Şimdi Ara

2017 Seat Leon 1.6 TDi Style Plus İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
7.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar. İkinci inceleme yazıma hoşgeldiniz. 4 aydır kullandığım Seat Leon 1.6 Tdi hakkında izlenimlerimi aktarmak istiyorum.

    1999 yılında çıkmış olan Seat grubunun Leon markası, günümüzde 4. nesli 2021 itibariyle yollarda olacak. Bu yıllar arasında 1 milyondan fazla Leon satıldığı konuşuluyor. İlk çıktığından beri bu araçlar Golf’ün daha uygun fiyatlı bir alternatifi olarak piyasaya çıkartılmıştır. Aynı zamanda sportifliği de Golf’den belirgin miktarda yüksek tutmaya çalışılmıştır. Yıllardır da dergilerde en iyi C sınıfı araçlar listelerinde bu araç yer alıyor.

    İlk nesli 1999 yılından 2006 yılına kadar üretilmiştir. Golf MK4 ile ortak parçaları oldukça fazladır. Toledo tasarımına yaklaştırılmıştır. İkinci nesli ise 2006 yılından 2012 yılına kadar üretilmiştir. Golf MK5 ile ortak parçaları fazladır. Burada ise Altea modeline daha çok benzetilmiştir. Üçüncü nesli ise 2012 yılından günümüze kadar devam etmiştir. Bu modelde aracı kısaltıp, ağırlığını oldukça düşürmeye çalıştılar. Aynı zamanda omuz genişliği konusunu geliştirmek için aks aralığını yükselttiler.

    Style Donanım Paketi
    Dış Donanım: Alüminyum Alaşımlı Jantlar 16", Gövde Rengi Kapı Kolları ve Yan Aynalar ( Led sinyal lambaları), Elektrikli / Isıtmalı / Katlanabilir Yan Aynalar, Krom Kaplı Ön Izgara, Dönüşe Duyarlı Ön Sis Farları, Arka Park Sensörü.

    İç Donanım: Çift Bölgeli Otomatik Klima, Arka Orta Havalandırma Kanalı, Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Elektromekanik Direksiyon, Yol Bilgisayarı, Hız Sabitleme Sistemi (Cruise Control), Deri Direksiyon, Vites Topuzu ve El Freni, Ön Kol dayama, Elektrikli Ön / Arka Camlar, 5'' dokunmatik renkli ekranlı Radyo, CD, MP3 Çalar ( 4 Hoparlör + 2 Tweeter) / Aux-in, Sd Kart ve USB Girişi, Direksiyondan Kumandalı Ses Sistemi, Bluetooth, Eve Geliş Fonksiyonu (Coming Home), Gündüz Sürüş Farı, Evden Çıkış Fonksiyonu (Leaving Home), Otomatik Yanan Kısa Farlar, Yağmur Sensörü, Kararan dikiz aynası, Işıklandırmalı Torpido Gözü ve Bagaj, Sürücü / Yolcu Işıklı makyaj aynaları, Sürücü / Yolcu Koltuğu Yükseklik Ayarı, Sürücü Koltuğu Bel Destek Ayarı, Sürücü / Yolcu Koltuğu Arkası Cep, Sürücü / Yolcu Koltuğu Altı Göz, Ön / Arka okuma lambaları, 1/3 - 2/3 katlanabilir arka koltuklar, Kauçuk Paspas.

    Güvenlik: ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi) / ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi ), ESC ( Elektronik Stabilite Kontrolü) / Lastik Basınç Uyarısı / Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Hold) / XDS (Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi), MSR (Elektronik Motor Çekiş Kontrolü), DSR (Dinamik Direksiyon Önerisi ), İkincil Çarpışma Freni, Sürücü / Yolcu Ön Hava Yastıkları, Sürücü / Yolcu Yan Hava Yastıkları, Perde Hava Yastıkları, Ön Yolcu Hava Yastığı İptali, Aktif Gergili Ön Emniyet Kemerleri , Sürücü Emniyet Kemeri Uyarısı, Arka koltuklarda 2 adet çocuk koltuğu sabitleyici (Isofix) + 2 adet Top Tether, Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler, Immobilizer, Uzaktan Kumandalı Merkezi Kilit Sistemi.

