Şimdi Ara

DPF(dizel partikül filtresi) Doldu. Yüksek Devirde Kullanmanın Motora Zararı Olur Mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
33.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aracımın motor arıza ışığı yanıp sönemeye başladı. bende telaşlanıp servisi aradım aracı yüksek devirde kullan dediler. bende 2.ve 3. viteste 3000 devirde 50 km kadar kullandım. motor arıza ışığı söndü ama aracı bu kadar uzun süre devirli kullanmanın acaba araca çok zararı olmuşmudur? aracım dizel hyundai i20 72000 km de.
    ilk defa böyle birşeyle karşılaştım.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DPF (Dizel Partikül Filtresi) Dolduğunda Yüksek Devirde Kullanmanın Motora Zararı

    Dizel araçlarda bulunan dizel partikül filtresi (DPF), egzoz gazlarından zararlı partikülleri yakalayarak çevreyi korumak için tasarlanmıştır. Ancak zamanla, bu filtreler partiküllerle tıkanabilir ve temizlenmesi gerekir. Bazı sürücüler, DPF temizlemek için aracı yüksek devirlerde kullanmanın etkili olabileceğine inanmaktadır.

    Ancak, DPF'yi temizlemek için yüksek devirde araç kullanmak motora zarar verebilir. Bunun nedeni, yüksek devirlerde motorun daha fazla yakıt yakması ve daha yüksek sıcaklıklara ulaşmasıdır. Bu, motor bileşenlerine aşırı yük binmesine ve erken aşınmaya neden olabilir.

    DPF'yi temizlemek için daha güvenli ve etkili yöntemler mevcuttur. Bu yöntemler arasında şunlar bulunur:

    • Yolda DPF Temizliği: Aracı otoyolda veya yüksek hızlarda uzun süre kullanmak, DPF'nin kendi kendini temizlemesine yardımcı olabilir.
    • Katalizör Temizliği: Katalizör temizleme sıvıları, DPF'ye püskürtülerek partiküllerin yakılmasına yardımcı olur.
    • DPF Temizleme Devir: Bazı araçlar, DPF'yi temizlemek için özel bir "temizleme devir" moduna sahiptir. Bu mod, DPF'nin rejenerasyon sürecini hızlandırır.

    DPF temizliği için doğru devir veya vites, aracın modeline ve üreticinin talimatlarına göre değişir. DPF temizliğini kendiniz yapmayı düşünüyorsanız, üreticinin talimatlarına dikkatle uymanız ve yüksek devirde kullanmaktan kaçınmanız önerilir.

    Aracınızın DPF'sinin temizlenmesi gerekiyorsa, yetkili bir servise başvurmanızı öneririz. Servis, DPF'yi profesyonelce temizleyebilir ve motorunuza zarar verme riskini ortadan kaldırabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • esat_emin E kullanıcısına yanıt
    Temizleme işlemi için gerekli. Dizel bela yav şunları okudukça iyice tiksindim. Sizin araç neydi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    arkadaşlar aracımın motor arıza ışığı yanıp sönemeye başladı. bende telaşlanıp servisi aradım aracı yüksek devirde kullan dediler. bende 2.ve 3. viteste 3000 devirde 50 km kadar kullandım. motor arıza ışığı söndü ama aracı bu kadar uzun süre devirli kullanmanın acaba araca çok zararı olmuşmudur? aracım dizel hyundai i20 72000 km de.
    ilk defa böyle birşeyle karşılaştım.

    Uuzn yola gitmiyor musunuz hiç 2010 düldülde 89 binde ole birşey yaşamadım o işaret yandığında 3000deviri geçiyormu devir saati

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olmaz zaten bunu ureticiler biliyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Olmaz zaten bunu ureticiler biliyor .
    3bin devirden bişey olmaz
  • Bu temizlik mevzusu yuro kaclarda var? Her motorda cikmiyor sanirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duzel icun yuksek devir 2500 3000 işte, o da zarar vermez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bu temizlik mevzusu yuro kaclarda var? Her motorda cikmiyor sanirim?

    DPF Euro5 ve sonrası motorlarda var.
  • xiamen kullanıcısına yanıt
    Peki yuro4 motorlarda yok bu duruma gore. 4 motorlar daha fazla gaz mi yayiyor yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Peki yuro4 motorlarda yok bu duruma gore. 4 motorlar daha fazla gaz mi yayiyor yani?
    Aracı genelde devirsiz kullanıyorsanız ve depoda az mazot bırakıyorsanız yanıyor bu işaret. Kolay bir işlem niye bu kadar büyütmüş arkadaşlar anlamadım :)
  • Benim için tek sıkıntı yolumun %90 ini gidince temizlemeye başlıyor genelde, fazladan 5 dk dolaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinnn3

    Benim için tek sıkıntı yolumun %90 ini gidince temizlemeye başlıyor genelde, fazladan 5 dk dolaşıyorum
    bişey olmaz 3000 devirden, ara ara yap yine
  • bişey olmaz
    gazla i20 ye

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Peki yuro4 motorlarda yok bu duruma gore. 4 motorlar daha fazla gaz mi yayiyor yani?

    Aynen öyle. Euro rakamları arttıkça emisyon rakamları düşüyor, dizel motorda benzinliye nazaran değişim daha fazla oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Temizleme işlemi için gerekli. Dizel bela yav şunları okudukça iyice tiksindim. Sizin araç neydi ?

    Hiç de gerekli değil. Önemli olan temizleme işlemi için uygun sıcaklığa ulaşması. Hyundai bilmem ama HDI motorda belli süre sabit hızlarda gidilmesi yeterli. Araç motoru zorlamak için gerekirse kendisi klima kompresorunu bile devreye giriyor.

    Aracım 143bin kmde ve bu uyarıyı bir kez depoyu yeni doldurduktan sonra verdi. 100-110km hızla sakince 35km yol gittim ve rejenerasyon tamamlandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Himm. O zaman temizleme yapilacak kadar bir durum olduguna gore epey bi fark var demek ki. Keske disardaki gibi olsa da millet zehirlenmese.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dci euro 5 motorda bu zımbırtıdan yok galiba,sürekli düşük devir sıkıntı yok ,30 bin oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Himm. O zaman temizleme yapilacak kadar bir durum olduguna gore epey bi fark var demek ki. Keske disardaki gibi olsa da millet zehirlenmese.

    Euro 4 de ise egr valfi var. Hani şu meşhur iptal edilen sistem, benzinlide ise euro 3 den itibaren katalitik konvertör (katalizör) kullanılmaya başlandı onun hariicinde gözle görülür büyük bir sistem eklenmiş değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Himm. O zaman temizleme yapilacak kadar bir durum olduguna gore epey bi fark var demek ki. Keske disardaki gibi olsa da millet zehirlenmese.

    Euro 4 de ise egr valfi var. Hani şu meşhur iptal edilen sistem, benzinlide ise euro 3 den itibaren katalitik konvertör (katalizör) kullanılmaya başlandı onun hariicinde gözle görülür büyük bir sistem eklenmiş değil.

    Alıntıları Göster
    Ağırlıklı olarak şehir içi ve turbo devrinin altında kullanımlarda rejenerasyona girer.




  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Himm anladim. Eski sistemde sen basinin caresine bakiyorsun. Yenilerde kendi yapıyor evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.