Şimdi Ara

Motor Yağ Kapağı Ve Karter Havalandırma Hortumu Köpük

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabanın yağ konulan motor kapağını açtım ters çevirdim altı tamamen balçık gibi ama rengi krem yapışkan bir maddeyle kaplanmış sildim tekrar taktım yine aynı olmuş birde motor kapağının arabaya göre sağ tarafında bulunan hava filitresine giden hava hortumunun da içi bu maddeyle dolu ne olduğunu anlayamadım tahin gibi krem rengi bir madde sağa sola sordum arabaya konulan katkı maddelerinden yada kullanılan yağdan olabilir dendi ama çok inandırıcı gelmedi ayrıca bu maddedenin o hortumun içinde ne işi var orası hava hortumu değilmi arabanın gidişinde bir sorun yok ama takıldı kafama daha önce başına byle bişey gelen var mı araç 2000 model benzinli polo 1.4 16v

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    TEPEE PREMİUM PACK demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    konulan yağdaki deterjan oranı defoam miktarı bunun başlıca sebepleri arasında.
    birde yağ seviyesi aşırı ise krankın yağın içinde kalarak yaptığı köpürme var.bunun belirtisi yağ seviyesinin fazla olması ve yağ çubuğunda köpük olmasıdır.aşırı yağ basıncıda bazı sorunlara sebep olmaktadır.
    PCV valfinin tıkanması keçelerin zorlanması gibi.

    4 zamanlı motorlar basınçlı tip yağlama sistemi kullanır.bu sistemde yağ karterinde toplana yağ,önce yağ süzgecinden filtre edildikten sonra yağ pompasına gönderilir.

    yağ pompası ile basınçlı yağ,yağ filtresi ile filtre edilir.ve silindir bloğuna ana yağ kanalından,krank milinin her bir ana uydu kol uydusuna gönderilir.

    yağ pistonlar ve silindirleri yağlamak üzere püskürtülür.aynı zamanda yağ subap mekanizmasınada gönderilir.
    yağ daha sonra yağ karterine geri döner.
    olay basitçe bu.

    bu olayı çok yüceltmeyin ufak bir araştırma yapan herkes durumu kavrayabilir.

    kimseyi anlamsızca yermeyelim

    bahsi geçen üyenin diğerlerinden bir artısını göremedim ben.




    olaya hakim teknik bilgi ve tecrübe sahibi kimlikler bu platformda barınamıyorlar.

    veya burada kalmasına izin vermiyorlar.

    kalanlar ise bu kadar malesef.

    Alıntıları Göster
    Motorlardaki yağlamanın nasıl olduğunu biliyorum ve hatta çok çok ötesindeyim. Çocukluğumda 4, 6 silindirli motorların rektefiye işlemlerine birebir katıldım. Hatta geçtiğimiz yıl kendi aracımızın Ls2 kodlu V8 motorunu bizzat kardeşimle beraber söküp topladık ve kullandık. Bir otomobilin motorunu baştan sona söküp, toplayabilecek bilgi ve kabiliyete sahibim. Bu forumda bazıları seviyeyi o kadar düşürüyor ki ve bunlar öyle utanmaz oluyorlar ki o yüzden ön yargınıza hak veriyorum. NextMove özellikle yağ seçimi konusu altında çok kişiye yardımcı olmuştur, ben de kendisinden bizzat yardım almışımdır. Hakkını teslim etmem gerekir.

    Alchol06 ve Karbon 12'de bu forumda benim için muteber olan kişilerdendir. Özellikle Karbon 12 kitaplarda bile bulunmayacak ince detay bilgilere sahip, benim gördüklerim bunlar. Bir yerde yanlış yazmıştır, görmemişdir bu olabilir yada forumda seviyeyi düşürenler olduğunda istemsiz seviyelerini düşürmüşlerdir bilemem. Ama benim 5 yıllık forum deneyimimde bir yanlışlarını görmedim.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağ Kapağı ve Karter Havalandırma Hortumu Köpüklenme Sorunu

    Motor hava tahliye hortumundan yağ gelmesi veya karter havalandırma hortumunun yağ ile dolması, yaygın bir araç sorunudur. Bu sorun, motorun havalandırma sistemindeki bir tıkanıklığı veya arızayı işaret edebilir.