    Style Plus donanım paketi: Ön ve Arka Full LED Farlar, 8” dokunmatik renkli multimedya sistemi (+2 Tweeter), Geri Görüş Kamerası.

    Opsiyonel olarak 17inç jant ve sunroof alınabiliyor.

    Xcellence Donanım Paketi: Style Plus pakete ek olarak,
    Dış Donanım:
    17" Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Krom Kaplı Ön Izgara (Komple), Koyu Karartılmış Arka Camlar, Ön Park Sensörü, Krom Kaplı Tek Taraflı Çift Egzoz Ucu, Krom Yan Cam Çerçevesi

    İç Donanım:
    Çift Bölgeli Otomatik Klima, KESSY Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi, LED İç Aydınlatma Paketi, LED Çok Renkli Kapı İç Aydınlatması (8 Renk), Alüminyum Kapı Eşik Kaplaması, XCELLENCE Döşeme

    Güvenlik Donanım: Ek donanımı yok.

    FR Donanım Paketi: Xcellence ile farklar, Anahtarsız çalıştırma yok.

    Dış Donanım: Krom Kaplı Tek Taraflı Çift Egzoz Ucu, FR Tamponlar, FR Süspansiyon

    İç Donanım: SEAT Sürüş Profili (Eco, Normal, Sport, Kişisel), FR Döşeme

    2012 yılında üretilmeye başlanan bu kasa, 2017 yılında makyaj görüyor. Bu makyaj ile büyük değişimler olmuyor. LED far teknolojisini daha da geliştiren Seat, uzunları eleştirilen bu modelin farlarını geliştiriyor. Gündüz farını sinyallerle birleştirerek, ufak bir ampul kullanımı bitiyor. Aynı zamanda elektronik el freni gelerek iç dizayn olarak daha derli toplu bir hale geliyor.

    Araç dizaynı: Dış dizayndan bahsetmek gerekirse, 2012 yılında gerçekten çok dinamik ve hareketli çizgilere sahip bir araçtı. Bunun yanı sıra kült bir tasarım olarak 2. nesline göre başlarda hiç sevilmedi. Yıllar içerisinde gözü alışan tüketiciler bu araçlara rağbeti arttırdı. İç dizayn olarak da eski kasasına göre değişen boyutları sayesinde daha konforlu bir sürüş sağlanması hedeflendiği gözüküyor. Kalite olarak arada uçurum olan bir noktası yok. Genellikle çoğu yerinde ortalama kalite sunuyor. İlk üretim hedefine baktığınızda bu normal karşılanan bir konu. Sürüş pozisyonu gayet iyi, A sütunu çok ileride değil bu sayede görüş açıları ön taraf için gayet iyi. Arka taraf için ise çok da dar olmayan arka cam sayesinde görüş kolay oluyor.

    Direksiyon ve yol tutuş: Direksiyon genel anlamda VW grubu araçlar gibi yumuşağa yakın tercih edilmiş. Bu sayede sürüşü kolay bir araç oluyor. Boyutları sayesinde sürüş esnasında manevra yapmak zor olmuyor. Yol tutuş konusunda ise üzerinde şu anda kış lastikleri var ve hava sıcaklıkları yüksek. Bu nedenle bu konuda net yanıt vermek yanlış olur. İlerleyen zamanlarda buraya ekleme yapacağım.

    Vites oranları ve geçişleri: Vites oranları gayet iyi. İnsan 6 ileri bir araç olmasını istiyor ama 5 ileri de gayet iyi. Yaklaşık 110 kilometre hızda 5. viteste 2000 devirde seyir ediliyor. Bu sayede tüketim değerleri de çok yukarılara çıkmıyor. Vites geçişleri kullandığım araçlar arasında en net olanı. Hangi vitese atarsanız atın, acaba doğru vites mi diye bir düşünceniz olmuyor. Geçiyor ve bitiyor.

    Fren mesafesi: Çoğu araç tüketicisi için güvenlik çok önemlidir. Gene lastikler bu durumda çok önemli bir rol alıyor. Bu nedenle yeniden doğru koşullara geçince bu konuda yorum yapmak doğru olur. Ama lastik böyleyken bile çok iyi tutuyor.

