Şimdi Ara

Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
68.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri..?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    ** Yoğun Trafikte ve Işıklarda Dur Kalk Yapmanın İncelikleri**

    Yoğun trafik ve ışıklarda dur kalk yapmak, özellikle yeni sürücüler için göz korkutucu bir deneyim olabilir. Ancak, doğru teknikleri uygulayarak bu süreci daha sorunsuz ve verimli hale getirebilirsiniz.

    ** Manuel Arabada Dur Kalk Nasıl Yapılır?**

    Manuel bir arabada dur kalk yaparken şu adımları izleyin:

    • Yaklaşan bir kırmızı ışığı veya yoğun trafiği fark ettiğinizde, yavaşlayın ve debriyaja basın.
    • Aracınız tamamen durduğunda, debriyajı tamamen serbest bırakın ve el frenini çekin.
    • Işık yandığında veya trafik akmaya başladığında, debriyaja kısmen basın ve aynı anda gaza hafifçe dokunun.
    • Aracınız hareket etmeye başladığında, debriyajı kademeli olarak bırakın.

    ** Otomatik Arabada Dur Kalk Nasıl Yapılır?**

    Otomatik bir arabada dur kalk yapmak daha kolaydır:

    • Yaklaşan bir kırmızı ışığı veya yoğun trafiği fark ettiğinizde, ayağınızı gaz pedalından çekin.
    • Aracınız tamamen durduğunda, fren pedalına hafifçe basın.
    • Işık yandığında veya trafik akmaya başladığında, ayağınızı fren pedalından çekin.

    ** Kırmızı Işıkta Dur Kalk Nasıl Yapılır?**

    Kırmızı ışıkta dur kalk yaparken şu ipuçlarını göz önünde bulundurun:

    • Işığa yaklaşırken yavaşlayın ve debriyajı önceden hafifçe basın. Bu, aracınızın tamamen durması için gereken süreyi azaltmaya yardımcı olacaktır.
    • Işık kırmızıya döndüğünde, debriyaja tam olarak basın ve el frenini çekin.
    • Işık yandığında, debriyajı kademeli olarak bırakın.

    ** Dur Kalk Trafikte Debriyaj Kullanımı**

    Dur kalk trafikte debriyajı doğru kullanmak, aracınızın aşınmasını önlemek ve yakıt tasarrufu yapmak için esastır. Debriyajı yalnızca aracınızı hareket ettirmek için kullanın ve durduğunuzda her zaman debriyaja tam olarak basın.

    ** İpuçları**

    • Yol koşullarını her zaman tahmin etmeye çalışın ve önceden yavaşlamaya başlayın.
    • Ani hareketlerden kaçının ve hızınızı yavaş ve kademeli olarak artırın.
    • Seyir halindeyken, debriyaj pedalına hafifçe basarak aracınızın hareketini yavaşlatabilirsiniz.
    • Dur kalk sırasında sağ ayağınızı fren pedalına, sol ayağınızı ise debriyaj pedalına yerleştirin.
    • Dur kalk trafikte sabırlı olun ve diğer sürücülere karşı dikkatli olun.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.
  • Mesele kavrama noktasını öğrenmekte. Kavrama noktasını biliyorsan, 3 saat dur kalk da yapsan fark etmez. Dur kalk yaptığın yer hafif eğimli ise vitese atmana gerek yok. Ayağını frenden çekersin, 1 metre ileride tekrar durursun. Onun dışında, ışıklarda beklerken otomobili viteste bırakmak ve ayağı sürekli kavrama noktasında tutmak uzun vadede zararlı. Sonra "baskı balata niye hemen bitti ya?" diye sorarsın, diğer arkadaşlar gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Side Chain -- 8 Nisan 2011; 22:19:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.

    Saçma bir öneri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


    Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:22:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


    Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur

    Alıntıları Göster
    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:45:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.

    Alıntıları Göster
    Zamanla alışacak ve aslında ne kadar kolaymış diyeceksin. Yeter ki sen direksiyonda rahatça davran, kontrol sende olsun ama asla panik yapma. Arkadaşların da önerdiği gibi sık sık dur kalk çalışmaları yap ve kavrama noktasını kendince kavra.


