şartlarında ise tork her iki dingil arasında %50-50 oranında dağıtılır.

    4WD Lock: Orta Diferansiyeli Kilitleyip torkun her iki dingil arasında %50-50 oranında dağıtılmasını sağlar. Araç bu moddayken 60km/h'yi geçerse, sistem otomatik olarak yeniden AUTO moda geçer. Bu kullanım Kar, Çamur, Kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye edilir.

    ESP ve ASR ile 4WD: Esp ve Asr özelliği olan Duster'larda, aracın 4x4 çekiş kontrol sistemlerine yardım ederek aracı askıda kalmama, karlı ve buzlu zeminlerde tutunma gibi zorlu şartlarda yardımcı olur. Buna BLSD deniyor. Breaking Limited Slip Differantial. Bu sistem gerçek diff lock değildir. Sadece çekişe yardımcı bir sistemdir.

    4x4 Duster'da ağır devir 1. Vites bulunmaktadır. 1. Vites hızı 1000d/d'a 5,79km/h. Toplamda 6 Vitestir. TL8 Kodlu Yeni Bir Şanzımandır. (4x2 Duster'larda ise normal 5 vites vardır, ağır devir yoktur. All-Mode 4x4-i sistemini kullanan X-Trail, Qashqai, Koleos'ta da ağır devir 1.vites yoktur. Sadece Duster'da vardır.)

    Duster'daki Ağır Devir 1.Vites, arazide ağır ağır tırtıl gibi ilermesine neden olur, önündeki engelleri rahatlıkla aşabilir.

    4x4 Duster'da 4 Teker de Bağımsız Süspansiyondur. (4x2 Duster'ların ise arkası sabit dingildir)

    Yaklaşma Açısı: 30 derece

    Uzaklaşma Açısı: 36 derece

    Rampa Açısı: 23 derece

    Yerden Yükseklik: 21cm (4x2 Duster'da ise 20cm)

    Lastik Ebadı: 215-65-16

    Jantlar: 6,5 J 16

    Dingil Aralığı: 2673mm

    Toplam Uzunluk: 4315mm

    Ön aks ile Ön Tampon Arası: 822mm

    Arka aks ile Arka Tampon Arası: 820mm

    Ön Tekerlek İzi: 1560mm

    Arka Tekerlek İzi: 1567mm

    Toplam Dış Genişlik (Aynalar Hariç): 1822mm

    Aracın Yüksekliği: 1625mm

    Ağırlık: 1368kg(Dizel)

    Dönüş Çapı: 10,44m

    Aerodinamik: 0,42Cx

    Dizel 4x4 Duster'ın

    Motor Hacmi: 1500cc

    Güç: 110bg

    Tork: 240Nm

    Egzos Emisyon Normu: Euro V

    Dizel Partikül Filtresi Vardır

    Diğer Araçları Yerden Yüksekliği ile Kıyaslama

    Duster 4WD: 210mm
    Jimny: 190mm
    Grand Vitara: 200mm
    Qashqai: 200mm
    Sportage: 195mm
    Suzuki Vitara: 200mm
    Terios: 200mm
    Tuscon: 200mm
    Freelander 2: 180mm
    Lada Niva: 220mm
    CJ5: 172mm
    Defender:197mm
    Ranger:180mm
    XJ:200mm
    XL7:180mm
    Hilux:212mm
    Prado:220mm

    Yerden Yükseklik Ölçüleri Aracın Yere en yakın yeri ile yer arasındaki mesafedir.

    Aracın yere en yakın noktası olan ön karter koruması ile yer arası mesafe 21cm

    Aracın Arka Diferansiyeli ile yer arası mesafe 26cm

    Aracın altından geçen egzost borusu ile yer arası mesafe 23cm

    Aracın yan marşpiyeli ile yer arası mesafe, yani yandan bakıldığında ki yerden yüksekliği 30cm. Yerden 30cm yüksek bir araca biniyorsunuz yani. Bu da şu anlama gelir; 30-40cm karda çok rahat gidebilirsiniz tabi uygun lastiklerle.

    Arka Tampon ile yer arası mesafe 36cm

    Ön Tampon ile yer arası mesafe 23cm

    Not: Bu yükseklik ölçümleri düz bir zeminde yapıldı, aracın lastik hava basıncı ise 29psi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umiterkan -- 8 Mayıs 2011; 0:12:30 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dacia Duster 4x4 Çekiş Sistemini Merak Edenler

    Dacia Duster 4x4, zorlu arazi koşullarıyla kolayca başa çıkabilen sağlam bir SUV'dur. Çekiş sistemi, çeşitli sürüş senaryolarında optimum performans için tasarlanmıştır.

    Çekiş Modları

    Dacia Duster 4x4, üç farklı çekiş modu sunar:

    • 2WD (İki Tekerlekten Çekiş): Bu mod, normal yol koşulları için tasarlanmıştır ve yalnızca ön tekerlekleri tahrik eder.
    • Auto: Bu mod, çekiş koşullarını sürekli izler ve gerektiğinde otomatik olarak dört tekerlekten çekişe geçer.
    • 4WD (Dört Tekerlekten Çekiş): Bu mod, aracın her zaman dört tekerlekten çekişle çalışmasını sağlar ve zorlu arazi koşulları için idealdir.

