Şimdi Ara

Çin Otosu Güvenlik Testine Girince

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
6.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin otomobillerini Türkiye'ye getirmek için Bisan iki Çinli firmayla anlaşma yaptı. Sonra araçları güvenlik testi için duvara çarptırdı. Sonuç felaket ötesi.
    İki Çinli otomotiv şirketi ile anlaşma imzalayan Bisan şirketinin Genel Müdürü Abidin Dursun Kaleli de, aynı durumdan şikâyetçi. Dayanıksız Çin arabalarının Türkiye piyasasına sürülmesi halinde korkunç sonuçlar doğabileceğini ifade eden Kaleli, araçları yarı mamul olarak getirip, kendi fabrikalarında geliştirmek istediklerini belirtiyor. Kaleli, "Mercedes otomobillerin kaportasını matkapla bile delemezken Çin otomobiline sıradan bir çivi bile giriyor. Duvara çarpma testlerinde Çin araçları bagajına kadar duvara yapışıyor." diyor.

    Şu anda Avrupa standartlarını yakalayamadığı ve otomotiv firmalarının çıkarına ters düştüğü için ithalatına izin verilmeyen Çin otomobillerinin 2008 başında Türkiye'de satışa sunulması bekleniyor. Bu çerçevede Türkiye'den bazı firmalar Çinlilerle anlaşma imzalarken, 50 kadar şirketin de imza aşamasında olduğu belirtiliyor. İki firma ile ithalat için el sıkışan Bisan'ın genel müdürü Abidin Dursun Kaleli, bu ülkede üretilen bütün malların kalitesiz olmadığını, standartları yakaladığı takdirde Avrupa'nın baskılara dayanamayacağını ve AB'nin standartlarına uygunluğunu gösteren Euro-4 belgesi vereceğini ifade ediyor. Kaleli'nin verdiği bilgiye göre, Çinli firmalar belge almak için Avrupa'ya gittiklerinde her seferinde 'Crash' denen dayanıklılık testine takılıyor. Testte, Mercedes ve BMW 80 kilometre hızla bir duvara çarptırılarak içindeki insanı temsil eden maketin ne kadar zarar göreceği ölçülüyor. Bu iki marka testleri çok hafif hasarlarla atlatıyor.

    Aynı teste katılan Çin arabaları her seferinde bagajıyla birlikte duvara yapışıyor, içindeki maketin de adeta 'pestili' çıkıyor. Matkapla yapılan testte ise belirli bir basınçla kaportalar delinmeye çalışılıyor. Yukarıdaki iki markanın kaportası çok zor delinirken, Çinli arabada çivi bile kaportayı delmeye yeterli oluyor. Dursun Kaleli, testi her seferinde geçemeyen Çinlilerin kaporta kalınlığını artırmasının ve kullandığı malzemeyi kaliteli hale getirmesinin şart olduğuna işaret ederek, "Arabalar bu haliyle trafiğe çıksa ve bir ciple ya da kamyonla çarpışsa üzerinden silindir geçmiş gibi olur. İçerisindeki insanları da kurtarmanız imkansız hale gelir." diyor.

    Prensip olarak direkt ithalat yerine yarı mamul ithal etmeyi ve yüzde 40-50 oranında yerli mamul kullanmayı tercih ettiklerini anlatan Kaleli, şu bilgileri veriyor: "Kore, Tayvan veya Çin'den daha önce de mal getirdik. Her seferinde yarı mamul olarak getirip kendi yan sanayimizde geliştirdik. İçindeki parçaların önemli bir kısmı Türk yan sanayiinden alınıyor. Otomotivde de bu aynı şekilde olacak. 3-4 bin dolara Çin'den ithal etmek yerine kendi montaj fabrikalarımızda geliştirip yerli esnafa da iş imkanı sunacağız." Firma, Türkiye'de geliştirdiği araçları Bisan-Li Fan ve Bisan-Cyile markalarıyla piyasaya sürmeyi planlıyor. Dünya Ticaret Örgütü kurallarına göre hiçbir ülkenin malının gümrük duvarlarıyla engellenemeyeceğine dikkat çeken Kaleli, AB'nin belge vermesi halinde Gümrük Birliği anlaşmaları gereği Türkiye'nin de bunu kabul edeceğini vurguluyor. Kaleli, "Hindistan Euro-4 belgesini aldı. Çin de alacaktır." diyor.

