Bence Toyota istediği gibi satamıyor Polo fiyatına veriyor ama bu sıfır araba kıtlığında dünya kadar reklam vermiş randıman alamıyolar bu motordan. |
2021 Corolla'nın yeni 1.5 atmosferiği eski 1.6'dan kötü mü- Neden tutulmaz (3. sayfa)
-
-
Mmt dizel aurisim var. 30 km ortama hızda 5 litre yakıt tüketiyor. 1 kere dpf sıkıntısı yaşadım. 100 binde debriyaj hala ilk günkü gibi.
Aynı yıllarda dizel otomatiklere bakalım;
-focus cvt öyle bir patladıki ford 10 sene araca bakma sözü verdi. İnsanlar daha sonra araçlarını Manuel’e çevirttiler.
-golf dsg ilk çıkan dsglerde sorun yaşamayan yok. Tdi desen enjektör sorunlu, çok yakan bir makinaydı.
-megane tam otomatik. Performans sıfır, yakıt dci ile alakası yok. Çok satamadı zaten.
-hyundai tam otomatik. İlk alanlar yakıttan dolayı büyük bir şok yaşamışlardı. Araç direk benzinli araç gibi yakıyordu. Hatta açık trafikte 7 litre yakan videosu paylaşılmıştı az yakıyor demek için.
Performansdan hele hiç vurma. 90 beygirlik 1.6 dizellerin hepsi ile aşağı yukarı aynı performansı veriyor. Üstelik daha ekonomik. Ayrıca benzinli gibi bir devir bandı var. 2 bin devrin altı klasik olarak ölü olsada 5 bine kadar çok homojen bir güç sağlıyor.çoğu dizel 2-4 bin arası çalışır.
O dönemin en iyi dizel otomatiği pejonun yarı otomatik şanzımanlı aracıydı.
Sürekli konu açıp duruyorsun ama çok zayıf argümanlarla geliyorsun. 1.6 Toyota motoru üretimi bitsede 20 yıl geçse dahi Türk halkı tarafından sevilecek bir motor.
Japon C segmentine vag ın b segmentine denk diyorsun, yol tutuş, süspansiyon konforu vs hiç aklına gelmiyor. Sadece yalıtımı iyi değil diye komple arabayı kötü yapıyorsun.
-
Mart ayında en az 5bin kadar corolla satacaklarini düşünüyorum. Şimdiden nisana gün veriyorlar.
Umarım satamazlar, fiyatları daha da indirirler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54Youtubede bolca kıyaslama var, bana en tutarlı, reklamsız gelen otomobil günlüklerim sayfasında yapılan. Kalkışta bir tık kötü kalıyor, ara hızlanmalarda benzer durumdalar. Şanzıman yazılımına yapılan güncelleme (fiziki olarak aynı şanzıman) ile ara hızlanma dengelenmiş.
1.5 motorun az yol yapanlar için bir avantajı var o da benzin kullanımında tüketimi daha düşük.
Aslında şanzımanı farklı. hem şeklen hem mekanizma hem de çalışma prensibi olarak.
-
Mekanik ve çalışma tarzı olarak aynı cvt şanzıman var, sadece yazılımsal olarak oranlamaları revize edilmiş. Misal psa grubunun kullandığı eat6- eat8 arasında fiziki olarak iki dişli var fakat burada öyle bir durum yok. Şekil olarak ne yaptıklarının mekanizmaya bir etkisi yok zaten, yarın tuşlu robot ekleseler bile işlevine bir etkisi olmaz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54Mekanik ve çalışma tarzı olarak aynı cvt şanzıman var, sadece yazılımsal olarak oranlamaları revize edilmiş. Misal psa grubunun kullandığı eat6- eat8 arasında fiziki olarak iki dişli var fakat burada öyle bir durum yok. Şekil olarak ne yaptıklarının mekanizmaya bir etkisi yok zaten, yarın tuşlu robot ekleseler bile işlevine bir etkisi olmaz.
Canım münazara istese kaynakla filan uzatırdım ama boş işlerle uğraşamayacağım.
her cvt aynı değildir. bir kere yeni şanzımanın birinci vitesi dişli, yani cvt şanzımanın içinde bir vitesli manuel bir şanzıman ve onun mekatronik enstürümanları var. ayrıca normal cvt sistemi 7 değil on oranlı. konuyla alakası yok ama yanlış bilgi görünce dayanamıyorum; eat şanzımanlar psa gurubunun değil aisinin ürünü. hatta aisinin kontrol hissesi toyotaya ait olduğu için toyota ürünü de diyebilirz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 15 Mart 2021; 18:26:41 >
-
Cvt konusunda yanlış bir bilgi varsa (insanlık hali eksik/yanlış bilebilirim) doğrusunu anlatmanız boş iş olmaz, forumun mantığı budur.
Eat konusuna gelince psa grubunun kullandığı dedim, ben de biliyorum şanzımanın japon aisin üretimi olduğunu.
-
hocam bizim mds corollalarin kavramasi nasil peki? disli yerine kayis var ok de kavrama nasil?
anladigim kadari ile 1.5 ile 1.6 cvt leride farkli diyorsunuz. detaylari aciklasaniz benim icin cok faydali olurdu cunki cok merak ediyorum.hatta model kodu ureticisi teknik sheet filan linki olsa :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 15 Mart 2021; 20:24:56 > -
art niyetli soru sorma tarzın hiç hoşuma gitmese de tamamen başka biri merak eder diye yazayım.
