Toyota'nın artık Corolla'daki motoru 1.5 direk enkjeksiyona dönmüş. 1.6 motor kalkmış. İddialar ise şu: '' Türkiye’de üretilen Toyota Corolla Sedan’ın yeni motor seçeneği olan 1.5L Dynamic Force, Avrupa’daki yeni emisyon standartlarını karşılayacak şekilde geliştirildi. Toyota’nın yeni 1.5L Dynamic Force motoru, düşük tüketimi ve çevreci özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni 3 silindirli 1.5 litrelik motor, modern TNGA tasarımı sayesinde daha düşük ağırlığa sahip ve daha az yer kaplıyor. Bununla birlikte yakıt tüketim ve CO2 salımlarında yüzde 17 oranında iyileşme sunuyor. Yeni 1.5L Dynamic Force, ileri teknolojisi ve geliştirilen özellikleriyle birlikte daha iyi hava yakıt karışımı sunarak daha yüksek termal verimlilik ve daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Yeni 1.5 litrelik motor, WLTP ölçümlerine göre 127-139 g/km CO2 ve 5.6-6.2 lt/100 km birleşik tüketim değerine sahip. Toyota Corolla Sedan’da tercih edilebilecek 1.5L Dynamic Force motor, 10 ileri otomatik şanzıman veya 6 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebilecek.'' Arkadaşlar 1.5 motor 123 beygir güç, 153 Nm tork üretebiliyor ve (CVT) veya 6 ileri manuel şanzıman ile alınabiliyor. CVT'nin manuel'de 10 ileri sanal oran bulunuyor. Yeni ünite, 132 beygir güç, 159 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorun yerini almış. İlk olarak bazı arkadaşların Toyota ile dalga geçmesi, Japon araçlarından özellikle Honda'nın FC5 faciasını en sert şekilde eleştirmiş(En altta iki konum var.) biri olarak beni üzdü, evet Japon araçlarını bende sevmiyorum, Civic ve Corolla son 5 yıldır B segment VAG grup araçlardan çoğu konuda daha kötü olmasına rağmen LPG uyumuyla ve 20'den fazla yıldır piyasada olan 1.6 motoruyla bir şekilde piyasada tutunmuştu. Şimdi ise 1.6 motor alanların aracı artık üretilmeyen ve tarihe karışan bir araç oldu, belki de 1.6 alanlar en az 7 yıl poüler olacağını hayal ederek aldı ama artık o motoru bir daha göremeyeceğiz. LPG olarak 1.5 motorun eli ise zayıf. LPG uyumu olarak 1.5 motora yüksek fiyatlardan direkt enjeksiyon kiti takııyor, ama 1.6 motor gibi uyum ve ekonomik sürüş söz konusu değil, eski motora takıldığında %45-50 tasarruf iddiasında olan bazı firmalar bu motora %30-35 tasarruftan fazlasını iddia etmiyor, yani hem pahalı, hem uyumsuz hem de ekonomik değil. LPG noktasında avantajı yok denebilir. Fakat bu motordan dolayı Toyota'yı yermemiz değil, övmemiz gerekir. Son 2-3 yılda sırayla beş para etmez D4D 1.4 dizelden kurtuldular, şimdi de 20-25 yıllık VVT-i'dan kurtuldular. Yerine daha uzun maksimum tork bandına sahip, çok güçlü olmayan ama genel olarakta hiç baygın hissettirmeyen, yepyeni bir motor koymuşlar. Burada Ford gibi eski nesil LPG'ye uyumlu motoru tamamen yenileyip 3 silindir yapabilirlerdi ama olsun. (https://forum.donanimhaber.com/turbo-benzinli-honda-larda-yag-yakit-karisma-sorunu--134160819) Dynamic Force motorlu Toyota Camry Özetle Toyota bizim piyasa için büyük bir hata yapmış, Egea 1.4 Urban Plus 150-160 binlik fiyatı ve LPG uyumuyla büyük bir gol atacak ama doğru olan bu. Toyota'yı çabaladığı için takdir etmeliyiz. |
2021 Corolla'nın yeni 1.5 atmosferiği eski 1.6'dan kötü mü- Neden tutulmaz
-
-
Bilmeyenler için belirteyim: Ford 1.6 125hp motorunu değil, 1.5 ve 112hp 3 silindir motorunu 123hp olarak güncelledi.