    Nedenleri:

    • Yağ buhar hortumu tıkanması: Yağ buhar hortumu, krank kutusundaki yağ buharını motora geri yönlendiren bir hortumdur. Bu hortum tıkanırsa, yağ buharı motordan tahliye edilemez ve köpüklenmeye neden olabilir.
    • Karter havalandırma hortumu tıkanması: Karter havalandırma hortumu, krank kutusundaki basıncı azaltan bir hortumdur. Bu hortum tıkanırsa, krank kutusunda basınç artar ve köpüklenme meydana gelebilir.
    • Motor havalandırmadan yağ atması: Motor havalandırma sistemi arızalıysa, yağ krank kutusundan kaçabilir ve hava tahliye hortumuna veya karter havalandırma hortumuna girebilir.

    Belirtileri:

    • Yağ hava tahliye hortumundan yağ gelmesi
    • Karter havalandırma hortumunda yağ birikmesi
    • Motor rölantideyken yağ köpürmesi
    • Motor performansında düşüş

    Çözümleri:

    Bu sorunu gidermek için aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Yağ buhar hortumunu ve karter havalandırma hortumunu kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Motor havalandırma sistemini inceleyin ve arızalı parçaları onarın veya değiştirin.
    • Yağ seviyesini kontrol edin ve gerekirse tamamlayın.

    Bu sorunu görmezden gelmek, daha ciddi motor sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, yağ hava tahliye hortumundan yağ gelmesi veya karter havalandırma hortumunda yağ birikmesi fark ederseniz, sorunun kaynağını belirlemek ve en kısa sürede çözmek için kalifiye bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Krem rengi karamel köpük eski arabamı aldığımda vardı. Yağ değişiminden sonra hiç yapmadı. Rengi antifrizin rengine dönmeye başlarsa sorun vardır. Yeşilimtrak, mavimtrak gibi renk conta yakma anlanıma gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Krem rengi karamel köpük eski arabamı aldığımda vardı. Yağ değişiminden sonra hiç yapmadı. Rengi antifrizin rengine dönmeye başlarsa sorun vardır. Yeşilimtrak, mavimtrak gibi renk conta yakma anlanıma gelir.
    Conta yansa su eksiltmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta yandığında su eksiltir. Su eksiltme her yerden olabilir. Hortumlar, kelepçeler, radyatör. Özellikle sıcak tarafta kaçak varsa anında buharlaşacağı için tespit etmek de zordur.
    Conta yanlarında iki farklı senaryo vardır. Birincisi yağ ve su kanallarının arası yanar. Suda yağlanma olur ve yağdaki karamel biraz daha soluk ve antifriz rengine dönmeye başlar. Yağ seviyesi max çizgisini bile geçebilir.
    İkincisi su kanalı ile silindir boşluğunun arası yanar. Yağ normaldir ama motor sıcakken bile arkadan beyaz duman atar, motor tekler, emme zamanında yakıt ile birlikte suyu da çeker.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ soğutucusu sorunlu olabilir aracınız vw sanırım,bora ve polo larda bu sorun ortaya çıkabiliyor diye okumuştum. Hemen conta yanmış diye düsünmeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Yağ soğutucusu sorunlu olabilir aracınız vw sanırım,bora ve polo larda bu sorun ortaya çıkabiliyor diye okumuştum. Hemen conta yanmış diye düsünmeyin
    Aracım polo yağ soğutucusu yok aracımda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW motorlarda karter havalandırması valf bölgesindeki nemi tahliye etmede yetersiz kalıyor ve motor kanalllarının üst kısımlarında köpürmeye neden olabiliyor. Problemi bertaraf etmek için VW yağ kodlarında köpürmeye karşı ekstra direnç talep eder. Eğer motorda henüz mekanik bir sorun yoksa muhtemelen konulan motor yağı VW'nin istediği spesifikasyonu karşılamıyor.
  • Motor yağı seviyesi nasıl ?
    Fazla yağı krank kopurtur.
    Antifrizli soğutma sivisinin seviyesini araç soğukken kontrol edin.
    Kalitesiz ya da Bilindik bir motor yağı mi konuldu ? Motor yağında bir nevi su varsa ya da fazla motor yağı sürekli köpüklenerek bu sekilde ayrışma yapılır.