    Tüketim: Tüketim konusu ise biraz ilginç gelecek ama çok değişken. Ben bu araçlar 7 litre de yaktığım oldu, 5 litre yaktığım da. Hem de benzer koşullarda. Bunun ilk ve büyük nedeni rejenerasyon. Araç çok sık DPF kurumlarını yakmaya çalışıyor. Her depoda karşıma çıkıyor. Bu nedenle de tüketim artıyor. Stop ederseniz de kurum yakılmayacağı için DPF dolacak. Çok daha büyük bir masraf açacak. Haliyle ya bu araç karma tüketim 6 litre olarak kabul edip yoluma devam edeceğim ya da DPF’i umursamayıp 5 litrenin altını göreceğim. İlk seçenek çok daha mantıklı.

    Performans:Bu aracın perforansı çok yerinde. Daha önce kısa kısa bu araçtan bahsederken “zıpır” demiştim. Gerçekten de öyle. Kağıt üzerinde 115bg 250Nm tork değerine sahip bir motor. Aşırı büyük bir beklenti olmaması lazım ama kar lastiği ile her yerde patinaj ve kayma hareketi yapıyor. Bunların olmadığı durumda ise iyi yürüyor. Bana sorarsanız gayer yeterli ve iyi bir performansı var.

    EK1 Trim sesleri: Bütün Leon kullananların korkulu rüyası. Açıkcası ben direkt olarak böyle bir sese denk gelmedim. 7000 kilometre kullandım aracı umarım karşıma çıkmaz. Ama şöyle ki aşırı dikkat ediyor insan. Bilinç altınıza işliyor. Normalde o sesleri duymasanız da “senin Leon’da nasıl ses olmaz?” dedikleri için kulaklarınız daha da trim seslerine gidiyor. Çok sıcak ve çok soğuk durumlarda ses olabilir ki olursa da çok üzülmeyeceğim. Fiyat performans oranı önemli.

    EK2 Rejenerasyon konusu: Bu konuyu daha çözümleyemedim. Her depoda karşıma çıkması iyi bir durum değil. Fakat DPF öyle bir konu ki dışarıdan müdahale etmeden “ben çözüyorum” diyebilen yok. Ben de arabayı kesip biçtirmek istemiyorum. DPF ışığı yanmadığı sürece ben elimden geldikçe dikkat edeceğim. Umarım sorun yaşamam.

    Şimdi bu kadar büyük bir yazı yazılmış. Gelin biraz derleyelim toplayalım özet bölümüne geçelim.

    Bu aracı kimler alır? Dış dizayn olarak yakışıklı olacak, bagaj hacmi nispeten büyük olsun isteyen, piyasa aracı isteyen, VW grubu ile bir başlangıç yapmayı düşünen, vites geçişleri kemikli istemeyenler, arkadaki yolcular rahat etsin isteyen, sürüş pozisyonu iyi olsun isteyen, ekonomi isteyen ve güvenli bir araç isteyenler, sürat ve performans ve konfor isteyenler tercih eder. (Konfor konusunda kış lastiği yanıltıyor olabilir.) Genelde ise genç insanlar tercih ediyor.

    Bu aracı kimler almaz? İç dizayn olarak daha çok hacim isteyen, VW grubuna ön yargısı olanlar, üstün yol tutuş isteyenler ve konfor isteyecekler. (Yol tutuş kar lastiği olduğundan net değil.)








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2017 SEAT Leon 1.6 TDI Style Plus İnceleme

    2017 SEAT Leon'un Style Plus donanım seviyesi, 1.6 litrelik turbo beslemeli dizel motoruyla etkileyici bir performans sunuyor. İşte bu aracın ayrıntılı bir incelemesi:

    Motor ve Performans

    1.6 litrelik TDI motor, 115 beygir gücü ve 250 Nm tork üretiyor. Bu motor, Leon'a canlı ve tepkisel bir sürüş deneyimi sağlıyor. 7 ileri DSG otomatik şanzıman, sorunsuz vites geçişleri sunuyor.

