Şimdi Ara

'Ömürlük' denilen şanzıman yağını değiştirme hk. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
4.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    Hocam bu şanzıman bildiğim kadarıyla sadece Accent'in bu motorunda kullanılıyor,şanzıman adı K-CVT1 tamamen Hyundai üretimi bir şanzıman yani.Hangi yağ kullanıldığı kitapçıkta yazıyor ancak herhangi bir periyot bulunmuyor,hatta şanzıman filtresinden bile hiç bahsedilmemiş kitapçıkta.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen hocam bu araçta da 10 yıl olarak yazıyor kitapçığın ilk sayfalarında.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı yoğun şehir içi trafikte kullanıyorsanız değiştirilebilir. Böyle bir durum yoksa yola devam edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Ben de böyle düşünüyorum açıkçası,şu an şanzımanda ileri veya geriye geçerken ne bir vurma,ne ötmesi vs. hiçbir problemi yok,CVT olduğu için geçiş zaten yok,tork konvertörü de sorunsuz açılıp kilitliyor,herhangi bir kararsızlığı da yok.Bu yüzden değiştireyim kafam rahat olsun,eski yağ şanzımana zarar vermesin diye düşünüyorum.Şanzımanın yıla ve km ye bağlı olarak zaten eninde sonunda eskiyeceğini biliyorum sonuçta zincirle çalışan bir yapısı var.Bu yağı değiştirdikten sonra her 60 binde bir yine yağ ve filtre değişimi de yapabilirim hiç sorun değil ama ilk değişim olacağı için ve bir sürü kişi (özellikle yetkili servis) değiştirme dediği için tereddütteyim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt

    Elbette,her gün olmasa da İstanbul şehir içine maruz kalıyor sıklıkla.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce benzer konuda yazmıştım.


    Aracın kılavuzunda 100 bin km veya 10 yıl denilmiş. Motor gibi dışarıdan etkenlere çok fazla maruz kalmadığı için şanzıman yağı daha çok dayanıyor tabi ama "ömürlük" değil aslında hiç bir zaman. Bu arada aracımdaki ZF şanzımana konulan yağın ismi de "Lifetime"  


    Yağ değişimi sonrası şanzımanda çıkabilecek sorunlardan falan bahsedilerek "aman elleme" de deniliyor ancak yanlış. Şanzıman sorunu yağdan değil, yağ değişince iyice belirginleşmesi gibi değerlendirilebilir. Ancak sorun yağ yüzünden değil, tekrar edeyim. O yüzden de çamurlaşmış yağ ile sorunu gizleme, arka plana atma işine girişmeyin derim...


    120 bin km'de ZF'nin servisinde yağı değiştirdik mesela, hem de yağ tamamen boşaltılarak değiştirilmiş oldu. O açıdan içim baya rahat etti, geçişler rahatladı vesaire vesaire... Sonuç olarak tavsiye ediliyorsa değiştirin. Başınız ağrımasın. Ancak yine söylenildiği gibi, başka sorun var mı yok mu onlara da bakılmalı.


    ZF yağ değişimi hakkında sekizsilindir'in videosunu da izleyerek konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.





  • Değişim periyodu süpermiş,Honda nın kullanmış olduğu cvt şanzımanlarda değişim periyodu 2 senede bir.

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim hocam,evet Sekizsilindir'in videolarını bu konuda izlemiştim.Sorun şu ki,ne kılavuzda tavsiye ediliyor,ne yetkili serviste değiştirtebiliyorum..Bu konuda Hyundai Türkiye ile epey telefonlaştık,kendileri bizzat beni arayıp bilgi vermişlerdi değişmiyor diye,akla mantığa çok ters bir durum ancak gittiği yere kadar gider diyorlar.Şanzıman yağ değiştikten sonra bozulsa yağ değiştiği için,hiç değişmediği için bozulsa değişmediği için ya da ömrü bu kadarmış diyecekler tahminim.Neyse parası vereceğim geleyim orijinal Hyundai "SP-CVT1" yağı ile filtresiyle birlikte değiştirin dedim yok değiştiremeyiz sorumluluk alamayız diyorlar adamlar.Dışarda bir çok isim yapmış,tanınmış şanzımancıya sordum,onlarda aman abi gerek yok diyorlar,böyle saçma bir durum.


    Atco şanzıman merkezi aklıma yatıyor Motul CVTF ve makine ile değişim yaptıkları için,böylelikle tork konvertörü ve beyin içinde kalan yağ da tamamen değişmiş olur ancak onlarda bu değişimi çok pahalıya yapıyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DR ARER kullanıcısına yanıt

    2 sene de ciddi manada kısa bir zaman bana kalırsa hocam,o kadar kısa sürede şanzıman yağına bir şey olacağını sanmıyorum,yine de mühendisler ne diyorsa o.Accent Blue'da 3 farklı otomatik şanzıman kullanılıyor,4 ileri tam otomatik,7 ileri DCT ve CVT olarak.4 ileri için 6 yıl/90 bin km de,DCT içinse 120 binde bir değişim gösteriyor hepsi kılavuzda bakım periyotlarında yazıyor ancak CVT için yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    firma 10 yıl ömür biçmiş yagada. Çünkü aracın ömrü 10 yıl.


    yag değişti diye bozulacağını sanmıyorum ama ustalarımız boza boza eğitim aldığı için bilmediği işi yaparken aracı bozuyor.


    bu sebeple işi bilen birine gitmenizde fayda var. Bakınca 2 tıpa açacak ancak ince ve dikkat edilmesi gereken nüanslar olabilir. Onlar da sonucu etkileyebilir.


    bence youtube üzerinden yapılan işleme bakıp fikir edinmeye çalışın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    Ha bu arada CVT'yi bilmiyorum belki de gerçekten istemiyordur  Kılavuzda da yer almaması ilginçmiş.