    Diferansiyel Kilidi

    Bazı Dacia Duster 4x4 modelleri, arka diferansiyel kilidi ile donatılmıştır. Bu özellik, tekerleklerden biri kaydığında veya farklı hızlarda döndüğünde gücü her iki arka tekerleğe eşit olarak dağıtarak çekişi iyileştirir. Diferansiyel kilidi, özellikle kaygan veya engebeli arazilerde faydalıdır.

    4x4'e Geçiş Yapma

    Dacia Duster 4x4'e 4WD moduna geçmek için şu adımları izlemelisin:

    1. Aracı güvenli bir yerde durdur.
    2. Dörtlü flaşörleri yak.
    3. Vites kolunu nötr konuma getir.
    4. "4WD Lock" düğmesine bas.
    5. Vites kolunu ilk vitese tak.

    Kullanım İpuçları

    • Normal yol koşullarında 2WD modunu kullanarak yakıt verimliliğini artırabilirsin.
    • Zorlu arazi koşullarında 4WD moduna geç.
    • Kaygan veya engebeli arazilerde diferansiyel kilidi kullanmayı düşün.
    • Yokuş çıkarken veya inerken düşük vites kullanarak kontrolü artırabilirsin.

    Dacia Duster 4x4'ün sağlam çekiş sistemi, zorlu arazi koşullarında güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlk Video'nun Son 10:00-13:00 dakikaları arası Duster'ın Offroad Performansına Aittir.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: umiterkan

    İlk Video'nun Son 10:00-13:00 dakikaları arası Duster'ın Offroad Performansına Aittir.



    müthiş bilgiler.
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *XhsyPhoiDeus*

    müthiş bilgiler.
    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Forum dediğin böyle olur, paylaşım dediğin böyle olur arkadaş.

    Duster ile ilgili birkaç bilgi öğrenebilir miyim diye girdiğim şu siteden tek başlık altında bu kadar isabetli ve açıklayıcı bilgiyi bulmanın keyfini yaşıyorum.

    Tekrar teşekkür ederim dostum paylaşımın için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbakici

    Forum dediğin böyle olur, paylaşım dediğin böyle olur arkadaş.

    Duster ile ilgili birkaç bilgi öğrenebilir miyim diye girdiğim şu siteden tek başlık altında bu kadar isabetli ve açıklayıcı bilgiyi bulmanın keyfini yaşıyorum.

    Tekrar teşekkür ederim dostum paylaşımın için.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler.
  • googlede duster hakkında arama yaparken bu konuyu buldum, arkadaş sağolsun güzel bilgiler vermiş.
  • dusterın 4x4 modlarını kendimiz mi seçiyoruz yoksa araç kendisi mi belirliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulnation

    dusterın 4x4 modlarını kendimiz mi seçiyoruz yoksa araç kendisi mi belirliyor?
    paylasım hartıka tesekkurler...ama bır sorum olcak...
    sizce 4,4 şehır ıcı kullanım ıcın idealmıdır?
    neden dersenız yılda 2-3 kez sehır dısına cıkcam daglara felan yanı...değermı dersiniz...
    bır de bugun araca baktım yenı stepwayla dusterı karsılastırdım yerden yukseklıklerı nerdeyse aynı dustur bıraz ıccı dar gıbı geldı sandero daha ferah anlayamadım....
    kendım reno scenıc kullanıyorum ondanmıdır nedır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freedom058

    paylasım hartıka tesekkurler...ama bır sorum olcak...
    sizce 4,4 şehır ıcı kullanım ıcın idealmıdır?
    neden dersenız yılda 2-3 kez sehır dısına cıkcam daglara felan yanı...değermı dersiniz...
    bır de bugun araca baktım yenı stepwayla dusterı karsılastırdım yerden yukseklıklerı nerdeyse aynı dustur bıraz ıccı dar gıbı geldı sandero daha ferah anlayamadım....
    kendım reno scenıc kullanıyorum ondanmıdır nedır?

    Alıntıları Göster
    S.a arkadaşlar dacia duster 4x4 modelinin vergisi daha mı yüksek yoksa aynımı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkprince

    S.a arkadaşlar dacia duster 4x4 modelinin vergisi daha mı yüksek yoksa aynımı.