    Çinli iki büyük otomotiv üreticisiyle ön distribütörlük anlaşması imzaladıklarını belirten Abidin Dursun Kaleli, BMW motoru taşıyan numune araçları İzmir'e getirdiklerini, ancak bu firmalara Avrupa ve Türkiye'ye otomobil giriş vizesi verilmesinden sonra piyasaya girebileceklerini ifade ediyor: "Çinlilerle binek ve ticari araçlar konusunda anlaştık. Li Fan ve Cyile otomotiv şirketleriyle ön distribütörlük anlaşmalarımızı yaptık. Çin arabalarının Türkiye'ye girebilmesi için önce Avrupa'da dolaşması ve Euro 4 belgesini almaları lazım. Aldıktan sonra da Türkiye'nin onu tasdik etmesi şart. Yani Avrupa normları ve standartlarını tamamlamaları gerekiyor. Türkiye'de ortalama 20 bin dolara satılan bir arabanın Çin'deki fiyatı 3 bin 500 dolar. 4 bin dolar verdiğiniz zaman şahane lüks arabalar alabiliyorsunuz. Siz buna ne kadar, nasıl dayanabilirsiniz? Türkiye'de bütün vergileri üzerine koyunca bu arabaya 12 bin dolara binmek mümkün. Bence 2-3 seneden daha fazla dayanamazlar."


    Tedbir alınmazsa Türkiye motosiklet çöplüğü haline gelir

    İzmir'de bisiklet ve motosiklet üretimi yapan Bisan'ın Genel Müdürü Abidin Dursun Kaleli, eğer tedbir alınmazsa Türkiye'nin motosiklet çöplüğüne döneceği endişesini taşıyor. Geçen yıl 400 bin motosiklet satıldığına işaret eden Kaleli, bunun 350 bininin Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerinden getirildiğini ifade ediyor. Kaleli, "2005'te 105 firma dışarıdan motor getirdi. 50'si satıp kaçtı. Vatandaş, elindeki bozuk motoruyla kaldı. Hiç kimse, 'İthalat yapan firmanın garantisi var mı?' diye sormuyor." diyor. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın Uzakdoğu'dan mal ithalatına yeni sınırlamalar getirilmesi yönünde çalışmalar yaptığını vurgulayan Kaleli, ocak ayı itibarıyla yeni müeyyideler beklediklerini kaydediyor. Bisan olarak Çin ve Uzakdoğu'dan etkilenmediklerini anlatan Genel Müdür Kaleli; kalite, servis hizmetleriyle ve yaygın bayi ağıyla AB standartlarında üretim yaptıklarını vurguluyor.

    Kaynak:
    http://www.aktifhaber.com/read_news.php?nID=93600







  • gelirse şayet sırf görünüşleri güzel ve ucuz olacağı için baya satar çin arabaları.N yapsın milletimiz herkes araba konusunda çok bilgili dğeil ve şuda varki ülkemizdeki ekonomik durumuve vergiler yüzünden lüks arabaya binmek çok zor imkansız gibi bu çinin ucuz ve güzel görünümlü arabaları ile lüks olmasaada lüks arabaya binme egomuzu tatmin edecektir. Buda en ufak bi kazada çok büyük yaralanmalara neden olacaktır. Şimdiden vatana millete geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLMVER

    gelirse şayet sırf görünüşleri güzel ve ucuz olacağı için baya satar çin arabaları.N yapsın milletimiz herkes araba konusunda çok bilgili dğeil ve şuda varki ülkemizdeki ekonomik durumuve vergiler yüzünden lüks arabaya binmek çok zor imkansız gibi bu çinin ucuz ve güzel görünümlü arabaları ile lüks olmasaada lüks arabaya binme egomuzu tatmin edecektir. Buda en ufak bi kazada çok büyük yaralanmalara neden olacaktır. Şimdiden vatana millete geçmiş olsun
    çinlilerin bütün işleri taklit arabanın fotosunu çekip aynısını yapmakla iş bitmiyor mercedes-bmw-vw gibi firmalar milyonlarca euro harcayıp ar-ge yapıyor elin çinlisi bir fotoğrafta iş bitiriyor
    çinliler işinize bakın otomobil üretmek öyle basit bir iş değil uyduruk oyuncaklara benzemez




  • Bu arada öğrenmiş olduk ki mercedeslerin kaportasını matkapla bile delemiyormuşuz, tabiki matkabı çalıştırmamak kaydıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Bu arada öğrenmiş olduk ki mercedeslerin kaportasını matkapla bile delemiyormuşuz, tabiki matkabı çalıştırmamak kaydıyla
    çin otosu gelmez gelse de satmaz piyasada zaten 12 13 milyara 0 km araçlar var (bkz : Lada,tata vs ) fakat bende dahil birçok kişi 13 milyara lada veya adı sanı duyulmamış araba alacagımıza 2. el 2001 - 2002 model araçlara yöneliyoruz...

    uzun lafın kısası çinden araba alınmaz .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fosters

    çin otosu gelmez gelse de satmaz piyasada zaten 12 13 milyara 0 km araçlar var (bkz : Lada,tata vs ) fakat bende dahil birçok kişi 13 milyara lada veya adı sanı duyulmamış araba alacagımıza 2. el 2001 - 2002 model araçlara yöneliyoruz...

    uzun lafın kısası çinden araba alınmaz .

