Şimdi Ara

EAT8 balatası bitecek!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
17.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobil ANLATICISIyoutube
    Otomatik Şanzıman Arızaları | EAT8 Balata Bitirecek!!
    https://youtu.be/mJekKGaRDMM

    Evet başlığı iddia eden video bu. Nasıl olduğunu sorduğunda videoyu izle diyor. Tabi izleyince reklamdan para kazanacak.
    200.000 KM'de revizyon görür diyor. Benim iddiam 400.000 KM. 300.000 civarı sıkıntısız EAT6'lar sarı sitede var.
    Tartışalım diyorum.
    He bu arada videonun bence iki amacı var. Birincisi reklam parası-izlenme-abone kazanmak. Tam otomatik şanzımanı çok satılan AT6-EAT6-8-4 ileri Hyundai şanzımanı vs. şanzımanlarıda başlığa yazmış. İkinciside çift kavramaların piyasasını arttırmak. Evet saçma gelebilir fakat bunu duyan insanlar bunu diğerlerine aktarır, çift kavrama sahipleri benimki 200'de bozulmadı yav uzmanı 200'de tam auto ölür diyor yav diyerek konuşur vs.







  • Videoyu izlemedim ama balata bitme olayı gerçek. Tam otomatik tork konvertörlü araçlarda da balata var. Doğrudan balata ile aktarım sağlanmıyor ama planet dişlilerinin birbirine kenetlenmesi(vites yükseltme-küçültme işlevi) için çok sayıda balata diskleri kullanılıyor. Ayrıca tork konvertörünü 1:1 kayıpsız bağlayan lock-up sistemi de balata yardımıyla çalışıyor. O da uzun vadede aşınabilir. Tam otomatik şanzımanlarda yağın standardının çok önemli olmasının bir sebebi de bu, sürtünme katkıları. Her üretici, şanzımanla beraber ona konulacak yağı da dikkatlice tasarlar.
    Ama bunlar gerçekten uzun vadede olacak işler, doğrudan kavrama aktarımlı araçlarla kıyas edilemez. Benim Aisin marka tam otomatik 307 bin km'de yağ değişimi dışında hiç ellenmedi. Gayet de güzel çalışmaya devam ediyor.

    Edit: Bir kaç fotoğraf ekleyeyim. ilk fotolar kavrama paketleri. Her bir vites için bunlardan çok sayıda bulunur. Alttakiler de tork konvertörünün içindeki lock-up için olanlar.
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!

    Konvertör içi:
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!
    Yapay Zekanın Yanıtı

    EAT8 Balatası Bitecek!

    EAT8 şanzıman, birçok modern araçta bulunan yaygın bir otomatik şanzıman türüdür. Tork konvertörlü bir şanzımandır ve torku motordan tahrik millerine aktarır. EAT8 şanzımanlar genellikle güvenilir ve dayanıklı olarak kabul edilir, ancak tüm mekanik parçalar gibi zamanla aşınabilir ve onarım gerektirebilir.

    EAT8 şanzımanındaki en önemli bileşenlerden biri, torku aktaran baskı balatasıdır. Baskı balataları sürtünme malzemesinden yapılır ve zamanla aşınır. Aşınma, şanzımanın kaymasına ve aracın performansının düşmesine neden olabilir.

    EAT8 şanzımanının baskı balatasının ömrü, sürüş alışkanlıkları, aracın bakımı ve şanzıman sıvısının kalitesi gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Agresif sürüş, şanzıman sıvısının düzenli olarak değiştirilmemesi ve aşırı yük taşıma baskı balatasının ömrünü kısaltabilir.

    EAT8 şanzımanın baskı balatası bitmek üzereyse, aşağıdakiler gibi belirtileri fark edebilirsiniz:

    • Şanzımanın kayması
    • Aracın hızlanmasında güçlük
    • Vites değiştirirken gecikme veya sert vites değişimi
    • Şanzımandan gelen gürültü veya titreşim

    Eğer bu belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız, baskı balatasının bitmiş olabileceğinden şüphelenmelisiniz. Baskı balatasının değiştirilmesi için aracınızı yetkili bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    EAT8 şanzımanınızın ömrünü uzatmak için yapabileceğiniz birkaç şey vardır:

    • Agresif sürüşten kaçının
    • Şanzıman sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirin
    • Aşırı yük taşımaktan kaçının
    • Şanzıman sorunlarının erken tespiti ve onarımı için aracınızı düzenli olarak servise götürün
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu arada videoyu izlemedim. Çok saçma geldi.
  • Hiç bir bilgi yok,teknik veri yok.Bomboş adamın bomboş videosu.
  • Bir videoda birisi bundan bahsediyordu, hayırdır tork konventörü baskı balata ne alaka dedim, video linki attı. Hani ilk tepkim ciddi değil diye düşündüm.
  • Videoyu izlemedim ama balata bitme olayı gerçek. Tam otomatik tork konvertörlü araçlarda da balata var. Doğrudan balata ile aktarım sağlanmıyor ama planet dişlilerinin birbirine kenetlenmesi(vites yükseltme-küçültme işlevi) için çok sayıda balata diskleri kullanılıyor. Ayrıca tork konvertörünü 1:1 kayıpsız bağlayan lock-up sistemi de balata yardımıyla çalışıyor. O da uzun vadede aşınabilir. Tam otomatik şanzımanlarda yağın standardının çok önemli olmasının bir sebebi de bu, sürtünme katkıları. Her üretici, şanzımanla beraber ona konulacak yağı da dikkatlice tasarlar.
    Ama bunlar gerçekten uzun vadede olacak işler, doğrudan kavrama aktarımlı araçlarla kıyas edilemez. Benim Aisin marka tam otomatik 307 bin km'de yağ değişimi dışında hiç ellenmedi. Gayet de güzel çalışmaya devam ediyor.

    Edit: Bir kaç fotoğraf ekleyeyim. ilk fotolar kavrama paketleri. Her bir vites için bunlardan çok sayıda bulunur. Alttakiler de tork konvertörünün içindeki lock-up için olanlar.
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!

    Konvertör içi:
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!
    EAT8 balatası bitecek!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Ağustos 2019; 23:20:24 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yine sayenizde yeni bilgiler öğrendim, forumda faydalı paylaşımları olan değerli bir üyesiniz, teşekkürler.
  • Sadece Eat8'de değil planet dişli sistemle çalışan tüm şanzımanlarda kavrama olur hem de her vitese ayrı bir kavrama takımı olur. Ancak bu kavrama takımları şanzıman yağı içinde çalıştığı için sürtünme ve aşınma olayı çok düşük seviyededir. Tork konvertörlü şanzımanlarda, şanzıman yağını zamanında değiştirdikten sonra 200 bin değil 400 bin km'de sorunsuz çalışabilir.

    Konudaki videoyu boşverin planet dişli sisteme sahip şanzımanın çalışma şeklini öğrenmek için bu videoya bakabilirsiniz.





  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler, fakat 200.000 KM sanırsam uçuk bir rakam. Yani tam otomatiğe güvenemeyiz vs. demek çok saçma.
  • Tam otomatik şanzımanlarda her vites için ayrı kavrama paketi kullanılır ve hepsi aynı anda asla bozulmaz... Sadece bozulan paket değiştirilir ve kavramlar yağ içinde çalıştığı için çok çok uzun süreler paketlerde aşınma veya bozulma olmaz.

    Belli zamanlarda yağı değiştirmek en iyisi..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.