Şimdi Ara

Dizel araçlarda DPF olmadan da euro5 olur mu???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni nesil dizel araçlarda bulunan dizel partikül filtresi euro5 dizel motorlu araçların hepsinde var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burkay17 -- 7 Haziran 2011; 17:46:14 >



  • Fiorino euro5 95 bg olanda yok.
  • Partikül filtresi teorikte tüm Euro 5 dizellerde var ama Fiat Bravo fiyat listesi farklı düşünüyor :)

    quote:


    5K ACTIVE PLUS 1.4 90 HP 35,530 34,832
    5K ACTIVE PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP 37,920 37,175
    5K ACTIVE PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP EURO 5 38,190 37,439
    5K ACTIVE PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP DUALOGIC 40,750 39,948
    5K ACTIVE PLUS 1.6 MULTIJET 105 HP 42,730 41,888
    5K ACTIVE PLUS 1.6 MULTIJET 105 HP EURO 5 43,010 42,163
    5K ACTIVE PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP 44,030 43,162
    5K ACTIVE PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC 46,930 46,004
    5K DYNAMIC PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP 40,490 39,693
    5K DYNAMIC PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP EURO 5 40,760 39,958
    5K DYNAMIC PLUS 1.4 TURBO T-JET 120 HP Dualogic 43,330 42,476
    5K DYNAMIC PLUS 1.4 MULTIAIR 140 HP 43,410 42,555
    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 105 HP 45,310 44,417
    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 105 HP EURO 5 45,610 44,711
    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP 46,600 45,681
    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP EURO 5 46,980 46,053
    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC 49,500 48,523
    5K SPORTS STYLE 1.4 TURBO T-JET 120 HP 42,550 41,712
    5K SPORTS STYLE 1.4 TURBO T-JET 120 HP Dualogic 45,390 44,495
    5K SPORTS STYLE 1.4 MULTIAIR 140 HP 45,530 44,632
    5K SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 105 HP 47,370 46,436
    5K SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 120 HP 48,660 47,700
    5K SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 120 HP EURO 5 48,800 47,837
    5K SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC 51,560 50,542


    120 hp liklerin hepsi euro 5 ve hepsinde de dpf var aslında.


    Güzel konu olmuş bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S

    Fiorino euro5 95 bg olanda yok.


    Bana da punto euro 5 95 bg olanda var dedi Tan oto fiat.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S

    Fiorino euro5 95 bg olanda yok.


    Bana da punto euro 5 95 bg olanda var dedi Tan oto fiat.




    Ford'un internet sitesine göre 10 gün önce teslim aldığım 1.4 TDCİ Fiestam Euro 4 motorlu,ama aracın ön yolcu kapısı içindeki etikette Euro 5 yazıyor ve DPF var mı yok mu bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burkay17 -- 7 Haziran 2011; 18:05:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: M-A-S

    Fiorino euro5 95 bg olanda yok.


    Bana da punto euro 5 95 bg olanda var dedi Tan oto fiat.




    Fiorinodaki 95 lik motor puntodakinin aynısı.Fakat yetkili servisteki usta ban da fiorinoda yok demişti.

    bir daha sormak lazım.

    DPF olsa göstergede ikaz ışığı olması gerekmiyor mu?120 lik Bravoda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M-A-S -- 7 Haziran 2011; 19:22:26 >




  • Nissan Note dci de euro4 olup dpf li olanda var, euro5 olup dpf siz olanda var.
    Bu konuda teknik bilgisi olan birisi açıklama yapabilir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note
    Nissan Note dci de euro4 olup dpf li olanda var, euro5 olup dpf siz olanda var.
    Bu konuda teknik bilgisi olan birisi açıklama yapabilir

