Şimdi Ara

ABS Buzlu Karlı yolda Avantaj mı Dezavantaj mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar ABS si mevcut arabalar karlı buzlu daha mı iyi yoksa ABS siz çapraz fren sistemi olan arabalar mı



  • abs'li araç daha avantajlı... çünkü 4 tekerin fren dozajı da ayrı ayarlanıyor. normalde kısmi buzlanma olan bir yerde fren yapsanız buzun üzerinde olan tekerler kilitlenince aracınız spin atacaktır. abs'li araçta ise sistem kilitlenme algılayıp frenleme dozajını azaltacağı için düz şekilde durmanıza imkan tanıyacaktır. konu ile ilgili youtube'da videolar mevcut.
  • ABS nin tüm hava koşullarında sağladığı tek fayda fren esnasindaki direksiyon hakimiyetidir.Tüm olayı araca yon verebilerek yavaşlatma...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS her türlü hava şartlarında avantajdır.
  • Tabi ki avantaj buzlu karlı yollarda daha fazla avantaj hatta. Abssiz araçlarımızda frene basmak gerektiğinde lastikler kilitlendiği an bittiniz. Ya freni bırakıp kontra vererek aracı yola sokacaksınız ya da kaya kaya gidip bir yere vuracaksınız. Abs kilitlenmeyi önlediği için hızınızı sağlıklı şekilde araç kaymadan düşürebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS lastiğin blokajını önleyerek direksiyonla yönlendirme imkanı verir.

    Ama fren mesafesini özellikle buzlu ve Karlı yolda tartışmasız uzatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    ABS lastiğin blokajını önleyerek direksiyonla yönlendirme imkanı verir.

    Ama fren mesafesini özellikle buzlu ve Karlı yolda tartışmasız uzatır.

    Çok doğru tespit Abs li aracımla abs siz çapraz fren sistemi olan aracı test ettik çapraz fren sistemli daha önce durdu lakin direksiyonu kilitlendi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ABS kaygan yollarda aracı çok geç durdurabilir,ama direksiyon hakimiyeti verir.Şerit değiştirebilmekden arabanın takla atmasını engellemeye kadar.
    Gerçi düzgün bir direksiyon hakimetin varken aracı durdurmayan frenin olsa ne yazar da denilebilir.
    Ama hem kızaklama istemiyorum hem de dursun diyorsam freni pompalarım.
  • Ama en iyisi takip mesafesi+aşırı hızdan kaçınma
    (toplumsal mesaj)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alwayspackard -- 10 Ocak 2015; 19:28:10 >
  • Abs şeklinde yazmiş ve kimse de sormamiş, ingilizce bilmeyenler için türkçesini ve açilimini da yaziyim.

    Kilitlenme Önleyici Sistem (KÖS).

    Sorunuza gelirsek KÖSlü arabalar genellikle daha iyi tutunma sağlar. Bir kaç istisnasi var tabiki.

    Umarim faydali olabilmişimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teker yol tutmadiktan snra abs esp farketmez, hiz vektoru nereye arac oraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbo_Şevket

    Abs şeklinde yazmiş ve kimse de sormamiş, ingilizce bilmeyenler için türkçesini ve açilimini da yaziyim.

    Kilitlenme Önleyici Sistem (KÖS).

    Sorunuza gelirsek KÖSlü arabalar genellikle daha iyi tutunma sağlar. Bir kaç istisnasi var tabiki.

    Umarim faydali olabilmişimdir

    Hocam bilgi ve tecrubelerin isiginda bu forum projektor gibi aydinlatiliyor. Allah seni basimizdan eksik etmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Predatör.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Turbo_Şevket

    Abs şeklinde yazmiş ve kimse de sormamiş, ingilizce bilmeyenler için türkçesini ve açilimini da yaziyim.

    Kilitlenme Önleyici Sistem (KÖS).

    Sorunuza gelirsek KÖSlü arabalar genellikle daha iyi tutunma sağlar. Bir kaç istisnasi var tabiki.

