Aracım 110 bini yeni geçti,şu anda 9 yaşında.Çok fark edeceğini sanmıyorum ancak yağın ömrünün kesinlikle son raddesinde olduğunu düşünüyorum.Düşündüğüm bir diğer konu da neden tüm otomatik ve manuel şanzımanların değişim periyotları yazarken sadece CVT şanzımanı yazmamışlar,gerçekten değişim gerekmiyor mu ya da bilmediğimiz bir şey mi var ? Başka bir şey olsa her türlü risk alır değiştirirdim ancak şanzıman özellikle CVT olunca bozulması değişmesiyle aynı maliyete geliyor,özellikle de böyle az satılan bir kombinasyon için.Çıkmacılarda bir sürü Accent Blue yedek parçası varken,2-3 ilan hariç hiç CVT şanzımanını çıkma olarak bile satan yok < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
'Ömürlük' denilen şanzıman yağını değiştirme hk. (3. sayfa)
-
-
Sizinki gibi otomatik değil ama manuel şanzıman yağını değiştirdim 110 binde.Hatta korkumdan eski yağını daha saklıyorum atmadimOlumsuz birşey olmadı,hatta geriye takarken cartlama oluyodu bazen o sorun da kayboldu yağla mi alakaliydi bilmiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam manuel aracım olsa vallahi bir saniye düşünmem direkt değiştirirdim de,malum şanzıman olunca tekrar tekrar düşünmeye zorluyor.Eski yağı saklama taktiğini ben de düşündüm de arıza bir kere baş gösterdiği zaman soruna bir daha çare olacağını sanmıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
diğer şanzımanlarda dişli grubu var, daha yüksek sürtünmeli bir ortamda çalışıyor yağ, öyle olduğu için o şanzımanlardaki yağın 10 yıl dayanmayacağı hesaplanarak değişim planı eklenmiş olabilir.
kötü seneryo olarak cvt kayış vs sebeiyle ömrü zaten kısa, yağ değişimi olsa da 10 yılın üstüne çıkılınca başka parçaları bozulacağı, tamiratı da ekonomik olmayacağı için komple değişim planlanmış da olabilir.
diğer taraftan çoğu otomobil markasının ömürlük diye sattığı şanzımanın kendi üreticisinin teknik dökümanlarında yağ-filtre hatta conta vs değişim peryotları gayet açık şekilde yazıyor. markanın beyanına çok da takılmamalı yani.
-
Benim de tam demek istediğim buydu,yani şanzımandaki parçaların ömrü zaten yağın götürebildiği yere kadar olduğu için yazmamışta olabilirler ben de öyle düşündüm.Şanzıman başka üreticiden olsa ona da bakacaktım ancak şanzıman tamamen Hyundai Transys üretimi,bu konuda kendilerine mail atmıştım ancak geri dönmediler.Üretici de kendileri olduğu için el kol bağlanıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
honda cvt 2 yılda 1 toyota 4 yılda 1 di sanırım yağ değişim periyodu şahsen ben kendi aracım suzuki swift için yabancı forumlarda araştırdım 5 yıl yada 50 bin km de bir yağ değişmeyi tavsiye ediyor çoğu kullanıcı hatta amerikada çok yaygın olan mitsubishi mirage ile aynı model suzukideki şanzıman jatco 7 model orada aracını paket servis olarak kullanan kullanıcılardan bazıları 50 binde bir değişerek 300 bin km lere kadar sorunsuz kullanmışlar şanzımanı, bu arada renault facebook grubunda hiç yağı değişmemiş clio 5 jatco xtronic cvt vardı 155 bin km de onunda şanzıman ısınma hatası veriyormuş sonuçta bu cvt sıvısı şanzımanın soğumasınıda sağlıyor,büyük ihtimalle özelliği kaybolmuştu artık 155 bin km de sıvının genede çok uzun bir süre 3 yaşında araba için o kmler normal kullanıcı için 15 yıl neredeyse
-