    Şöyle bir düşünce de olmasın aklında, kırmızı ışıkta beklerken arkadan sıkıştırıyorlar, kalkmam için baskı oluyor vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Alıntıları Göster
    Benim kullandığım megan 2011 in debriyajı çok yukarda kavrıyordu. Sizin ki de öyledir muhtemelen kavrama noktasına bi anda getirmeniz için biraz zamana ihtiyacınız var. Renault ların debriyajları tek kelime ile iğrenç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.

    benzin sarfiyatı ne olur yarım debriyajda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zouzuni

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.

    benzin sarfiyatı ne olur yarım debriyajda

    Alıntıları Göster
    bende ehliyeti alalı nerdeyse 8 ay oldu.
    hala debriyaj konusunda sıkıntım var mesela aracı park hlainden cıkarkrken rahatca kaldırır giderim ama trafik icinde ısıklarda durdugumda %80 istop ederim ilk seferde sanırım tafik stresi yüzünden heyecan yapıorum.

    sürüc konusnda sıkıntı yok ama debriyaj işi bozuyor. yavasş yaavas zamanla olucak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsosyalBilgisayar

    bende ehliyeti alalı nerdeyse 8 ay oldu.
    hala debriyaj konusunda sıkıntım var mesela aracı park hlainden cıkarkrken rahatca kaldırır giderim ama trafik icinde ısıklarda durdugumda %80 istop ederim ilk seferde sanırım tafik stresi yüzünden heyecan yapıorum.

    sürüc konusnda sıkıntı yok ama debriyaj işi bozuyor. yavasş yaavas zamanla olucak

    Alıntıları Göster
    sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Var.


    dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Var.


    dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar

    Doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Var.


    dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar

    Doğrudur.

    Alıntıları Göster
    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


    Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

    Var.


    dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar

    Alıntıları Göster
    internette ileri sürüş teknikleri videoları var onları seyret bence, uzmnantv'den izleyebilirsin mesela.. aradığın birçok sorunun cevabını bulabilirsin orada.. zaten zamanla herşey yerine oturur önemli olan soğukkanlı olup paniğe kapılmamamn trafikte..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukselsedat88

    sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden



    Aynen.Birde hafif rampa olan yerlerde çalışırsan daha iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz

    Alıntıları Göster
    aracı dinle motor sesi genelde bilgi verir.

    eğimli yerlerde bu kalkış hareketlerini tekrarla

    dur kalk içinse öyle bir hal alıyorki bazen, otomatik araba bakım ve maliyetleri konusunda ciddi araştırmalara giriyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    aracı dinle motor sesi genelde bilgi verir.

    eğimli yerlerde bu kalkış hareketlerini tekrarla

    dur kalk içinse öyle bir hal alıyorki bazen, otomatik araba bakım ve maliyetleri konusunda ciddi araştırmalara giriyorsun.

    Alıntıları Göster
    Trafiğin olmadığı rampa yerlerde dur kalk çalışın. Vitesi bire takın. Sağ ayak frende. Sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş çekin. Motoru dinleyin. Sesin değişmeye başladığını anladığınız anda ayağınızı frenden çekin. Aşırı rampa değilse araba kaymayacaktır. Sonra biraz fazla gaz verin ve debriyajı yavaş bırakın. Araba gidecektir.

    Anlatırken sanki bir kaç dakika sürecek işlemmiş gibi algılanabilir. Fakat bir kaç saniyelik olaydır. Daha sonra pratiklik kazanırsınız.

    Bu olmazsa otomatik vitesli araba alın. Onlar yokuşlarda kaymaz. (Tabi şanzımanda sorun yoksa)

    Otomatik sevmem diyorsanız o zaman yokuşlarda kaymayı önleyici sistemli arabalar var. Onlardan kullanın. Yani çaresiz değilsiniz.

    Bizim şirkette bir arkadaşın Skoda Octavia'sı böyleydi.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.