    Alıntıları Göster
    Olacağı bu işte...


    Ama size şunu söyleyeyim bu araba Türkiyeye gelirse iyi satar.
    Çünkü bizim insanımız güvenliğe falan dikkat etmeksizin aracın ucuz olmasına, parçalarının ucuz olmasına aldanarak yine alır. Geçmişte kuş serisi kapış kapış gitti. O kuş serisi kaç kişiye mezar oldu...

    Merak etmeyin, hemde çok satar...

    Türk insanı güvenliğe falan dikkat etmiyor.

    Araba ucuz olsun, parçası bakımı ucuz olsun gerisi önemli değil bizim insanımız için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 7 Aralık 2006; 13:37:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Olacağı bu işte...


    Ama size şunu söyleyeyim bu araba Türkiyeye gelirse iyi satar.
    Çünkü bizim insanımız güvenliğe falan dikkat etmeksizin aracın ucuz olmasına, parçalarının ucuz olmasına aldanarak yine alır. Geçmişte kuş serisi kapış kapış gitti. O kuş serisi kaç kişiye mezar oldu...

    Merak etmeyin, hemde çok satar...

    Türk insanı güvenliğe falan dikkat etmiyor.

    Araba ucuz olsun, parçası bakımı ucuz olsun gerisi önemli değil bizim insanımız için...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: set


    ........
    Ama size şunu söyleyeyim bu araba Türkiyeye gelirse iyi satar.
    Çünkü bizim insanımız güvenliğe falan fikkat etmeksizin aracın ucuz olmasına, parçalarının ucuz olmasına aldanarak yine alır.

    .......



    Kesinlikle doğru söylüyorsun...

    Şimdiden geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boldshark

    quote:

    Orjinalden alıntı: set


    ........
    Ama size şunu söyleyeyim bu araba Türkiyeye gelirse iyi satar.
    Çünkü bizim insanımız güvenliğe falan fikkat etmeksizin aracın ucuz olmasına, parçalarının ucuz olmasına aldanarak yine alır.

    .......



    Kesinlikle doğru söylüyorsun...

    Şimdiden geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    [Deleted by Admins]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    [Deleted by Admins]

    Alıntıları Göster
    Broadway,kuş serisi vs gibi araçlardan daha sağlam olacağı görüşündeyim. Ancak ben beklenilen kalitede geleceklerini sanmıyorum. Eğer bu kadar ucuzsa vardır bir hikmeti... Diğer çin mallarında olduğu gibi... Elbetteki kaliteli olmasını hepimiz istiyoruz. Sonuçta insan hayatı bu... Çin arabaları dünyada sağlamlık üzerine çok eleştiri alıyorlar, inanıyorumki bu kadar eleştiriden sonra çin arabaları kalite konusuna daha çok dikkat edecek.




  • Kağıt mubarek arabalar , bir de jip olacak pestil olmuş söför.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknoturk -- 10 Mayıs 2009; 3:45:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknoturk

    Kağıt mubarek arabalar , bir de jip olacak pestil olmuş söför.
    çin işkencesi buna denir

    aklımdan zorummu var bunu alanın canına kastı vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    çin işkencesi buna denir

    aklımdan zorummu var bunu alanın canına kastı vardır

    Alıntıları Göster
    Türkiyeden çine kola kutusu ihraç ediliyor, presleyip araba yapıyor adamlar

    asıl mesele şu, bunlar kaç sene dayanacak, firmalar bir önlem alır umarım fiyatlar düşer inşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    Türkiyeden çine kola kutusu ihraç ediliyor, presleyip araba yapıyor adamlar

    asıl mesele şu, bunlar kaç sene dayanacak, firmalar bir önlem alır umarım fiyatlar düşer inşallah

    Alıntıları Göster
    [Deleted by Admins]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    [Deleted by Admins]

    Alıntıları Göster
    bence çok satıcak geçenlerdee bi haber izlemiştim arabalar gayet lüks görünmekle beraber donanımları çok iyi...

