Şimdi Ara

Kilitli difransiyel nedir ? Ne işe yarar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda beni aydınlatacak arkadaşlar ve abiler var mı ? :)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kilitli Diferensiyel Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Bir kilitli diferansiyel, geleneksel diferansiyelden farklı olarak, tekerleklerin her zaman aynı hızda dönmesini sağlayan mekanik bir cihazdır. Diferansiyel kilidi nedir sorusunun cevabı, basitçe tekerleklerin kaymasını önleyerek çekiş sağlamasıdır.

    Normal bir diferansiyelde, tekerleklerden biri kaymaya başladığında, güç kaymayan tekerleğe iletilir. Ancak kilitli diferansiyel, bu gücün her iki tekerleğe de eşit olarak dağılmasını sağlayarak çekişi artırır.

    Kilitli diferansiyeller, özellikle arazi araçları, arazi kamyonları ve diğer zorlu koşullarda çalışan araçlar için faydalıdır. Çamura, kuma veya kara saplanma riskini azaltarak araca daha fazla çekiş sağlarlar.

    Kilitli diferansiyeller, iki ana tipe ayrılır:

    • Otomatik Kilitli Diferansiyeller: Otomatik olarak devreye girerek kaymayı algılar ve buna göre güç dağılımını ayarlar.
    • Manuel Kilitli Diferansiyeller: Sürücü tarafından manuel olarak devreye sokulan ve genellikle zorlu arazi koşullarında kullanılır.

    Kilitli diferansiyelleri kullanırken, aşağıdaki noktalara dikkat etmek önemlidir:

    • Kilitli diferansiyeller, sert zeminler üzerinde kullanılmamalıdır, çünkü bu durum lastik aşınmasına ve şanzımana zarar verebilir.
    • Kilitli diferansiyeller, viraj alırken devre dışı bırakılmalıdır.
    • Bazı araçlarda, kilitli diferansiyeller yalnızca düşük hızlarda kullanılabilir.

    Genel olarak, kilitli diferansiyeller, zorlu arazi koşullarında çekişi artırarak aracın hareket kabiliyetini önemli ölçüde geliştirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 4x4 araçlarda olur arazi vitesini diferansiyel kilidi konumuna getirdiğinizde devreye giriyor ve aracın 4 tekerleğininde aynı anda ve aynı tur sayısında dönmesini sağlıyor. bu konumda 15-20 km/h ile gidilmeli ve direksiyon çevrilmemelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çoksakatvar -- 25 Mart 2011; 14:38:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AykutEsk

    4x4 araçlarda olur arazi vitesini diferansiyel kilidi konumuna getirdiğinizde devreye giriyor ve aracın 4 tekerleğininde aynı anda ve aynı tur sayısında dönmesini sağlıyor. bu konumda 15-20 km/h ile gidilmeli ve direksiyon çevrilmemelidir.

    direksiyonu çevirince ne olkuyor hocam bide 4x2lerdede var bu sistem ?
  • defransiyel kilidi "AykutEsk" dedidiği gibi tekerlerin aynı anda aynı devirde dönmesini sağlar nolmal defransiyellerde arabanın kolay dönebilmesi için dönüş yapılan taraftaki tekerin deviri azalır diğerin deviri artar böyle araba kolay döner. Ama normal defransiyelli araçla örn: bir çamura saplandığında araç kendini düniş yapıyor sanarak tüm gücü patinaj çeken lastiğe verir diğer lastik dönmediği için araç olduğu yerde sayar fakat defransiyel kilitli araçta saplandığında kilete basarak bu sorununu çözersin diğer lastikte aynı döner ve araç çıkar fakat kilitli halde iken dönüş yapamaya kalkarsan iki teker aynı tur sayısı ile döndüğünden defransiyeli dağıtırsın. Ama yeni araçlarda dönüş yaparken otomatik olarak kilit devreden çıkıyor. Kilit yeni ve eski tüm kaliteli arazi araçlarında bulunur önemli bir şeydir. umarım açıklayıcı olmuşumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emres159 -- 25 Mart 2011; 20:32:15 >




  • difransiyel kilidi çeşitlidir.temel amaç patinaja kalkan tarafa yük bindirmek.
    yanlız sistem biraz eskicedir şimdilerde o işi yapan elektronik sistemler var(asr gibi).bu sistemlerde frenlerin abs olması gerekiyor.
    eski tip kilit sistemi kabaca şöyle çalışır:difransiyelde istavroz dişlileri var görevi teker dönülerini ayarlamak.çok dönen taraf ve az dönen taraf bu dişlilerle ayarlanır.kilidi bağlayınca istavroz dişlilerinin bu hareketini durdurmuş olduğumuzdan her iki teker eşit yük alarak patinaj yapmıyor..veya her iki teker patinaj yapıyor.
    kilitler çeşitlidir dedim kavrama tip kilitlerde viraj dönülebilirken sabit kilitlerde viraj dönülemez buz çamur hariç.
    sadece arazi araçlarında yoktur kilit arkadan itişli otobüs ve kamyonlarda vardır.(kullandığım 26-281 MAN kamyon-çekici aracında vardı.kavrama tipliler genelde küçük araçlarda olur.virajda zorlanınca kavrama kaçırıp hasar vermesin diye...




  • Diferaniyel kilidini anlamak için önce diferansiyelin ne olduğunu anlamak gereklidir.Diferansiyeli anlatan bir video:



    Diferansiyeli ve işlevini anladıktan sonra "kilidini" anlamak çok kolaydır.Diferansiyel kilidi en basit ifadeyle diferansiyelin çalışmasını durdurur,yani diferansiyeli "kilitler".Bu durumda tekerleklerin ikiside(yada araç 4 çekerse 4 üde) aynı hızda döner.Dolayısı ile tek tekerin patinaja düşme durumu ortadan kalkar.Tekerleklerden birine kuvvet uygulayıp durdurursan hepsi durur hatta debrijaya basmazsan motor stop eder.Diferansiyelli araçlarda(günümüzdeki tüm otomobilerde) araç çamura yada kara saplandığında bir tekerin döndüğü diğerinin durduğu görülür.Hatta karda kışta başına geldiyse içinden geçirmişsindir "lan bu teker niye dönmüyor,diğeri boşta dönüyor asıl bu teker dönse araç buradan çıkacak,ne aptal bu araba,falan:)" işte o tekerin dönmemesinin sebebi diferansiyeldir.Diferansiyel kilidide diferansiyelin çalışmasını durdurarak o dönmeyen tekeri döndürmeye yarar.Arazi araçlarında bu nedenle hayatidir...bunun yanında bazı iki çeker araçlarda da bulunabilir.

    Düzeltme:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 26 Mart 2011; 1:47:37 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    el yayı ne işe yarar?
    15 yıl önce açıldı
    TORK NEDİR NE İŞE YARAR
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • DRİFTT
  • Zoom-Zoom
    teşekkürler hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carbon  

    Zoom-Zoom
    teşekkürler hocam

    Rica ederim
  • video çok güzelmiş.

    Differential for dummies :)
  • Hepinize çok teşekkür ederim :) ilgilenemedim konu ile kusura bakmayın :(
  • Eklemek isterim, bazı arkadan itisli spor araçlarda da bulunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.