    Tasarım ve Dış Özellikler

    2017 Seat Leon, keskin hatları ve dinamik silüetiyle göz alıcı bir tasarıma sahip. Style Plus donanım seviyesi, çift egzoz çıkışı, LED gündüz farları ve 17 inç alaşım jantlarla daha da estetik hale geliyor.

    İç Mekan ve Özellikler

    Leon'un iç mekanı, yüksek kaliteli malzemeler ve sezgisel kontrollerle modern ve ferah. Style Plus donanımı, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar ve 8 inç dokunmatik ekranlı bir bilgi-eğlence sistemi içeriyor.

    Güvenlik ve Yardımcı Sistemler

    2017 SEAT Leon, bir dizi güvenlik ve yardımcı sistemle donatılmış. Otomatik acil frenleme, şerit takip asistanı ve yorgunluk tespit sistemi gibi özellikler, sürüş deneyimini daha güvenli ve konforlu hale getiriyor.

    Yorumlar ve Değerlendirmeler

    2017 SEAT Leon 1.6 TDI Style Plus, otomotiv uzmanları ve sahiplerinden olumlu yorumlar aldı. Aracın performansı, yakıt verimliliği ve geniş özellikleri beğeni topladı.

    Piyasa araştırmaları, Leon'un 1.6 TDI motorunun düşük yakıt tüketimi sağladığını ve şehir içi sürüşte etkileyici bir yakıt ekonomisi sunduğunu göstermektedir. Ayrıca, kullanıcı yorumları aracın geniş bagaj hacminin pratiklik sağladığını ve uzun yolculuklar için ideal olduğunu belirtmektedir.

    Genel olarak, 2017 SEAT Leon 1.6 TDI Style Plus, güçlü performansı, şık tasarımı, modern iç mekanı ve gelişmiş güvenlik özellikleri ile seçilebilecek etkileyici bir seçenektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • DPF konusunda sorun yaşadığımı belirtmiştim. Onunla ilgili de bir bilgilendirme videosu mevcut.

  • Yol tutuşu hakkında söyleşi ve dashcam tarzında bir diğer bilgilendirme videosu.

  • TüvTürk ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 13 Ekim 2020; 22:18:31 >
  • HOCAM ÇOK DETAYLI VE GÜZEL BİR İNCELEME OLMUŞ TEŞEKKÜRLER.

    ALMAYI DÜŞÜNENLER VEYA HALİ HAZIRDA KULLANICILARI İÇİN KATKISI ÇOK OLACAK BİR KONU. ANCAK BU FORUMDA BU TOPRAKLARA YABANCI BİR KAÇ KİŞİ FİLAN VAR ONLARIN VAG DÜŞMANLIĞINDAN BU GÜZEL KONU HAKKETTİĞİ İLGİYİ GÖRMEMİŞ.
  • Vallahi hocam kimse bir şey yazmayınca bende kendi blog sayfam gibi bir şeyler karaladım. Sağolun yorum için
  • Trim sesleri makyajsız kasada meşhur oldu. Makyajlı kasada toparlamışlar. Bir arkadaşım almış, sürdüm. Tümsek,çukur geçişinde oluyor ki o da normal. Her araçta var. Yalıtımı da fena değildi. Civic corolladan daha sessiz. Konfor ise vasat. Kendi aracımın da konforunu beğenmem ama leon takoz gibi geldi. At arabasından hallice süspansiyon koymuşlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2016 Leon 1.2 TSI DSG
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2014 modelini 3 sene kullanıp sattım, en ufak sorun çıkarmadı oldukça memnundum aracımdan.Sadace süspansiyonu güm güm vuruyordu bir yerden geçerken.1.6 tdi 105hplik versiyondu benimki.190'a çıkması vs yıl sürüyordu.Ama yakıt tüketimi harikaydı.Onun harici alınıp binilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JonnyCaqe -- 10 Ekim 2020; 21:2:55 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Lastik ölçüleri neydi acaba? Şu an benim aracımda 205/55/16 var baya konforlu geliyor. Ya kış lastiği yüzünden ya da ben Leondan bu kadarını bile beklemiyordum bana fazla iyi gibi geliyor..
  • JonnyCaqe kullanıcısına yanıt
    Süspansiyon vurması bende de var ama ilginç bir şekilde gaza yüklenince bir çukura girince sanki tekerin oradan kocaman bir parça kopuyor gibi bir ses geliyor. Ama onun dışında normal çalışma sesi geliyor, Astra H ve 207den sonra gayet normal geliyor..
  • Sağ olun hocam güzel bir inceleme olmuş.