    Her durumda motor yagini değişmek en guvenli önlem olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    VW motorlarda karter havalandırması valf bölgesindeki nemi tahliye etmede yetersiz kalıyor ve motor kanalllarının üst kısımlarında köpürmeye neden olabiliyor. Problemi bertaraf etmek için VW yağ kodlarında köpürmeye karşı ekstra direnç talep eder. Eğer motorda henüz mekanik bir sorun yoksa muhtemelen konulan motor yağı VW'nin istediği spesifikasyonu karşılamıyor.
    Motul 5w40 501 505 onayını karşılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Motor yağı seviyesi nasıl ?
    Fazla yağı krank kopurtur.
    Antifrizli soğutma sivisinin seviyesini araç soğukken kontrol edin.
    Kalitesiz ya da Bilindik bir motor yağı mi konuldu ? Motor yağında bir nevi su varsa ya da fazla motor yağı sürekli köpüklenerek bu sekilde ayrışma yapılır.

    Her durumda motor yagini değişmek en guvenli önlem olur.
    Motul 5w40 var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Motor yağı seviyesi ?

    Iki seçenek var ya çok motor yağı koydun,ya herkes gibi contadan ya da yağ soğutucusu ya da bir yerden su girişi var. Başka çaresi yok.

    Motorda nem ya da su içeriği olmadan yağda o krem yapi olmaz.

    Motor yağı 230C'e kadar yanmaz ama antifrizli su 140C gibi buharlaşır kapakta birikir ve krem (mayonez) oluşur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 1 Mayıs 2020; 22:55:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    Bu mesaj silindi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Motor yağı seviyesi ?

    Iki seçenek var ya çok motor yağı koydun,ya herkes gibi contadan ya da yağ soğutucusu ya da bir yerden su girişi var. Başka çaresi yok.

    Motorda nem ya da su içeriği olmadan yağda o krem yapi olmaz.

    Motor yağı 230C'e kadar yanmaz ama antifrizli su 140C gibi buharlaşır kapakta birikir ve krem (mayonez) oluşur.
    Yanlış bilgi verme yağ köpürmesinin tek sebebi kısa mesafe kullanmaktır muhtemelen arkadaş genelde kısa mesafe kullanıyor motor tam ısınmadığı için oluşan durum conta falan diyenler gitsinler tamirhanede getir götür işleri yapsınlar conta yakan araba suyu anında bitirir ve araba yatak sarar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrica kisa messfe ve devirsiz kullanim su eksilmesinede sebep olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Yanlis Bilgi vermiyorum. Kisa mesafe sürmek ile yağ kopurmez.
    Fazla yağ ile banyolama yöntemiyle yağlanan krankmiline kadar geldiğinde yagdan kesilmeyecegi icin yağı karterde çevirmeye baslar.
    Mixer gibi krank tarafindan çevrilen yağ kopurmeye baslar, bunun sonucunda santrifüj etkisiyle yağ baz yaglarindan ayrışır ve köpük yapar.

    Motor yağında deterjanlar ile birlikte bulunan baz yağ köpük yapmaya müsaittir, sentetik yağa de-foamer da koyulan katkilardan biridir. Ayrışan yağ kopurmeye baslar.

    Daha motorda hangi yöntemler ile yaglama yapıldığını bilmeden anlamsız ve suçlayıcı mesajlar atamazsin. Herkes haddini bilsin!

    Verdiğim bilginin yanlış olduğunu iddia ediyorsan kanitla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 2 Mayıs 2020; 2:38:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otuz3 kullanıcısına yanıt
    Sağlıklı bir soğutma sisteminde sivi eksilmez. Kisa mesafe ile alakasi yok. Soğutma sistemi kapali bir sistemdir.

    Ancak blokta ya da bir aksamda çatlak var ise ya da contada (kalitesiz conta da yapar) problem var ise metallerin genlesmesi nedeniyle motor soğuk olduğunda daha fazla kayip olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 2 Mayıs 2020; 2:30:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.