    Euro 5 dizel motor,dizel partikül filtresiz de oluyor diyebiliriz o halde...
  • Focus'un 109PS'lerinde var, başka bir deyişle C-Max, Fiesta 1.6 Dizel modellerinde PDF var, tüm dizel motorlarda olacak diye bir kaide yok, düşük performanslı motorların egzos salınımı zaten Euro5 Normları altında...
  • Bu konuyu bende merak ediyorum,takipteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruf -- 15 Haziran 2011; 11:15:53 >
  • euro normları linkteki gibi önceden belirlenerek her üreticinin uyması gereken limitleri belirlemektedir. Üreteciler ise araçlarının hangi emisyon karşılıklarını verdiklerini çok iyi bildikleri için bunu sağlayabilmek için DPF kullanarak çözüm bulmuşlardır. yani gereksinimler DPF kullanmayı zounlu hale getirmektedir.

    Burada sorulmamış ama ben altını çizmek istiyorum. Bir araç euro 5 veya ileride zorunlu olacak euro 6 normlarını DPF kullanmadan sağlayabiliyor ise motor verimliliği ve teknolojisi açısından (hacmi de önemli tabii ki ,motor hacmi arttıkça emisyon değerleri mecburen artmaktadır ) daha ileri olduğunu varsayabiliriz. Burada kıyas yaparken elma ile elmayı kıyaslamak önemlidir. Yani tutup 1200 cc motor ile 2000 cc kıyası yapıp bakın 1200cc DPF yok daha yüksek teknolojili motordur , yorumunu çıkarmak hatalı olur baştan söyleyeyim.

    http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards




  • Birde önemli bir noktaya vurgu yapmam gerekli sanırım

    yukarıdaki linkten de anlaşılmakta ama çok veri var gözden kaçabilir. Bir noktaya dikkat edersek

    1305 kg altı için

    Euro 3 PM miktarı maksimum limiti 0.05
    Euro 4 PM miktarı maksimum limiti 0.025
    Euro 5 PM miktarı mak. 0.005

    verilmiş. Sayılar küçük olunca belki dikkatlerden kaçabilir ama buna şu şekilde bakarsak

    Euro 3 dizel araç mesela 10 partikül salıyorsa
    Euro 4 dizel araç 5 partikül
    Euro 5 dizel araç 1 partikül salmalı

    önce 10 , 5, 1 kat azalma olmalı. Özetle euro 3 sıfır araç euro 5 sıfır dizel araçtan (1305 kg altı ) 10 misli daha az PM yaylımı partikül sayısı olması gerekir.

    işte bu ciddi azalma kısa süre içinde tararım mühendislerinin kolayca çözebilecekleri bir ilerleme olmadığı için DPF ile yola devam edip , yasal sınırları karşıladıklarını ifade ediyorlar.Tüm mesele araçların daha iyi olmaları değil aslında yasaların daha sıkı ve sert değerleri hedeflemiş olmasıdır.

    Benim zaman zaman vurgulamaya çalıştığım şey burasıdır. Yapılanlar şirketlerin zorunlu olarak uyması gereken kurallardır :nasıl emniyet kemersiz araç olmayacağı bugün kabullenilmiş ama bundan 40 yıl önce opsiyonel bir gelişme ise , o günün araçlarını bu kötü yapmayacak aksine (şahsi görüşüm sanat eserlerinin kaybolması ) bugünün araçlarını daha iyi konuma itmeyecektir. Zorunluluk nedeni ile yapılanlar bana göre gelişme olarak zaten yapılması gereken şeylerdir. Ancak konfor, güvenlik , konularında zorunluluklar olmadan bunlara hayata geçiren bir elin parmakları kadar az firmanın öncülüğü ile devam etmektedir. Diğerleri bunları izlemekte ve güzelce reklam yapmaktadırlar o kadar. Fanatikler yine yanlış anlayabilirler ama herkesin araç marka sevgisine saygım var bu nedenle zorunlu olmadıkça marka vurgusunu öne çıkarmamaya çalışırım. AMa bir yere kadar bir mercedes ile çin arabasını da kıyaslanırsa o zaman durum değişebilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.