Şimdi Ara

Motor Yağ Kapağı Ve Karter Havalandırma Hortumu Köpük (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    konulan yağdaki deterjan oranı defoam miktarı bunun başlıca sebepleri arasında.
    birde yağ seviyesi aşırı ise krankın yağın içinde kalarak yaptığı köpürme var.bunun belirtisi yağ seviyesinin fazla olması ve yağ çubuğunda köpük olmasıdır.aşırı yağ basıncıda bazı sorunlara sebep olmaktadır.
    PCV valfinin tıkanması keçelerin zorlanması gibi.

    4 zamanlı motorlar basınçlı tip yağlama sistemi kullanır.bu sistemde yağ karterinde toplana yağ,önce yağ süzgecinden filtre edildikten sonra yağ pompasına gönderilir.

    yağ pompası ile basınçlı yağ,yağ filtresi ile filtre edilir.ve silindir bloğuna ana yağ kanalından,krank milinin her bir ana uydu kol uydusuna gönderilir.

    yağ pistonlar ve silindirleri yağlamak üzere püskürtülür.aynı zamanda yağ subap mekanizmasınada gönderilir.
    yağ daha sonra yağ karterine geri döner.
    olay basitçe bu.

    bu olayı çok yüceltmeyin ufak bir araştırma yapan herkes durumu kavrayabilir.

    kimseyi anlamsızca yermeyelim

    bahsi geçen üyenin diğerlerinden bir artısını göremedim ben.




    olaya hakim teknik bilgi ve tecrübe sahibi kimlikler bu platformda barınamıyorlar.

    veya burada kalmasına izin vermiyorlar.

    kalanlar ise bu kadar malesef.

    Alıntıları Göster
    Motorlardaki yağlamanın nasıl olduğunu biliyorum ve hatta çok çok ötesindeyim. Çocukluğumda 4, 6 silindirli motorların rektefiye işlemlerine birebir katıldım. Hatta geçtiğimiz yıl kendi aracımızın Ls2 kodlu V8 motorunu bizzat kardeşimle beraber söküp topladık ve kullandık. Bir otomobilin motorunu baştan sona söküp, toplayabilecek bilgi ve kabiliyete sahibim. Bu forumda bazıları seviyeyi o kadar düşürüyor ki ve bunlar öyle utanmaz oluyorlar ki o yüzden ön yargınıza hak veriyorum. NextMove özellikle yağ seçimi konusu altında çok kişiye yardımcı olmuştur, ben de kendisinden bizzat yardım almışımdır. Hakkını teslim etmem gerekir.

    Alchol06 ve Karbon 12'de bu forumda benim için muteber olan kişilerdendir. Özellikle Karbon 12 kitaplarda bile bulunmayacak ince detay bilgilere sahip, benim gördüklerim bunlar. Bir yerde yanlış yazmıştır, görmemişdir bu olabilir yada forumda seviyeyi düşürenler olduğunda istemsiz seviyelerini düşürmüşlerdir bilemem. Ama benim 5 yıllık forum deneyimimde bir yanlışlarını görmedim.




  • Ben de eksiltmez diye biliyordum kac kisiye sordum ayni seyi soylediler eksiltme desigim tirnagim kadar azaliyor
  • otuz3 kullanıcısına yanıt
    Ben hep 0 km aldim hiç eksiltme yaşamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ben de size yazdığım son mesajımda biraz ağır eleştirdim, kırıcı değil yapıcı olmam gerekir.

    Forumun amacı bilgi paylaşmak ve farkındalığı çoğaltmaktir.

    Ne yazik ki çok üye için amacindan sapiyor, trolleme amacıyla geliyorlar, tam sorumsuzlukla.

    Bilgi paylasimi yapanlara değer verip elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım, ancak elbette bu bilgiyi ben üretmiyorum. Okuduklarımo derleyiyor ya da tecrübelerimi kaynakcalar ile harmanlayarak yaziyorum.

    Bu esnada hepimiz tartışabiliriz, ama seviye korunmali.
    Hepimiz bZen bu seviyeyi kaçırıyoruz.
    Hobi olması güzel, okumak ise en guzellerden.