- aisin üretimi cvt mds'lerin kavraması çift kulaklı tork konvertördür. ama tork konvertörlü diyince herkesin kafa gidiyor. evet cvt'ler de tork konvertörlüdür. 3200012500 ahanda bu konvertörün parça numarası. pahalıları hidrolik sürtünme plakaları kullanır.
- eski şanzımanlar K310/K311/K312/K313 kodludur. modele göre arabaya koydukları değişebiliyor. seninki kaç model bilmem ama büyük ihtimalle k310'dır. eski 1.2 turbolara 312 koyarlar mesela. ama hepsi aynı ailedir. yukarıdaki konvertör hepsine uymakta. aha bu da istediğin teknik sheet linki; https://www.scribd.com/document/421850290/k310-CorollaCVT
- yeni cvt ise K120 "Direct Shift" diye geçiyor ve ilk hb corollalara koydular. farklı bir aile farklı bir seri.
şurada bi eleman ortalama iq seviyesi için verimlilik farklarını tahtada anlatmış(dil vardır heralde);
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 15 Mart 2021; 23:38:3 >
-
senli benli hitap tarziniz hosuma gitmese de art niyetli degildi diyeyim...
iq seviyesi,dil vardir filan havaya girmisin de,kastin ingilizceyse biraz var 93 te bogazici hazirlikta ogretmislerdi bisiler...ruscam ve arapcam ise zayiftir , yazamam ama anlarim ve derdimi ifade ederim.iq da vakti zamaninda yapilan bi testte 156 cikmisti simdi kac olmustur bilemem.
yani karsinda 4 yasinda okumayi ogrenmis , 6 yasinda 2. siniftan ilkokula baslamis , 16 yasinda dandik bi meslek lisesinden bogazici bilgisayara kazanip girmis biri var ma sendeki kibire hic bi zaman sahip olamadim.
bu arada link verdigin dokuman da tamir yonergesi teknik dokuman degil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 17 Mart 2021; 16:46:51 > -
Cevabı beğenmediysen, soru sorma tarzını bi kontrol et istersen. Neticede aynı süredir buraya üyeyiz.
NOT: Bu arada ben de knight online olympia serverde 4 dönem krallık yaptım. kareli sabit mavi es'im vardı.
-
Oyunda kralligina sevindim ,
Ben bu dunyada tercih ediyorum. -
quote:
Orijinalden alıntı: 26_bbz_26
Oyunda kralligina sevindim ,
Ben bu dunyada tercih ediyorum.2004-2010 arası knight online sadece bir oyun değildir.
-
1.2 turbo yu sedana koysa aynı fiyata satsa tutulabilirdi. 1.2 turbo ile sattığı hb versiyonu biraz uzatıp arka diz mesafesini iyyileştirse satardı. 1.6 cvt sedan ile uygun fiyat politikasını devam ettirerek de satabilirdi zira 1.6 atmosferik dayanıklılık ve sorunsuzluk olarak kendini kanıtlamış bir motor.
Ama hem daha titreşili hem yakıt olarak pek bir avantajı olmayan hem beygir gücü daha düşük bir 1.5 motora geçiş yapmanın hiçbir artısı olmayacak.
Yeni yarisin içini eski yaristen küçük yapmanın da artısı olmayacak.
Türkiyedeki tüketici beklentilerini Toyotanın iyi okuyamadığı anlaşılıyor. Bu şartlarda Toyota avantaj sağlamak için fiyatları aynı segmentteki rakiplerinden önemli oranda düşük tutmazsa pazar payını arttıramayacağını hatta Türkiyedeki pazar payının düşeceğini düşünüyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: sancar10Canım münazara istese kaynakla filan uzatırdım ama boş işlerle uğraşamayacağım.
her cvt aynı değildir. bir kere yeni şanzımanın birinci vitesi dişli, yani cvt şanzımanın içinde bir vitesli manuel bir şanzıman ve onun mekatronik enstürümanları var. ayrıca normal cvt sistemi 7 değil on oranlı. konuyla alakası yok ama yanlış bilgi görünce dayanamıyorum; eat şanzımanlar psa gurubunun değil aisinin ürünü. hatta aisinin kontrol hissesi toyotaya ait olduğu için toyota ürünü de diyebilirz.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
Alıntıları GösterToyoto motor, toyota industries, denso, aisin seiki bunlar hep toyota group ve 50 yi geçiyorlar.
-
Vala binek hiç tarzım olmamasına rağmen drim pakit otomatik aldım kimse motoru dert etmiyor hatta vazgeçersem bayi memnun olur muhtemelen...
-
Kaca aldin hocam
-
quote:
Orijinalden alıntı: silverustaToyoto motor, toyota industries, denso, aisin seiki bunlar hep toyota group ve 50 yi geçiyorlar.
Alıntıları GösterBunların hepsine toyotanın şirketi demeyelim. Daha çok Keiretsu ve Zaibatsu diye adlandırdıkları model çerçevesinde yapılaşmış japon şirketleri.
eski shogun'lar tarafından kurulmuş iri ufak tüm üreticiler hiyeraşi ve saygı çerçevesinde ince ayarlanmış rakamlarla birbirlerinin hisselerine sahiptir(hem aisin hem de densonun 24+8'lik hissesi toyotaya, &4-5 kadarı Mitsubishiye ait). bunlar aslında birer banka iskeleti üzerinde birer organ gibidir. Batmalarına izin vermezler. Çok değişik adamlar, dünyanın her yerinde bulunan mal tokyoda bulunamayabilir, sebebi de tokyo toptancısı ölmüş/hapse girmiştir felan. Yeni bir toptancıyla anlaşmaktansa oraya mal yollamamayı tercih edebiliyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 19 Mart 2021; 20:52:31 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X