Şimdi Ara

KARLI VE BUZLU YOLDA ARABA KULLANMA TEKNİKLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
31.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, eminim burda çoğunuz araba kullnanıyorsunuz ve eski usta şöförlerde vardır,

    Ben karlastiği aldım ama şu düşünce var bende nekadar kar lastiği çivili lastik alsanda teknik bilmezsen tecrüben yoksa bi işe yaramaz aldığın lastik.

    Bu yüzden usta olmuş arkadaşlar ya da başına gelmiş arkadaşlar yoarum yazarlarsa sevinirim.


    saygılar.



  • GAZA, FRENE, DİREKSİYONA YUMUŞAK DAVRAN!..
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazılımcı online

    Arkadaşlar, eminim burda çoğunuz araba kullnanıyorsunuz ve eski usta şöförlerde vardır,

    Ben karlastiği aldım ama şu düşünce var bende nekadar kar lastiği çivili lastik alsanda teknik bilmezsen tecrüben yoksa bi işe yaramaz aldığın lastik.

    Bu yüzden usta olmuş arkadaşlar ya da başına gelmiş arkadaşlar yoarum yazarlarsa sevinirim.


    saygılar.
  • +1 olay budur
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    GAZA, FRENE, DİREKSİYONA YUMUŞAK DAVRAN!..
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazılımcı online

    Arkadaşlar, eminim burda çoğunuz araba kullnanıyorsunuz ve eski usta şöförlerde vardır,

    Ben karlastiği aldım ama şu düşünce var bende nekadar kar lastiği çivili lastik alsanda teknik bilmezsen tecrüben yoksa bi işe yaramaz aldığın lastik.

    Bu yüzden usta olmuş arkadaşlar ya da başına gelmiş arkadaşlar yoarum yazarlarsa sevinirim.


    saygılar.






  • Birde dik ve buzlu yokuşlardan inerken sadece motor freni kullanınca; motor freni sadece ön tekerlerde frenleme yapacagı için araba arkadan kaymaya başlar deniyor.

    Bu konuda tecrübesi yada deneyimi olan varmı arkadaşlar. Bizim ev de dik bir yokuşun üzerinde.Şimdiye kadar böyle bişey başıma gelmedi ama daha dik ve daha buzlu bir yoldan inmemiz yada çıkmamız gerekirse neler yapmalıyız.

    Ayrıca kaygan yolda arabayı devirli kullanmakmı, devirsiz kullanmakmı daha guvenlidir.(mantıken devirsiz kullanmak daha guvenli geliyor bana, çünki ayagını gazdan cekince daha az motor freni yapar araba, ama arkadaşlar karlı buzlu yolda araba devirli kullanılır diyorlar.)

    Ayrıca su birikintilerine hızlıca girince, su birikintileri tekerlerde perdeleme etkisi yapar ve araba kontrolünü kaybeder diye biliyorum. Bunada dikkat etmeliyiz degilmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 19 Aralık 2005 23:25:59 >
  • yuksek vites dusuk dewir!
    buz ustunde patiye dustugun anda bittin demektir..
  • Buzlu yolda çapraz zincir veya çivi olmadan olmadan yapılabilecek hiçbir şey yoktur boşuna mücadele vermeye gerek yok.Şansınıza kalmış tamamen.Karlı yolda ise direksiyonu herzaman az cevirmek gerekir.Bunla birlikte frene-gaza hissederek dokunmak gerekir.Eger fren yapmadan başka çareniz kalmamışsa ve arabada ABS varsa tüm gücünüzele frene asılmanız grekir ABS nin kendini gösterebilmesi için.ABS yoksa frene kayıncaya kadar yavas basın.Kaymaya baslayınca tekrar ırkıp yavasca basın.Bu olayı istediginiz hıza inene kadar veya durana kadar tekrarlayın!
  • nekadar kar lastiği zincir vs.. olursa olsun öle yerler varki cam gbi buzda hiçbir halta yaramazlar... En iyisi herzaman için yukarıdaki arkadaşın sölediğidir(buzda) karda ise tam tersinin daha iyi olduğu kanaatindeyim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaslar yukarıda bildiklerini yazmışlar,yine de bende bişeyler eklemek istiyorum.
    Öncelikle karlı ve buzlu yollarda araba insanın bir parçası gibi düşünülmeli yani verdiği tepkileri çok ii sezmeli ve ona göre hareketetmeli.Şöyle ki mesela insan bir yazıyı okurken aynı anda hem okuduğu kelimeyi görür hem de bir sonra ki kelimeyi bilinç altına alarak sırası geldiğinde onu söyler.Bunun gibi karda araba kullanırken arabanın o anda bize verdiği tepkiyi hissetmeniz aynı anda bir sonra ki hamleye hazır olmanız gerekir. (örneğin arabayla kalkış yaparken arabayı hissederek patinaja düşeceğini sezerek hemen vites yükseltmek gibi).bu söylediklerim cam gibi buzda geçerliliğini yitirir o an da ortam şartları ne gerektiriyorsa istesekte istemesekte o gerçekleşir.Biz burada ne yazarsak yazalım iş gene de uygulamaya ve pratiğe kalıyor.bi de yüksek devirde değilde yüksek viteste araba kullanmak gerekiyor bunun bir baska sebebi ise patinaja düşmeyi önlemeke beraber ayrıca da motor freni için gerekli aralığı arttırmaktır.(3 le gidilecek yerde düşük devirle 4 te gitmekle şöyle bir farkı vardır; [hızın aynı olması koşuluyla]3 le yüksek devirde giderken motor freni yapıcam diye 2 ye attığınızda buzda tekerler kitlenecek ve araba kayma eğlimi gösterecektir.4 le düşük devirde giderken 3 e attığınızda tekerlede kitlenme olayı olmayacak,araba bir süre sonra yavaşladığın da ise 2. vitese atarak iyice arabanın hakimiyetini elinize almış olacaksınız.).böyle bir fark söz konusu umarım ii anlatabilmişimdir.ABS si olanlara önerim ise bi arkadasın yazdığı gibi fren yapmak gerekiyorsa hiç korkmadan sonuna kadar asılın.Buzda ABS li arabayı kullanmadan önce boş bir buz kaplı yerde epey bir denemem olmuştur bu denemelerim sonucunda bunu söylüyorum.(ABS düz yoldakine göre insana cok cok daha fazla tepki veriyor sakın ayağınızı geri çekmeyin aksine daha fazla basın.)Takip mesafesi v.s. iki katına cıkartmak her zaman ii bir önlemdir.Ne kadar da bu tecrübelere sahipsem de en korktuğum sey GİZLİ BUZDUR nerdeyse bi defa bi kavsaktan dönerken yan yan refüje cıkıyordum
    Umarım bu yazdıklarımla tecrübesi olmayan arkadaslara yardımcı olabilmişimdir.Bilenler zaten biliyooo