  • Engin Cann kullanıcısına yanıt
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim hocam
  • Leon güzel araba, çevremde ateşli tarafları var   adamlar Golf bile demiyor, hele FR Leon için ölecekler,

  • Emeğinize sağlık,kazasız belasız kullanışlar İnşallah...Güzel bir inceleme olmuş,kullanıcı tarafından artıları eksileri bir çok kişiye yardımcı olacaktır aracı alma konusunda ki arkadaşlara..

  • parker48 kullanıcısına yanıt

    Her aracın taraftarları var ama bazılar dozunu kaçırıyor. Bir insan Leon'a Golf'den iyi diyorsa ben kaçarak uzaklaşırım..


    Ek olarak eğer FR paket değilse önceki sahibinin kullanım tarzının daha yumuşak olduğunu ön görebilirim..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 12 Ekim 2020; 11:9:26 >
  • Backstreet kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim umarım almayı düşünen arkadaşların işine yarar..
  • 2017 leon style paket aldım bende. Bazı videolarda görüyorum
    Hız göstergesi bölümünde büyük yazıyla aracın hızını gösteriyor mesela 55-80-110 gibi hız arttıkça göstergede de Artıyor
    Benim ekranda günlük ortalama hız gösteriyor
    Kurcaladım ama sonuca varamadım.Ben mi beceremedim acaba?
  • Makyajlı kasa xcellence paket dsg leon kullanıyorum 0 olarak aldım ve benim evveliyatım d segment araçlarla trafik hayatına atıldığım için ağır tarzda sürüş profilim var aracı yormayacak yıpratmayacak tarzda

    Leon ben aldıgım zaman resmen F/P kralıydı neden çünkü ondaki donanım o segmentte hatta üst segmentte dahi yoktu

    Golfte aynı donanım aracı alıyım desem bile highline+cam tavan seklinde almam gerekiyodu yani hem en üst donanıma para vericem hemde üste yine para verip opsiyon almam gerekicek

    Golfun aynı donanım fiyatı dsg tdi 230 highline idi + opsiyon la 240-245 E geliyordu

    Leon full paket 164 bin beyaz renk tdi-dsg

    Arac gencler ön planda tutularak spor üretilmiş ve spor tarzına uygun olarak sert yapıda ve sert amortisörler kullanılmış ve yol tutuşu gerçekten iyi koltuklar bile spor arac koltugu gibi alttan yandan sizi kavrayıp içine çekiyor resmen ve tümsekleri o segmentte hangi araca binersen bin o kadar hissettirir yine bu konuda hakkını yedirmem asla tümsekten çukurdan geçerken konfor bekleyenler toureg veya q7 gibi veya caddy gibi yüksek araçlara yönelmeli.

    Makyajlı kasada trim sesi felan yok çok güzel araç o konuda memnunum.

    Yakıtı çok uygun 5.5 6 lt ile şehir içi geziyorum soguk motor ve kısa mesafe oluşundan dolayı işim yakın o yüzden fazla yakıyor motor ısınsa 5 i geçmiyor

    Dsg yi altınızda 116bg lik arac oldugunu bilerek kullanırsanız bmw profiliyle sürmezseniz sorun çıkarmaz ben ilk defa kullandım ve bayıldım dsg ye

    Araçta eleştiriceğim yönler ise Full link ve hayallet ekran olmasına rağmen navigasyon olmaması dışında bir eleştirim yok daha yumuşak yapılabilirmiydi belki ama yapmamışlar o paraya ancak onu aldım daha konforlu suvlar felan vardı ama eskiydi civicler hatta meganlar bile o zaman benım leonu aldıgım fiyattan pahalıydı
    Konfor=Para



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BOLDVIPER -- 25 Kasım 2020; 15:26:15 >




  • Leonlar genelde filo çıkması oluyor, bu da mı filo geçmişi

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.