Şimdi Ara

Çin, her hafta 5 nükleer santral dengi rüzgar ve güneş enerjisi santrali kuruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çin, her hafta 5 nükleer santral dengi rüzgar ve güneş enerjisi santrali kuruyor
    Tüm dünya nükleer enerjiye yeniden geçmeyi değerlendirirken ve yenilenebilir enerjide hedeflerini ıskalarken Çin ise yenilenebilir enerji kaynaklarında dünya lideri olarak yol gösteriyor. Yeni rakamlar, Çin'in temiz enerjiye geçiş hızının kabaca her hafta beş büyük ölçekli nükleer enerji santrali kurmaya eşdeğer olduğunu gösteriyor.



    Güneş ve rüzgar kurulum hızı inanılmaz seviyed



    Sidney merkezli düşünce kuruluşu Climate Energy Finance (CEF) tarafından hazırlanan rapora göre Çin, 2030 yılı hedefine bu ayın sonunda, yani 6,5 yıl erken ulaşacak kadar hızlı bir şekilde yenilenebilir enerji kurulumu yapıyor. Belirtilenlere göre her iki haftada bir en az 10 gigawatt rüzgar ve güneş enerjisi üretim kapasitesi kuruyor.



    Enerji uzmanları, bir zamanlar iklim canavarı olarak görülen dünyanın en büyük emisyon salınımcısı Çin'e, artık nasıl hızlı bir şekilde yeşile dönüleceğine dair dersler almak için bakıyorlar. Çin, dünyadaki sera gazı emisyonlarının yaklaşık üçte birini oluşturuyor. Emisyonlardaki son düşüş (COVID-19 kısıtlamalarının gevşetilmesinden bu yana ilk kez), elektrik şebekesinin karbonsuzlaştırılmasıyla birleştiğinde, ülkenin emisyonlarının zirveye ulaştığı anlamına geliyor olabilir. Zirveye ulaşmış olmak aynı zamanda artık düşüşün başlayacağına da işaret ediyor. Uzmanlar 2030 sonrası için Çin’in emisyonlarının düşeceğini söylüyor.



    Ayrıca Bkz.Güneş enerjisi, küresel elektrik talep artışının yarısı karşılayacak



    Öte yandan kapasite olarak 5 nükleer enerji santraline denk kurulum yapmakla fiili üretim arasında büyük farklar var. Bir şebekeyi kesintili yenilenebilir enerji kaynaklarına geçirirken karşılaşılan sorunlardan biri de istikrarlı üretimdir. Güneş ve rüzgarda istikrar değişkendir. Teknik anlamda bu, üretim kapasitesi (gigawatt cinsinden ölçülür) ile gerçek enerji çıktısı (gigawatt-saat cinsinden ölçülür veya zaman içindeki üretim) arasındaki fark olarak yorumlanabilir. Yenilenebilir enerji kaynaklarının “kapasite faktörü” (fiili üretimin maksimum potansiyel üretime oranı) yaklaşık yüzde 25 iken, nükleerinki yüzde 90'a kadar çıkmakta



    Çin, her hafta 5 nükleer santral dengi rüzgar ve güneş enerjisi santrali kuruyor
    Dolayısıyla, Çin haftada beş büyük nükleer santrale eşdeğer güneş ve rüzgar enerjisi kuruyor olsa da, üretim noktasında haftada bir nükleer santrale daha yakın. Ancak bu bile başlı başına büyük bir olay. Aktarılanlara göre yenilenebilir enerji kaynakları, Çin’in toplam kurulu kapasitesinin yarısından fazlasını oluşturuyor. Aynı şekilde 1 yıl içindeki üretim ise toplamın 5’te 1’i kadar.



    Çin, daha yenilenebilir kaynakları daha stabil hale getirmek için bataryalı enerji depolama sistemlerini veya dünyanın en büyük pompa depolamalı hidroelektrik santrali gibi çözümleri kullanıyor. Çin’in burada da üstünlüğü çok büyük. Zira ülke her ay 1GW pompaj depolamalı hidroelektrik santrali kuruyor.