    türk milletinin kaportasına dayanıklılığına bakıcağını hiç sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    bence çok satıcak geçenlerdee bi haber izlemiştim arabalar gayet lüks görünmekle beraber donanımları çok iyi...

    türk milletinin kaportasına dayanıklılığına bakıcağını hiç sanmıyorum

    Alıntıları Göster
    Türkiyede kaliteli araca para vermek için biraz maddi olarak durumumuzun iyi olması lazım hala yollarımızda kaç model araçlar dolaşıyor herkes bunun farkında yani benimde cebimde para olsa kalite,sağlamlık,güven,konfor herşeyi bir arada ararım ama olmayınca olmuyor cin araçları bence türkiyede satılcak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordofthebodyguard

    Türkiyede kaliteli araca para vermek için biraz maddi olarak durumumuzun iyi olması lazım hala yollarımızda kaç model araçlar dolaşıyor herkes bunun farkında yani benimde cebimde para olsa kalite,sağlamlık,güven,konfor herşeyi bir arada ararım ama olmayınca olmuyor cin araçları bence türkiyede satılcak

    Alıntıları Göster
    acı tebrubeler kapıda ama vatandaş tercihini kullanacak ne desek boş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    acı tebrubeler kapıda ama vatandaş tercihini kullanacak ne desek boş

    Alıntıları Göster
    linkte verilen videoyu izledim nasıl bişey milletimiz bunlara binecek mi?

    ama hava yastığı açıldı direksiyon yerinden çıktı galiba, ön direk 15-20 cm havaya kalktı nasıl bir arabadır inşallah tutulmaz fiyatı ne olursa olsun sevdiklerimize sahip çıkalım, sümbül ucuzlasa bunları almazlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    linkte verilen videoyu izledim nasıl bişey milletimiz bunlara binecek mi?

    ama hava yastığı açıldı direksiyon yerinden çıktı galiba, ön direk 15-20 cm havaya kalktı nasıl bir arabadır inşallah tutulmaz fiyatı ne olursa olsun sevdiklerimize sahip çıkalım, sümbül ucuzlasa bunları almazlar

    Alıntıları Göster
    ya bu araçlar kuş serisi araçlardan daha dayanıklıysa kesin çok satar .. bu kadar insan kuş serisine biniyor ucuz oldugu için ... kuş sesrisi fiyatına daha lüks daha konforlu ve guvenlı dicekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Bu arada öğrenmiş olduk ki mercedeslerin kaportasını matkapla bile delemiyormuşuz, tabiki matkabı çalıştırmamak kaydıyla
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Bu arada öğrenmiş olduk ki mercedeslerin kaportasını matkapla bile delemiyormuşuz, tabiki matkabı çalıştırmamak kaydıyla






  • quote:

    Orijinalden alıntı: akın48

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Bu arada öğrenmiş olduk ki mercedeslerin kaportasını matkapla bile delemiyormuşuz, tabiki matkabı çalıştırmamak kaydıyla




    Alıntıları Göster
    ben buradaki yorumların bazılarına katılmıyorum.her insan güzel ve sağlam arabalara binmek ister,her insanın hayalinde mutlaka sahip olmak istediği araba markası vardır.ama ülke ekonomomisi nedeniyle ya bu istekleri hayal olur veyahutta sizin değiminizle teneke gibi arabaların 80-85 modelini alır ve biner.bu vatandaşlarımızında hakkı.her vatandaşın sizler gibi gelir seviyesi yokki !!(herkez için değil bu sözüm)tabi vatandaş aldığı 3 kuruşluk parayla ancak bu otomobilleri alabilir.hep kalitesizlikten bahsedilmiş(bende dahil)bekleyelim ve görelim daha kullanmadan crash testinden geçemeden yorumlarımızı yapıyoruz.herhalde bu testi geçmeden ülkemize bu arabaları sokucak kanı bozuklar yoktur diye düşünüyorum.birde kazalardan bahsediyoruz, neden dikkatli olmaktan bahsetmiyoruz, sanki bu arabaları alanlar mezar yeri ayırtmış gibi konuşuyoruz.aşırı hız yapmazsak ve herkes kendini kontrol eder kurallara uyarsa ve bu arabalar testi geçerse yurdumuza gelirse ben okadarda olumsuz düşünmüyorum bu çin arabaları hakkında.gelsede piyasası düşse otomobil sektörünün.sıfır arabalardan 100%300 değilde 100%100 kazansınlar, millette kazansın........................................... KAZASIZ,SAĞLIKLI,MUTLU GÜNLER DİLİYORUM.............................




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.