Arkadaşlar merhaba,2014 model 115 binde Hyundai Accent Blue aracım var,aracımda CVT şanzıman bulunuyor.Kullanım kılavuzunda bu şanzıman için Hyundai hiçbir değişim periyodu koymamış,dolayısıyla ne yetkili servisler ne de Hyundai Türkiye değişim zorlasanız da yapmıyor,hatta servis içinde CVT şanzıman için yağ değişimi dediğiniz anda gözler sizin üzerinizde oluyor aman abi diyorlar Araç 90 bin km'ye geçtiğinden beri içim rahat değil,bu şanzımanın filtresi de var,nasıl değiştiğini de Youtube'taki videolardan hatim ettim Karter sökülüp,hidrolik beyin ve tork konvertörü hariç tüm yağ boşaltılıyor,6 litre hacmin 4,5 litresi boşalıyor.Yeni filtre takılıp,karter temizlenip,sıvı conta sürülüp,2 adet şanzıman yağ dolum tapası açılıyor,alttaki tapadan yağ gelene kadar yağ eklenip tapalar kapanıyor,vitesle 5-10 dakika oynayıp araç ileri geri yapıldıktan sonra eksilen yağ kadar ekleme oluyor işlem bu kadar. Değişmemesinin sebebi olarak,şanzımanın eskiyen yağa alışıp yeni yağ gelince bozulabileceğinden bahsediyorlar ki,ben daha uzun yıllar sorunsuz kullanayım isterken böyle bir şeyin olması benim arabasız kalmam demek ne yazık ki,bu yüzden çekiniyorum. Sorum şu,120 bin bakımında bu dediklerimi yapsam,sağlıklı bir şanzımanda problem olur mu ? Şanzıman yağı olarak kılavuzda yazan "Hyundai SP-CVT1" onaylı Liqui Moly Top Tec 1400 ya da Motul CVTF kullanıp filtreyi yetkili servisten temin edeceğim.Yoksa bu değişim için çok mu geç ? Saatli bomba olarak dolaşmak istemiyorum,aracı 200 bin km kadar kullanırım,hoş kullanmasam bile satarken kimseye saatli bomba olarak satmak istemem. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 19 Temmuz 2023; 20:23:47 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
'Ömürlük' denilen şanzıman yağını değiştirme hk.
-
-
Normalde cvt ler yaga daha hassas olur ama kilavuzda degisim dememis olmasi kafa karistirici. Videolarda degisim periyodu olarak ne onerilmis acaba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Videolar hep Arabistan’da çekilmiş,orada bu versiyon epey satılmış herhalde,başka hiçbir yerde bu aracın CVT şanzımanı için değişim videosu yok,o yüzden videoda ne diyorlar anlamadım.Hyundai Türkiye sadece “zor kullanım koşulları” adı altında geçen sürekli kısa mesafe kullanımı,sürekli 170 km/h ve üstü hızlarda seyahat,sürekli kumlu ve çakıllı yollarda kullanım vs gibi kullanımlarda “100 binde bir” değişim gerekir demişti,üstüne ısrarla siz eğer ticari taksi kullanımı gibi aracınızı kullanmıyorsanız güvenle kullanabilirsiniz dediler.
Aracın şanzımanını dikkatli kullanıyorum bu konuda epey bilgi ve deneyim sahibiyim,fakat yine de rahatsız oluyorum çünkü ömürlük bir yağ olduğuna inanmıyorum.Dediğiniz gibi CVT şanzımanlarda yağ konusu daha önemli ve hassas oluyor,ona rağmen Hyundai kullanım kılavuzunda neden hiç değişim periyodu yazmamış anlamadım.Üstüne sadece CVT şanzıman için “ Şanzıman yağı amber rengindedir fakat kullanıma bağlı olarak zamanla kararır,bu normal bir durumdur ve buna bağlı olarak şanzıman yağının değişmesi gerektiğini düşünmeyiniz.” de yazmış.
Kılavuz eksik mi kaldı diye 2014 ve sonraki tüm kılavuzlara baktım,hiçbirinde bu şanzımanın değişim periyodu ve önerisi yok.Motul yağ seçiciden ve Liqui Moly yağ seçiciden de baktım,normal kullanım şartlarında sadece kontrol yazıyor,zor kullanım şartları için 100 bin kmde değişim yazıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 19 Temmuz 2023; 20:56:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
kilavuzda yazmayan degisim periyodu aracin omrune esit kabul edilir.
aracin omru kilavuzda yaziyordur genelde 10 sene x bakim periyodu olur.
-
Bu konuda düşüncem sudur
Bu hayatta hicbir sey sonsuz degil tükenmez kalem bile bitiyor
Omurluk dedikleri aracin omrudur yani 10 yil o bile fazla yogun trafikte dur kalk asiri sicak asiri soguk iklimler vs
Sonucta bu yagin da bir omru var ustalara bosuna sorma onlarin bilgileri zayif ezbere is yaparlar kullandigin aracin fan sayfalarına gir arastir facebook fan sayfalarında kesin net bilgiye ulasirsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam maalesef hepsine üyeyim forumlardan tutun da facebook kulüplerine kadar,ancak bu aracın bu şanzımanı hakkında net bir bilgi kimse vermiyor.Aynı sizin gibi düşündüğüm için zaten bu konuyu açtım,sadece merak ettiğim değiştirince arıza ihtimali olur mu diye,arızanın genellikle yağ içindeki çapakların yeni yağ değişimiyle gitmesinden dolayı çıktığı söyleniyor.Benim aklıma yatmayan ise,sistemde aşınma sonucu yağa karışan çapaklar zaten bu aracın karterindeki 3 adet metale yapışıyor ve filtreden geçerek devirdaim oluyor,yani çapaklı bir dolaşım söz konusu olamaz bu yüzden şanzımanı bozulacağını zannetmiyorum.