    Nükleer enerjinin de rolü var



    Çin, her hafta 5 nükleer santral dengi rüzgar ve güneş enerjisi santrali kuruyor
    Çin, nükleer enerjiyi de kullanıyor ancak bundan 10-15 yıl önceki iddialı hedefleri kadar değil. Ülke, 2011’de nükleer enerjinin ülkenin elektrik üretim sisteminin temeli haline geleceğini açıklamıştı ancak yenilenebilir kaynakların ucuzluğuyla bu planlar değişti. Artık 2060 hedefinde yüzde 18 nükleer enerji payı yer alıyor. Ölçeğe bakıldığında bu da büyük diyebiliriz. Ancak artık kesinlikle birinci öncelik değil. Bunun en net göstergesi Çin'in geçen yıl 300 GW güneş ve rüzgar enerjisine karşılık 1 GW nükleer santral kurmuş olması.



    Bu arada Çin’in son 10 yılda 37 adet nükleer enerji santrali kurduğunu, toplam sayının 55’e yükseldiğinde ve inşa aşamasında yaklaşık 20 santralin daha olduğunu belirtelim.



    Çin nasıl bu kadar hızlı kurulum yapıyor?



    Bu aslında önceliklerle ilgili. Çin, enerji gibi kritik öneme sahip konularda devlet desteğini ve devlet destekli şirketlere büyük önem veriyor. Bilindiği üzere pek çok projenin önündeki en önemli engel, planlama onaylarının yavaş olmasıdır. Çin’de ise durum böyle değil; yapılacak şeye karar veriliyor ve gidip yapılıyor.




    Kaynak:https://hardware.slashdot.org/story/24/07/20/2124236/china-is-installing-renewables-equivalent-to-five-large-nuclear-plants-per-week
    Kaynak:https://www.abc.net.au/news/science/2024-07-16/chinas-renewable-energy-boom-breaks-records/104086640
    Kaynak:https://www.economist.com/china/2023/11/30/china-is-building-nuclear-reactors-faster-than-any-other-country#selection-1019.0-1022.0







  • Korkunç bir sayı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Buna rağmen fiyatlar düşüyor ve üretim fazlası var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yatırım seviyesi korkunç . keşke bizde bu tür yatırım onayları hızlı veya seri olsa

  • Haber bence abartı.

  • Devlet birşeyin yapılması için karar alırsa ve bütçe verirse, zaten bu işe giren alt yüklenici ya yapar ya iflas eder. Batı modelinde biraz görünürde, herşeyi özel sektör yapsın vardır ama özel şirketlerde çoğu zaman paranın az olduğu veya riskin olduğu yerlere girmek istemez (bizdeki gibi). Durduk durmadık yere mesela bizim zengin bir iş adamı neden çip işine girsin ki? Ama eğer devlet Tubitakı yetkinledirse ve bütçe verse o iş her şekilde devam eder. Nitekim "kurumların önemi" hakkında konuşan ekonomicilerde, şirketlerden çok devletle bağlantılı kurumların önemini vurgular. Çünkü o büyük şirketleri, o eski kurumlarda çalışan kişiler kurar. (Bkz. Prof Daron Acemoğlu)

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Sebep

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu ne müthiş bir üretim hızlıdır lan öyle :) :)

    Hayranım bu planlama ve hıza. Adamlar yüm dünyayı devlet-şirmet ortak mpdeline zorluyor :)



    2020 miydi 2022 miydi bir rapor yayınlamıştı Çin komünist partisi

    Hızla iç pazar için stok yapılıp yatırımları iç pazarda ülke geneline yayıp 2025'e kadar çalkantılı bir ekonomi ile idare edilip dünya finansal krizinin olabilecek en az zararla atlatılması üzerine bir şeydi aklımda kalan

    Bakalım nasıl çıkacak öngörüleri



    Fikirlerini sevdiğim herkes de Abd seçimleri sürecinde büyük bir kriz ve dünya genelinde devalüasyon bekliyor

    Değişik bir sürece girdiğimiz kesin

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Enerji ile ilgili tüm haberlerde bir abartı var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlarda devlet var. Petrolü üretemezsin ama elektriği üretebilirsin. Bu yüzden benzinli araçlara plaka vermeyip insanları yeşil plakalı araçlara yönlendirdiler. Bunu yaparken de ciddi anlamda teşvikler sağladılar. Satışlar artınca 3-5 yıl önce dalga geçtiğimiz BYD dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi oldu. Bizde aynı durum olsa ki var zaten elektrikli araçlara daha çok vergi koyup, hiçbir yere şarj istasyonu kurulmaz. AVM'ye gidip bilgisayar alır gibi elektrikli araba alıyor adamlar. Biz çok gerideyiz adamlar da çok ilerideler. Aramızda uçurum var. Çalmayınca oluyormuş dedirtiyorlar.