Toyota motoruna gelince; açıklandığı gibi %17 yakıt tasarrufu sağlıyorsa, bu konuda epey iyi iş çıkarılmış demektir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: plfBilmeyenler için belirteyim: Ford 1.6 125hp motorunu değil, 1.5 ve 112hp 3 silindir motorunu 123hp olarak güncelledi.
Toyota motoruna gelince; açıklandığı gibi %17 yakıt tasarrufu sağlıyorsa, bu konuda epey iyi iş çıkarılmış demektir.
1.5 Ti-VCT dediğim motor bu:
Toyota'nın kendi forumunda bu motoru gömmüşler.
''Toyota'nın ne yaptığını anlamak mümkün değil c sınıfının en ferah, geniş arabasını küçültüp yeni kasayı daralttınız, küçülttünüz yetmedi, şimdi de piyasanın en sorunsuz lpg'ye en uyumlu motorunu iptal edip yerine eskisini aratan yeni bir motor getiriyorsunuz, yeni motor (linkteki verilere göre) 3 silindire düşürülmüş, tork ve beygir değerleri düşürülmüş, 0-100 hızlanması 12 saniyeye çıkmış. Lpg'ye uyumlu olup olmadığı da meçhul. Benim bildiğim yeni geliştirilen motor öncekinden daha iyi veriler sunmalı, 3 silindir, 12 saniye hızlanma nedir Allah aşkına? Şunu anladım ki Toyota yeni kasasıyla birlikte eski ruhunu tamamen kaybetmiş ben bu yeni Toyota'yı hiç sevemedim. Hiçbir şey bilmiyorsan al Mazda'nın sky active x motorunu kullan.''
'' Ümit Bey, Japonların anlamsız inatları yüzünden Avensis ve Accord Türkiye'den silindi. D sınıfında Türkiye'de Passat'ı Toyota ve Honda lider yapmıştır. Zamanında 1.6 turbo otomatik Avensis ve Accord getirselerdi Passat lider olabilir miydi acaba? Yazık çok yazık Avensis ve Accord alacak çok kişi Toyota ve Honda'nın saçma sapan motor tercihleri yüzünden gidip istemeye istemeye Passat almak zorunda kaldı. Vw grubunu zerre sevmem ama helal olsun çok akıllı politika yürütüyorlar, adamlar Passat'ın 1.4 motorunu bile yaptılar ama Japonlar 2.0 motor inadından vazgeçmediler. Sizin de belirttiğiniz gibi anlaşılan Corolla da abisi Avensis olma yolunda hızla ilerliyor.''
-
Şaşırtıcı değil forum gömücü zaten. -
Corolla ve civic cogu b segment vag aractan kotu den sonrasini okumadim bile. Japonlari da sevmiyorsunuz madem. Motorlari niye dert oldu ki size -
yeni motor nasildir denemedim. ben bir ay once 1.6 aldim ve tuketikinden gidisinden cok memnumum.
gecen hsonu ankarada bir isim icin git gel yaptim. giderken 130 gittim,116 ortalama ile 5.7 yakti.
donerken acelem vardi 150 gelip 3 saatte istanbul kurtkoy pompaya yanastim.donus ortalama hizim 130 ve tuketim 7.2
3000 devirde 150 ile akip gidiyor. bu kullanimda daha az yakacak benzinli motor olacagini pek sanmiyorum.