-
Araç kullanım kılavuzunda aracın ömrüne 10 yıl denmiş hocam,bundan hareketle değişim vaktinin gelmiş olduğunu söyleyebiliriz o halde.
-
degisim periyodu yeni geldigi icin sorun olacagini sanmam.
ancak dediginiz durum mumkun, yani yagin icindeki partikuller ve kalinlasan yag dislilerde olusan bosluklari doldurarak calisiyor bu durum zaman gectikce daha kotu hale geliyor, yag degisince ugultu vs sorunlar basliyor.
-
O zaman uzun sure kullanacak olsam işten anlayan özel serviste orjinal yag ile digistirirdim
Yakin zamanda satacak olsam hic ellemezdim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu durum da bana mantıklı geliyor ama yukarıda yazdığım şeyler bu duruma engel oluyordur diye düşünüyorum hocam,yine de atladığım bir nokta,yani haklı olma ihtimalleri var mı acaba bilmiyorum.
-
Hocam yapılacak işlem oldukça basit,hep başlarında bekleyeceğim dolayısıyla içim rahat olur.Yakın zamanda satmayı düşünmüyorum ekonomi berbat halde malum,yenisi ya da daha iyisini alacak bütçe şu an ayıramıyorum.Satacak olsam da zaten değiştirirdim muhtemelen,bu aracın şanzıman arızası vermesi halinde buradaki çoğu şanzımancının anlayacağını düşünmüyorum,kime sorsam Accent'te CVT şanzıman mı var diyor,o derece bilgisizler..
-
2000 model C200 Kompressor kullanıyorum. Şanzıman yağını 100.000'de bir değiştiriyorum. Şanzıman yağı değiştiğinde vites geçişleri kaymak gibi oluyor. Sonra tekrar rutinine dönüyor.
Bu güne kadar bir sorun yaşamadım ama tabii ki tork konvertörlü şanzıman olmasından da olabilir. Sizin şanzımanın iç yapısı hakkında bilgim yok.
-
Değiştirin geçin sorun olmaz bundan sonrada her 40 bin km de bir yağ değişimi 80 bin km de bir de filtresini değiştirirsiniz.
O değişmez, risk var denilen nokta 10 yıl veya 150-200 bin km üstüdür. Yüksek kmde yağı makina ile değiştirmek ve en az iki tur arttırmak lazım ki tabi bu da yüksek maliyet demek ayrıca risk yine de var, değişim sonrasında şanzıman bozulabiliyor.
Ömür dedikleri de bu oluyor yine 10 yıl veya 150 bin km ( bazılarında 180 bin veya 200 bin km) ömrü bitti yağ değişmez olayı. Zaten ömrünü bitirmişsin gittiği yere kadar gitsin olayı.
-
Korelilerin değil ama Japonların bir sözü var; çalışıyorsa elleme :))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: PoloClassic75Bu durum da bana mantıklı geliyor ama yukarıda yazdığım şeyler bu duruma engel oluyordur diye düşünüyorum hocam,yine de atladığım bir nokta,yani haklı olma ihtimalleri var mı acaba bilmiyorum.
filtre ve miknatis her ne kadar is yapsada %100 yapmasi mumkun degil, sekizsilindirin videolarinda var mesela icindeki metallerin belli oldugu yag ornekleri. dedigim gibi bu bilinen ve yasanilan bir durum. tabii ki yag degistigi icin sorun olmuyor, maskelenmis sorun yag degisimi ile ortaya cikiyor. yillarca su ile kullanilan arabaya antifiiz koyulunca her yerden kacirmasi gibi.
-
Değişmesi gerekir, şuan satılan eat8 lerde de ömürlük yazıyor ama 80 100 arası yağı boşaltıp değiştirmek lazım.
-
Hyundaiclubtr de MSC ne derse bence o
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben Murphy söylemiş diye biliyordum
-
Şanzımanın üreticisi kodu bulunabiliyor ise periyotları değişimi vs bulabilirsiniz illaki başka araçlarda da kullanılıyordur. Örneğin Renault Megane3 aynı benim araçtaki şanzıman JF015 Jatco ben şanzımanı araştırırken forumlarda gördüğüm kadarıyla Reno servislerinin ömürlük diyerek yağ değiştirmediğini yazmışlar. Mitsubishi için ise 80.000Km değişim demiş. Kaç litre yağ aldığını hangi yağın önerildiğini nasıl değiştirileceğini öğrenmiş olursun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ömürlük derken, aracın ömrü ne kadar? Misal Toyota’da 10 yıl yazıyordu kitapta. İşte o kısmı irdelemek lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- p0133 arıza kodu
- aküsü biten arabanın kapısı nasıl açılır
- boş radyo frekansı
- braxis balata yorum
- frenden ayağını çekince ses gelmesi
- 2025 transporter
- yamaha elektrikli bisiklet
- elektron araba
- bp türkiye"den neden çekildi
- honda freed
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X