    Umarim faydali olabilmişimdir

    Hocam bilgi ve tecrubelerin isiginda bu forum projektor gibi aydinlatiliyor. Allah seni basimizdan eksik etmesin.

    Teşekkür ederim hocam, aslinda çok mütevaziyim ama şunu da belirtiyim. Çoğu zaman kendimi frenliyorum, forumu fazla bilimsel şeylere boğarak insanlari soğutmak istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbo_Şevket


    quote:

    Orijinalden alıntı: .Predatör.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Turbo_Şevket

    Abs şeklinde yazmiş ve kimse de sormamiş, ingilizce bilmeyenler için türkçesini ve açilimini da yaziyim.

    Kilitlenme Önleyici Sistem (KÖS).

    Sorunuza gelirsek KÖSlü arabalar genellikle daha iyi tutunma sağlar. Bir kaç istisnasi var tabiki.

    Umarim faydali olabilmişimdir

    Hocam bilgi ve tecrubelerin isiginda bu forum projektor gibi aydinlatiliyor. Allah seni basimizdan eksik etmesin.

    Teşekkür ederim hocam, aslinda çok mütevaziyim ama şunu da belirtiyim. Çoğu zaman kendimi frenliyorum, forumu fazla bilimsel şeylere boğarak insanlari soğutmak istemiyorum

    Siz yine de frenlemeyin hocam. Bu forum bilgiye aç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Almanca sını çevirisen KÖS olur,kilitleme önleyici sistem (das Antiblockiersystem)
    İngilizce çevirmeyi denersen Kilitlenme önleyici frenleme sistemi KFS olur(Anti-lock Breaking System)
    Kendimi tutamadım forumu aydınlatayım dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alwayspackard -- 10 Ocak 2015; 19:52:31 >
  • bence avantaj, cuma günü sabah -12 derecede köye gittim geldim , iki yerde ABS devreye girdi. ikincisini bilerek ne olacak diye frene abandım alan genişti ve kimsecikler yoktu . ne kayma nede çizgiden çıkma oldu. Not Bridgestone kış lastiği takılı.
  • Araçda abs de olsa ebd de olsa bilmem nede olsa buz üzerinde frene bastığınızda kayar, kaymaya başladığında sadece dua faktörü etkili olur.
  • Abs her koşulda avantaj ama esp dezavantaj.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS arabada şart
  • ABS niye avantajlı ?

    Karda en tehlikeli şey kaymaktır. Bir yokuş aşağı inerken kışlık lastiğiniz olsa bile tecrübeniz yok ve karda araç kullanmayı beceremiyorsanız. Panikleyip frene asılırsınz. Aracınız sapıtır ve sürekli kaymaya başlar. Halbuki frenden ayağınızı çekseniz lastikler dönse ve motor freni ile inmeye çalışsanız asla kaymazsınız. ABS de buna benzer bir görev üstlenir ve lastikler hem fren hem dönüş sağladığı için aslında karda kızaklamaya göre biraz daha kısa mesafede durabilir. Çünkü aracın ivmelenmesi ile kayması engelleniyor. Hem yavaşlıyor hem kayıp duruyor, anlatınca olmuyor canlı canlı görmek lazım :)

    Kontrolü sağlar mı ? Hız önemli faktör. Kardaki ve kuru yoldaki zemin farklılıkları sürtünme kat sayısına etkisi olduğundan. Belli bir hızın üstündeyseniz abs pekte bir işe yaramaz esp de kuru yoldaki gibi işe yaramaz savrulursunuz yine. Ama kışlık lastikler var ise yine de toparlama şansınız vardır.


    Yazlık kışlık lastik farkını aynı aracımda karda test ettim. Virajlarda falan yazlık lastikler işkence, hep dışa çekme oluyor önden kayıyor araba yazlıklar ile ve frene bassanız da faydası yok ABS falan kurtarmıyor, aksine frene basmayınca daha iyi oluyor. Ama kışlıkları takınca aynı hızda virajları daha rahat dönüyorum ve ABS yazlık lastiğe göre daha avantajlı hale geliyor bu sefer.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.