edit:1.6 motoru bitiyor diye panikle aldim.sahin motoru candir :)varsin bi litre fazla yaksin cani sagolsun.ben sanayide mislini cikaririm...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 10 Mart 2021; 17:0:46 >
-
1.6 hitler motorun sona ermesi cok yerinde bir yenilik oldu
1.5 motorun verimliligi de, tork bandi da cok daha iyi gorunuyor
Corolla 1.5 icin lpg.nin gerekli oldugunu dusunmuyorum. Birtakim ekmegine yag surme pesindeki lpg tuccarlari, yeni 1.5 motorun cok yaktigi iddialariyla ortaligi karistirdilar. Bunlara itibar etmemenizi onemle tavsiye ederim. Kendiniz test etmeniz daha yerinde olur
Yine de lpg dusunenler; artik 1.4 mpi motorlu rio, stonic, i20, egea veya 1.6 civic baksin -
Az yakan araçlarda lpg'nin pek bir avantajı kalmıyor zaten. Amorti süresi uzun.
1.33 motor bile en baz, tek donanım ve sadece manuel olarak çatır çutur sattı. Bu motorun satmaması için hiç bir neden yok. Lpg diyenler biraz matematiğini geliştirsin. 6-7litre yakan araçla, 7-8binlik kit maliyetini bile çıkaramaz.
Ekonomi yapmak isteyen ayağına hakim olacak. Düzgün kullanınca araç her açıdan daha ekonomik oluyor. Balatalar daha uzun ömürlü oluyor, lastikler daha uzun ömürlü oluyor, araç daha az yıpranıyor, daha uzun ömürlü oluyor. Tüketimden bahsetmeye gerek yok.
Ancak ülkemizde cahil kesim çok. Dayımda 2018 corolla vardı, salak geçen lpg taktırmış. Yılda 3bin km bile yapmıyorsun, lpgyi ucuza almıyorsun, soğuk yerde yaşıyorsun, trafiğin tsi bile yok ama cahillik bedava.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 10 Mart 2021; 17:34:40 > -
Sırf kağıt üzerindeki verilere bakarsak adamlar üstün Japon mühendisliği ile kepek ekmeğine yapılmış az yağlı kaşarlı tostu motor haline getirmişler gibi görünüyor.
Bize rahat rahat 1.8 hibrit modeli aldırmayanlar utansın.
-
dediklerinizden bir tek avensis konusuna katılmıyorum, avensis ilk çıktığı andan (motordan bağımsız) bittiği ana kadar sınıfının en çirkin, en işe yaramaz arabasıydı. evet aynı fiyatta ve motor/şanzıman seçeneğinde accord passat kadar olmasa da çok satabilirdi ama avensisin hiçbir zaman böyle bir şansı olmadı.
-
kusura bakmayın da , verdiğiniz bilgiler yol bilgisayarından değil. ikincisi ortalama hızı gösteren bir veri yok. üçüncüsü 150 ile gidip 7.2 yakıyorsunuz da fabrikalar niye dizel üretiyor, çok km yapanlar niye bu kadar çok dizel alıyor? ben hiçbir dizel aracımda sizin ortalamalarınız tutturup da sizin kadar az yakmadım. (cdti, dci, tdci.)
