Şimdi Ara

ABS Buzlu Karlı yolda Avantaj mı Dezavantaj mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bir soru soracağım ,kuru yolda frene basında pedal küt küt vurup ABS devreye girerek duruyorum ama karlı , buzlu yolda frene basınca ABS devreye girmiyor, araba bildiğiniz kızaklıyor , ABS'de mi sorun var acaba benim , yoksa tüm araçlarda bu şekildemi , Videolara da baktım , çoğu kayan aracın tekerleri kilitleniyor , ABS'nin tutup bırakma olayı hiç gerçekleşmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    Bir soru soracağım ,kuru yolda frene basında pedal küt küt vurup ABS devreye girerek duruyorum ama karlı , buzlu yolda frene basınca ABS devreye girmiyor, araba bildiğiniz kızaklıyor , ABS'de mi sorun var acaba benim , yoksa tüm araçlarda bu şekildemi , Videolara da baktım , çoğu kayan aracın tekerleri kilitleniyor , ABS'nin tutup bırakma olayı hiç gerçekleşmiyor

    siz deyince aklıma takıldı benimde. ABS her frende devreye girmiyor gibi şüpheye düştüm bende. Acaba belli hızların üstün demi giriyor ? Kar yağsa da denesem keşke. Bu sefer Eskişehir 'e kar yağmadı yav 2 sistem de es geçti Eskişehir 'i aralık sonu ocak başı iyiydi ama onda da arabayı çıkaramadık mahallede park yerini kaybedeceğiz diye






  • ABs çok avantajlı diyen arkadaşlar hiç buzlu yolda absli araç kullanmışmı paniksiz ve sakin bir insansanız normal frenle daha iyi durabilirsiniz her iddasına girerim 12 ay arkerde buzda araba sürdüm ebn
  • ilk absler sadece kilitlenme önleyiciydi
    günceller maks tutuş ve denge için her tekere
    ayrı hükmeder milisaniyeler içinde.
    hızdan bağımsız çalışırlar .
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    MEsela örnek video , burada kayan araçların lastikleri kilitlenmiş , hiç biri tut bırak yapmıyor

  • Çok güzel bir konuya temas etmişsiniz, birçok kişi yokuş aşağı inerken frenden ayağın çekilmesinin gerekli olmadığını ABS'nin kızaklamaya izin vermeyeceğini sanıyor ama yanlış.

    ABS belli bir lastik hızından önce çalışmaz, bunu aracın durmuş olması şeklinde düşünebilirsiniz. Yokuş aşağı iniyorsunuz araç hareket halinde ve lastikler dönüyor bir süre ABS frenlemeye müdahale edecektir, lastikler 3-4 saniye boyunca kilitli kalırsa artık araç durmuş olarak algılandığı için lastikler sürekli kilitli kalır. Bu durumdan kurtulmak için ayağı frenden çekip lastiklere hareket vermek gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 18 Şubat 2015; 2:10:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K0rkunc

    ABs çok avantajlı diyen arkadaşlar hiç buzlu yolda absli araç kullanmışmı paniksiz ve sakin bir insansanız normal frenle daha iyi durabilirsiniz her iddasına girerim 12 ay arkerde buzda araba sürdüm ebn

    Her iddiasına falan giremezsiniz. Bir ara arabanın abssi bozulmuştu dönerken araba halen düz gitmeye devam etti tekerlekler kitlendiği için az daha kaldırıma giriyordum. Ama abs olsaydı gayet güzel bir şekilde dönüş yapabilirdim. Her şey durmak değil. ABS olunca panik de olsa kışlık lastik varsa karlı zemin için konuşuyorum araba çatır çatır duruyor. Normal sistemle aşırı bir fark olmadan.

    ABS bozudluğu zamanlarda da bayağı kullandım ve frene sonuna kadar basmazsanız tekerlekler kitlenecek şekilde falan evet o zaman duruyor güvenlice ama kırmızı ışığı taa metreler öncesinden görmek lazım yoksa acil bir durumda hiçbir şansınız yok nerdeyse. Hem durmak açısından hem de direksiyon hakimiyeti açısından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Çok güzel bir konuya temas etmişsiniz, birçok kişi yokuş aşağı inerken frenden ayağın çekilmesinin gerekli olmadığını ABS'nin kızaklamaya izin vermeyeceğini sanıyor ama yanlış.