    İyi forumlar,
    yakın zamanda görüşmek üzere

    eğer yetişebilirseniz size yetiştirdiğim dağ Motor Yağ Kapağı Ve Karter Havalandırma Hortumu Köpük çileklerinden ikram ederim olmadı

    taze köy biberi büyümeye çalışıyor levent semalarında 150 metre yüksekte..Motor Yağ Kapağı Ve Karter Havalandırma Hortumu Köpük




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Motorlardaki yağlamanın nasıl olduğunu biliyorum ve hatta çok çok ötesindeyim. Çocukluğumda 4, 6 silindirli motorların rektefiye işlemlerine birebir katıldım. Hatta geçtiğimiz yıl kendi aracımızın Ls2 kodlu V8 motorunu bizzat kardeşimle beraber söküp topladık ve kullandık. Bir otomobilin motorunu baştan sona söküp, toplayabilecek bilgi ve kabiliyete sahibim. Bu forumda bazıları seviyeyi o kadar düşürüyor ki ve bunlar öyle utanmaz oluyorlar ki o yüzden ön yargınıza hak veriyorum. NextMove özellikle yağ seçimi konusu altında çok kişiye yardımcı olmuştur, ben de kendisinden bizzat yardım almışımdır. Hakkını teslim etmem gerekir.

    Alchol06 ve Karbon 12'de bu forumda benim için muteber olan kişilerdendir. Özellikle Karbon 12 kitaplarda bile bulunmayacak ince detay bilgilere sahip, benim gördüklerim bunlar. Bir yerde yanlış yazmıştır, görmemişdir bu olabilir yada forumda seviyeyi düşürenler olduğunda istemsiz seviyelerini düşürmüşlerdir bilemem. Ama benim 5 yıllık forum deneyimimde bir yanlışlarını görmedim.

    Alıntıları Göster
    ben elektrik teknikeriyim

    kitap okumak,doğa ve bitkiler ve kendim bir şeyler yapmak

    tadilat tamirat en sevdiklerim okumak araştırmak ise apayrı

    tecrübeden faydalanmak tarif edilemez..

    ben küçük bakımları kendim yapıyorum bu zamana kadar i tüm araçlarımda.

    bunların içinde yağ ve yağ filtresi,hava filtresi polen filtresi gibi detaylar var..

    bir hafta önce 21 bindeki aracımın balatalarını söktüm önlerin diskleri tornaya götürdüm sonra yeni balatalr ve diski taktım

    çok eğlenceli idi.

    keşke bunları paylaşabilsek ve bilgi çoğalsa zaten buradaki misyonum aslında bu

    konu başlığı sahibi olduğum takım sayfamızda 2009 dan beridir yapıyorum

    motor üst kapağı ise çok farklı bir deneyim faydalanmak isterim açıkcası

    lokma takımım 2 adet araç sehpası ve 2 mekanik kriko ve tahta kütüklerim var bu işler için

    birde garaj aracımı bıraktığım garaj çok müsait..




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Ne güzel, böyle insanları burda gördükçe seviniyorum. Keşke yakın olsak, sizler gibi meraklı insanlarla oturup konuşmayı çok isterim ama motor'dan da anlaşılacağı üzerine çok çok uzaklardayım🙂 Suudi Arabistan'dayım. Motor üst kapağı gözle dikkatlice kontrol edilmeli ve bana kalırsa iyice anlayana kadar bir tornacıda kontrol ettirmek ve ölçtürmek en iyisi, zaten maliyetin büyük kısmı motoru söküm ve toplamaya gidiyor. Bu işleri biz yaptığımızda masraf en az yarı yarıya azalıyor, tabi herşey kuralına uygun, acele etmeden, her detayına özen gösterilerek yapılırsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Ne güzel, böyle insanları burda gördükçe seviniyorum. Keşke yakın olsak, sizler gibi meraklı insanlarla oturup konuşmayı çok isterim ama motor'dan da anlaşılacağı üzerine çok çok uzaklardayım🙂 Suudi Arabistan'dayım. Motor üst kapağı gözle dikkatlice kontrol edilmeli ve bana kalırsa iyice anlayana kadar bir tornacıda kontrol ettirmek ve ölçtürmek en iyisi, zaten maliyetin büyük kısmı motoru söküm ve toplamaya gidiyor. Bu işleri biz yaptığımızda masraf en az yarı yarıya azalıyor, tabi herşey kuralına uygun, acele etmeden, her detayına özen gösterilerek yapılırsa.
    Hocam. Selam un Aleykum. Sizin oralarda korona vakasi var mi? Hayat nasil gidiyor Arabistan da. Karantina varmi. Sokaga cikma yasagi uygulaniyor mu? Xinliler felan varmi orada? Maske takiyormusuniz? Biraz havadis verseniz cok merak ediyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuz3