  • kabak lastiği gectim kar lasitği bile buzzz da iş yapmaz. karda belki kurtarırsın. hele yokuşta mokuşta ,çivisiz lastiğin Allahı gelse tutunmaz buzzda
  • walla zorunlu olmadıkça bu havalarda trafiğe çıkmamak lazım aslında
  • eğer araç yerinden kalkmıyorsa boşa patinaj yaptırmayın
    2. vitesle dreksiyonu sağa sola çevirerek kaldırmayı deneyin yine kalkmıyorsa zincir takın
  • *Eğer karlı, buzlu yolda gidecek iseniz, benzin deponuz yarıya kadar yada full olarak dolu olsun. Buna dikkat edin.

    - Hız yapmayın.
    - Buzlu yolda, 2. vitesle kalkmaya özen gösterin.
    - Ani hareketlerden kaçının.
    - Sağa ve sola dönüşlerde durarak ve kontrol ederek dönün.
  • Patinajda kalma esnasında debriyaja basmak hata olur..Zira yeni bir kalkış pek mümkün olmaz..Gazı azaltıp aracın tepkisine göre direksiyonu hafif sağa sola kırışlarla olaydan kurtulmak mümkündür.Yokuş aşağı viteste yavaşça inmek en mantıklısıdır .. frene sert basışlar kontrol kaybına neden olur sadece olan biteni seydetmek düşer..Araç kayar sen de bakarsın yada nereye vursam en az hasarla kurtulurum diye milisaniyelerde düşünmek lazımdır..

    Ayrıca Zincir kullanmayın kar lastiği kullanın ve arkadaşın yazdığı gibi deponuzda dolu olsun derim....
  • benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...
  • Lastiklerin sürekli yere temas ederek dönmesini sağlayın yeter ,
  • bizim kastamonuda buz fazla oluyor benim arabamda abs var ama fren çok sık tepiyor niye bilemedim bir türlü
  • frenin tepmesi demek abs nin devreye girdiğini gösterir
    sen yine frene basmaya devam et
  • Evet karda ve buzda önemli olan şey yavaş ve sakin davranmak. Gaza frene debriyaja direksiyona çok yavaş dokunuşlar ve çekişler yapmaktır. Bir de aracın devri yüksek olduğu zaman aracın ivmlendirme gücü yüksek olur. Fizik ile ilgilenenler bilir ki araca uygulanan F kuvveti(çekiş) sürtünme kuvveti ile aracın kütlesinin çarpımından büyük olduğu zaman kayma başlar. Kaymaya sebebiyet vermemek için F(yani devir) küçük olmalıdır. Bunun için yüksek vites küçük devir idealdir. Özellikle 1 ile kalktıysak vites değiştirmeden önce arabya çok gaz vermemeye dikkat edilmelidir.
    Bir de sen ne kadar dikkat edersen et öndeki hata yapınca seni de etkiliyor. Bir seferinde Erciyes'te araba kullanırken yol tamamen buzluydu. Öndeki araç durma noktasına geldi birden ben de arabaya çarptım çarpaca. Mecburn motor frenini bir az hızlı yaptım(debriyajdan çabuk çektim ayağımı) ve kaymaya başladım. Sonuç olarak geri geri oturdum 2 m lik şarampole allahtan sadece maddi hasarla atlattım.




  • kışın erciyeste araç kullanmak hakikaten çok zor iş.

    gizli buzlanma,birden başlayan tipi insanı zor durumda bırakabiliyor.

    benim kar ve buz için tavsiyem öncelikle kar tipi lastikler.yokuş yukarı çıkarken sabit hızı korumak çünkü bir defa durdunuzmu kalkmanız biraz zor ve öndeki araca çok uzak bir takip mesafesi yolda tek olmaya gayret edin.
  • Öğretmenliğimin 3 yılı Erzurum Merkezde geçti. Orada kışın trafik lambalarını çalıştırmıyorlar. Arabalar neredeyse freni hiç kullanmıyor. Genelde 2. viteste kalkılıyor ve araba sizlerin de dediği gibi 1 vites yükseğinde kullanılıyor. Özellikle kalkışlarda ve yokuş çıkarken gaza fazla basmayıp, aracın patinaja düşmesine yakın, deviri çok düşürüp, neredeyse bayıltarak kullanmak gerekiyor. Televizyonda yokuş yukarı gazı kökleyip gitmek isteyenlerin halini görüyoruz. Geçen yıl bu dediklerimi uygulayarak "hocam zincirle çıkamazsın" dedikleri yerden zincirsiz çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mllm -- 20 Aralık 2005 17:31:16 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.