Şimdi Ara

2015 Seat Leon 1.6 TDI DSG Style İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
24.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz günlerde Seat Leon test sürüşü yaptım.

    Kendi bakış açıma göre aşağıdaki gibi fikirlerim oluştu.

    Özellikle Ses yalıtımı bazı forumlarda abartıldığı kadar kötü değil.
    Dizel motor içerden gayet sessiz hissettiriyor. Bozuk yolda aracı kullandım, ona rağmen içeriye yoldan yansıyan ses minimum seviyede. Rüzgar sesi olarak da aracın tasarımından dolayı içeriye pek ses gelmiyor. Belki rüzgarlı bir günde 130km/s ve üzerinde hissediliyordur. 13000km civarında olan test aracında, bozuk yolda kullanmama rağmen trim sesi de yoktu. Cam Tavan olan modellerde genelde trim sesleri var dedi satış temsilcisi ama olmayan modellerde bu sorun yokmuş, kendim de test sırasında bu durumu görme fırsatı buldum.

    Süspansiyonların hem yol tutuş, hem de konfor dengesi çok güzel ayarlanmış. Araçta 225/45/r17 lastikler vardı. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, 17 jant konfordan gram çalmıyor. 18 jant düşünen arkadaşlar da gönül rahatlığı ile alabilirler. Aracın içinde koltuklar standart olmasına rağmen bir rahatsızlık vermiyor. Ergonomisi başarılı. FR pakette gelen spor koltuklar çok daha güzel elbette.

    Sürüş dinamikleri olarak konfor-yol tutuşu dengesinde orta karar bir yapıda hissettiriyor. Özellikle düşük hızlarda direksiyonun fazlaca hafif olmasına biraz şaşırdım. Seat bilindiği üzere VW Grubunun Sportif markası. Direksiyonun ağırlığının Style pakette değiştirilememesi de bence bir eksi. FR modelinde sürüş modları ve daha detaylı ayarların olması, bu eksiyi kapatıyor. Style paketi daha aile işi. Lastiklerin markasına bakmadım ama yol tutuş olarak bir sorun görmedim. Aracı abartılı zorlamazsanız güvenli bir sürüş sunuyor.

    Aracın standart ses sistemi bana yeterli geldi. Bangır bangır müzik eşliğinde araç kullananlar Opsiyon Ses Sistemini ekletebilirler. Bana gerekmediği için sanırım bu opsiyona para vermezdim. Orta konsolda yer alan 5" Ekran oldukça güzel çalışıyor. Birçok menüye kolayca erişim imkanı veriyor. Kol dayama önünde Mazda 3 gibi kumanda bölümü belki makyajlı modelde eklenir. O zaman daha başarılı ve sürüş esnasında da kullanılabilecek bir sistem olur. El freni de normal tip bilindiği üzere. Bu da makyajlı kasada elektronik belki olabilir. Aracın yokuş kalkış desteğini de test etme şansı buldum. Eğimli yollarda ve dik yokuşlarda çok büyük bir rahatlık. Sistemi de oldukça başarılı çalışıyor.

    Aracın klimasını biraz zayıf buldum. En son ayara kadar getirmeme rağmen, beklentimin altında bir güçle çalışıyordu. Belki bunda eski aracımın Japon olmasının da payı var. Bilenler bilir, Japon araçların kliması çok kuvvetlidir. Güç kısmını bir kenara bırakırsak, çift bölgeli olması güzel bir özellik. Kendinden kararan dikiz aynası da gündüz sürüşlerinde biraz karanlık geldi. Gece çok işe yarıyordur orası ayrı. HB bir araç olduğu için arka görüşü orta seviyede, sedanlardaki kadar rahat bir arka görüşü yok. Bu da normal.

    Aracın kapı içlerinin bir bölümünün kumaşla kaplı olması, kalite hissini biraz düşürmüş. Çünkü kullanılan kumaş naylonlu ve dokunma hissi çok yapay hissetiriyor. Üstelik kolayca lekelenmesi ve temizliğinin zor olması nedeniyle, keşke o bölümü sert yada yumuşak bir plastikle geçselerdi. İlave olarak Avrupa'da satılan çift renkli ön konsol olmaması ve bej kumaş döşemenin de Doğuş tarafından getirilmemesi de bir eksi bana göre. Aracın iç kapı açma kolları da biraz ince geldi. Biraz daha mukavemetli olabilirdi. Eşya gözleri olarak da bana yeterli geldi. Daha çok göz isteyen gitsin MPV falan alsın. Sunroof çok da gerekli değil gibi geldi.

    Arka yaşam alanı C segment standartlarında. Ancak arkada kol dayama olmaması (FR pakette bile yok) çok tuhafıma gitti. İçinde bardaklık olan bir kol dayama kesinlikle olmalıydı. Bagaj hacmi olarak orta seviyede bir hacim sunduğu için, daha büyük bagaj sevenler Octavia modeline bakmalılar. Bir de bütçe sorunu yoksa LED farlar kesinlikle alınmalı.

    Gelelim DSG'ye. Kullanım sırasında bir sorun çıkarmadı. Sürüş olarak da forumlarda anlatıldığı kadar abartılacak aman aman keyifli bir vites sistemi değil. Yarı Otomatik bazı sistemler gibi sarsıntılı değil, onun haricinde ekstra bir sürüşe katkısı yok. Spor moda da aldım ama dizelde sanırım spor mod çok birşey ifade etmiyor. Belki 1000rpm daha yukarda vites değişitiriyor hepsi bu. VW'nin bazı modellerinde 15000TL'ye kadar fark istenecek hiçbir artısı yok. 2-3000 TL fark olsa eyvallah.