    Hocam. Selam un Aleykum. Sizin oralarda korona vakasi var mi? Hayat nasil gidiyor Arabistan da. Karantina varmi. Sokaga cikma yasagi uygulaniyor mu? Xinliler felan varmi orada? Maske takiyormusuniz? Biraz havadis verseniz cok merak ediyoruz

    Alıntıları Göster
    Aleyküm selam. Toplam vaka sayısı 27.011, bunun 4134'ü iyileşti, 22.693 mevcut hasta var. 184 kişi vefat etti.

    16 martta berberler kapatıldı. 1 hafta kadar sonra sabah 6 ve öğlen 3 arası haricinde sokağa çıkmak yasaklandı. Bu süreçte sadece mahalle içindeki bakkala gitmeye izin vardı, mahalle başlarını polisler tuttular ve kimseyi bırakmadılar dışarı(Gıda, su, tüp dağıtımcıları hariç).

    Medine'de bir bölgede tam sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Evden dışarı adım dahi atmak yasak. Ordaki evlere devlet gıda yardımı yaptı.

    Ramazanla beraber sokağa çıkma yasağının olduğu saatler sabah 9 ve akşam 5 olarak düzenlendi. Birkaç gün sonra da sokağa çıkma yasağı sabah 9 ve akşam 5 arasında kalktı, artık mahalle dışına çıkmakta serbest. Avm'ler de belli koşulları sağlamaları ile açıldı. Birçok İşyeri şuan açık ve berberler, kuaförler haricinde herkes çalışıyor. Maskeler bu açılma ile avm gibi kapalı alanlarda zorunlu, maske de zorunlu ve girerken ateş ölçülüyor. Çinliler yok, varsa da sayısı azdır, belli başlı yapı inşasında çalışıyorlardır. Son günlerde Arabistan genelinde günlük 1500 vaka açıklanıyor, bugün en yüksek vaka sayısı açıklandı. Hasta olanlar genellikle kalabalık evlerde yaşayan göçmenler. Zaten birçoğu kendi isteği ile ülkesine gitti, diğerlerine de devlet oteller tuttu ve yeni yapılar inşa ederek oralarda konaklamalarını sağladı. Şuan için %91 göçmen, %9 Suudi vatandaşı diye açıklandı hastalar. Bu olay ilk başladığından bu yana bu hastalığın testi ve tedavisi herkes için bedava olacak diye belirtildi. Hatta kaçak işçilerin korkmaması için tedavi sürecinde kesinlikle oturum izni aranmayacağı söylendi. Hepimiz mesulüz adında kampanya yürütüldü, ihtiyaç sahiplerine gıda yardımları eksiksiz yapıldı. Durumlar böyle, 13 mayısa kadar böyle devam edecek diye açıklandı.




  • Cok bilginden tecrubenden faydalandim sagolasin. Dikkat edin oralarda.

    Ben de tüm araçlarımin yağını filtrelerini kendim degistiriyorum. Bu kez fren balatalarini da değişmeyi düşünüyorum.
    Diskleri sıkarken tork anahtarı kullandınız mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Cok bilginden tecrubenden faydalandim sagolasin. Dikkat edin oralarda.