  • En temizi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok güzel bir haber olmuş. Hazırlayana teşekkürler. Haber içeriğine eklenen yorumlar da güzeldi. Başlara "hadi başlayalım" veya "hadi bakalım" gibi saçma şeyler de eklenmemiş. Harika!

  • şubart kedisi kullanıcısına yanıt

    Araştırdım. Valla helal olsun takdir ettim çinlileri.


    Şehir Bazlı Düzenlemeler

    1. Pekin

    • Pekin’de yeni benzinli araçlar için plaka almak çok zordur. Plaka almak isteyenler bir piyango sistemine katılmak zorundadır ve kazanma şansı oldukça düşüktür.

    • Elektrikli araçlar ise bu tür piyango sistemlerine tabi değildir ve plaka almak daha kolaydır.

    2. Şanghay

    • Şanghay, benzinli araçlar için plakaları açık artırma yöntemiyle verir. Bu, plaka fiyatlarının çok yüksek olmasına neden olabilir.

    • Elektrikli araçlar için ise ücretsiz plaka sağlanmaktadır, bu da elektrikli araç satın almayı daha cazip hale getirmektedir.

    3. Shenzhen

    • Shenzhen, belirli bir kotaya dayalı olarak benzinli araçlar için plakalar dağıtır ve bu kotalar genellikle sınırlıdır.

    • Elektrikli araçlar için plaka almak daha basittir ve genellikle kota sınırlamaları bulunmaz.


    Diğer Şehirler ve Genel Durum

    • Pekin, Şanghay ve Shenzhen dışında, Guangzhou ve Hangzhou gibi diğer büyük şehirler de benzer kısıtlamalar uygulamaktadır.

    • Bu kısıtlamalar, genel olarak hava kalitesini iyileştirme ve elektrikli araçların benimsenmesini artırma amacını taşımaktadır.


    Elektrikli Araç Teşvikleri

    • Elektrikli araç sahiplerine çeşitli teşvikler sunulmaktadır. Bu teşvikler arasında vergi indirimleri, sübvansiyonlar ve özel park alanları bulunmaktadır.

    • Plaka kısıtlamalarının yanı sıra, elektrikli araçların kullanımı için şarj altyapısının genişletilmesi de teşvik edilmektedir.


    Etkiler ve Sonuçlar

    • Bu düzenlemeler sonucunda, Çin’de elektrikli araç satışları son yıllarda önemli ölçüde artmıştır.

    • Benzinli araç üreticileri, daha çevreci ve sürdürülebilir araçlar üretmeye yönlendirilmiştir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Mantıklı düşünürsen sebebini bulursun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    mantık olarak baktığım zaman çok az rüzgar ve güneş santrali kuruyor. çok daha fazla kurmalılar. ABD ile olan savaşı kazanmak istiyorsa çok daha fazla çaba göstermeliler.


    Not; Çin bu savaşı kazanır. Zamanı geldiğinde dış ticaret için Dolar yerine Yuan kabul edecek ve bir gecede ABD nin ekonomisi çökecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 24 Temmuz 2024; 8:29:0 >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Ben 2 yıl kadar Çin'de yaşadım ve her yıl düzenli gidiyorum. Pandemi sonrasında geçen yıl gittiğimde yoldaki yeşil plakalı araçları görünce çok şaşırdım. Trafikteki araçların neredeyse yarısı yeşil plakaya dönmüştü. Taksiler yıllardır VW araçlara verilirdi, şimdi ağırlıklı elektrikli Çin markası olmuş. Yemek yemeye lokantaya gittik, orada bile 3-5 tane şarj istasyonu koymuşlar. Ama dediğim gibi devlet burada ciddi anlamda mantıklı hareket ediyor. Bizde olsa benzinli araba nasılsa alamıyorlar diye elektrikli arabadaki vergi oranı arttırılır.

  • bizde de çağrı mektubu almak için MW başına 60k$ para isterler:)

  • şubart kedisi kullanıcısına yanıt
    Petrol sentetik olarak üretilebiliyor. Bakınız: Fischer-Tropsch sentezi.

    Onun ötesinde petrol dünyanın yer yerinde yer altında sürekli bulunuyor. Bakınız: Thomas Gold 'un The Deep Hot Biosphere adlı kitabı.

    Bunları şimdi öğrendin çünkü bunlar ne okulda ne medyada geçmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Aynen kanka serin hikayeymiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    beğendiğine sevindim. ne zaman istersen hikaye anlatırım

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.