    Evet gittiği yere kadar gider derken CVT sonunda kendini bitiriyor ve revizyon istiyor, o arada yağ da yenileniyor herhalde  

    200 bin km civarlarında arkadaşın Jazz'ın CVT böyle öldü mesela... Yağ vs hiç değişmemişti ve CVT için normal dediler, sonra ne oldu bilmiyorum revizyon yapıldı galiba.


    Atco ile ilgili çok sorun duydum, araba ile ilgili işleri gerçekten yapabileceklerse götürün yoksa yaklaşmayın... Bazı müşterilerde çok deneme-yanılma işi yapmışlar gibi görünüyor.

  • Epey baktım hocam videoları hatim ettim desem yeridir,kaç civata söküleceğine kadar biliyorum   Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta,yağ kontrol çubuğu olmadığı için alt tapadan yağ gelene kadar yağ koymak bir de karteri tekrar sıvı conta ile kapatmak.Karter söküldüğü anda zaten filtre görüşüyor,3 vidayla sökülüyor,kolay görünüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavrama DSG aracım var. Şanzıman yağı için "ömürlük" diyorlar.


    Sonuç; 127.000 km'de araba şanzıman bilyesi dağıttı, seyir halinde hızlandıkça artan şiddetli uğultu oldu. Şanzıman söküldü, dağılan bilyeler değiştirildi, yeni yağ ile toplandı. Masraf yaklaşık 10.000 TL.


    Ustaların görüşü, 7.5 yıl ve 127.000 KM boyunca değişmeyen yağın, yağlama özelliğini kaybettiği için bilye dağıttığı.


    Yaptırmadan önce yetkili servise de uğradım; şanzıman sökülecek, dağılacak. Tamir olmaz. Arıza tespitinden sonra kuvvetle muhtemel komple şanzıman değişimi. Yaş ve KM nedeniyle iyi niyet yok. Muhtemel masraf 100.000+ TL


    Ben artık arabanın üzerindehi hiç bir sıvının ömürlük olduğuna inanmıyorum. Bunu öğrenmenin bedeli ağır oldu.

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle muhtemelen ömür olarak CVT'nin kendini bitirmesini bekliyorlar,ancak CVT'de revizyon işleri tam otomatikler gibi kolay olmuyor,hatta çoğu zaman komple şanzıman değişimine gidiliyor ki,beni korkutan durum bu.Yağ değişiminden sonra elbette şanzıman ömrünün 300 bin km uzamasını beklemiyorum,belki de zinciri eskiyecek,yağ pompası zinciri kopacak vs işinde bir sürü eskimeye meyleden ve yağ değişminin kurtaramayacağı bir sürü parça var,yağ değişse de 50 bin km sonrasının garantisi yok yani   Değişmese,acaba yağ parçaları daha hızlı mı eskitiyor dye düşünüyoruz haliyle.Tam anlamıyla çıkmaz sokak sanki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    Açılın ben mühendisim.


    Kardeşim seni en iyi ben anlarım bu forumda.


    2020 Model Clio 5 CVT kullanıyorum. Ne kullanım klavuzunda ne bakım kitapçığında CVT'nin adı bile geçmiyor.


    Renault yetkili servise sordum. Bunların yağı değişmiyor ömürlük dediler. İşte orda benim sigortalar attı.


    İşin garibi paramlada değiştiremiyorum. Adamlar bunun eğitimi almamışlar kimse göstermemiş. Biz bişey yapamayız diyorlar. Nasıl yağ değişir nerden değişir ? Prosedürde bilmiyorlar.


    Adam kısaca bu aracı 10 yıl kullan, ömrü dolunca çöpe at yenisini al diyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onların ömürlük dediği ömür, avrupalının , amerikalının yaşadığı ömür.


    bizimki gibi gabon, dominik cumhuriyeti standartlarındaki ömür değil yani.


    daha araç 90 bin km'de yani yağ hala özelliğini korurken, ziftleşen yağ metal kayıplarını doldurmuş vs değilken biran evvel değiştirtin bence.

  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    aşağıda var prosedürü. gayet de basitmiş aslında sadece bir adaptör- pompa gerek. bir de ilk dolumu boşaltırıyor.


    https://webshop.ganzeboom.net/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FJF015E_Filling.pdf

  • İstanbul Zeytinburnu Eral Oto servis makina ile değişim yapıyor. Yağ değişimi sonrası yağın tamamı değiştiği için sorun çıkma ihtimali minimuma iniyor. Makinayı ABD'den getirtmiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DR ARER kullanıcısına yanıt
    Başlığı sonuna kadar okumak istedim, acaba Honda'dan bahseden çıkmış mı diye. Honda niye 2 senede bir CVT yağ değişimi adı altında birsürü insanı söğüşlüyor diye kimse sormamış başka. Siz benden önce yazmışsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    Hocam hoşgeldin   Bu durumun birebir aynısı Hyundai için geçerli,dolayısıyla elimiz kolumuz bağlı.Servis değiştirmediği için kullanıcının çaresiz ve bilgisiz,kendimiz değiştirsek başa bela alma riski bar değiştirmesek şanzımanın zaman içinde erken ölümüne şahit oluyoruz,Türkiye gibi bir ülkede araç bakım prosedürlerine ekstra dikkat etmek gerekiyor,Avrupalılar kadar rahat davranamıyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.