-
Şiştim resmen vallahi. aynı şeyler sayfalarca tartışıldı bu forumda, daha yetmedi mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 10 Mart 2021; 19:30:58 > -
1.5 motor lpg severleri üzer, bu motor fazla satmaz. Geçmiş olsun. Toyota Türkiye pazarı bitmiştir -
Yolunuz bir toyota plazasına düşerse yarın uğrayın,bakın bakalım satıyor mu satmıyor mu
Araba dar o kısım doğru,arka süspansiyonu bağımsız yapmışlar diye küçülmüş
Corolla alan adam zaten 0 100e falan bakıyorsa yanlış markaya gitmiştir -
buyrun gelin beraber yapalim bi ara.kaybederseniz depoyu fulleyecekmisiniz? -
Gardasim bu Toyota size ne etti hele bir diyin gözüzü sevim 😅
Evet Corolla 1.6 LPG uyumu çok iyiydi yıllardır piyasada tutuluyordu şimdi 1.5 motor ile o kadar satamayacagini ben de düşünüyorum ama bu düşünce Türkiye de geçerli
Adamlar tüm dünyaya mal satıyor ama siz sadece Türkiye odaklı bakıyorsunuz
1.5 motora gelince adamlar 1.6 dan daha az yakacağını söylüyor geliştirmişler LPG takmak istemeyen alır geçer bugün piyasada otomatik c segment var mı daha iyisi adamlar 190 bin liraya cvt vites 2019 da çıkan yepyeni kasa veriyir 7 hava yastığı hız sabitleme limitleme far sensörü bağımsız süspansiyon ön arka kol dayama arka havalandırma 4 cam tek tuş açılıp kapanma mercekli far standart hatta şimdi elektronik el freni de standart daha ne olsun bende 1.6 var şimdi araç alacak olsam yapıştırır geçerim hiç gözünün yaşına bakmam he daha fazla param varsa 235 bine 2008 alırım yani fiyat performans odaklı bakıyorum olaya sonuçta hiçbir marka babamın oğlunun değil
Fanatizm kötüdür corollla bu fiyatlara bu ülkede her zaman satar ve bitmez...
-
Yakıtı çevrecilik olayını bilmem de 1.5 gitmiyor yürümüyor.
TR de çevreciliği düşünen kim zaten
Yakıt tasarrufu olayı da zaten LPG takılabilir diye alıyor millet 1.5 te LPG olayı da sıkıntı.
O nedenler ile 1.5 TR piyasasında out -
quote:
Orijinalden alıntı: Onyargisiz
Gardasim bu Toyota size ne etti hele bir diyin gözüzü sevim 😅
Evet Corolla 1.6 LPG uyumu çok iyiydi yıllardır piyasada tutuluyordu şimdi 1.5 motor ile o kadar satamayacagini ben de düşünüyorum ama bu düşünce Türkiye de geçerli
Adamlar tüm dünyaya mal satıyor ama siz sadece Türkiye odaklı bakıyorsunuz
1.5 motora gelince adamlar 1.6 dan daha az yakacağını söylüyor geliştirmişler LPG takmak istemeyen alır geçer bugün piyasada otomatik c segment var mı daha iyisi adamlar 190 bin liraya cvt vites 2019 da çıkan yepyeni kasa veriyir 7 hava yastığı hız sabitleme limitleme far sensörü bağımsız süspansiyon ön arka kol dayama arka havalandırma 4 cam tek tuş açılıp kapanma mercekli far standart hatta şimdi elektronik el freni de standart daha ne olsun bende 1.6 var şimdi araç alacak olsam yapıştırır geçerim hiç gözünün yaşına bakmam he daha fazla param varsa 235 bine 2008 alırım yani fiyat performans odaklı bakıyorum olaya sonuçta hiçbir marka babamın oğlunun değil
Fanatizm kötüdür corollla bu fiyatlara bu ülkede her zaman satar ve bitmez...sizin bu bakış açınıza subarucular ve mazdacılar da katılıyor ama yanlış kere yanlış. neden mi? bmw dünyada kaç ülkeye 1.6 motorlu 5 serisi satıyor? yada mercedes kaç ülkeye 1.6 motorlu e serisi katıyor? türkiye pazarında 5000 fazla satmak için adamlar 1.6 motorlu e sınıfı araç üretiyorlar? ya toyota? verso ya dizeli çok geç getirmesi yetmezmiş gibi 1.6 benzinliye cvt şanzıman bile takamadı. ya avensis? piyasanın ihtiyaçlarını hiç dikkate almadı. bmw den aldığı 1.6 dizel motoru niye corollada kullanmadı? özelinde toyotanın genelinde cümle japonların türkiye piyasasında yaptıkları hata kitap olur. vw, dsg gibi bir saatli bombayı bile istetebiliyor ama neden? herkese, her keseye uygun araç getiriyor. bütün modellerinde motor/şanzıman çeşitliliği sunuyor.
not: sakın vw fanı demeyin, genel olarak v8 amerikanların fanıyım.
