Şimdi Ara

Egea 1.6 Multijet Dpf İptal mi nasıl anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 1.6 multijet egea
    110 binden beri bizde şuan 162 binde uzun yol yapıyor aylık en az 200 km

    Arabaya ara ara kablo bağlayarak dpf doluluk oranını takip ediyorum
    Şunu belirteyim önden arabada arıza lambası yok bariz bir performans düşüklüğü yok yakıtta artış yok seste bi gariplik yok hiçbir tepki yok velhasıl

    Alındığı günden beri dpfyle alakalı hiçbir uyarı vermedi
    Sürmeye devam edin vb. Hiçbir şey görmedik seste değişiklik hiçbir otomatik rejenerasyon girişimi yok

    120 binlerdeyken dpf %194 dolu görünüyordu yine hiçbir arıza lambası bir belirti yoktu, 194 göründüğü için zorlamalı rejenerasyon yapıldı ama araç zorlamalı rejenerasyonu bitirmiyor yarım saat denendi durduruldu. Dpf yenilendi olarak gösterildi doluluk yüzdesi %70 seviyelerine düştü

    İlerleyen süreçte 140 bin civarlarında doluluk yüzdesi %250ler seviyelerinde görüldü multiecuscan bu aralıkta hiç dpf temizliği yapmadığını söylüyor

    Yine aynı şekilde bilgisayar bağlayarak rejenerasyon denendi araç yine rejenerasyonu bitirmedi yarım saatte durdurulup yeni takıldı gösterildi seviye yine %70lere düştü

    Şuan araba 162 binde doluluk %327 görünüyor yine yapılan rejenerasyon sayısı sıfır olarak görünüyor

    Performansında bir düşüş yok 0-100ü maksimum hızı fabrika verilerinde yakıt tüketimi uzun yol 4.5-5 şehir içide her zamanki gibi duman görmedim

    Ama bu görüntü canımı sıkıyor ve normal değil

    Önceki sahibi dpf üzerinde şekilde yazılım mı yaptırdı diyorum
    Ama alındığındaki dyno testi %90 civarıydı alınığı gündende arabanın gidişi diğer 1.6 egealar kadar farklı bir performansı yok aracın

    Dpfnin etrafını falan inceledim boşaltılma gibi bir şeyde görmedim işlem izi olarak gayet nizami orijinal duruyor boşaltılsa bu %lik veriyi alamam diye düşünüyorum

    Zorlamalı rejenerasyonda dpf iç ısılarıda görüyorum bilgisayardan

    Var mı bu konu hakkında bir fikri olan

    Açıkcası dpf bu kadar doluysa turboyu yemekten korkuyorum
    Araba neden hiç rejenerasyona girmiyor onu anlamıyorum
    7-8 saat kontak kapatmadan uzun yol yapmışlığı var bu arabanın mutlaka bir kez olsun başlatması lazım yarıda kalsa bile program yarıda kaldı diye göstermeli
    Şuan genel hata olarak görünüyor

    Özü şu araba temizlik başlatmıyor bilgisayarla rejenerasyonu kabul etmiyor ama doluluk sürekli artıyor

    Egea 1.6 Multijet Dpf İptal mi nasıl anlaşılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZETEC SE -- 12 Ocak 2025; 12:24:8 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Görseldeki verinin doğruluğundan emin olmak adına 3. veya 4. vites 3bin devir sabit hızda ve eğer mümkünse yokuş yukarı bir rotada 15-20dk sürüş yapıp tekrar bilgisayarı bağlayıp doluluğu ölçebilir misiniz?


    ayrıca hangi yağı kullanıyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 12 Ocak 2025; 12:28:21 >
  • Aracı lifte alıp dpfye bakın. Üzerinde kaynak izi varsa iptal edilmiştir.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Değer doğru özellikle birkaç kez denedim yarım saat kurum yapacak şekilde çok alt veya çok üst devirlerde kullanıldığında virgülden sonraki hanelerde artış oluyor

    Tamircinin bosch, delphi, autocom yazılımlarıda aynı değeri gösteriyor

    Motul 5-30
    Castrol edge 5-30
    Mobil 1 5-30
    Goodyear 0-30
    Shell 5-30

    Kullanıldı 10 binde yapılıyor yağ değişimleri
    Yağda eksilme hiç yok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt

    aracınızın yıl bilgisini verebilir misiniz

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    2016

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt

    önceki yağ seçimlerinizde kitapçığa ya da yağ markalarının yağ seçicilerine uygun seçim yapmış mıydınız?



    Egea 1.6 Multijet Dpf İptal mi nasıl anlaşılır

    motorunuz euro 5 mi 6 mı bilmiyorum, bunu öğrenip tablodaki şartnameye(sağ taraftaki) uygun yağ seçimi yapın. motul yağ seçicinin önerdiği MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30


    4.8 litre alıyor aracınız. fazla koydurmayın.


    araç kendi kendine çok nadir rejene girer. motor sıcakken yüksek devirde kullanıldığı zaman partikülü temizler genelde.


    doğruluğunu araştırmadığım bir bilgi var, yakıt seviyesi düşük olunca rejene girmeyen araçlar oluyormuş.



    edit: sorunuzu yanıtlamasam da bu hususlara dikkat ederseniz dpf doluluğunu geciktirebilirsiniz.


    bence tekrar zorlamalı rejen yaptırın ama bu sefer yarım saat olunca kapatmayın. eğer mümkünse fiat yetkili servisinden orijinal cihaz ile temizlik işlemi yaptırılmasını söyleyin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 12 Ocak 2025; 13:55:21 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • egzoz sesinden dpf'nin iptal olup olmadığı anlaşılır. hırıltılı cızırtılı metal sesi geliyorsa dpf iptal edilmiştir.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Tok sesi çıtırtı cızlıtı metalik bir ses yok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt

    o zaman dpf iptali yok senin arabada. benim arabada dpf ve egr iptal edildi, son susturucuya kadar bir engel yok. rölantide tiz boru sesi duyuluyor.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Tahminim şu, araba zamanında uyarı falan verdi sadece yazılımla iptal ettiler dpf duruyor öyle dolup çekiş düşüklüğü yapmayı bekliyor psikolojik herhalde çekiş düşüklüğüde var gibi geliyor şuan

    %kaç olunca arıza uyarı veriyor onu bilsem kesin diyeceğim

    İşin garibi almadan önceki bakımı serviste yapılmış

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt

    muhtemelen öyledir. içini boşaltmaya erinmişlerdir. bence dpf'i söktürüp içini boşalttırın. temizlik rejenerasyon vs bir işe yaramaz. yılların birikmiş kurumlarını temizleyemez. ya binlerce lira verip yenisini (belki çıkmasını) alacaksın ya da fiziksel olarak iptal ettireceksin. yoksa dediğin gibi turboyu bozarsın çok daha fazla masraf çıkar.

  • DPF'siz araç çevreyi kirletiyorsa, firmalar çevreyi kirleten ürün üretiyor demektir. Bunun filtresini takıp araba parasına satıyorsan da, sen sebep olduğun için marka olarak DPF masraflarını ömür boyu senin karşılaman lazım.


    Kısaca DPF sorunlarını firmalar üstlenmeli, devlet böyle bir kanun çıkarmalıydı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.