    Alıntıları Göster
    Aynı

    Yerden yükseklik bilgileri çok iyi bravo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Aynı

    Yerden yükseklik bilgileri çok iyi bravo


    Alıntıları Göster
    konu hort :) ya duster 1.5 dci ile 4x4 leri iyide.. iç ve dış tasarımı beni cezb etmiyo etse 1 sn düşünmem :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeVaLieR

    konu hort :) ya duster 1.5 dci ile 4x4 leri iyide.. iç ve dış tasarımı beni cezb etmiyo etse 1 sn düşünmem :)

    Alıntıları Göster
    en ucuz 4 ceker aynı zamanda ekonomik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    en ucuz 4 ceker aynı zamanda ekonomik

    Alıntıları Göster
    Benim en çok merak ettiğim karlı havadaki 4x4 performansı tutunması nasıl acaba ve birde tabi plaj kumundaki performansı acaba torku yetiyormu yoksa boğulup kalıyor mu ne de olsa motor 1.5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onaral

    Benim en çok merak ettiğim karlı havadaki 4x4 performansı tutunması nasıl acaba ve birde tabi plaj kumundaki performansı acaba torku yetiyormu yoksa boğulup kalıyor mu ne de olsa motor 1.5

    Ben de merak ettim bu işi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***@rmour***

    quote:

    Orijinalden alıntı: onaral

    Benim en çok merak ettiğim karlı havadaki 4x4 performansı tutunması nasıl acaba ve birde tabi plaj kumundaki performansı acaba torku yetiyormu yoksa boğulup kalıyor mu ne de olsa motor 1.5

    Ben de merak ettim bu işi.

    Alıntıları Göster
    Subaru Impreza AWD plaj kumunda batmadan ilerleyebiliyor hatta manevralar yapabiliyor. Tabi 2.0 motor du belki o




  • Duster kullananlara bir sorum olacak:
    Bu araç hareket halinde iken 4x4 e geçiş yapabiliyor mu?
    Bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım..
    Bilen arkadaslardan bir cevap rica ediyorum.
    Saygılarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavimantalite67

    Duster kullananlara bir sorum olacak:
    Bu araç hareket halinde iken 4x4 e geçiş yapabiliyor mu?
    Bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım..
    Bilen arkadaslardan bir cevap rica ediyorum.
    Saygılarımla,

    "4WD" iken mi soruyorsun yani alttaki çevrilen düğme 4WD de iken?
    Gerektiğinde, yol tutuşa göre kendisi geçiyor..

    "2WD" de iken ise;
    Kendi kendine düğme dönmeyeceği için sen araç giderken o düğmeyi 4WD konumuna getirebilirsin, aracı illa durdurmak boşa almak gerekmez.. Ama bunu düşük hızlarda yapmak sağlıklı olabilir, öte yandan başka bir forumda örneğin 140 la giderken yan koltukta oturan eleman çevirirse diye bir soru sormuştum.. Sistem müsaade etmiyorsa geçmez cevabı gelmişti..

    "4WD" Lock a da bir iki kere geçtim onda da araç durmuş ve vites boştaydı.. Onda da belki 30 km ye kadar araç giderken de geçilebilir ama ben yapmadım.. (Ona geçtin mi zaten içine bir heyecan geliyor inşallah sahip olursan anlarsın) :)

    İlave bilgi: Ben genelde 2. viteste kalkıyorum şehir içinde yol düz veya hafif rampa ise ve aracın daha çabuk hızlanmasını istiyorsam sonra 4 ve sonra da 5 ve 6. vitese geçiyorum.. 1,3,5 ve 6 da olabiliyor bazen.. Bazen de 2,4,6..(uzun yıllar otomatik kullandım Duster'ın vites aralıkları şehir içinde gıcık ediyor bazen..)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babaluga -- 28 Nisan 2016; 8:31:42 >




  • Auto modundasınız ve yolda giderken Lock moduna Geçmek istediniz.. Tabi düşük hızda.. Zaten belli bir km'den sonra zaten 4x4 modundan çıkıyor araç.. GeçebilirmisiniZ?
    Ben daha önce 2004 grand vitara kullandım.. Onlar da hareket halinde iken 4x4 e geçiş yapabiliyorsunuz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavimantalite67

    Auto modundasınız ve yolda giderken Lock moduna Geçmek istediniz.. Tabi düşük hızda.. Zaten belli bir km'den sonra zaten 4x4 modundan çıkıyor araç.. GeçebilirmisiniZ?
    Ben daha önce 2004 grand vitara kullandım.. Onlar da hareket halinde iken 4x4 e geçiş yapabiliyorsunuz..

    Ben araç hareket halindeyken hiç yapmadım, yapmam da çok gerek olmadıkça mekanik sistemler sonuçta, zaten 2 kere falan geçmişimdir Lock moda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babaluga

    quote:

    Orijinalden alıntı: mavimantalite67

    Auto modundasınız ve yolda giderken Lock moduna Geçmek istediniz.. Tabi düşük hızda.. Zaten belli bir km'den sonra zaten 4x4 modundan çıkıyor araç.. GeçebilirmisiniZ?
    Ben daha önce 2004 grand vitara kullandım.. Onlar da hareket halinde iken 4x4 e geçiş yapabiliyorsunuz..

    Ben araç hareket halindeyken hiç yapmadım, yapmam da çok gerek olmadıkça mekanik sistemler sonuçta, zaten 2 kere falan geçmişimdir Lock moda..

    Alıntıları Göster
    Kullanım kılavuzun göre araç düz yolda yürüken Auto'da iken Lock moduna geçilebilir. Viraj dönerken mod değiştirmeyin diyor.

    Do not turn the mode selector when cornering, reversing or if the wheels are spinning excessively. Only select the
    2WD, AUTO or 4WD Lock mode when the vehicle is being driven in a straight line




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.