Bunun olacağı bariz belli zaten hocam,her yağ mutlaka özelliğini kaybeder zamanla.Benim dezavantajım,bu aracın şanzımanı ülkemizdeki başka Hyundai modellerinde bulunmuyor,dolayısıyla hiçbir bilgiyi referans alamıyorum.E şanzımanı da kendileri üretmiş,yapacak hiçbir şey kalmıyor bomba gibi gezmekten başka.Bugün yetkili servisi aradım,adama şanzıman filtresinin OEM no sunu verdim,adamlar o kadar bilmiyor ki abi bu kod doğru olamaz dedi başta,sen yaz çıkacak dedim.Çıktı abi,bunu 1 haftada temin ederiz dedi,950 lira olmuş fiyatı bir filtre alt tarafı.Atco otomatik şanzıman atölyesini aradım,km çok geçmiş makine ile değişim yapamayız dedi,normal değişim içinde filtreyi değiştiremeyiz şanzıman karterini açamayız riskli dedi.Defalarca da sizin insiyatifinizde,asla bir garanti sunmuyoruz dediler.Neymiş bu şanzıman yağı değişimi işi hakikaten millet duyduğu gibi tırsıyor,yaptıracağı varsa bile bu kadar şeyden sonra yaptırmaz insan.Arabadan soğudum yeminle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eski yağı saklayın, yeni yağ sorun çıkartırsa eski yağı geri koyarsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben tüm otomatik arabalarima şanzıman yağı değiştim, hiç bir şey olmadı. Siz de değişin bir şey olmaz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Otomatikte değiştirin diyorlar ama manuelde gerçekten boş iş. 3 defa değiştirmiştim manuelde , koyduğum yeni yağ eski yağdan daha kötü vites geçişlerine sebep olmuştu. Fabrikanın koyduğu kalitede yağ piyasada yok
O yağın kararması meselesi tamamen kolpa yeni yağda 1 haftaya kararıyor.
-
Toyota yaris,corolla, clio gibi cvt şanzumanlılar çok uzun aralıklıyken neden hondalar 2 bakımda bir değişiyor bunun mantıklı bir izahı var mıdır? Biz de 20 değil de 40 50 bin de bir değişsek ona da razıyım.
-
Bende amerikan üretimi bir jetta ile türkiyeye gelip vw servisine soktum. Yağ değişimine gerek yok ömürlük dediler. Tekrar yurtdışına çıktım öyle şey mi olur değişmesi lazım diyor servisler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanırım gözümü karartıp değiştireceğim,korka korka bineceğime en azından mantıken iyi bir şey yapmış olurum diye düşünüyorum.
Yağ olarak LM Top Tec 1400 düşünüyorum,filtreyi de servisten getirteceğim.Toplam maliyet olarak işçilikle birlikte ortalama 5000₺ gibi bir maliyeti çıkıyor.Bundan sonra bozulursa da zaten bu tutardan kat kat fazlaya mâl olacağı için gözardı edebilirim,eski yağın sorunu maskeleyip dağ başında yolda kalmaktan iyidir diye düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demekki Honda güvenmiyor yaptığı şanzımana
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkese merhaba,aracın yağını 112.500km de bugün itibariyle değiştirmiş oldum :) Hem vaktim hem lift hem de ekipmanım olmadığı için güvendiğim bir özel serviste parçaları tedarik ederek yağı kendim değiştirmiş kadar oldum :D
Yapılan işlemlerin videosu;
Estateyoutube2014 Hyundai Accent Blue CVT Şanzıman Yağı Değişimihttps://www.youtube.com/watch?v=kYMcKENHNLk&feature=youtu.be
Yağ olarak “SP-CVT1” onaylı Liqui Moly TopTec 1400 yağ kulladım,filtresini orijinal Mann+Hummel üretimi Mobis aldım.
İlk izlenim olarak,şanzımanın daha hızlı tepkiler verdiğini ve sessizleştiğini söyleyebilirim.Baştan sona tepkileri değişti diyemem ancak rahatladığını anlayabiliyorum.Çıkan yağ çok az kararmıştı,buradan yağın uzun ömürlü olduğunu söylemek mümkün ancak karteri açınca durum daha kendini belli eder oluyor,3 mıknatısta da metal tozları birikmişti.Yağın halinden filtre ve mıknatısların işini iyi yaptığını söyleyebiliriz ancak yağın temiz görünmesi bozulmadığı anlamına gelmiyor tabii ki.
Bu işlemde 5 litreye yakın yağ boşaldı,çıkan bütün yağı ölçtük,şanzıman 6 litre kuru ikmalde alıyor,gerisi tork konvertöründe,selenoidlerde ve hidrolik valflerde kaldı,bana kalırsa daha güvenli oldu.Şanzımanın içinde mıknatıslar hariç hiçbir yerinde kirlilik yoktu.
Sürekli aklımda olan bir konuydu,sonunda içime sine sine değiştirdim.Hyundai kitapçıkta bir periyot belirtmemiş,bu sebeple birdahaki değişimi 60 bin km sonra yapacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X