    Herşeyi bir kenara bırakırsak, Seat Leon'u genel anlamda başarılı buldum. 50-65000TL aralığında çeşitli versiyonları gayet mantıklı. Ama bu rakamın üstüne çıkılacaksa, VW Passat, Avensis gibi D segmente bakılması daha doğru. Aracın eski kasasını daha önce kullanmadığım gibi bir karşılaştırma yapamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 4 Mayıs 2015; 22:10:24 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >







  • Son zamanlarda sizden okuduğum ender mantıklı yazılardan biri.
    Geçen hafta sonu 2 günlüğüne led farlı dizel otomatik leon kiraladım ve dediklerinize neredeyse tamamen katılıyorum (klima perdormansı haricinde). Led farları özellikle ben de çok beğendim. Tek sıkıntım ayna katlama düğmesini bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 4 Mayıs 2015; 21:45:54 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şener abi leona yol yapıyor demedi demeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25.000'den bir kuruş fazla vermem.
  • Senersongur ve Cihanair aynı kişi bence Veya ikisi hesap değiştiler .

    3. Seçenek de Şener abi forumu karıştırmak için artık arabalara düşük fiyat vermekten bıkıp Vagcı olup karıştıracak
  • Yazının iki noktasına katılmıyorum birincisi klima ikincisi dsg vitesin keyifsiz demeniz. Tamam dsg sorunlu bir şanzuman ama kesinlikle keyifsiz değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Hiç hayra alamet değil

    City'yi sattın Leon alacaksın değil mi abi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2016 Leon 1.2 TSI DSG
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nonstop92

    Yazının iki noktasına katılmıyorum birincisi klima ikincisi dsg vitesin keyifsiz demeniz. Tamam dsg sorunlu bir şanzuman ama kesinlikle keyifsiz değildir.

    Honda City'de kullanılan ZF9 ileriden sonra sıkıcı gelmesi gayet doğal
  • Güzel inceleme...
  • DSG'ye keyifsiz demedim, forumlarda abartıldığı kadar önemli bir şey değil demek istedim. Öyle aman aman araca bir artı katmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 105 HP dizel motorun ivmelenmesini nasıl buldunuz. alacak olsaydınız 1.4 TSI mı yoksa TDI mı alırdınız.
  • Tesekkurler yazi icin ancak dikkatimi uzun suredir ceken bir durumu aktarmak istiyorum,
    Beyfendi foruma uye oldugunda mesaj sayisi okadar hizli artti ki bir kac bin geride oldugu benden bir kac hafta icinde yuzlerce mesaj fazla ile gecti ve goruldugu uzere allah yuru ya kulum dedi yurudu gitti mesaj sayisi ,zaten tutabilen olmadi.
    Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nonstop92

    Yazının iki noktasına katılmıyorum birincisi klima ikincisi dsg vitesin keyifsiz demeniz. Tamam dsg sorunlu bir şanzuman ama kesinlikle keyifsiz değildir.

    Honda City'de kullanılan ZF9 ileriden sonra sıkıcı gelmesi gayet doğal

  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    105 HP dizel motorun ivmelenmesini nasıl buldunuz. alacak olsaydınız 1.4 TSI mı yoksa TDI mı alırdınız.

    Ben benzinli alırım her zaman. Yaptığım yola göre bana yeterli geliyor. Ayrıca benzinli motorun sürüş karakteri daha fazla hoşuma gidiyor. TDI motorun ivmelenmesi de gayet başarılı. Leon'u rahatça taşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 5 Mayıs 2015; 13:07:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Tesekkurler yazi icin ancak dikkatimi uzun suredir ceken bir durumu aktarmak istiyorum,
    Beyfendi foruma uye oldugunda mesaj sayisi okadar hizli artti ki bir kac bin geride oldugu benden bir kac hafta icinde yuzlerce mesaj fazla ile gecti ve goruldugu uzere allah yuru ya kulum dedi yurudu gitti mesaj sayisi ,zaten tutabilen olmadi.
    Iyi forumlar.

    Mesaj sayısı hızla artan üye kim hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17 inc jant konfordan çalıyor çok açık.16 inc ini de kaç kere kullandım.Arada fark var.17 inc jant çukurlarda kendini baya hissettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    25.000'den bir kuruş fazla vermem.

    Şu forumda en boş yorum yapanları say deseler seni listenin başına yazarım

    En baz 208 ACCESS 1.0 PureTech 68hp 37.900 lira bilgin olsun
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Abi inceleme tam olarak bu oluyor eline sağlık devamını bekliyoruz
  • 2015 1.6 TDİ DSG 105 beygir araç kullanıyorum.Seat Leon Golf kullanıcısı idim.Araçtan çok menmunum 110 km yolu 180-190 km hızla 22 liraya gidiyorum.Yol tutuş mükemmel araba piyasa fiyatlarına bakıldığında binilecek kullanılacak araç.
  • Arkadaşlar merhabalar bende 3 4 aydır 2015 seat leon fr ve tdı arasındayım fr ın beni doluluğu ceZbediyor tdı onda dizel olması ama fr a göre çok boş sunroff vs led paket ıvır zıvır Fr dolulugunda olan tdı lar 80 bin üstü 2015 fr ise 62 be 66 bin arası. Ama yakıt tasarrufları ne alemdedir bilgim yok bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.