    Ben de tüm araçlarımin yağını filtrelerini kendim degistiriyorum. Bu kez fren balatalarini da değişmeyi düşünüyorum.
    Diskleri sıkarken tork anahtarı kullandınız mi?
    Selamlar karıştırmış olabilirmisiniz..)

    motor toplayan üyeye fren detaylarını sormaktasınız,gerçi o dahada basit bir şey.

    fren balata ve diski yeni değiştiren bendim.

    yardımcı olabilirim yakınsan gel beraber yapalım oda olur.

    size bir faydam olsun

    gerekli malzemeler kriko bijon anahtarı,allen uçlar ve torx uçlar gerekiyor.

    lastik bijonlarını en son tork anahtari ile sıkıyorum..)

    amateur ve profesyonel bir yaklaşım yani.

    neyse forumda bu bakımları yapan kişiler olarak örgütlenelim ve deneyim bilgi birikimininden faydalansın herkes.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Ne güzel, böyle insanları burda gördükçe seviniyorum. Keşke yakın olsak, sizler gibi meraklı insanlarla oturup konuşmayı çok isterim ama motor'dan da anlaşılacağı üzerine çok çok uzaklardayım🙂 Suudi Arabistan'dayım. Motor üst kapağı gözle dikkatlice kontrol edilmeli ve bana kalırsa iyice anlayana kadar bir tornacıda kontrol ettirmek ve ölçtürmek en iyisi, zaten maliyetin büyük kısmı motoru söküm ve toplamaya gidiyor. Bu işleri biz yaptığımızda masraf en az yarı yarıya azalıyor, tabi herşey kuralına uygun, acele etmeden, her detayına özen gösterilerek yapılırsa.
    sağlık olsun gelince inşallah,buluşur sohbetleriz

    kendinize iyi bakın.

    bu tipte değerli insanları tanımak bizleride çok mutlu eder

    selametle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ben hep 0 km aldim hiç eksiltme yaşamadım
    geçmiş olsun bu arada.

    umarım önemli birşey değildir.

    forum kuralları farklı eksenlerde çizilmiş birer yay gibi..(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ben hep 0 km aldim hiç eksiltme yaşamadım
    geçmiş olsun bu arada.

    umarım önemli birşey değildir.

    forum kuralları farklı eksenlerde çizilmiş birer yay gibi..(
  • Selamlar. Karistirmamistim aslinda.

    Ben de çok isterim bu işlerden anlayan, seven birileriyle bakim, tamirat yapmak.
    Lâkin Antalyadayım ben.

    Çiftçilik de olunca araç çok oluyor bakımlarını kendim yapıyorum. hem zamandan hem maddiyattan karlı oluyorum.
    Hem de keyf alıyorum bu işlerden.

    En son Focusun mazot filtresini degistirdim farkettim ki videodaki anlatılanlarla sanayiidekinlerin alakası yok.

    Sırada traktörün arka lastiklerini değişmek var baya zorlu bi süreç olacak.

    Dısk balata konusunda sizden de destek alabilirim. Daha var balatalar idâre eder.

    Konu sahibi arkadaş kusura bakma artık konu dışına çıktık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Cok bilginden tecrubenden faydalandim sagolasin. Dikkat edin oralarda.

    Ben de tüm araçlarımin yağını filtrelerini kendim degistiriyorum. Bu kez fren balatalarini da değişmeyi düşünüyorum.
    Diskleri sıkarken tork anahtarı kullandınız mi?
    Teşekkür ederim AliSilin07🙂 Hayır tork anahtarı kullanmadım ama kullanmak tabiki en doğrusu olur.

    Her otomobilde gerekli olan anahtar farklı olabilir. En iyisi YouTube'da yapmış olan varsa onu izlemek. Yoksa tekeri söküp gerekli olan anahtarlara bakmak yararlı olabilir.

    Dikkat edilmesi gereken, eğer balatalar çok bitmişse, yeni balatayı takarken adını tam olarak bilmiyorum ama mini bir mengene kullanmak gerekir, bu mengene ile piston geri itilir ve öylece balata yerleşir. En önemlisi balata değişim işlemi yapılırken fren pedalına asla basılmaz, yoksa yine fren pistonunu geri itmek gerekir. Herşey bittikten sonra da fren hidroliği kontrol edilir ve birkaç yüz metre fren sınanır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.