-
Toyota'nın en büyük kozu yerli üretim ve düşük maliyetli olması. Bu sayede her türlü satar.
Lpg uyumlu kaç motor kaldı piyasada? Tamam corolla satmaz da ne satacak bu ülkede? Egea 1.4 dışında civic var. Civic de yakında bitiyor. Muhtemelen egea 1.4 de bitecek, 1.0dan devam edecek. Lpg uyumlu seçenek yok piyasada. Sanki piyasa lpgli kaynıyor. Toyota'nın elinde uygun fiyat kozu hala var. Bu 1.5 daha da düşük maliyetli. 3 silindirli, daha hafif bir motor. Bunu her türlü kullanır. Az bir maliyet farkı satış fiyatına yüksek şekilde yansıyor. Fiyatını 10bin indirdi mi kapıda kuyruk olur. Yalandan indirim yaptılar, stokta corolla kalmadı.
Klâsik donanimhaber işte. Corolla öldü bitti diyorlar, iki aydır 3 bin küsür satıyor. Octavia övüp duruyorlar, satışlar ortada. -
Civic ve Corolla son 5 yıldır B segment VAG grup araçlardan çoğu konuda daha kötü olmasına rağmen LPG uyumuyla ve 20'den fazla yıldır piyasada olan 1.6 motoruyla bir şekilde piyasada tutunmuştu. Kendimde Corolla var 2016 arkadaşın polo bindim 2010 model bana öyle b segment gibi hissettirmesi tamam benim araç geniş bagaj vs ama sürüş konforu tokluk sessizlik hatta daha iyiydi. O yüzden vag b alsam mı diye düşünüyorum
Corolla ve civic cogu b segment vag aractan kotu den sonrasini okumadim bile. Japonlari da sevmiyorsunuz madem. Motorlari niye dert oldu ki size
|
Gardasim bu Toyota size ne etti hele bir diyin gözüzü sevim 😅
Evet Corolla 1.6 LPG uyumu çok iyiydi yıllardır piyasada tutuluyordu şimdi 1.5 motor ile o kadar satamayacagini ben de düşünüyorum ama bu düşünce Türkiye de geçerli Adamlar tüm dünyaya mal satıyor ama siz sadece Türkiye odaklı bakıyorsunuz 1.5 motora gelince adamlar 1.6 dan daha az yakacağını söylüyor geliştirmişler LPG takmak istemeyen alır geçer bugün piyasada otomatik c segment var mı daha iyisi adamlar 190 bin liraya cvt vites 2019 da çıkan yepyeni kasa veriyir 7 hava yastığı hız sabitleme limitleme far sensörü bağımsız süspansiyon ön arka kol dayama arka havalandırma 4 cam tek tuş açılıp kapanma mercekli far standart hatta şimdi elektronik el freni de standart daha ne olsun bende 1.6 var şimdi araç alacak olsam yapıştırır geçerim hiç gözünün yaşına bakmam he daha fazla param varsa 235 bine 2008 alırım yani fiyat performans odaklı bakıyorum olaya sonuçta hiçbir marka babamın oğlunun değil Fanatizm kötüdür corollla bu fiyatlara bu ülkede her zaman satar ve bitmez... |
Toyota'nın en büyük kozu yerli üretim ve düşük maliyetli olması. Bu sayede her türlü satar.