    ABS belli bir lastik hızından önce çalışmaz, bunu aracın durmuş olması şeklinde düşünebilirsiniz. Yokuş aşağı iniyorsunuz araç hareket halinde ve lastikler dönüyor bir süre ABS frenlemeye müdahale edecektir, lastikler 3-4 saniye boyunca kilitli kalırsa artık araç durmuş olarak algılandığı için lastikler sürekli kilitli kalır. Bu durumdan kurtulmak için ayağı frenden çekip lastiklere hareket vermek gerekir.


    hmm çok mantıklı. ABS nin karda devreye girdiğinde belli hızın üstünde oluyorum genelde ve sonradan abs çalışmıyor gibi oluyor ya da yavaş hızlarda. Demekki lastik sürtünme direnci düştüğü için arabanın beyni yanılıyor. Yeni sistemlerde bu sorunu çözmüşlerdir diyeceğim ama çoğu yeni araçta da böyle durum bazıları hariç. Youtube da bazı araçlarda abs çok iyi şekilde tutuyor karda.




  • hızlıysanız yer buzsa ve ani durmanız gerekiyorsa frene iyice asıldıysanız abs sizi kısa mesafede DURDURMAYACAKTIR.Ancak yön verme yetisine sahipsinizdir.Böyle durumda ayak frenden anlık çekilip sonra yavaş yavaş fren yapılmalıdır.İnanmayan abs li araçta deneyebilir.
  • Elin memleketinde böyle yol açıyorlar.

  • o aracın arkasın daki tanker gibi şey nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Çok güzel bir konuya temas etmişsiniz, birçok kişi yokuş aşağı inerken frenden ayağın çekilmesinin gerekli olmadığını ABS'nin kızaklamaya izin vermeyeceğini sanıyor ama yanlış.

    ABS belli bir lastik hızından önce çalışmaz, bunu aracın durmuş olması şeklinde düşünebilirsiniz. Yokuş aşağı iniyorsunuz araç hareket halinde ve lastikler dönüyor bir süre ABS frenlemeye müdahale edecektir, lastikler 3-4 saniye boyunca kilitli kalırsa artık araç durmuş olarak algılandığı için lastikler sürekli kilitli kalır. Bu durumdan kurtulmak için ayağı frenden çekip lastiklere hareket vermek gerekir.


    Sistem dediğiniz gibi çalışıyorsa bu gerçekten önemli bir bilgi ve araç sahiplerinin neredeyse tamamına yakını bunu bilmiyor. bende dahil herkes frene asılınca araba kayınca abs devreye giricek diye bekliyoruz, baksanıza güzelim araçlar buz pisti gibi kaya kaya çarpışıyor. Haberci olsam kesin yayınlarım bunu iyi prim yapar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Çok güzel bir konuya temas etmişsiniz, birçok kişi yokuş aşağı inerken frenden ayağın çekilmesinin gerekli olmadığını ABS'nin kızaklamaya izin vermeyeceğini sanıyor ama yanlış.

    ABS belli bir lastik hızından önce çalışmaz, bunu aracın durmuş olması şeklinde düşünebilirsiniz. Yokuş aşağı iniyorsunuz araç hareket halinde ve lastikler dönüyor bir süre ABS frenlemeye müdahale edecektir, lastikler 3-4 saniye boyunca kilitli kalırsa artık araç durmuş olarak algılandığı için lastikler sürekli kilitli kalır. Bu durumdan kurtulmak için ayağı frenden çekip lastiklere hareket vermek gerekir.


    zaten abs devredeyken aracın gaz pedalına vurması bu yüzden değilmi
    sürücü eğer hayvan değilse anlık olarak ayağını pedaldan geri çeker

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    hızlıysanız yer buzsa ve ani durmanız gerekiyorsa frene iyice asıldıysanız abs sizi kısa mesafede DURDURMAYACAKTIR.Ancak yön verme yetisine sahipsinizdir.Böyle durumda ayak frenden anlık çekilip sonra yavaş yavaş fren yapılmalıdır.İnanmayan abs li araçta deneyebilir.

    Evet ABS siz araç daha kısa zamanda duruyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.