Lpg uyumlu kaç motor kaldı piyasada? Tamam corolla satmaz da ne satacak bu ülkede? Egea 1.4 dışında civic var. Civic de yakında bitiyor. Muhtemelen egea 1.4 de bitecek, 1.0dan devam edecek. Lpg uyumlu seçenek yok piyasada. Sanki piyasa lpgli kaynıyor. Toyota'nın elinde uygun fiyat kozu hala var. Bu 1.5 daha da düşük maliyetli. 3 silindirli, daha hafif bir motor. Bunu her türlü kullanır. Az bir maliyet farkı satış fiyatına yüksek şekilde yansıyor. Fiyatını 10bin indirdi mi kapıda kuyruk olur. Yalandan indirim yaptılar, stokta corolla kalmadı. Klâsik donanimhaber işte. Corolla öldü bitti diyorlar, iki aydır 3 bin küsür satıyor. Octavia övüp duruyorlar, satışlar ortada. |
Az yakan araçlarda lpg'nin pek bir avantajı kalmıyor zaten. Amorti süresi uzun. 1.33 motor bile en baz, tek donanım ve sadece manuel olarak çatır çutur sattı. Bu motorun satmaması için hiç bir neden yok. Lpg diyenler biraz matematiğini geliştirsin. 6-7litre yakan araçla, 7-8binlik kit maliyetini bile çıkaramaz. Ekonomi yapmak isteyen ayağına hakim olacak. Düzgün kullanınca araç her açıdan daha ekonomik oluyor. Balatalar daha uzun ömürlü oluyor, lastikler daha uzun ömürlü oluyor, araç daha az yıpranıyor, daha uzun ömürlü oluyor. Tüketimden bahsetmeye gerek yok. Ancak ülkemizde cahil kesim çok. Dayımda 2018 corolla vardı, salak geçen lpg taktırmış. Yılda 3bin km bile yapmıyorsun, lpgyi ucuza almıyorsun, soğuk yerde yaşıyorsun, trafiğin tsi bile yok ama cahillik bedava. |
Toyota bayilerde 1.5 atmosferik ve yanında yeniden 1.6 atmosferik satılsın bakın görün 1.5 ler nasıl kalıyor bayilerde. Millet mecbur kalıp alıyor bu 1.5 leri. ;) |
Sırf kağıt üzerindeki verilere bakarsak adamlar üstün Japon mühendisliği ile kepek ekmeğine yapılmış az yağlı kaşarlı tostu motor haline getirmişler gibi görünüyor. Bize rahat rahat 1.8 hibrit modeli aldırmayanlar utansın. |
Yolunuz bir toyota plazasına düşerse yarın uğrayın,bakın bakalım satıyor mu satmıyor mu
Araba dar o kısım doğru,arka süspansiyonu bağımsız yapmışlar diye küçülmüş Corolla alan adam zaten 0 100e falan bakıyorsa yanlış markaya gitmiştir |
Yakıtı çevrecilik olayını bilmem de 1.5 gitmiyor yürümüyor.
TR de çevreciliği düşünen kim zaten Yakıt tasarrufu olayı da zaten LPG takılabilir diye alıyor millet 1.5 te LPG olayı da sıkıntı. O nedenler ile 1.5 TR piyasasında out |
senli benli hitap tarziniz hosuma gitmese de art niyetli degildi diyeyim...
iq seviyesi,dil vardir filan havaya girmisin de,kastin ingilizceyse biraz var 93 te bogazici hazirlikta ogretmislerdi bisiler...ruscam ve arapcam ise zayiftir , yazamam ama anlarim ve derdimi ifade ederim.iq da vakti zamaninda yapilan bi testte 156 cikmisti simdi kac olmustur bilemem. yani karsinda 4 yasinda okumayi ogrenmis , 6 yasinda 2. siniftan ilkokula baslamis , 16 yasinda dandik bi meslek lisesinden bogazici bilgisayara kazanip girmis biri var ma sendeki kibire hic bi zaman sahip olamadim. bu arada link verdigin dokuman da tamir yonergesi teknik dokuman degil |
Benzer içerikler
- service jetzt ne demek
- dayton lastik yorumları
- textar balata yorum
- eski aracımı nasıl bulabilirim
- mazda cx-3 yorum
- volkswagen fiyat listesi 2024
- byd song l
- opel mokka 2024 fiyat listesi
- byd yangwang u9
- mercedes eqb 250 yorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X